1 2 3 4 5 6 | 1 - wijs 2 - middel 2 - middel 3 - ring 1 - wijs |
1 2 3 4 5 6 | 10 1 wijs 9 of zo: 2 ring 10 2 middel 8 0 -open- x 1 duim |
'tuurlijk zijn die los te krijgen... kosten geen drol, btw...quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:20 schreef SuperBosch het volgende:
Ik heb zojuist mijn gitaar gesloopt door de snaren te verwisselen, Ik haalde die pinnetjes (waarmee de snaren in de klankkast zitten) eruit, en toen zijn daar 3 pinnetjes van overgebroken.
Zijn deze pinnentjes los te verkrijgen of wat nu?
Dat vermoedde ik al, maar toch had ik een "Oow, shit! Wat nu!?"-moment.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'tuurlijk zijn die los te krijgen... kosten geen drol, btw...
Wat voor een muziek wil je spelen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:35 schreef Proper_fucked het volgende:
Ok, het lijkt mij ook wel leuk om wat gitaar te kunnen spelen en wil hier graag mee beginnen.. Wat voor gitaar adviseren jullie mij om mee te beginnen? Op marktplaats staat bijv. zoiets, is dat wat?
Heb echt 0,0 ervaring(noob ja). Niet echt voorkeur wat ik wil spelen, maar beetje dingen die in mijn muzieksmaak vallen(fobo) dus accoustisch vooral gebruiken voor beetje gewenning. Is electrische moeilijker?quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:05 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Wat voor een muziek wil je spelen?
Dat is een gitaar met nylon snaren, die klinkt heel anders dan een versie met stalen snaren.
Echter, het is wel makkelijker te bespelen dan eentje met stalen snaren, omdat je de snaren niet zo hard hoeft aan te slaan.
Voor een beginnersgitaar is het natuurlijk niet slecht en hij is ook niet bepaald duur.
Volgens mij is een electische gitaar vergelijkbaar met een western-gitaar (een acoustische met stalen snaren). Je moet de snaren daar harder tegen de fret duwen om een helder geluid te krijgen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:10 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Heb echt 0,0 ervaring(noob ja). Niet echt voorkeur wat ik wil spelen, maar beetje dingen die in mijn muzieksmaak vallen(fobo) dus accoustisch vooral gebruiken voor beetje gewenning. Is electrische moeilijker?
Ok, ik ben ook redelijk nieuw in de gitaar-scene, dus ik dacht dat de snaren van hetzelfde materiaal gemaakt waren, dus ook even zwaar in te drukken zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:24 schreef Jordy-B het volgende:
Elektrisch speelt veel lichter dan akoustische staalsnaren... Is niet echt vergelijkbaar. Als de actie (de afstand tussen de snaren en de fretten) laag is, hoef je zelfs amper druk te zetten.
Ga nu deze kopen, krijg van een vriend wat lessen en oefenmateriaal. Streven is toch wel elekstrische, maar eerst hierop de basis enzo.. Ben benieuwdquote:Op woensdag 5 juli 2006 19:48 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Volgens mij is een electische gitaar vergelijkbaar met een western-gitaar (een acoustische met stalen snaren). Je moet de snaren daar harder tegen de fret duwen om een helder geluid te krijgen.
In het begin had ik daar ook moeite mee, maar nu gaat dat prima (met uitzondering van barré accoorden)
Gewoon nemen met drie vingers, zonder barré.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:17 schreef Funkytrip het volgende:
Gisteren gepoogd de akkoorden van One van U2 te spelen, maar helaas kwam ik vast te zitten op de Fmaj7, een godsonmogelijk akkoord voor een beginner, die al moeite genoeg heeft met een gewone F. Is er een 'cheat' voor ofzo? Nu kan ik het hele refrein doen behalve dat rukakkoord
1 2 3 4 5 6 7 8 | 0 0 2 2 2 2 0 x 3 2 1 0 0 1 1 1 1 3 3 3 3 2 1 4 0 3 0 1 1 4 3 3 0 0 1 1 1 1 3 3 3 3 2 2 4 x 4 4 0 0 5 2 2 1 0 2 2 1 1 0 4 3 3 2 2 4 1 4 0 2 1 5 0 0 2 2 3 3 3 x 0 5 0 5 0 0 2 2 2 2 3 3 3 x x 2 2 3 0 3 x 2 5 1 5 0 0 x x x x x x x x x 0 0 1 1 1 1 3 3 3 3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | 0 2 m 1 w 3 r 0 2 w 2 m 0 3 r 0 3 p 2 d |
Niet dat daar uiteraard iets mis mee is, maar de lage E-snaar bij een C is makkelijk genoeg te dempen en mijn voorkeur in halsdikte maakt het gebruik van duim niet echt handig (en ja, dan is het lastig om Hendrix te spelenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
ik speel het C en D akooord met een bassnaar erbij (respectievelijk C/G en D/F#). Deze akkoorden klinken praktisch altijd goed met deze bastoon, en doordat je alle snaren benut, kan je gewoon roekeloos aanslaan.
Die gaat al wat beter de laatste tijd alhoewel het me nog steeds teveel tijd kost om de greep te pakken. Ik moet hem ook pakken en direkt aanslaan, want meestal klinkt ie na een seconde niet zo lekker meer omdat die initiele wijsvinger barre druk een beetje weg is (kweenie of dit herkenbaar is voor mede-beginners).quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:51 schreef Asmodean het volgende:
ik probeer de laatste tijd ook een beetje gitaar te spelenHeb nog wel vooral moeite met het F-akkoord, wat eigenlijk constant vals klinkt. Voor de rest vind ik het al wel goed gaan
leuke site. Bestaat er ook zoiets voor acoustische solo's?quote:Op maandag 20 maart 2006 07:56 schreef Verenjano het volgende:
Kijk hier eens: http://www.freelicks.net/Fade_to_black2.htm
Heb je een akoustische gitaar met nylonsnaren of eentje met staalsnaren? De 1e is wat minder gevoelig voor fretgeluidjes en zoemen omdat de snaren verder uit elkaar liggen en verder van de fret afstaan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef Proper_fucked het volgende:
Okee, heb net een gitaar gekocht dus ben al wat aan het klooien(voel het inderdaad gelijk op mijn vingers). Probeer vooral wat solo's enzo, om beetje alles te vinden maar ik hoor heel snel de snaar op een fret slaan. Hoe kan ik dit voorkomen? Kan de snaren wel strakker zetten, maar dan moet gitaar ook opnieuw gestemt worden natuurlijk?
Je kan beter met akkoorden beginnen.. heb je veeel meer aan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef Proper_fucked het volgende:
Okee, heb net een gitaar gekocht dus ben al wat aan het klooien(voel het inderdaad gelijk op mijn vingers). Probeer vooral wat solo's enzo, om beetje alles te vinden maar ik hoor heel snel de snaar op een fret slaan. Hoe kan ik dit voorkomen? Kan de snaren wel strakker zetten, maar dan moet gitaar ook opnieuw gestemt worden natuurlijk?
Kloptquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Je kan beter met akkoorden beginnen.. heb je veeel meer aan.
Dat kan verschillende oorzaken hebben...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef Proper_fucked het volgende:
ja, ik krijg zo wat lesmateriaal dus dan ga ik daar mee beginnen. Probeer nu wat nummers uit dit topic mee te spelen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Je kan beter met akkoorden beginnen.. heb je veeel meer aan.
ja, zoiets.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:53 schreef Jordy-B het volgende:
Drie bassnaren met brons of fosfor-brons omwikkeld?
Ik nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
en met toonladdersdat doet iedere gitarist lijkt me, om de vingerbewegingen te oefenen
![]()
Een stratkopie is wel flexibel natuurlijkquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:43 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou minder kijken naar het uiterlijk van de gitaar en meer naar de speelbaarheid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |