abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39934537
Is alleen onveilig als er sprake is van corrosie, of wanneer er werkzaamheden worden verricht aan het buizenstelsel van de CV... Verder is het een prima optie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_39934770
Ik zorg er gewoon voor dat ik een elektriciën in mijn kennissenkring heb
pi_39935175
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:25 schreef Jordy-B het volgende:
Aan de radiator van de centrale verwarming, maar ik hoor ook wel een brom op stopcontacten die wèl geaard zijn, hoor...
Ik heb het ook met mijn geaarde stopcontacten, maar zoals ik (dacht ik) eerder in dit topic zei ligt het hier aan de hallogeen-dimmers in de kamers onder mij. Zodra die aanstaan klinkt mijn geluid hetzelfde als dat van een bromvlieg met formaat Ma Tokkie
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:02:10 #254
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_39947750
@ para909....welke site doe jij dat dan??
En is het gratis?
Ik zoek al heel lang naar een leraar of site waar ik wat kan leren
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:43:28 #255
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_39965888
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 19:02 schreef mirelia het volgende:
@ para909....welke site doe jij dat dan??
En is het gratis?
Ik zoek al heel lang naar een leraar of site waar ik wat kan leren
Mijn bookmarks:

Nederlandse uitleg over de basisakkoorden:
http://home.tiscali.nl/~m(...)george_rhythm_01.htm

Engelse uitleg over de basis:
http://www.cyberfret.com/first-fret/index.php

Uitgebreide gratis gitaarlessen online (engels):
http://guitar.about.com/library/blguitarlessonarchive.htm

Onmisbaar: makkelijke liedjes op de gitaar:
http://guitar.about.com/library/bleasysongs60s.htm

Tabs en chordbreaker:
http://www.tabsrus.nl

Verder gewoon een hoop oefenen en doorzetten. Mijn tactiek is om een nummer uit te kiezen wat ik leuk vind. Daar download ik de tabs van en ga het oefenen. Gaandeweg loop ik tegen allerlei vragen op (hoe speel ik een bepaald akkoord, wat is palm mute, etc.) die zoek ik op internet op. Lukt niet altijd, meestal wel. Soms kom ik tot de ontdekking dat een nummer (nog) te moeilijk is, dan snel een makkelijker nummer gaan oefenen.

Succes.
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:44:36 #256
9738 para909
Mr Mojo Risin'
pi_39965914
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:25 schreef Jordy-B het volgende:
Aan de radiator van de centrale verwarming, maar ik hoor ook wel een brom op stopcontacten die wèl geaard zijn, hoor...
thanks voor je reactie. maar aangezien ik het technisch inzicht van een wortel heb, hoe zet ik 'm dan vast aan de radiator?
Beginnend fotograaf - Gitarist - This is my truth. Tell me yours.
http://www.flickr.com/photos/wimw79/
pi_39970668
Je verbindt een kabeltje met de aarde van het netsnoer naar de radiator (op een ongelakt stukje)...

Maar het is beter om gewoon je stopcontacten te laten aarden door een elektriciën.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 19 juli 2006 @ 17:03:14 #258
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_39980364
Thx Para909
Shuffle up and deal!!!
pi_39990764
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:04 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik heb het ook met mijn geaarde stopcontacten, maar zoals ik (dacht ik) eerder in dit topic zei ligt het hier aan de hallogeen-dimmers in de kamers onder mij. Zodra die aanstaan klinkt mijn geluid hetzelfde als dat van een bromvlieg met formaat Ma Tokkie
Laat ze onder dan het licht uitzetten (of gewoon volledig aan). Dan heb je er minder last van.
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:32:38 #260
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_39993517
Nou ik heb eindelijk wat geprobeerd op te nemen, maar ik merk dat ik nog een hoop moet leren

Heb Anouk gepoogd te spelen, maar als linkshandige rechtshandig leren spelen is ook niet alles...
http://members.chello.nl/m.bouman86/anoukwav.wav

En Runaway train. Je hoort me wanhopig die barre F zoeken tot 2x toe. De rest gaat eigenlijk wel
http://members.chello.nl/m.bouman86/runawaytrain.wav

Als ik het zo terughoor kan ik ook nog wel wat aan mijn ritmegevoel doen als ik *echt* wat probeer te spelen.

Anyway, dit is dus 3 maanden een beetje akkoorden spelen. Dan weer een paar dagen niet, dan een uurtje, dan 10 minuutjes. Ik denk dat ik nog wel enige jaren zoet ben om daadwerkelijk iets van nivo te kunnen spelen.

Download en lach mee (of huil)
Nu met gitaar!
pi_40009561
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:29 schreef SuperBosch het volgende:

Laat ze onder dan het licht uitzetten (of gewoon volledig aan). Dan heb je er minder last van.
Ik heb er niet veel last van, want die lampen zijn gewoon niet zo vaak aan (een bad- en slaapkamer). Maar dat volledig aan zetten zal ik eens een keer gaan proberen
pi_40015796
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:32 schreef Funkytrip het volgende:
Nou ik heb eindelijk wat geprobeerd op te nemen, maar ik merk dat ik nog een hoop moet leren
-knippie-
Waarom zou je als linkshandige proberen om rechtshandig te leren spelen? Je hebt wel zoiets als linkshandige gitaren, hoor (en bij een klassieke gitaar is het enkel een kwestie van de snaren andersom op de gitaar zetten, dunkt me).

Als je tokkelstukjes doet (sowieso als je speelt) is het een goed plan om gebruik te maken van een metronoom om het ritme aan te geven. Je kan een gratis metronoom vinden op http://www.metronomeonline.com/

Verder is het gewoon een kwestie van oefenen totdat je akkoorden blind kan pakken... En dat duurt idd eventjes. En denk eraan dat de barré F gewoon een open E-akkoord is, dat één fret is opgeschoven.
De barré-akkoorden zijn meestal in de vormen van de open E, de open A en de open C... Als je leert hoe je die grepen doet met je middel-, ringvinger en pink kan je in no-time alle akkoorden blind spelen (maar dan wel barré, dus). En denk eraan dat je ook met je andere vingers meerdere snaren kan fretten... een barré B-akkoord kan je dan ook op deze manier spelen:
1
2
3
4
5
6
 2   -   wijsvinger
 4   -   ringvinger
 4   -   ringvinger
 4   -   ringvinger
 2   -   wijsvinger
 x   -   dempen met het topje van je wijsvinger 

Je houdt dan je pink over om bijvoorbeeld een Bsus4-akkoord te spelen:
1
2
3
4
5
6
 2   -   wijsvinger
 5   -   pink
 4   -   ringvinger
 4   -   ringvinger
 2   -   wijsvinger
 x   -   dempen met het topje van je wijsvinger 

(het is trouwens een goed plan om je opnames in mp3-formaat te zetten. Op die manier kan je een hogere geluidskwaliteit gebruiken zonder dat je gelijk gigantische bestanden krijgt)

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 20-07-2006 16:21:44 ]
pi_40022062
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

(en bij een klassieke gitaar is het enkel een kwestie van de snaren andersom op de gitaar zetten, dunkt me).
Zou je denken, maar toch is het niet zo. De kam staat een beetje scheef zodat de dikste snaar de langste weg aflegt en de dunste snaar de kortste weg. Je kunt dus niet zomaar de snaren omdraaien. Geleerd van mijn leraar omdat ik dus hetzelfde dacht
pi_40022877
Dan draai je de kam ook om, of vervang je de kam voor een linkshandige

Feit blijft dat het niet nodig is om rechtshandig gitaar te leren spelen als je linkshandig bent.
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:25:10 #265
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_40023083
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:16 schreef Jordy-B het volgende:
Dan draai je de kam ook om, of vervang je de kam voor een linkshandige

Feit blijft dat het niet nodig is om rechtshandig gitaar te leren spelen als je linkshandig bent.
Of je koopt een linkshandige gitaar, wat sowieso wel handig is natuurlijk als je linkshandig bent en niet als een Kurt Cobain kloon door het leven wil door je rechtshandige gitaar om te draaien.
pi_40023086
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:16 schreef Jordy-B het volgende:
Niet nodig, maar het heeft wel voordelen. Grotere keuze aan gitaren, sterkere frethand (en dus makkelijker bends en vibrato). Mark Knopfler is een goed voorbeeld van een rechtshandig spelende linkspoot.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_40023120
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:25 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Of je koopt een linkshandige gitaar, wat sowieso wel handig is natuurlijk als je linkshandig bent en niet als een Kurt Cobain kloon door het leven wil door je rechtshandige gitaar om te draaien.
Eerder een Jimi Hendrix kloon
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:34:39 #268
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_40023315
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:26 schreef DuranK het volgende:

[..]

Eerder een Jimi Hendrix kloon
Wat je wil, maar een kloon blijft altijd minder dan het origineel he?
  donderdag 20 juli 2006 @ 21:06:21 #269
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_40024238
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:13 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom zou je als linkshandige proberen om rechtshandig te leren spelen? Je hebt wel zoiets als linkshandige gitaren, hoor (en bij een klassieke gitaar is het enkel een kwestie van de snaren andersom op de gitaar zetten, dunkt me).
Omdat ik rechts RSI heb. Ik heb minder last van RSI als ik strum of een beetje tokkel dan als ik akkoorden aansla. Vandaar dat ik rechtshandig leer
Nu met gitaar!
pi_40024347
ah, zo...
pi_40024374
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:34 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Wat je wil, maar een kloon blijft altijd minder dan het origineel he?
Ik vind het beetje onzin om iemand een kloon te noemen door dat die zijn gitaar omdraait zodat die linkshandig wordt. Kun je ook iedereen een kloon noemen die gewoon normaal speelt. Of die met drop d spelen. In Eb etc. etc.
pi_40024451
Ik heb een beetje moeilijk met het volgende stukje, weet dat het niet het meest moeilijke stuk is (kuch), maar tis ook de eerste keer dat ik iets anders dan een akkoord of n toonladder probeer .

1
2
3
4
5
6
------------------------------------------------------
-------7-5--------------------------------------------
---7-9-----7-3-0--------------------------------------
-8----------------2-2-2-3-2-2-2-3-6-8-8-8-8-----------

Als ik de eerste toon met mn middelvinger doe, dan wordt het vrij lastig om van de 7e fret naar de 5e te verhuizen, zonder mn 'ritme' te onderbreken. Laat staan van de 7e naar de 5e fret. Opzich maakt beginnen met mn ringvinger het iets makkelijker, maar van de 7e naar de 3e fret blijft onmogelijk om dat 'netjes' te doen. Iemand tips?

T'is overigens de intro van the Simpsons voor de geinteresseerde
pi_40024483
De simpsons?

(oh... 't staat er gewoon onder... )
pi_40024587
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:12 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb een beetje moeilijk met het volgende stukje, weet dat het niet het meest moeilijke stuk is (kuch), maar tis ook de eerste keer dat ik iets anders dan een akkoord of n toonladder probeer .

[ code verwijderd ]

Als ik de eerste toon met mn middelvinger doe, dan wordt het vrij lastig om van de 7e fret naar de 5e te verhuizen, zonder mn 'ritme' te onderbreken. Laat staan van de 7e naar de 5e fret. Opzich maakt beginnen met mn ringvinger het iets makkelijker, maar van de 7e naar de 3e fret blijft onmogelijk om dat 'netjes' te doen. Iemand tips?

T'is overigens de intro van the Simpsons voor de geinteresseerde
Maak van die 5 een 9 op de a snaar en van die 3 een 9 op de E snaar.
pi_40024741
Ik heb zelf de neiging om tabs te herschrijven als de methode van de tabber me niet aanstaat. Probeer dit eens:

1
2
3
4
5
6
-----------------------------------------------
-------2---------------------------------------
---2-4---5-2-----------------------------------
-3-----------3-0------------------1-3-3-3-3----
-----------------2-2-2-3--2-2-2-3--------------

Eventueel kan je ipv de 5e fret op de 4e snaar ook de 3e snaar open spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 21-07-2006 16:07:44 ]
pi_40025177
Ah kijk dat is al een stuk beter te doen, bedankt! Was zelf echt nooit op het idee gekomen om de tab te herschrijven, daarvoor ben ik er nog lang niet vertrouwd genoeg mee.

Die 5e fret is inderdaad een beetje moeilijk te bereiken, maar dat vind ik nog wel een leuke oefening voor de lenigheid van mn vingers.
pi_40025659
Ik beweeg mijn hand tijdens het hele stukje eigenlijk maar één keer.

de eerste helft heb ik mijn wijsvinger ter hoogte van de tweede fret, middelvinger bij de derde fret, ringvinger bij de vierde fret en de pink op de vijfde fret. Bij de open snaar schuif ik mijn hand een fret richting de kop.

1
2
3
4
5
6
-------2---------------------------------------
---2-4---5-2-----------------------------------
-3-----------3-0------------------1-3-3-3-3----
-----------------2-2-2-3--2-2-2-3--------------

1
2
3
4
5
6
-------W---------------------------------------
---W-R---P-W-----------------------------------
-M-----------M-0------------------W-R-R-R-R----
-----------------M-M-M-R--M-M-M-R--------------
pi_40025825
Zo deed ik hem ook, althans de tweede keer. Moet leren een beetje vooruit te kijken, zodat ik de juiste vinger gebruik. Maar ik denk dat dit stukje nu toch vrij snel te leren moet zijn .
pi_40169537
Ik heb nu al een tijdje zo'n boek waaruit ik akkoorden leer spelen. Maar volgens mij doe ik iets niet goed, kunnen jullie vast wel uitleggen(diegeen van wie het boekje is is op vakantie).

Er staat boven elk schema een notenbalkje met de op-, en neerslagen en het ritme(bijv. 4/4), daaronder staat dan een akkoordenoverzicht. bijv G | Em | Am | C etc. Maar sla je dan die akkoorden zovaak aan als in dat notenbalkje die daarboven staat(bijv. neer, neer op neer op, neer), en dan volgende akkoord en zelfde verhaal? Of pak je telkens dat akkoord en bij elke noot(op of neerslag) het volgende akkoord? lekker duidelijk verhaal weer, maar m'n accu van laptop is leeg dus moest even snel doen, hoop dat jullie het snappen.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_40169766
als in het notenbalkje daadwerkelijk de op- en neerslagen staan, moet je die gewoon volgen en doe je de akkoordwisselingen gewoon op het moment dat de akkoorden geplaatst zijn.

Het is vaak makkelijker als je het nummer kan beluisteren, zodat je kan horen op welk moment de akkoordwisselingen zijn (je moet wel in staat zijn om dit te kunnen horen, anders wordt leren gitaarspelen al snel een onbegonnen zaak).
De op- en neerslagen zijn voor het liedje doorgaans niet echt belangrijk... Kan je gewoon zelf wat voor verzinnen (of je kan natuurlijk het origineel gewoon goed beluisteren)
  FOK!fossiel zondag 30 juli 2006 @ 10:24:28 #281
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_40316125
Volgens mij moet mijn gitaar afgesteld worden. Bij de 1e fret van de hoge e-snaar trilt de snaar op een andere fret, e.d. En is niet op alle fretten zuiver. Hoeveel kost zoiets om te laten doen, want ik heb d'r zelf de ballen verstand van .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_40322132
't is maar een paar minuten werk voor een ervaren gitaarboer. 't zou me verbazen als het meer dan ¤20 kost...

Maar het is waarschijnlijk een kwestie van even de brug verhogen (en da's gewoon een kwestie van de schroeven in de brug een slag linksom te geven)
Het kan ook komen doordat je nek naar achteren kromt, maar da's zeldzaam en slecht nieuws voor je gitaar.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:11:08 #283
137530 Radagast2005
The Brown Wizard
pi_40323188
Ik denk dat de adapter van mijn effectenpedaal stuk is. Waar koop je een nieuwe en maakt het uit of het precies dezelfde is?
Every fool's got a reason for feelin' sorry for himself, and turning his heart to stone
Tonight this fool's halfway to heaven and just a mile outta hell
And I feel like I'm comin' home
  FOK!fossiel zondag 30 juli 2006 @ 21:42:22 #284
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_40334047
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:24 schreef Jordy-B het volgende:
't is maar een paar minuten werk voor een ervaren gitaarboer. 't zou me verbazen als het meer dan ¤20 kost...

Maar het is waarschijnlijk een kwestie van even de brug verhogen (en da's gewoon een kwestie van de schroeven in de brug een slag linksom te geven)
Het kan ook komen doordat je nek naar achteren kromt, maar da's zeldzaam en slecht nieuws voor je gitaar.
In het laatste geval mag ik hopen dat 't onder garantie valt bij 'n gitaar die nog geen 5 maanden oud is .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_40344937
Heb een mooi stemapparaat gekregen van m'n buurman

Verder gaat het spelen prima, boven verwachting eigenlijk
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_40434370
Hebben jullie wat tips voor het overpakken en wisselen van akkoorden?
Dit gaat echt super traag en houterig bij mij. Ik heb ook nogal kleine vingers, dus het is soms nogal een gedoe.
pi_40435094
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:53 schreef JeroenV het volgende:
Dit gaat echt super traag en houterig bij mij. Ik heb ook nogal kleine vingers, dus het is soms nogal een gedoe.
misschien een héél flauw antwoord, maar ik kan er maar 1 bedenken...
oefenen, oefenen en nog eens oefenen

Probeer gewoon zoveel mogelijk akkoorden achter elkaar te spelen, maakt niet zoveel uit welke ( ik ga altijd van Am naar A enz. enz. )
Brutal. Fucking. Metal.
pi_40435611
Oke, maar dan heb je dus de akkoorden. Maar in nummers wordt het vaak heel anders gedaan. Of met losse snaren pingelen of andere akkoorden ed. Dus daar heb je dan weinig aan toch?

Ik ken een paar akkoorden. Die wisselen gaat wel, maar tijdens nummers zelf niet.
pi_40435699
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:26 schreef JeroenV het volgende:
Oke, maar dan heb je dus de akkoorden. Maar in nummers wordt het vaak heel anders gedaan. Of met losse snaren pingelen of andere akkoorden ed. Dus daar heb je dan weinig aan toch?

Ik ken een paar akkoorden. Die wisselen gaat wel, maar tijdens nummers zelf niet.
Het lijkt mij altijd handig om die akkoorden te kennen.
Heel vaak staat er bijvoorbeeld boven iets "D", maar dan bedoelen ze dat je het akkoord moet tokkelen, kwestie van luisteren en proberen dus
Brutal. Fucking. Metal.
pi_40435784
Maar is dat dan altijd in de volgorde van boven naar beneden tokkelen?
Als ik een willekeurig nummer dit naga klopt het namelijk niet altijd volgens mij. Want ik had eerst al een idee dat het zoiets moest zijn ja.
pi_40435861
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:31 schreef JeroenV het volgende:
Maar is dat dan altijd in de volgorde van boven naar beneden tokkelen?
Als ik een willekeurig nummer dit naga klopt het namelijk niet altijd volgens mij. Want ik had eerst al een idee dat het zoiets moest zijn ja.
Hoeft lang niet altijd alleen van boven naar beneden hoor
kan ook bij wijze van spreken van de E naar de G en van de D naar de e
met andere woorden, je kan al de 6 de snaren nodig hebben
Brutal. Fucking. Metal.
pi_40435864
neuh... over het algemeen komt het niet zo nauw in welke volgorde je tokkelt. Je 'hoort' het akkoord, niet zozeer de losse tonen...
pi_40436169
Maakt dat echt niet uit? Je hoort toch het verschil of je bijvoorbeeld eerst de vijfde en dan de tweede aanslaat of andersom?
pi_40461914
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:42 schreef JeroenV het volgende:
Maakt dat echt niet uit? Je hoort toch het verschil of je bijvoorbeeld eerst de vijfde en dan de tweede aanslaat of andersom?
Je hoort wel dat het anders is, maar omdat je die 2 verschillende noten allebei in het akkoord kunt spelen, zal het niet vals klinken ofzo.
pi_40527854
Mij lijkt het, het handigs om gewoon eerst goed de akkoorden goed te kennen. Dus eerst gewoon een nummer als slag gitaar meespelen en als je dat goed onder de knie hebt dan pas tokkelen en tussenloopjes gaan spelen.

Het voordeel hiervan is, als je gaat tokkelen je beter kan concentreren op het tokkelen, omdat je de akkoorden onder de knie hebt en een beter ritme gevoel van het nummer hebt. (met tokkelen is de overgang van het ene naar het andere akkoord wat moeilijker te horen, doordat er noten worden gespeeld die in allebei de akkoorden voorkomen)
pi_40553535
Vraagje aan de echte kenners hier; ik loop nu al een tijdje aan te kloten met de westerngitaar die we hier hebben 'in ons gezin '...en nu vroeg ik me af, of ik het moet proberen te leren met een plectrum, of juist gewoon met de vingers? Ik ken mensen die me die techniek met de vingers wel aan kunnen leren, maar ik hoor nogal tegenstrijdige geluiden. De één zegt dat ik het wel met vingers moet aanleren, de ander zegt dat een plectrum juist het fijnste en beste is. Wat vinden jullie?
pi_40571634
Daar ben ik weer. Een paar weken geleden kwam ik met *deze* vraag. Afgelopen weken heb ik wat geoefend op een western gitaar, en dat bevalt me wel. Ik weet dus zeker dat ik nu een elec. ga aanschaffen.

Ik ben erachter gekomen dat hier net over de grens een muziekwinkel ligt waar alles een stuk goedkoper is dan hier in Maastricht. Daar heb ik nu deze gitaar op het oog.

http://www.musicstorekoel(...)tail/musicstore.html

Eigenlijk nu dezelfde vraag als de vorige keer : Kan iemand mij vertellen of dit een goede eerste gitaar is? En heeft iemand toevallig ervaring met deze winkel?
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_40571656
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:53 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb mijn gitaar nu een paar maanden en het gaat al wat beter. Meestal ga ik gewoon in een bepaald slagritme random akkoorden spelen. c-e-Am-a-g-dm, gewoon wat bij me op komt en dan op de juiste slag proberen over te pakken zonder het slagritme te verliezen. Uiteraard zijn sommige overgangen wel een beetje kut. Van C naar G bijv (moet ik mijn wijsvinger flink omhoog brengen en mijn ringvinger ineens omlaag.. van D naar A is makkelijker). Of ineens een F pakken ofzo. Die blijf ik rot vinden.

Als ik al die populaire liedjes check wordt het ook tijd dat ik de B eens onder de knie ga krijgen. Ook zo'n klote barree.

10x achter elkaar het refrein van Country Roads spelen werkt wel voor de akkoordbeheersing trouwens
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:31:03 #299
148823 znarch
ondertitel
pi_40576395
Nog zon stomme vraag he Als er in een tab kruisjes staan wat moet je dan precies doen ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_40577290
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:31 schreef znarch het volgende:
Nog zon stomme vraag he Als er in een tab kruisjes staan wat moet je dan precies doen ?
Dempen. Dit doe je door de snaar heel aan te raken (zonder hem te fretten) zodat je alleen maar een tikje hoort als je hem aanslaat. Dit kan je gebruiken als ritme-effect, maar je kan het ook gebruiken als je een snaar midden in het akkoord niet gebruikt. Door deze snaar te dempen kan je het akkoord nog gewoon aanslaan met je plectrum (alle snaren aanslaan, maar alleen de benodigde snaren laten klinken).

1
2
3
4
5
6
3    3
3    3
0    0
0    0
x    2
3    x

Het eerste akkoord speel je door gewoon een G-akkoord te maken, maar de A-snaar (de 5e snaar) te dempen met de vinger waarmee je de E-bassnaar fret. Bij het 2e akkoord demp je de E-bassnaar met de top van de vinger waarmee je de A-snaar fret.

Je kan bassnaren ook dempen met je duim...

Als je zoiets vindt:
1
2
3
4
5
6
3     x  x  x
5     x  x  x
5     x  x  x
5     x  x  x
3     x  x  x
x     x  x  x

Is het een barré-C akkoord wat je aanslaat en daarna voorziet van wat ritme-slagen (hierbij haal je gewoon de druk van de snaren, zodat je ze niet fret, en beuk je een paar keer met je plectrum over de snaren heen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')