Schreeven ?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:55 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Voor de mensen uit Nijmegen: die zaak op Plein '44 ziet er wel profi uit, die zullen me wel aan fatsoenlijk spul kunnen helpen denk ik he?
Zo zou het wel eens kunnen heten ja. Mooi, dan ga ik daar volgende week maar eens kijkenquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:42 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Schreeven ?![]()
Ik heb er zelf alleen maar positieve ervaring mee. Het personeel neemt echt de tijd voor je ongeacht hoe druk het is. Oké, lastig als je zelf geholpen wilt worden, maar klantvriendelijk is het zeker. Mijn acoustische komt daar ook vandaan. Niet gek lang geleden was ik er een moertje van verloren en meldde dat daar. Ik wees voor de juist maat 'mijn gitaar' aan in de zaak en kreeg direct gratis een nieuwe mee.
Oefenen, oefenen, oefenenquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:36 schreef jehovaguerilla het volgende:
Bij open akkoordjes valt het ook wel mee maar als je barre's gaat leggen is het wel ff wat anders hoor
Kijk ,met die instelling kom je er wel!quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:05 schreef Apfel het volgende:
[..]
Oefenen, oefenen, oefenen![]()
Maar ik hou er sowieso niet van om de meest gemakkelijke weg te kiezen
Het is altijd moeilijk om met aanslagen te werken , om dat zeg maar uit te typen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:31 schreef savale het volgende:
Zal me even voorstellen. 24 jaartjes oud afgelopen zomer voor het eerst een gitaar vastgehouden. Heb toen een paar weekjes op een spaanse gitaar de eerste kneepjes geleerd met oa het tokkelwerk van anouk - michel en nog wat nummers.
Ik probeer met nu met mijn eigen semi acoustische gitaar (western staalsnaar) wat nummers te spelen. Ik heb expres voor een staalsnaar gekozen omdat ik kleine handen heb. Ik heb met een brede hals al snel last van te korte vingersIk heb dus geen gitaarles.
Ik probeer me nu vooral op wat akkoorden te richten. Ik ben daarom begonnen met het nummer van oasis - wonderwall:
[ code verwijderd ]
dit stukje kan ik nu dus wel spelen, maar op een wat eigen manier na een half uurtje oefenen. Ik krijg niet alle aanslagen erin zonder uit het ritme te vallen. (gebruik een 8 kwartsmaat (?) op 80 bpm om op te spelen)
Wat ik nu speel is dit:
Em7 (neer, neer) 2x dus (in 2 tellen) G (neer, op, neer, op, neer) 5x dus (in 2 tellen) Dsus4 (zelfde als Em7) A7sus4 (volgens mij ongeveer t zelfde als G)
Volgens mij speel ik wat betreft de aanslagen en ritme nu alleen het G akkoord goed. Ik snap dat t luisteren naar het nummer vast helpt, maar ik kom er nog niet uit hoe ik de juiste variaties moet spelen. Misschien heeft iemand tips welke slagen neerwaarts en opwaarts moeten en in welke tel dit allemaal dient te gebeuren. Bedankt alvast!
Ik kan eventueel een stukje opnemen mocht dat nodig zijn... (wel serieuze reacties dan graag)
De kramp die ik krijg zit vaak in mijn linkerhand, dus waarmee ik de akkoorden bepaal. Maar de rechterhand daar sla je hele tijd mee aan, dus die is ook hele tijd bezig. Maar als het vooral de vingers zijn waar je last van heb, dan zul je er denkik minder last van hebben als dat je slaghand wordt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:04 schreef Funkytrip het volgende:
Bedankt voor het snelle antwoord![]()
Maar over het links/rechtsverhaal. De RSI zit in mijn rechterhand waar ik regelmatig last van heb tijdens het typen (vooral pink/ringvinger gebruik). Welke hand krijgt het het zwaarst te verduren? Ik neem aan de hand waar je de akkoorden mee bepaalt, maar je weet het maar nooit
Nou, ik heb wel eens gitaren vastgehouden en instinctief wijst dat ding naar rechts (da's linkshandige gitaar toch?). Echter ik denk dat ik toch ga proberen met links akkoorden te doen, want ik vertrouw mijn rechter RSI handje niet zo.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:18 schreef jehovaguerilla het volgende:
probeer het gewoon in de winkel de gitaar die vanaf het begin het meest natuurlijk aanvoelt die moet je hebben.
Laat ff weten of het wat geworden is
Jaren geleden had ik het veel ernstiger. Maar zit nog steeds 10 uur per dag achter de pc dus ik moet altijd voorzichtig blijven. Maar ik merk gewoon als ik flink mijn vingers moet stretchen met rechts dat ik na een half uurtje toch echt rust moet nemen. Links nergens last van.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:23 schreef Apfel het volgende:
Ik weet niet of je daar enige vorm van therapie voor hebt gehad, maar is het dan niet verstanding om eventueel je therapeut nog eens te raadplegen?
Klopt helemaal...quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:24 schreef Apfel het volgende:
Maar dat houdt het wel spannend aangezien je steeds iets meer wil bereiken.
haha, de fout die ik eerst maakte, is dat ik meteen mee wou spelen met Iron Maiden, da's niet zo'n succesquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:07 schreef uppie83 het volgende:
Ja ik probeer nu stukjes met losse noten te spelen... daar ben ik al zo'n driekwart jaar mee bezig, maar het lukt nog steeds voor geen meter... is gewoon kut.![]()
Mja bij mij lukt nog geen enkel stukje echt lekker en op tempo.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
haha, de fout die ik eerst maakte, is dat ik meteen mee wou spelen met Iron Maiden, da's niet zo'n succes.. toen ben ik R.E.M en Rammstein gaan oefenen....dat pikte ik toen snel op
Heb je Everybody Hurts wel eens geprobeert? is echt niet moeilijk en 't tempo ligt laagquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:18 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Mja bij mij lukt nog geen enkel stukje echt lekker en op tempo.
meamiquote:Op zondag 19 maart 2006 18:37 schreef meami het volgende:
* meldt
Ik speel nu een jaar gitaar. Ik heb geen les en ik probeer het mezelf te leren. Ik heb gelukkig wel 6 jaar lang muziek gehad dus ik kan noten lezen en heb ook nog eens ritmegevoel. Lukt best aardig tot nu toe
quote:
Inmiddels geprobeerd... dit is wel redelijk te doenquote:Op woensdag 15 maart 2006 12:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heb je Everybody Hurts wel eens geprobeert? is echt niet moeilijk en 't tempo ligt laag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |