abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36200074
Ha

Bedankt precies wat ik zocht
pi_36200174
Victor wooten les

http://video.google.com/videoplay?docid=-4449818176212403705&q=victor+wooten

omg!

(ja sorry maar het bassisten topic wil niet lopen daarom maar ff hier, goeie les iig )
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36200445
quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:56 schreef Verenjano het volgende:
Kijk hier eens: http://www.freelicks.net/Fade_to_black2.htm
Super link! Bedankt!

Iemand nog meer van dit soort links misschien, dus met video? Ik zelf had de volgende gevonden:

http://www.farhat.name/index_ingles.htm

Doet het alleen in IE, dus niet in firefox!
  maandag 20 maart 2006 @ 15:35:25 #105
58063 uppie83
Sousousou
pi_36201837
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:45 schreef Viper2k1 het volgende:

[..]

Super link! Bedankt!

Iemand nog meer van dit soort links misschien, dus met video? Ik zelf had de volgende gevonden:

http://www.farhat.name/index_ingles.htm

Doet het alleen in IE, dus niet in firefox!
Wat een bagger site is het dan
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_36201957
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:52 schreef Windsurfbart het volgende:
Even een vraagje over het stemmen van mijn gitaar. Zijn er ook progs te vinden die ik op mijn pc kan installeren en via de microfoon het geluid opnemen (ik speel klassiek spaans gitaar, zojuist mijn G snaar de helft korte gemaakt, kan dus weer een nieuwe kopen)
http://www.musicmasterworks.com/tuning_software.html
Werkt via de microfoon van de pc, en is volgens de website 99,9% betrouwbaar.
pi_36204950
Hallo allen, ik ben nieuw hier.

Na lange tijd van lurken toch maar een account aangemaakt. Ik speel sinds enkele maanden gitaar, niet al te geweldig kan ik wel zeggen, maar goed. Ik kan inmiddels meerdere akkoorden fatsoenlijk spelen.

Vandaag toch maar besloten dat ik les nodig heb, wat info aangevraagd bij de muziekschool. Folders thuis gekregen enz.

Nu staat er in de folder:
Akoestische gitaar - basis-
Op de zogenaamde spaanse gitaar, leer je de grondbeginselen van het gitaarspelen. Je leert belangrijke zaken als het gebruiken van een goede techniek, en het lezen van noten

Klinkt wel erg basic, vooral als je het vergelijkt met:
Akoestische gitaar - gevorderd-
Je verdiept je gitaarspel verder op de spaanse klassieke gitaar. Er wordt meer aandacht aan de verschillende technieken zoals tokkelen besteed.
Tevens leer je begeleiden met verschillende akkoorden. Hierwoor wordt een goede basis gelegd voor het spelen van diverse stijlen, van klassiek tot pop.

Noten lezen kan ik niet, maar daar heb ik eigenlijk ook totaal geen behoefte aan. Iemand enig idee wat ik moet doen? Alvast bedankt.
pi_36205153
Een gitaarleraar zoeken die niet zo "volgens het boekje" werkt, maar je de basis aanleert en daarin gelijk de richting die jij op wilt verwerkt. Ik had ook geen behoefte aan spaanse gitaar leren, dus iemand gezocht die niet daar per sé mee wil beginnen. Als je er met tegenzin in de eerste paar maanden mee zit te kloten wordt het niet zo snel wat.
pi_36205305
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:26 schreef Tfz het volgende:
Een gitaarleraar zoeken die niet zo "volgens het boekje" werkt, maar je de basis aanleert en daarin gelijk de richting die jij op wilt verwerkt. Ik had ook geen behoefte aan spaanse gitaar leren, dus iemand gezocht die niet daar per sé mee wil beginnen. Als je er met tegenzin in de eerste paar maanden mee zit te kloten wordt het niet zo snel wat.
Mee eensch! Motivatie houden is al moeilijk zat, dus geen dingen doen die echt tegen je wil en richting in gaan.
pi_36206627
Ik had ook geen zin om naar een muziekschool te gaan.
Gelukkig heeft de muziekzaak hier tegenwoordig ook een school boven het pand en daar heb ik het behoorlijk naar me zin. M'n leraar en ik steken elkaar steeds aan wat betreft motivatie en dat geeft dan ook een goed gevoel als je naar huis gaat.

Kijk er wekelijks naar uit totdat het zaterdag is
  maandag 20 maart 2006 @ 20:05:13 #111
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_36210330
Da's beter... muziekschool haalt alle fun uit het spelen. Vooral als je in een groep zit want niemand gaat verder voordat Jan met de worstenvingers het ook kan
Muziekschool is voor kids die gedwongen worden door ouders zonder enige kennis van muziek en voor dummies.
Het laatste waar ze zich mee bezighouden is gitaarspelen lijkt het wel..
En er dan ook nog voor betalen
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_36210819
Dank allen, dat gevoel had ik zelf ook al, maar nu weet ik het dus zeker. Zal binnenkort eens bij de winkel langs waar ik mijn gitaar gekocht heb, misschien heeft die man nog een adresje.
pi_36211106
jaaaaaaaaa
Kom net terug van m'n eerste les Super vet
Zo, nu ga ik snel oefenen

ow, en ik heb dus ook een leraar die me eerst de basis goed wil leren en dan gaan we een kant op die ik leuk vind
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  maandag 20 maart 2006 @ 23:19:05 #114
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_36218173
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:32 schreef Viper2k1 het volgende:

[..]

Mee eensch! Motivatie houden is al moeilijk zat, dus geen dingen doen die echt tegen je wil en richting in gaan.
Het is nooit verkeerd om ook dingen te kunnen spelen waar je zelf nix aan vind.. vooral in het begin (ik weet het ,klinkt tegenstrijdig) Bijv. country en folkmuziek vinnik nix aan maar er zitten kleine techniekjes en frutseltjes in die je veel breder kan toepassen als je ze eenmaal kent.
Keep an open mind ,vooral in muziek is dat belangrijk want je kan er altijd je eigen sausje overheen gooien
Anders ga je al vastroesten op het moment dat je powerchords ontdekt.

En het is toch ook te gek als je iemand anders blij kan maken met een verzoeknummertje?
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_36223490
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:19 schreef jehovaguerilla het volgende:

[..]

Het is nooit verkeerd om ook dingen te kunnen spelen waar je zelf nix aan vind.. vooral in het begin (ik weet het ,klinkt tegenstrijdig) Bijv. country en folkmuziek vinnik nix aan maar er zitten kleine techniekjes en frutseltjes in die je veel breder kan toepassen als je ze eenmaal kent.
Keep an open mind ,vooral in muziek is dat belangrijk want je kan er altijd je eigen sausje overheen gooien
Anders ga je al vastroesten op het moment dat je powerchords ontdekt.

En het is toch ook te gek als je iemand anders blij kan maken met een verzoeknummertje?
Ohh zeker, helemaal mee eens! Maar als je net begint en je komt er op een gegeven moment achter dat alles niet zo snel gaat als dat jij wilt dan is het, denk ik, beter om een nummer of oefening te hebben die leuk is om te doen. Dat houdt de motivatie, denk ik, hoger dan een nummer of oefening waarvan je het gevoel hebt dat dat wel nooit zal lukken.
(ookal weten de mensen die al wat langer spelen dat gewoon doorgaan wel de oplossing is, je bouwt toch vingerkracht en motoriek op en later blijkt dat je een stuk wel kan spelen)
pi_36252897
Ik heb zelf ongeveer nu de intro van "Weather with you" van de Crowded House gevonden.

Ben nog niet zo heel goed in de notatie, maar zo gaat ie naar mijn idee

1
2
3
4
5
6
-0-0-0-0-023---0-0------------------
--5-5-5-5-----5-5--33h5p32----------
----------------------------2--2-4-0
------------------------------------
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_36390718
Kan je op zo een gitaar ook echt spelen ?

pi_36390976
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:38 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Kan je op zo een gitaar ook echt spelen ?

[afbeelding]
't is een bas he
Ik ken wel meer gitaren met van die rare vormen...en dat komt het speelgemak niet ten goede...ikzelf zou nooit zoiets kopen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_36391274
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

't is een bas he
Ik ken wel meer gitaren met van die rare vormen...en dat komt het speelgemak niet ten goede...ikzelf zou nooit zoiets kopen
Hij was er ook in gewone en ik weet het verschil niet.
pi_36391322
Het verschil is hier best duidelijk: 4 snaren..
Een "normale" gitaar heeft 6 snaren.. een bas 4 of 5..
Ook is het goed te zien aan de dikte van de snaren
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 26 maart 2006 @ 23:00:02 #121
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_36391345
tvp
pi_36391358
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:00 schreef PsyCha het volgende:
tvp
Hoi!
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 26 maart 2006 @ 23:04:16 #123
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_36391482
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hoi!
'ello
pi_36392048
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
O.
pi_36392217
quote:
De hals is vaak ook langer en de stemmechanieken zijn ook erg groot.
  zondag 26 maart 2006 @ 23:41:40 #126
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_36392593
quote:
Het is vaak ook te zien aan het gezicht van degene die het ding vasthoudt: stoicijnse blik = bassist, een blik alsof ie een brandblusser (en dan geen kleintje) in z'n aars geduwd krijgt = gitarist.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_36392940
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:41 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Het is vaak ook te zien aan het gezicht van degene die het ding vasthoudt: stoicijnse blik = bassist, een blik alsof ie een brandblusser (en dan geen kleintje) in z'n aars geduwd krijgt = gitarist.
haha
Ik gaf dan ook maar een paar voorbeelden waaraan je het kon zien
Brutal. Fucking. Metal.
pi_36442786
Zo'n capo is toch wel lekker voor de sound
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:52 #129
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_36445192
Zo, ik heb nu echt een gitaar gekocht. Een Stagg van 65 euro. Meteen een tune apparaatje erbij en wat plectrums. Vervolgens van internet een "Complete Idiots Guide to Playing the Guitar 2nd edition" opgehaald en begonnen

Dat stemmen is ook maar een ramp. Net zo lang bezig geweest tot dat apparaatje voor alles groen licht gaf, 5 minuten getokkeld en alles was weer rood. Toen op de handmatige manier gestemd (dat die tonen gelijk moeten klinken enzo als je de 5e -en 1x de 4e- fret in drukt). Enfin, Toen klonk het naar mijn gevoel al wat beter.

Eerste C akkoord gepoogd aan te slaan. Ook leuk, dan raak je telkens met je vingers een andere snaar aan en dan klinkt het alsof je een schepnet aanslaat
Mijn vingers wat verlegd en toen ging ie goed (poeh, je moet je vingers wel aardig gekromd houden om niet de onderliggende snaren aan te raken!). Ik vond het akkoord overigens helemaal nergens naar klinken. Helemaal geen lekker geluid in.

Volgende akkoord was een G7. Die klonk al meer als een echt akkoord. Volgens mij is mijn gitaar nog niet juist afgestemd.

Maar goed, nu proberen snel van ene akkoord naar het andere te gaan, ook een leuke uitdaging...

tot zover mijn dagboek

Ik kan het natuurlijk ook in 60 minuten proberen te leren...
http://www.fret2fret.com/index1.html

[ Bericht 11% gewijzigd door Funkytrip op 28-03-2006 22:17:12 ]
Nu met gitaar!
pi_36449986
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Funkytrip het volgende:

Ik kan het natuurlijk ook in 60 minuten proberen te leren...
http://www.fret2fret.com/index1.html

Ja natuurlijk, hij leert mensen in 60 minuten spelen waar anderen jaren voor nodig hebben
pi_36450004
Oke, ik ben na het luisteren van wat Victor Wooten nummers op zoek gegaan naar Harmonics of op z'n Nederlands Flageoletten... Gelukkig heb ik Natuurkunde 2, want er zit behoorlijk wat natuurkunde achter die dingen whaha

Interressant leesvoer

http://www.harmony-central.com/Guitar/harmonics.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flageolet_%28speelwijze%29

Vooral die eerste, als je even door de natuurkundige appel heen bijt leer je echt veel theorie achter je (bas)gitaar , ook hoe het komt dat als je dichter bij de kam speelt het geluid ook scherper en scheller gaat klinken.

Maar mijn vraag, heeft iemand nog goeie links hoe je echt liedjes met die dingen kan spelen met behulp van kunstmatige flageoletten (prachtig woord trouwens )?
Zoals Victor Wooten doet in z'n cover van Norwegian Wood van The Beatles? Hier kan je dit luisteren op 1:07

Alvast bedankt

[ Bericht 14% gewijzigd door Agiath op 28-03-2006 23:22:39 ]
pi_36450018
ik speelde vandaag ff over zown roland microcube, 10 watt voor 110 euro,, maar daar komt echt een goed geluid uit zeg!!! (voor 10 watt)
edit, verkeerde gitaristen topic
PS4 online: micro_nl
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:21:51 #133
57892 savale
lalalalaaa
pi_36463721
even een tip als je gaat stemmen met een stemkasje. Sla je snaren dan aan met een plectrum. Je zult zien dat het wijzertje veel stabieler blijft dan dat je het met je vinger doet.
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_36467586
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:21 schreef savale het volgende:
even een tip als je gaat stemmen met een stemkasje. Sla je snaren dan aan met een plectrum. Je zult zien dat het wijzertje veel stabieler blijft dan dat je het met je vinger doet.
En daarbij...niet 1 keer aanslaan, kijken of hij goed is en dan meteen naar de volgende snaar gaan... sla die snaar eens wat vaker aan...soms wijkt hij alsnog af
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 10 april 2006 @ 00:12:56 #135
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_36810322
Hey kan iemand me helpen miss?
Ik krijg geen harmonics meer bij mn 5e frets..
Ja een heel klein beetje, maar lang niet zo zuiver als bij de 12e fret

Ik heb net mn snaren vervangen door iets dikkere snaren, maakt dat wat uit?
Veder issie goed gestemd..
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_36810713
Welk element gebruik je? Om harmonics te gebruiken kun je het beste je brug element gebruiken. Dan klinken die het hardst. Ik ken dus iemand die altijd neck element gebruikt en dus een keer met hetzelfde probleem kwam
  maandag 10 april 2006 @ 00:35:15 #137
25878 MOD
pi_36810845
quote:
Op maandag 10 april 2006 00:29 schreef DuranK het volgende:
Welk element gebruik je? Om harmonics te gebruiken kun je het beste je brug element gebruiken. Dan klinken die het hardst. Ik ken dus iemand die altijd neck element gebruikt en dus een keer met hetzelfde probleem kwam
Ah vandaar
Want ik zit nu op mn neckelemt te spelen, maar tis een soort van blues nummer dat ik na probeer te doen en die klinkt nogal schel op de brugelement.. Ik snapte er al niks van

Thanx!
pi_36970889
Ik gebruik een oude akoestische gitaar uit 1980 met 3 stalen snaren en 3 nylon. moet het trouwens ook nog goed stemmen. En ik heb die stippen niet op de gitaar, Waar dient dat eigenlijk voor?
En is het beter om gewoon een nieuwe te kopen?
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
pi_36970967
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:15 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik ben na het luisteren van wat Victor Wooten nummers op zoek gegaan naar Harmonics of op z'n Nederlands Flageoletten... Gelukkig heb ik Natuurkunde 2, want er zit behoorlijk wat natuurkunde achter die dingen whaha

Interressant leesvoer

http://www.harmony-central.com/Guitar/harmonics.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flageolet_%28speelwijze%29

Vooral die eerste, als je even door de natuurkundige appel heen bijt leer je echt veel theorie achter je (bas)gitaar , ook hoe het komt dat als je dichter bij de kam speelt het geluid ook scherper en scheller gaat klinken.

Maar mijn vraag, heeft iemand nog goeie links hoe je echt liedjes met die dingen kan spelen met behulp van kunstmatige flageoletten (prachtig woord trouwens )?
Zoals Victor Wooten doet in z'n cover van Norwegian Wood van The Beatles? Hier kan je dit luisteren op 1:07

Alvast bedankt
Niemand?
  zaterdag 15 april 2006 @ 02:31:59 #140
25878 MOD
pi_36973478
Er is vast wel wat te vogelen op gehoor, miss is er wel een tab van te vinden, maar hier heb je iig een kaartje waar alle harmonics liggen op je gitaar:

http://www.guitar-and-bas(...)monics-positions.jpg
pi_36973627
puik topic dit!
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:57:07 #142
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36975058
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:09 schreef DaggerNL het volgende:
Ik gebruik een oude akoestische gitaar uit 1980 met 3 stalen snaren en 3 nylon. moet het trouwens ook nog goed stemmen. En ik heb die stippen niet op de gitaar, Waar dient dat eigenlijk voor?
En is het beter om gewoon een nieuwe te kopen?
Zou eerst eens of Nylon of Stalen snaren kopen , dat klinkt al een stuk beter.
Die stippen dient gewoon als aantoning van waar de akkoorden zich bevinden.
Als je dat zelf weet, dan boeit het niet, als beginner is het wel handig.
K heb zelf ook een oude akoestische gitaar, vind hem wel fijn
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:02:01 #143
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36975109
haha moet je kijken wat ik net vond!
Toen ik net begon met gitaar spelen, zo'n 2,5 jaar geleden had ik iets opgenomen.
Eerst accoorden en toen solotje.

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=soloprobeer2.mp3
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_37001355
Ik zit nu een tijdje te oefenen om barréakkoorden te spelen, maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een hele fret af te klemmen

Tips?
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  zondag 16 april 2006 @ 12:13:03 #145
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_37001502
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:05 schreef meami het volgende:
Ik zit nu een tijdje te oefenen om barréakkoorden te spelen, maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een hele fret af te klemmen

Tips?
Moet ik helpen? Ohnee dat kan ik niet.. NEWBIE MELDT
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_37003947
Beetje spelen met hoe je vinger plaatst op 1 hele rij.
De rest is ook gewoon weer een kwestie van oefenen en oefenen
pi_37004428
quote:

Tips?
ik kan ook nog steeds niet goed alles af klemmen, klinkt soms altijd nog 1 snaar een beetje dof, gewoon lekker elke dag paar uurtjes oefenen
PS4 online: micro_nl
pi_37017653
Meesttal krijg ik de D snaar niet helemaal mooi afgeklemd, omdat daar net niet een kootje van mijn vinger zit.. (precies op het buigpunt)
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:24:44 #149
25878 MOD
pi_37050658
Kan iemand me miss vertellen hoe de intro gaat van Aquarius, die van The party animals?
3 grepen, maar ik kom er niet uit
pi_37133361
quote:

Tips?
Als je geen lagere dan die barré gebruikt, kan je natuurlijk ook denken aan een capo
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')