abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35254584
How high is een dooooooooooooooooooope film! Wuhahahahahha lachen die film.
  zondag 19 februari 2006 @ 15:07:22 #52
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_35254941
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:54 schreef obl het volgende:
How high is een dooooooooooooooooooope film! Wuhahahahahha lachen die film.
Hoi. Hoe is dat nu... het vmbo?
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 15:21:40 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35255283
Aha, thanks for sharing obl
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35256793
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:07 schreef BrauN het volgende:

[..]

Hoi. Hoe is dat nu... het vmbo?
't VWO bedoel je vast

ja wel relaxed toch, 2 maanden niks doen en dan weekje bikkelen voor tentamens. Chill ouwe
pi_35256960
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:13 schreef obl het volgende:

[..]

't VWO bedoel je vast

ja wel relaxed toch, 2 maanden niks doen en dan weekje bikkelen voor tentamens. Chill ouwe
Stoer joh
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 16:19:12 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_35257014
--houden we het een beetje OT--
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_35257025
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:13 schreef obl het volgende:

[..]

't VWO bedoel je vast

Gare kerel..

Laten we weer ontopic verder gaan .

UCLA lijkt me wat minder.
pi_35260246
Welke uni's vallen er nou in de Ivy League? Hardvard, Standford, Brown (?) en welke nog meer?
El duffo o muerte
pi_35260855
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:52 schreef EddyMR het volgende:
Welke uni's vallen er nou in de Ivy League? Hardvard, Standford, Brown (?) en welke nog meer?
Harvard, Brown, Cornell, Penn, Yale, Princeton, Columbia en Dartmouth. Stanford hoort niet officieel bij de Ivy League, het zijn allemaal universiteiten aan de oostkust van de VS die ergens voor de oorlog deze Ivy League zijn gestart...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_46428443
een schopje na 1 jaar

Harvard is nogal in opspraak, de president, Larry Summers is eruit gekickt...

Wat vinden jullie eigenlijk van Ruttes ambities om een Nederlandse Harvard te maken? Ik vind het een goed plan, denk alleen dat de financiering een probleem wordt...

Stelling: Nederlandse Uni's zijn niet ambitieus genoeg!!!
pi_46428493
interessant artikel, dat zegt dat een Ivy League Uni geen garantie is voor goed onderwijs.

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1226150,00.html

Er zit een gast in die Harvard heeft afgewezen voor Davidson College
pi_46429067
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:48 schreef Billy_Mack het volgende:
interessant artikel, dat zegt dat een Ivy League Uni geen garantie is voor goed onderwijs.

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1226150,00.html

Er zit een gast in die Harvard heeft afgewezen voor Davidson College
Robbert Dijkgraaf heeft toch ook Harvard afgewezen en is nu professor aan de UvA?

Of is dit een verhaal van de klok horen luiden, maar...
ik ben sowieso da bomb
pi_46429335
Ik kan me somehow niet voorstellen dat het niveau aan een universiteit die, behalve door een paar bollebozen die een beurs hebben gekregen, voornamelijk bevolkt wordt door gemiddelde studenten met een rijke pa, schrikbarend hoog kan zijn. Zou je datzelfde euvel niet ook bij een Nederlands Harvard hebben? Ik neem aan dat het collegegeld daar ook lekker hoog wordt?
pi_46430971
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:47 schreef Billy_Mack het volgende:
een schopje na 1 jaar

Wat vinden jullie eigenlijk van Ruttes ambities om een Nederlandse Harvard te maken? Ik vind het een goed plan, denk alleen dat de financiering een probleem wordt...

