abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 december 2011 @ 14:21:05 #26
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106056895
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 14:11 schreef Maryn. het volgende:
Er werd in het eerste deel gepraat over summer schools.
Wat zouden jullie doen (ervan uitgaande dat je nog niet in je master jaar zit):
Summer school LSE of internship bij bank/consultant in NL?
Internship en een Summerschool als back-up mocht je nergens binnen komen.
pi_106070837
Geeft het volgen van die summer school enkel aan dat je geld teveel hebt of is die ook nog enigzins selectief?
Wat is het nut van drie weekjes zo'n programma volgen? Zoveel kan je in zo'n korte tijd niet leren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106078121
Even een reactie op de HBO'er in kwestie. Je beweert de hersenen te hebben, maar niet de drive. Nou kan ik je vertellen dat drive vrijwel alles is aan Harvard, en alle andere ivy universiteiten.. Ik kan het weten want het afgelopen semester zat ik er ook.

Je moet je overal kunnen motiveren, omdat je het toch voor jezelf doet uiteindelijk. Verschil is natuurlijk het niveau van de docenten en dat alles hier met een papleppel ingegoten word. Als je er echt voor wil gaan, maak je gewoon die TU af, of doe je er alles aan om daar te raken. Scheelt je een ton in the end ;)
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:32:47 #29
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106082454
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geeft het volgen van die summer school enkel aan dat je geld teveel hebt of is die ook nog enigzins selectief?
Wat is het nut van drie weekjes zo'n programma volgen? Zoveel kan je in zo'n korte tijd niet leren.
niveau schijnt ook niet bijster hoog te liggen.
pi_106082990
Even uit het vorige topic nog (en de op):

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 17:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met een Nederlands HBO diploma kun je op veel goede universiteiten in de VS terecht om gratis en voor niets (ze betalen je er zelfs voor) je MS of je PhD diploma te halen.

Overigens zijn er in Boston heel wat instituten die verbonden zijn met Harvard, en ook mensen met een HBO diploma kunnen daar terecht. Dus als je daar op kickt: het kan wel.
Vertel. Ben ik best benieuwd naar, zou het niet erg vinden om m'n MSc te halen in de US. :D
pi_106089214
Daar wil ik het verhaal ook wel bij horen..

Master waar ik naar op zoek ben wordt niet in NL aangeboden en ruim in de US, alleen mag je daar zo 20k voor neerleggen.
pi_106093166
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef _Loki het volgende:
Even uit het vorige topic nog (en de op):

[..]

Vertel. Ben ik best benieuwd naar, zou het niet erg vinden om m'n MSc te halen in de US. :D
Ja je kan prima met een HBO opleiding naar een instituut waar je eigenlijk via via direct aan Harvard studeert.

En je kan daar ook je UFO-brevet halen.

:')

Kom op zeg als de gemiddelde student die cum laude afstudeert een instant-reject krijgt van Ivy universiteiten verwacht je toch niet echt met een HBO-diploma daar terecht te kunnen..
pi_106093409
Het ging meer over het stukje gratis en voor niets studeren.
pi_106102833
Wat telt het zwaarst wanneer je je inschrijft voor een Ivy League universiteit? Cijfers of CV?
Ik heb geen briljante cijfers maar ik heb wel voor 2 van de top 5 architectenbureaus in de wereld gewerkt en ik heb wel redelijk wat (ex-)collega's die aan Harvard, Cornell, Yale, etc. hebben gestudeerd. Ik studeer officieel aan de TU Delft (loop nu stage) maar ik wil graag een andere uni zoeken omdat ik het niveau daar nogal laag vind en Delft een ongelooflijke grafstad is.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_106112743
Hoi Schadenfreude,

Delft mag wel een grafstad wezen, maar op die scholen die jij noemt zal je de stad nooit zien ;) (Yale zit in een imens gat, veel erger dan delft haha)
Wat ik kan zeggen over de Ivies, Je moet gewoon gemotiveerd zijn en aardig tegen stress kunnen, cijfers zijn wel belangrijk, maar niet het einde (portfolio daarintegen..) Persoonlijk, lijkt mij een dergelijke investering serieus dubieus als architect. Zoveel schuld in zo een beroep, ik zou het er niet voor over hebben.
Als jij al bij 2 van de beste bureaus op de wereld heb gewerkt waarom in godsnaam nog een IVY (misschien mARCH II?), je loopt eigelijk voor op de lui hier.. Delft is best wel goed, je moet gewoon niet teveel naar andere kijken, in Nederland bepaal jij je niveau - neem daar je voordeel uit. Zoveel hoger is het niet namelijk, behalve als niveau gelijk staat aan 5 dagen 2 uur per dag op een tafel slapen.
(ps, ben een studiegenoot van je dus; ik heb dit semester een exchange aan MIT gedaan)
iig succes :)
pi_106121184
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:40 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja je kan prima met een HBO opleiding naar een instituut waar je eigenlijk via via direct aan Harvard studeert.

En je kan daar ook je UFO-brevet halen.

