Super link! Bedankt!quote:Op maandag 20 maart 2006 07:56 schreef Verenjano het volgende:
Kijk hier eens: http://www.freelicks.net/Fade_to_black2.htm
Vetquote:Op maandag 20 maart 2006 14:35 schreef Agiath het volgende:
Victor wooten les
http://video.google.com/videoplay?docid=-4449818176212403705&q=victor+wooten
omg!
Wat een bagger site is het danquote:Op maandag 20 maart 2006 14:45 schreef Viper2k1 het volgende:
[..]
Super link! Bedankt!![]()
Iemand nog meer van dit soort links misschien, dus met video? Ik zelf had de volgende gevonden:
http://www.farhat.name/index_ingles.htm
Doet het alleen in IE, dus niet in firefox!
http://www.musicmasterworks.com/tuning_software.htmlquote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:52 schreef Windsurfbart het volgende:
Even een vraagje over het stemmen van mijn gitaar. Zijn er ook progs te vinden die ik op mijn pc kan installeren en via de microfoon het geluid opnemen (ik speel klassiek spaans gitaar, zojuist mijn G snaar de helft korte gemaakt, kan dus weer een nieuwe kopen)
Mee eensch! Motivatie houden is al moeilijk zat, dus geen dingen doen die echt tegen je wil en richting in gaan.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:26 schreef Tfz het volgende:
Een gitaarleraar zoeken die niet zo "volgens het boekje" werkt, maar je de basis aanleert en daarin gelijk de richting die jij op wilt verwerkt. Ik had ook geen behoefte aan spaanse gitaar leren, dus iemand gezocht die niet daar per sé mee wil beginnen. Als je er met tegenzin in de eerste paar maanden mee zit te kloten wordt het niet zo snel wat.
Het is nooit verkeerd om ook dingen te kunnen spelen waar je zelf nix aan vind.. vooral in het begin (ik weet het ,klinkt tegenstrijdig) Bijv. country en folkmuziek vinnik nix aan maar er zitten kleine techniekjes en frutseltjes in die je veel breder kan toepassen als je ze eenmaal kent.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:32 schreef Viper2k1 het volgende:
[..]
Mee eensch! Motivatie houden is al moeilijk zat, dus geen dingen doen die echt tegen je wil en richting in gaan.
Ohh zeker, helemaal mee eens! Maar als je net begint en je komt er op een gegeven moment achter dat alles niet zo snel gaat als dat jij wilt dan is het, denk ik, beter om een nummer of oefening te hebben die leuk is om te doen. Dat houdt de motivatie, denk ik, hoger dan een nummer of oefening waarvan je het gevoel hebt dat dat wel nooit zal lukken.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:19 schreef jehovaguerilla het volgende:
[..]
Het is nooit verkeerd om ook dingen te kunnen spelen waar je zelf nix aan vind.. vooral in het begin (ik weet het ,klinkt tegenstrijdig) Bijv. country en folkmuziek vinnik nix aan maar er zitten kleine techniekjes en frutseltjes in die je veel breder kan toepassen als je ze eenmaal kent.
Keep an open mind ,vooral in muziek is dat belangrijk want je kan er altijd je eigen sausje overheen gooien
Anders ga je al vastroesten op het moment dat je powerchords ontdekt.
En het is toch ook te gek als je iemand anders blij kan maken met een verzoeknummertje?
1 2 3 4 5 6 | --5-5-5-5-----5-5--33h5p32---------- ----------------------------2--2-4-0 ------------------------------------ ------------------------------------ ------------------------------------ |
't is een bas hequote:Op zondag 26 maart 2006 22:38 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Kan je op zo een gitaar ook echt spelen?
[afbeelding]
Hij was er ook in gewone en ik weet het verschil niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:46 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
't is een bas he![]()
Ik ken wel meer gitaren met van die rare vormen...en dat komt het speelgemak niet ten goede...ikzelf zou nooit zoiets kopen![]()
O.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het verschil is hier best duidelijk: 4 snaren..
Een "normale" gitaar heeft 6 snaren.. een bas 4 of 5..
Ook is het goed te zien aan de dikte van de snaren
De hals is vaak ook langer en de stemmechanieken zijn ook erg groot.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het is vaak ook te zien aan het gezicht van degene die het ding vasthoudt: stoicijnse blik = bassist, een blik alsof ie een brandblusser (en dan geen kleintje) in z'n aars geduwd krijgt = gitarist.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
hahaquote:Op zondag 26 maart 2006 23:41 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Het is vaak ook te zien aan het gezicht van degene die het ding vasthoudt: stoicijnse blik = bassist, een blik alsof ie een brandblusser (en dan geen kleintje) in z'n aars geduwd krijgt = gitarist.![]()
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Funkytrip het volgende:
Ik kan het natuurlijk ook in 60 minuten proberen te leren...
http://www.fret2fret.com/index1.html![]()
![]()
En daarbij...niet 1 keer aanslaan, kijken of hij goed is en dan meteen naar de volgende snaar gaan... sla die snaar eens wat vaker aan...soms wijkt hij alsnog afquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:21 schreef savale het volgende:
even een tip als je gaat stemmen met een stemkasje. Sla je snaren dan aan met een plectrum. Je zult zien dat het wijzertje veel stabieler blijft dan dat je het met je vinger doet.
Ah vandaarquote:Op maandag 10 april 2006 00:29 schreef DuranK het volgende:
Welk element gebruik je? Om harmonics te gebruiken kun je het beste je brug element gebruiken. Dan klinken die het hardst. Ik ken dus iemand die altijd neck element gebruikt en dus een keer met hetzelfde probleem kwam![]()
Niemand?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:15 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik ben na het luisteren van wat Victor Wooten nummers op zoek gegaan naar Harmonics of op z'n Nederlands Flageoletten... Gelukkig heb ik Natuurkunde 2, want er zit behoorlijk wat natuurkunde achter die dingen whaha
Interressant leesvoer![]()
http://www.harmony-central.com/Guitar/harmonics.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flageolet_%28speelwijze%29
Vooral die eerste, als je even door de natuurkundige appel heen bijt leer je echt veel theorie achter je (bas)gitaar, ook hoe het komt dat als je dichter bij de kam speelt het geluid ook scherper en scheller gaat klinken.
Maar mijn vraag, heeft iemand nog goeie links hoe je echt liedjes met die dingen kan spelen met behulp van kunstmatige flageoletten (prachtig woord trouwens)?
Zoals Victor Wooten doet in z'n cover van Norwegian Wood van The Beatles? Hier kan je dit luisteren op 1:07
Alvast bedankt![]()
Zou eerst eens of Nylon of Stalen snaren kopen , dat klinkt al een stuk beter.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:09 schreef DaggerNL het volgende:
Ik gebruik een oude akoestische gitaar uit 1980 met 3 stalen snaren en 3 nylon. moet het trouwens ook nog goed stemmen. En ik heb die stippen niet op de gitaar, Waar dient dat eigenlijk voor?
En is het beter om gewoon een nieuwe te kopen?
Moet ik helpen? Ohnee dat kan ik niet.. NEWBIE MELDTquote:Op zondag 16 april 2006 12:05 schreef meami het volgende:
Ik zit nu een tijdje te oefenen om barréakkoorden te spelen, maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een hele fret af te klemmen
Tips?
ik kan ook nog steeds niet goed alles af klemmen, klinkt soms altijd nog 1 snaar een beetje dof, gewoon lekker elke dag paar uurtjes oefenenquote:Op zondag 16 april 2006 12:05 schreef meami het volgende:
Ik zit nu een tijdje te oefenen om barréakkoorden te spelen, maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een hele fret af te klemmen
Tips?
Als je geen lagere dan die barré gebruikt, kan je natuurlijk ook denken aan een capoquote:Op zondag 16 april 2006 12:05 schreef meami het volgende:
Tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |