abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101929021
quote:

Beste mensen,

Het is een van de meest prestigeuze universiteiten van de wereld: Harvard. Harvard is een universiteit die is opgedeeld in een aantal 'schools'. Voorbeelden zijn de Harvard Business School, en de Harvard School of Medicine.

Harvard is een particuliere uni, dus je moet of veel geld hebben, of heel erg slim zijn (en dus een beurs krijgen) om er binnen te komen. Via sommige Nederlandse uni's kan men perioden onderzoek doen, of studeren, aan Harvard.

Zelf lijkt het mij erg gaaf om er eens een halfjaar te studeren, puur om de sfeer te proeven en om mezelf te ontplooien ;) Heeft iemand ervaring met deze universiteit? Wat zijn de verhalen die jullie er over horen? Lijkt het jullie wat? ;) Bring it on! >:)

Omdat deel 1 dicht was, lapo:

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 17:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met een Nederlands HBO diploma kun je op veel goede universiteiten in de VS terecht om gratis en voor niets (ze betalen je er zelfs voor) je MS of je PhD diploma te halen.

Overigens zijn er in Boston heel wat instituten die verbonden zijn met Harvard, en ook mensen met een HBO diploma kunnen daar terecht. Dus als je daar op kickt: het kan wel.
Dit lijkt me ook een interessante optie. Heb vernomen dat ingenieurs zelf gratis kunnen studeren, zelfs op Ivy Leagues, voor hun master op bepaalde universiteiten, simpelweg omdat er weinig aanbod is. Ik ben benieuwd hoe men dat doet :P

Of anders probeer ik Imperial College wel, hier in Delft hebben ze strenge premaster EN duurt de studie knetterlang waardoor het nauwelijks voordeel heeft...

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 17:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Mwoa, er is in de totale geschiedenis van Harvard pas 1 enkele student geweest die met een GPA van 4.0/4 afstudeerde dus zo gemakkelijk als hierboven beweerd wordt kan dat in de verste verte niet zijn..
Obama Magna cum laude?
pi_101929634
Het dagdromen heeft nu wel een beetje lang geduurd.
pi_101929848
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:39 schreef Physics het volgende:
Het dagdromen heeft nu wel een beetje lang geduurd.
The sky is the limit for ambitions :7
pi_101930094
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:49 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Aldus de HBO student.

(sorry je vroeg er om }) )
pi_101930275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:49 schreef EngineerA het volgende:

zekers...MITS JE IN DE REALITEIT LEEFT! :W

want

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101930403
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:02 schreef Physics het volgende:

[..]

Aldus de HBO student.

(sorry je vroeg er om }) )
Het hbo is inderdaad een grap :r
Maar goed, verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, tja boeten voor mijn leven of opstaan en doorgaan...
pi_101930457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:15 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Maar goed, verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, tja boeten voor mijn leven of opstaan en doorgaan...
^O^
Ja doei.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:19:58 #8
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_101930527
quote:

[..]

Als het een papiertje opleverd is er verder toch niks mis mee? Leren doe je toch wel in de praktijk.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_101930578
quote:

[..]

Als je echt zou willen opstaan en doorgaan zou je gewoon je pre-master en master aan de TuDelft er doorheen rammen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101931637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je echt zou willen opstaan en doorgaan zou je gewoon je pre-master en master aan de TuDelft er doorheen rammen.
Heb al vertraging ;(

Bovendien heb ik weinig motivatie meer. De techniek heb ik nooit leuk gevonden eigenlijk, wel altijd interesse in gehad. Alhoewel ik weet dat men prima buiten de techniek kan werken is het ondoenlijk voor mij om nog eens 3 jaar door te gaan met iets wat ik eigenlijk niet leuk vind, alhoewel technische bedrijfskunde mij interessant lijkt.

Heb het gevoel dat ik maar aan het studeren ben terwijl ik met dezelfde salaris begin na 3 jaar en weinig meer mogelijkheden heb... Ook voor grotere consultancy bureaus vragen ze tegenwoordig een vwo - TU, ipv stapelaars havo - hbo - foute studiekeuze - TU.

Kan het aan de ene kant wel begrijpen, maar toch. Het voelt niet goed.
pi_101932002
Ik had niet verwacht dat er zo weinig mensen met een gpa van 4.0 afstuderen (aangezien er aardig wat genieën op harvard rondlopen!).
pi_101932456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:19 schreef JohnSpek het volgende:
Ik had niet verwacht dat er zo weinig mensen met een gpa van 4.0 afstuderen (aangezien er aardig wat genieën op harvard rondlopen!).
JohnSpek, heb jij in Boston gewoond (ik heb daar ooit een Nederlander met de achternaam Spek ontmoet)?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_101932526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:19 schreef JohnSpek het volgende:
Ik denk dat ze daar meer getriggerd worden om hoge cijfers te halen dan hier.

Maar goed, verschil moet er wel zijn. Alleen maar gpa 4.0 uitdelen gaat ook opvallen.

Net zoals op het vmbo mensen niet hoog scoren, wat heeft het voor zin vragen ze zich dan af, het zijn toch domme vmbo-ers... en vwo gasten achten en negens halen.

Ik had de drive ook niet om hoger dan een 6 te halen, totdat ik het nut begreep en ik er nu jarenlang spijt van heb.

Ik zie nu ook het nut van doorstuderen niet meer in. Waarom afstuderen op je 26e met een TU master dat niet eens hardcore bèta is, en nog eens evenveel of weinig verdienen als een Geschiedeniskundige? En aangezien ik geen vwo heb, is een carrière in IB en Strategy ook uitgesloten, alhoewel ik denk dat ik daar ook niet in zou komen met zesjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door EngineerA op 14-09-2011 11:46:07 ]
pi_101932959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

JohnSpek, heb jij in Boston gewoond (ik heb daar ooit een Nederlander met de achternaam Spek ontmoet)?
Nee.
pi_101963536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:07 schreef EngineerA het volgende:
Obama Magna cum laude?
Nee, een of andere rechtenchick. Relatief recent nog ook, kan je geloof ik wel terugvinden ergens op youtube.
pi_101966465
Aan die A-universiteiten in de USA haal je doorgaans wat gemakkelijker hogere cijfers dan hier (bron: universitaire docenten die in de USA hebben gewerkt) en hier haal je misschien weer wat gemakkelijker hogere cijfers dan aan de Vlaamse universiteiten, wellicht wat afhankelijk van de studierichting. Dat wil niet zeggen dat die studenten in de USA niet tevens ambitieuzer zijn, daar doe ik geen uitspraak over. Het lijkt me in ieder geval meer motiverend wanneer een extra inspanning (of extra talent) evenredig beloond wordt met een extra hoog cijfer dan wanneer je heel hard moet werken om 1-2 puntjes extra te sprokkelen.
Ter informatie: summa cum laude is in de USA vaak de hoogste onderscheiding, iemand die magna cum laude is geslaagd kan dus onmogelijk een GPA van 4.0 hebben.
Dat weinig mensen die perfecte GPA halen aan die universiteiten zegt mij weinig, iedereen kan toch eens een slechte dag hebben tijdens een examen (griepje, verkoudheid, andere pech).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 15 september 2011 @ 08:26:05 #17
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101966816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:38 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar meer getriggerd worden om hoge cijfers te halen dan hier.

Maar goed, verschil moet er wel zijn. Alleen maar gpa 4.0 uitdelen gaat ook opvallen.

Net zoals op het vmbo mensen niet hoog scoren, wat heeft het voor zin vragen ze zich dan af, het zijn toch domme vmbo-ers... en vwo gasten achten en negens halen.

Ik had de drive ook niet om hoger dan een 6 te halen, totdat ik het nut begreep en ik er nu jarenlang spijt van heb.

Ik zie nu ook het nut van doorstuderen niet meer in. Waarom afstuderen op je 26e met een TU master dat niet eens hardcore bèta is, en nog eens evenveel of weinig verdienen als een Geschiedeniskundige? En aangezien ik geen vwo heb, is een carrière in IB en Strategy ook uitgesloten, alhoewel ik denk dat ik daar ook niet in zou komen met zesjes.
Alsof dat de enige opties zijn. Hongerloon vs. IB/Strat. :{
pi_102008462
quote:
99s.gif Op donderdag 15 september 2011 08:26 schreef Sokz het volgende:

[..]

Alsof dat de enige opties zijn. Hongerloon vs. IB/Strat. :{
Ik zie ook geen andere opties.
pi_102008547
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:39 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ik zie ook geen andere opties.
Wat is er mis met gewoon ingenieur worden? Die verdienen echt geen hongerloon ofzo.
pi_102009012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon ingenieur worden? Die verdienen echt geen hongerloon ofzo.
Het lag nooit in mij om ingenieur te worden. Bovendien kots ik van het werk en word ik krankzinnig als ik zie dat Accountancy-vrienden nu al bezig zijn met hun (post)master, uiteraard alles betaald door de zaak. De eerste ingenieur die zijn master betaald krijgt moet ik tegenkomen.

Dus; ik krijg niet riant betaald, ik vind het werk niet leuk en ik zoek een carrière-switch... 3 redenen om weg te wezen uit dit vakgebied. Ik moet eerlijk eggen dat het minder erg is om van de TU Delft af te studeren, dan kan je nog tenminste elk traineeship, consultancy bureau en functie aan. WO is de norm tegenwoordig.

Was enkel geboeid door de studie die ik moeiteloos heb doorlopen, maar was grotendeels buitenstudies bezig, acteren, topsport, werk... wilde gewoon mijn papier halen en oprotten. Helaas is dit hbo, niet eens HTS meer waar men vroeger nog respect voor kon hebben.

Nu ik maar een 6,6 gemiddeld sta, word ik ook bij vele masters niet toegelaten, en tegenwoordig is overal een master nodig, of het nou geschiedenis is of kunstgeschiedenis, maar ja... bedrijfskunde studeren aan een lager aangeschreven universiteit lijkt me ook zonde van mijn 2 jaar en doe ik mijzelf tekort neem ik aan :{ Maar de master Elektro is wel leuk enzo, maar tyfusmoeilijk en ik hekel de halfgeleiderindustrie :r

En nu ben ik al 3 jaar aan het verspillen (enorme vertraging wegens motivatieproblemen), krijg ik niet betaald, en vraag ik mij af of ik niet direct een trainneeship had kunnen doen na het hbo. Maar goed, in Nederland is het werken na een bachelor bijna not done, alleen na het hbo maar dan heb je weer een plafond :r

Maar goed, opstaan en doorgaan, ik moet me er niet bij laten zitten. Gedane zaken nemen geen keer... wat zou jij doen in mijn schoenen? :)

[ Bericht 11% gewijzigd door EngineerA op 16-09-2011 10:08:36 ]
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:04:38 #21
256829 Sokz
Livin' the life
pi_102012462
Niet piepen en doorgaan, zijn genoeg mooie baantjes. Da's misschien wel het hele probleem bij jouw .. Als luie kutstudent denk jij topbaantjes te krijgen, vrind zo werkt dat niet.
pi_102013318
Dat dus. Je hebt een opleiding, doe er wat mee. Met een beetje hersens ram je er in 2-3 jaar nog een MSc doorheen en je bent binnen.
pi_102014204
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:04 schreef Sokz het volgende:
Niet piepen en doorgaan, zijn genoeg mooie baantjes. Da's misschien wel het hele probleem bij jouw .. Als luie kutstudent denk jij topbaantjes te krijgen, vrind zo werkt dat niet.
Nee klopt, alleen raak gedemotiveerd omdat ik stapelaar ben :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:34 schreef Drive-r het volgende:
Dat dus. Je hebt een opleiding, doe er wat mee. Met een beetje hersens ram je er in 2-3 jaar nog een MSc doorheen en je bent binnen.
Doe ik ^O^
Ik realiseer mij nu pas op mijn 23e hoe belangrijk educatie wel niet is... daarvoor was het van je MOET dit en dat doen, terwijl ik een goed stel hersens heb, maar de drive niet :{

Alleen ben ik bang dat met een verkeerde start er niet zoveel mogelijkheden zijn...

[ Bericht 8% gewijzigd door EngineerA op 16-09-2011 13:10:34 ]
pi_102027365
quote:
Het lag nooit in mij om ingenieur te worden. Bovendien kots ik van het werk en word ik krankzinnig als ik zie dat Accountancy-vrienden nu al bezig zijn met hun (post)master, uiteraard alles betaald door de zaak. De eerste ingenieur die zijn master betaald krijgt moet ik tegenkomen.
Nu vind ook ik dat ingenieurs en wetenschappers (exacte) sterk ondergewaardeerd worden maar er zijn wel degelijk ´gratis` postmasteropleidingen voor ingenieurs in Nederland, ontwerpopleidingen die twee jaar duren en waarvoor je moet solliciteren. Tijdens het volgen van die opleidingen krijg je ongeveer dezelfde arbeidsvoorwaarden als een PhD-student (weinig maar genoeg om van te leven).
Nu weet ik wel niet hoe de vraag/aanbod-verhouding is maar het is dus wel mogelijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106056666
Er werd in het eerste deel gepraat over summer schools.
Wat zouden jullie doen (ervan uitgaande dat je nog niet in je master jaar zit):
Summer school LSE of internship bij bank/consultant in NL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')