Bij voorbaat kansloos daar Nederlandse studenten al zeiken over 1500e collegegeld. Als dat 10 keer zoveel wordt dan is iedereen alleen maar aan het janken over dat hoge collegegeld en dat ze dat niet eerlijk vinden omdat iedereen een gelijke kans zou moeten hebben.
  zondag 18 februari 2007 @ 18:00:18 #66
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46432935
quote:
Op zondag 18 februari 2007 15:47 schreef Billy_Mack het volgende:
een schopje na 1 jaar

RSM staat op 7 van beste business schools in Europe (bron Financial Times) en het MBA programma staat op een gedeelde 30e plaats. RSM heeft links met Wharton (hoger aangeslagen op business gebied dan Harvard), Bocconi, LSE, HEC, ESADE en nog veel meer schools. Dus geen Harvard nodig in NL lijkt me zo...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46433653
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:00 schreef Public_NME het volgende:

[..]

RSM staat op 7 van beste business schools in Europe (bron Financial Times) en het MBA programma staat op een gedeelde 30e plaats. RSM heeft links met Wharton (hoger aangeslagen op business gebied dan Harvard), Bocconi, LSE, HEC, ESADE en nog veel meer schools. Dus geen Harvard nodig in NL lijkt me zo...
jij praat alleen over een Business School... maar Harvard heeft nog veel meer schools onder zich, waar geen enkele Nederlandse Uni/faculteit mee kan concurreren
pi_46434771
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:31 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

jij praat alleen over een Business School... maar Harvard heeft nog veel meer schools onder zich, waar geen enkele Nederlandse Uni/faculteit mee kan concurreren
Ik weet niet of dit wel waar is.

Denk dat Harvard heel veel moet hebben van zijn naam. Al denk ik dat je over het algemeen wel gelijk hebt.
pi_46477222
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:00 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hoewel ik niet enorm onder de indruk ben van Harvard (merendeel van mij collega's komt van Ivy League, stelt een stuk minder voor dan je zou denken), vind ik het RSM nou niet bepaald een goed voorbeeld. Ten eerste zijn al die onderzoeken compleet anders en biedt het weinig meer dan een enquete onder studenten, danwel werkgevers. Vaak zie je verplaatsingen tussen de jaren die nogal aanzienlijk zijn en plaatsen deze organen gelukkig zelf de nodige caveats.

In Nederland heb je gewoon goede universiteiten, dat wordt over het algemeen in het buitenland ook wel erkend. Het hoeft helemaal geen Harvard te worden, gewoon goed, degelijk onderwijs waar een beetje volwassen en zelfdenkende mensen afstuderen... Beetje zoetjes, maar over het algemeen worden we zo gezien...
pi_46480584
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De Leidse universiteit staat bekend als een van de slechtste van Nederland. Een lange weg te gaan denk ik.
Ligt er ook maar aan welk onderzoek je erbij pakt.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  dinsdag 20 februari 2007 @ 10:36:29 #71
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_46483400
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 01:08 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Ik had laatst een gesprek met een voormalig directielid van BCG met een mba van Harvard. Hij heeft nu zelf een of andere adviesbureau en werkt nog voor dat soort consultants. Maar goed, volgens hem was een mba uiteindelijk niet meer dan een tijdje vrij van je werk. De meerwaarde lag volgens hem meer in die 'break' en de verandering van omgeving dan in het onderwijs.
Als de meerwaarde volgens die Boston Consulting knakker meer ligt in de break en de verandering van omgeving dan in het MBA-programma dan kan ik de 45.000 dollar die je neertelt voor een Harvard-MBA wel beter besteden . Van alle 1001 manieren waarop ik dan een sabbatical kan invullen is het volgen van een MBA er geen één.

That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 10:41:44 #72
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_46483481
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 10:36 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Als de meerwaarde volgens die Boston Consulting knakker meer ligt in de break en de verandering van omgeving dan in het MBA-programma dan kan ik de 45.000 dollar die je neertelt voor een Harvard-MBA wel beter besteden . Van alle 1001 manieren waarop ik dan een sabbatical kan invullen is het volgen van een MBA er geen één.

[afbeelding]
Eens!
Drink ik.
pi_46652178
Me ook eensch!
pi_46659186
ontopic maar weer!
  woensdag 2 april 2008 @ 10:24:34 #75
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_57775029
Ok ontopic dan! Ik ben maandag toegelaten tot Harvard College voor een undergraduate degree!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')