abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 maart 2006 @ 23:41:40 #126
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_36392593
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:59 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het verschil is hier best duidelijk: 4 snaren..
Een "normale" gitaar heeft 6 snaren.. een bas 4 of 5..
Ook is het goed te zien aan de dikte van de snaren
Het is vaak ook te zien aan het gezicht van degene die het ding vasthoudt: stoicijnse blik = bassist, een blik alsof ie een brandblusser (en dan geen kleintje) in z'n aars geduwd krijgt = gitarist.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_36392940
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:41 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Het is vaak ook te zien aan het gezicht van degene die het ding vasthoudt: stoicijnse blik = bassist, een blik alsof ie een brandblusser (en dan geen kleintje) in z'n aars geduwd krijgt = gitarist.
haha
Ik gaf dan ook maar een paar voorbeelden waaraan je het kon zien
Brutal. Fucking. Metal.
pi_36442786
Zo'n capo is toch wel lekker voor de sound
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:52 #129
131678 Funkytrip
Funky Vidi Vici!
pi_36445192
Zo, ik heb nu echt een gitaar gekocht. Een Stagg van 65 euro. Meteen een tune apparaatje erbij en wat plectrums. Vervolgens van internet een "Complete Idiots Guide to Playing the Guitar 2nd edition" opgehaald en begonnen

Dat stemmen is ook maar een ramp. Net zo lang bezig geweest tot dat apparaatje voor alles groen licht gaf, 5 minuten getokkeld en alles was weer rood. Toen op de handmatige manier gestemd (dat die tonen gelijk moeten klinken enzo als je de 5e -en 1x de 4e- fret in drukt). Enfin, Toen klonk het naar mijn gevoel al wat beter.

Eerste C akkoord gepoogd aan te slaan. Ook leuk, dan raak je telkens met je vingers een andere snaar aan en dan klinkt het alsof je een schepnet aanslaat
Mijn vingers wat verlegd en toen ging ie goed (poeh, je moet je vingers wel aardig gekromd houden om niet de onderliggende snaren aan te raken!). Ik vond het akkoord overigens helemaal nergens naar klinken. Helemaal geen lekker geluid in.

Volgende akkoord was een G7. Die klonk al meer als een echt akkoord. Volgens mij is mijn gitaar nog niet juist afgestemd.

Maar goed, nu proberen snel van ene akkoord naar het andere te gaan, ook een leuke uitdaging...

tot zover mijn dagboek

Ik kan het natuurlijk ook in 60 minuten proberen te leren...
http://www.fret2fret.com/index1.html

[ Bericht 11% gewijzigd door Funkytrip op 28-03-2006 22:17:12 ]
Nu met gitaar!
pi_36449986
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Funkytrip het volgende:

Ik kan het natuurlijk ook in 60 minuten proberen te leren...
http://www.fret2fret.com/index1.html

Ja natuurlijk, hij leert mensen in 60 minuten spelen waar anderen jaren voor nodig hebben
pi_36450004
Oke, ik ben na het luisteren van wat Victor Wooten nummers op zoek gegaan naar Harmonics of op z'n Nederlands Flageoletten... Gelukkig heb ik Natuurkunde 2, want er zit behoorlijk wat natuurkunde achter die dingen whaha

Interressant leesvoer

http://www.harmony-central.com/Guitar/harmonics.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flageolet_%28speelwijze%29

Vooral die eerste, als je even door de natuurkundige appel heen bijt leer je echt veel theorie achter je (bas)gitaar , ook hoe het komt dat als je dichter bij de kam speelt het geluid ook scherper en scheller gaat klinken.

Maar mijn vraag, heeft iemand nog goeie links hoe je echt liedjes met die dingen kan spelen met behulp van kunstmatige flageoletten (prachtig woord trouwens )?
Zoals Victor Wooten doet in z'n cover van Norwegian Wood van The Beatles? Hier kan je dit luisteren op 1:07

Alvast bedankt

[ Bericht 14% gewijzigd door Agiath op 28-03-2006 23:22:39 ]
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36450018
ik speelde vandaag ff over zown roland microcube, 10 watt voor 110 euro,, maar daar komt echt een goed geluid uit zeg!!! (voor 10 watt)
edit, verkeerde gitaristen topic
PS4 online: micro_nl
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:21:51 #133
57892 savale
lalalalaaa
pi_36463721
even een tip als je gaat stemmen met een stemkasje. Sla je snaren dan aan met een plectrum. Je zult zien dat het wijzertje veel stabieler blijft dan dat je het met je vinger doet.
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
pi_36467586
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:21 schreef savale het volgende:
even een tip als je gaat stemmen met een stemkasje. Sla je snaren dan aan met een plectrum. Je zult zien dat het wijzertje veel stabieler blijft dan dat je het met je vinger doet.
En daarbij...niet 1 keer aanslaan, kijken of hij goed is en dan meteen naar de volgende snaar gaan... sla die snaar eens wat vaker aan...soms wijkt hij alsnog af
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 10 april 2006 @ 00:12:56 #135
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_36810322
Hey kan iemand me helpen miss?
Ik krijg geen harmonics meer bij mn 5e frets..
Ja een heel klein beetje, maar lang niet zo zuiver als bij de 12e fret

Ik heb net mn snaren vervangen door iets dikkere snaren, maakt dat wat uit?
Veder issie goed gestemd..
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_36810713
Welk element gebruik je? Om harmonics te gebruiken kun je het beste je brug element gebruiken. Dan klinken die het hardst. Ik ken dus iemand die altijd neck element gebruikt en dus een keer met hetzelfde probleem kwam
  maandag 10 april 2006 @ 00:35:15 #137
25878 MOD
pi_36810845
quote:
Op maandag 10 april 2006 00:29 schreef DuranK het volgende:
Welk element gebruik je? Om harmonics te gebruiken kun je het beste je brug element gebruiken. Dan klinken die het hardst. Ik ken dus iemand die altijd neck element gebruikt en dus een keer met hetzelfde probleem kwam
Ah vandaar
Want ik zit nu op mn neckelemt te spelen, maar tis een soort van blues nummer dat ik na probeer te doen en die klinkt nogal schel op de brugelement.. Ik snapte er al niks van

Thanx!
pi_36970889
Ik gebruik een oude akoestische gitaar uit 1980 met 3 stalen snaren en 3 nylon. moet het trouwens ook nog goed stemmen. En ik heb die stippen niet op de gitaar, Waar dient dat eigenlijk voor?
En is het beter om gewoon een nieuwe te kopen?
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
pi_36970967
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:15 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik ben na het luisteren van wat Victor Wooten nummers op zoek gegaan naar Harmonics of op z'n Nederlands Flageoletten... Gelukkig heb ik Natuurkunde 2, want er zit behoorlijk wat natuurkunde achter die dingen whaha

Interressant leesvoer

http://www.harmony-central.com/Guitar/harmonics.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flageolet_%28speelwijze%29

Vooral die eerste, als je even door de natuurkundige appel heen bijt leer je echt veel theorie achter je (bas)gitaar , ook hoe het komt dat als je dichter bij de kam speelt het geluid ook scherper en scheller gaat klinken.

Maar mijn vraag, heeft iemand nog goeie links hoe je echt liedjes met die dingen kan spelen met behulp van kunstmatige flageoletten (prachtig woord trouwens )?
Zoals Victor Wooten doet in z'n cover van Norwegian Wood van The Beatles? Hier kan je dit luisteren op 1:07

Alvast bedankt
Niemand?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 15 april 2006 @ 02:31:59 #140
25878 MOD
pi_36973478
Er is vast wel wat te vogelen op gehoor, miss is er wel een tab van te vinden, maar hier heb je iig een kaartje waar alle harmonics liggen op je gitaar:

http://www.guitar-and-bas(...)monics-positions.jpg
pi_36973627
puik topic dit!
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:57:07 #142
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36975058
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:09 schreef DaggerNL het volgende:
Ik gebruik een oude akoestische gitaar uit 1980 met 3 stalen snaren en 3 nylon. moet het trouwens ook nog goed stemmen. En ik heb die stippen niet op de gitaar, Waar dient dat eigenlijk voor?
En is het beter om gewoon een nieuwe te kopen?
Zou eerst eens of Nylon of Stalen snaren kopen , dat klinkt al een stuk beter.
Die stippen dient gewoon als aantoning van waar de akkoorden zich bevinden.
Als je dat zelf weet, dan boeit het niet, als beginner is het wel handig.
K heb zelf ook een oude akoestische gitaar, vind hem wel fijn
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:02:01 #143
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36975109
haha moet je kijken wat ik net vond!
Toen ik net begon met gitaar spelen, zo'n 2,5 jaar geleden had ik iets opgenomen.
Eerst accoorden en toen solotje.

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=soloprobeer2.mp3
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_37001355
Ik zit nu een tijdje te oefenen om barréakkoorden te spelen, maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een hele fret af te klemmen

Tips?
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  zondag 16 april 2006 @ 12:13:03 #145
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_37001502
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:05 schreef meami het volgende:
Ik zit nu een tijdje te oefenen om barréakkoorden te spelen, maar ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een hele fret af te klemmen

Tips?
Moet ik helpen? Ohnee dat kan ik niet.. NEWBIE MELDT
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_37003947
Beetje spelen met hoe je vinger plaatst op 1 hele rij.
De rest is ook gewoon weer een kwestie van oefenen en oefenen
pi_37004428
quote:

Tips?
ik kan ook nog steeds niet goed alles af klemmen, klinkt soms altijd nog 1 snaar een beetje dof, gewoon lekker elke dag paar uurtjes oefenen
PS4 online: micro_nl
pi_37017653
Meesttal krijg ik de D snaar niet helemaal mooi afgeklemd, omdat daar net niet een kootje van mijn vinger zit.. (precies op het buigpunt)
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:24:44 #149
25878 MOD
pi_37050658
Kan iemand me miss vertellen hoe de intro gaat van Aquarius, die van The party animals?
3 grepen, maar ik kom er niet uit
pi_37133361
quote:

Tips?
Als je geen lagere dan die barré gebruikt, kan je natuurlijk ook denken aan een capo
Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')