:')

Kom op zeg als de gemiddelde student die cum laude afstudeert een instant-reject krijgt van Ivy universiteiten verwacht je toch niet echt met een HBO-diploma daar terecht te kunnen..
Ach gossie, afgewezen en nu je gal spugen op untermenschen? :')
pi_106126534
:D _O- het blijft altijd leuk om gasten die topic's zoals dit openen uiteindelijk op hun bek te zien gaan alsof in alle redelijkheid ze ook maar 0,01% kans hadden ooit op Harvard te komen. :') |:(
Andermaal zo een Hollandse student die teveel collegefilms op RTL kijkt en dan denkt ff snel op Harvard te kunnen komen.. :|W :W Prototype Joris Lam })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_106129641
quote:
13s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:15 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ach gossie, afgewezen en nu je gal spugen op untermenschen? :')
Nein, ik geef jou en je mededromers een realitycheck. Waarom heb je überhaupt dit topic geopend? Alsof jij ooit iets zal bereiken in je leven, je baad in het zelfmedelijden en geeft de voorkeur aan zeiken hoe oneerlijk alles is, maar er iets aan doen ho maar.

En dan toch stiekem aan Ivy willen studeren :'(
pi_106129839
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:28 schreef Physics het volgende:

[..]

Nein, ik geef jou en je mededromers een realitycheck. Waarom heb je überhaupt dit topic geopend? Alsof jij ooit iets zal bereiken in je leven, je baad in het zelfmedelijden en geeft de voorkeur aan zeiken hoe oneerlijk alles is, maar er iets aan doen ho maar.

^O^
pi_106130306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:01 schreef oldstonebank het volgende:
Hoi Schadenfreude,

Delft mag wel een grafstad wezen, maar op die scholen die jij noemt zal je de stad nooit zien ;) (Yale zit in een imens gat, veel erger dan delft haha)
Wat ik kan zeggen over de Ivies, Je moet gewoon gemotiveerd zijn en aardig tegen stress kunnen, cijfers zijn wel belangrijk, maar niet het einde (portfolio daarintegen..) Persoonlijk, lijkt mij een dergelijke investering serieus dubieus als architect. Zoveel schuld in zo een beroep, ik zou het er niet voor over hebben.
Als jij al bij 2 van de beste bureaus op de wereld heb gewerkt waarom in godsnaam nog een IVY (misschien mARCH II?), je loopt eigelijk voor op de lui hier.. Delft is best wel goed, je moet gewoon niet teveel naar andere kijken, in Nederland bepaal jij je niveau - neem daar je voordeel uit. Zoveel hoger is het niet namelijk, behalve als niveau gelijk staat aan 5 dagen 2 uur per dag op een tafel slapen.
(ps, ben een studiegenoot van je dus; ik heb dit semester een exchange aan MIT gedaan)
iig succes :)
De reden om naar een Ivy League universiteit te gaan is vooral omdat ik denk dat studenten daar gemotiveerder zijn en het klimaat wat intellectueler en uitdagender is. Ik heb twee jaar geleden in het buitenland gestudeerd en daarna een half jaar stage gelopen en toen ik vorig jaar terugkwam in Delft viel het me op hoe ongemotiveerd en ongeïnteresseerd de studenten in Delft zijn. Wat ook niet meehelpt is dat het merendeel in Rotterdam, Den Haag of zelfs Amsterdam woont en in Delft zelf eigenlijk niets gebeurt. Het idee van een campus met heel diverse richtingen, van architectuur tot filosofie en van rechten tot natuurkunde zoals je dat in de VS hebt spreekt mij heel erg aan.

Ik moet trouwens sowieso m'n master nog halen, en aangezien ik geen zin meer heb om terug te gaan naar Delft zoek ik naar andere opties, liefst op een zo hoog mogelijk niveau.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_106130504
Als je dan toch naar het buitenland wil, ga dan naar de UK. Ook duur maar heel wat minder duur dan de IVY-league en in het algemeen niet van een lager niveau. Al durf ik dat voor architectuur niet met zekerheid te zeggen. Ook Canada is misschien een interessant alternatief, daar heb je ook twee zeer selectieve universiteiten die een zeer goede reputatie hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106130519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:28 schreef Physics het volgende:

[..]

*;
Ja doei.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:47:03 #43
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106132162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je dan toch naar het buitenland wil, ga dan naar de UK. Ook duur maar heel wat minder duur dan de IVY-league en in het algemeen niet van een lager niveau. Al durf ik dat voor architectuur niet met zekerheid te zeggen. Ook Canada is misschien een interessant alternatief, daar heb je ook twee zeer selectieve universiteiten die een zeer goede reputatie hebben.
Sowieso Delft is ook lang geen lager niveau dan de Ivies op veel gebieden. Het is enkel die enorme drive die daar overheerst wat hun onderwijs zo 'gewild' maakt.
pi_106403018
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het geeft enkel aan dat je papa veel geld heeft, de selectie is minimaal en het nut dus twijfelachtig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')