Omdat deel 1 dicht was, lapo:quote:
Beste mensen,
Het is een van de meest prestigeuze universiteiten van de wereld: Harvard. Harvard is een universiteit die is opgedeeld in een aantal 'schools'. Voorbeelden zijn de Harvard Business School, en de Harvard School of Medicine.
Harvard is een particuliere uni, dus je moet of veel geld hebben, of heel erg slim zijn (en dus een beurs krijgen) om er binnen te komen. Via sommige Nederlandse uni's kan men perioden onderzoek doen, of studeren, aan Harvard.
Zelf lijkt het mij erg gaaf om er eens een halfjaar te studeren, puur om de sfeer te proeven en om mezelf te ontplooienHeeft iemand ervaring met deze universiteit? Wat zijn de verhalen die jullie er over horen? Lijkt het jullie wat?
Bring it on!
![]()
Dit lijkt me ook een interessante optie. Heb vernomen dat ingenieurs zelf gratis kunnen studeren, zelfs op Ivy Leagues, voor hun master op bepaalde universiteiten, simpelweg omdat er weinig aanbod is. Ik ben benieuwd hoe men dat doetquote:Op zondag 3 juli 2011 17:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met een Nederlands HBO diploma kun je op veel goede universiteiten in de VS terecht om gratis en voor niets (ze betalen je er zelfs voor) je MS of je PhD diploma te halen.
Overigens zijn er in Boston heel wat instituten die verbonden zijn met Harvard, en ook mensen met een HBO diploma kunnen daar terecht. Dus als je daar op kickt: het kan wel.
Obama Magna cum laude?quote:Op zondag 11 september 2011 17:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mwoa, er is in de totale geschiedenis van Harvard pas 1 enkele student geweest die met een GPA van 4.0/4 afstudeerde dus zo gemakkelijk als hierboven beweerd wordt kan dat in de verste verte niet zijn..
The sky is the limit for ambitionsquote:Op woensdag 14 september 2011 09:39 schreef Physics het volgende:
Het dagdromen heeft nu wel een beetje lang geduurd.
Aldus de HBO student.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:49 schreef EngineerA het volgende:
[..]
The sky is the limit for ambitions
zekers...MITS JE IN DE REALITEIT LEEFT!quote:Op woensdag 14 september 2011 09:49 schreef EngineerA het volgende:
The sky is the limit for ambitions
Het hbo is inderdaad een grapquote:Op woensdag 14 september 2011 10:02 schreef Physics het volgende:
[..]
Aldus de HBO student.
(sorry je vroeg er om)
quote:Op woensdag 14 september 2011 10:15 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Het hbo is inderdaad een grap
Maar goed, verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, tja boeten voor mijn leven of opstaan en doorgaan...
Als het een papiertje opleverd is er verder toch niks mis mee? Leren doe je toch wel in de praktijk.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:15 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Maar goed, verkeerde keuzes gemaakt in mijn leven, tja boeten voor mijn leven of opstaan en doorgaan...
Als je echt zou willen opstaan en doorgaan zou je gewoon je pre-master en master aan de TuDelft er doorheen rammen.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:15 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Heb al vertragingquote:Op woensdag 14 september 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je echt zou willen opstaan en doorgaan zou je gewoon je pre-master en master aan de TuDelft er doorheen rammen.
JohnSpek, heb jij in Boston gewoond (ik heb daar ooit een Nederlander met de achternaam Spek ontmoet)?quote:Op woensdag 14 september 2011 11:19 schreef JohnSpek het volgende:
Ik had niet verwacht dat er zo weinig mensen met een gpa van 4.0 afstuderen (aangezien er aardig wat genieën op harvard rondlopen!).
Ik denk dat ze daar meer getriggerd worden om hoge cijfers te halen dan hier.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:19 schreef JohnSpek het volgende:
Ik had niet verwacht dat er zo weinig mensen met een gpa van 4.0 afstuderen (aangezien er aardig wat genieën op harvard rondlopen!).
Nee.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
JohnSpek, heb jij in Boston gewoond (ik heb daar ooit een Nederlander met de achternaam Spek ontmoet)?
Nee, een of andere rechtenchick. Relatief recent nog ook, kan je geloof ik wel terugvinden ergens op youtube.quote:
Alsof dat de enige opties zijn. Hongerloon vs. IB/Strat.quote:Op woensdag 14 september 2011 11:38 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar meer getriggerd worden om hoge cijfers te halen dan hier.
Maar goed, verschil moet er wel zijn. Alleen maar gpa 4.0 uitdelen gaat ook opvallen.
Net zoals op het vmbo mensen niet hoog scoren, wat heeft het voor zin vragen ze zich dan af, het zijn toch domme vmbo-ers... en vwo gasten achten en negens halen.
Ik had de drive ook niet om hoger dan een 6 te halen, totdat ik het nut begreep en ik er nu jarenlang spijt van heb.
Ik zie nu ook het nut van doorstuderen niet meer in. Waarom afstuderen op je 26e met een TU master dat niet eens hardcore bèta is, en nog eens evenveel of weinig verdienen als een Geschiedeniskundige? En aangezien ik geen vwo heb, is een carrière in IB en Strategy ook uitgesloten, alhoewel ik denk dat ik daar ook niet in zou komen met zesjes.
Ik zie ook geen andere opties.quote:Op donderdag 15 september 2011 08:26 schreef Sokz het volgende:
[..]
Alsof dat de enige opties zijn. Hongerloon vs. IB/Strat.
Wat is er mis met gewoon ingenieur worden? Die verdienen echt geen hongerloon ofzo.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:39 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Ik zie ook geen andere opties.
Het lag nooit in mij om ingenieur te worden. Bovendien kots ik van het werk en word ik krankzinnig als ik zie dat Accountancy-vrienden nu al bezig zijn met hun (post)master, uiteraard alles betaald door de zaak. De eerste ingenieur die zijn master betaald krijgt moet ik tegenkomen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon ingenieur worden? Die verdienen echt geen hongerloon ofzo.
Nee klopt, alleen raak gedemotiveerd omdat ik stapelaar benquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:04 schreef Sokz het volgende:
Niet piepen en doorgaan, zijn genoeg mooie baantjes. Da's misschien wel het hele probleem bij jouw .. Als luie kutstudent denk jij topbaantjes te krijgen, vrind zo werkt dat niet.
Doe ikquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:34 schreef Drive-r het volgende:
Dat dus. Je hebt een opleiding, doe er wat mee. Met een beetje hersens ram je er in 2-3 jaar nog een MSc doorheen en je bent binnen.
Nu vind ook ik dat ingenieurs en wetenschappers (exacte) sterk ondergewaardeerd worden maar er zijn wel degelijk ´gratis` postmasteropleidingen voor ingenieurs in Nederland, ontwerpopleidingen die twee jaar duren en waarvoor je moet solliciteren. Tijdens het volgen van die opleidingen krijg je ongeveer dezelfde arbeidsvoorwaarden als een PhD-student (weinig maar genoeg om van te leven).quote:Het lag nooit in mij om ingenieur te worden. Bovendien kots ik van het werk en word ik krankzinnig als ik zie dat Accountancy-vrienden nu al bezig zijn met hun (post)master, uiteraard alles betaald door de zaak. De eerste ingenieur die zijn master betaald krijgt moet ik tegenkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |