geen idee, maar ik voind die subs toch meestal klote omdat het soms zo kut te vertalen isquote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:40 schreef Belthazor het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt dat de ondertiteling uitkomt van een ep als hij net uitgekomen is? De nieuwe ep heb ik al binnen maar ik ben bang dat ik er niks van snap zonder subtitle :p

quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:59 schreef Richardfun het volgende:
Belthazor, het is engels.....Kun je een serie in het engels niet volgen zonder ondertiteling? Dan zou ik bijna denken dat je uberhaupt te jong bent om 24 te kijken.
Dan zou hij toch wel wat engels kunnen verstaan.. toch?quote:Geboortedatum: 1987-07-22

dat laatste is zo ongeveer typisch Jackquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:18 schreef TC03 het volgende:
Goede aflevering! Wijzingig TT --> ''Showtime". Mee eens?
Maar erg goed hoor, spannend, goede muziek, casualties, spannend plot, paniek op het winkelcentrum, Jack doing the right thing en eindigend met een ouderwets "Damnit!"

Boeiend, het is echt niet alsof er op kleuterniveau Engels wordt gesproken hoor. Ik kijk zonder subs, maar als er subs zouden zijn zou ik die aanzetten. Kijkt gewoon veel fijner. Ik denk dat maar 10% van de bevolking een serie als 24 in het Engels prima kan volgen hoor. Maar dat terzijdequote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:14 schreef Richardfun het volgende:
Dat zou je wel verwachten ja. Helaas gaat het sinds de tweede fase niet meer om parate kennis. Alleen zoveel mogelijk vakken in het curriculum drukken, en mensen kunnen alleen dingen begrijpen als ze het eerst mogen opzoeken.....

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home

als ik subs zou hebben zou ik ze alleen maar storend vinden. sommige begrippen etc. zijn niet juist te vertalen, daarom zie ik het ook liever niet. en als de camera zo veel beweegt is meelezen best lastigquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Boeiend, het is echt niet alsof er op kleuterniveau Engels wordt gesproken hoor. Ik kijk zonder subs, maar als er subs zouden zijn zou ik die aanzetten. Kijkt gewoon veel fijner. Ik denk dat maar 10% van de bevolking een serie als 24 in het Engels prima kan volgen hoor. Maar dat terzijde.
Je hebt geen idee waar je het over hebt m.b.t. het Engels-onderwijs trouwens. Het is heel veel woorden leren en heel veel luisteren. Dus.

quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:23 schreef Merkie het volgende:
Verder wel goede aflevering, stukje in the mall was erg goed. En alsjeblieft, kap met zaniken over:
liever niet eigenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik denk zowiezo dat hij ze niet bij zich had.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:09 schreef qu63 het volgende:
wat ik me nou afvraag he, bij dat opgraven en boren van die dingen doen ze heel voorzichtig ermee. ik geloof niet dat die rus alles achterlaat en dan rustig in zn auto wegrijdt. hij zal het dus wel meehebben. het zou dus achterin die pickup-truck moet liggen, maar dat hobbelt als de pest lijkt me!

Nou sorry hoor, maar als dat echt het geval zou zijn, dat slechts 10% van de bevolking een serie als 24 kan volgen, waarin heel normaal, Amerikaans, goed verstaanbaar Engels word gesproken, dan is het gewoon erg treurig gesteld met 90% van de Nederlandse bevolking.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Boeiend, het is echt niet alsof er op kleuterniveau Engels wordt gesproken hoor. Ik kijk zonder subs, maar als er subs zouden zijn zou ik die aanzetten. Kijkt gewoon veel fijner. Ik denk dat maar 10% van de bevolking een serie als 24 in het Engels prima kan volgen hoor. Maar dat terzijde.
Je hebt geen idee waar je het over hebt m.b.t. het Engels-onderwijs trouwens. Het is heel veel woorden leren en heel veel luisteren. Dus.

ze waren met 5 man geloof ik.. 1 was met satelliet telefoon. 1 techneut. 2 die bij jack waren, en nog 1 die hielp in die werkplaats.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:22 schreef Daemon19 het volgende:
Goede aflevering!
[..]
Ik denk zowiezo dat hij ze niet bij zich had.
Die canisters zullen wel in die vrachtwagen zitten, die waarschijnlijk vooruit was gestuurd.
Hij was aan het kijken of CTU achter die gozer aanzat en wie het dan was.

Helemaal niet. Sowieso heb je al de oudere mensen (50+) die minder goed Engels spreken omdat ze het minder meegekregen hebben in de jeugd. Dat is al een aanzienlijk deel. Dan heb je nog een groot deel (meer dan de helft van de bevolking denk ik) dat best wel een woordje Engels kan, maar niet goed genoeg om de serie perfect te volgen. Verder ook nog een deel dat Engels gewoon moeilijk vindt, en tenslotte houd je een klein groepje over dat het perfect kan volgen. Pretendeer niet dat je eigen kwaliteiten de norm zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar als dat echt het geval zou zijn, dat slechts 10% van de bevolking een serie als 24 kan volgen, waarin heel normaal, Amerikaans, goed verstaanbaar Engels word gesproken, dan is het gewoon erg treurig gesteld met 90% van de Nederlandse bevolking.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik heb liever Brits Engels dan Amerikaans Engels. Maar beiden kan ik goed volgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Richardfun het volgende:
Ik kan snappen dat mensen Britse series moeilijk kunnen volgen, omdat dat niet het Engels is wat je normaal gesproken hoort. In 24 echter spreken ze zulk standaard, goed verstaanbaar Engels, dat iedereen met een middelbare school opleiding achter de rug, of 'in progress' dat toch zou moeten kunnen snappen.

Ik denk dat Chloe wel weer een of andere High-res satellietfoto van de locatie kan binnenhalen waar die vrachtwagen op staat. Vervolgens zoomt ze in op het kenteken en stuurt een High-priority melding rond naar alle politie-eenheden in de buurt. Vervolgens ziet een dikke agent die een hamburger zit te vreten in zijn dienstauto de betreffende auto rijden, houdt 'm staande, ziet wat dingen achterin liggen en meldt dit aan de centralequote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:29 schreef H.Flick het volgende:
Mooie aflevering weer! Ze hebben nu geen leads meer, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik ook inderdaad, Ik vind Amerikaans Engels een beetje zoiets als Amsterdams Nederlands....plat. Maar ik denk dat Amerikaans Engels voor de meeste mensen beter te volgen is dan Brits Engels.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:34 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik heb liever Brits Engels dan Amerikaans Engels. Maar beiden kan ik goed volgen.

Een Londons accent is anders ook behoorlijk plat. Dat maakt het juist zo mooiquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:50 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Ik ook inderdaad, Ik vind Amerikaans Engels een beetje zoiets als Amsterdams Nederlands....plat. Maar ik denk dat Amerikaans Engels voor de meeste mensen beter te volgen is dan Brits Engels.

quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:10 schreef twi het volgende:
Series als 24 moeten toch wel vrij moeiteloos te volgen zijn. Bij films wil ik ook wel eens subs gebruiken, maar dat zijn dan films waarbij ik vermoed dat er wel eens moeilijke woorden kunnen vallen. En die subs zijn dan altijd Engels, omdat dat dan juist die woorden die ik mis opvult, en zodat de "slimme" humor me niet ontglipt. Vertalingen zijn altijd zo slecht
Episode 8 (min of meer) spoiler:Mee eens, het gaat allemaal wat té makkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wie zei dat deze episode niet denderend was dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 11:54 schreef Richardfun het volgende:
Wat een fantastische aflevering weer. De mensen die eerder melden dat ep8 niet zo denderend zou zijn zaten er hard naast

Que?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:58 schreef XxxPimxxX het volgende:
Oeh, ik kan niet wachten tot de dubbelafleveringen

Oh, gaafquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:39 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
6 Maart als ik me niet vergis dubbele

en toch kwam er een wit/grijs wolkje vrij toen het gas vrij kwam..quote:Nerve gases are clear and colorless, and they can be odorless or have a slight, sweetish smell. They enter the body through the air or on contact with the skin. Nerve gases can be released using spray tanks, bombs, missiles or land mines. Nerve agents have more density than air, making them dangerous to people in low areas.

het zou toch wat zijn he, dat er ergens een figuur rondloopt wat al meerdere keren (schijn)dood is geweest en nog steeds vrolijk rondhuppeltquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:04 schreef wolfrolf het volgende:
Aanschouw in de 3 posts boven mij waarom 24 fictie is, en geen reality tv

97% denkt dat als Jack en Capt. Kirk aan de macht zouden zijn evil geen kans zou hebbenquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Pek het volgende:
Toch schijnt 37% van de amerikanen te denken dat Jack echt bestaat![]()
http://www.randomperspective.com/page.asp?1news/2/099

20 procent van alle Amerikanen denkt dat de zon om de aarde draait.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:52 schreef Pek het volgende:
Toch schijnt 37% van de amerikanen te denken dat Jack echt bestaat![]()
http://www.randomperspective.com/page.asp?1news/2/099

quote:Disclaimer: Random Perspective accepts no responsibility for your believing of anything on this website.
The content on this website is satirical and thus many reports are unsubstantiated and therefore should not be considered factual. The use of major brands and corporations is used in good humour in order to improve the impact of the writing. Under no circumstances should you believe anything that could be considered defamatory without first checking it against a major news source.
Komt omdat het onder hoge druk bewaard wordt. Als het vrijkomt koelt het heel snel af en daardoor krijg je waarschijnlijk condensvorming ofzoietsquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:15 schreef qu63 het volgende:
volgens het research gedeelte:
[..]
en toch kwam er een wit/grijs wolkje vrij toen het gas vrij kwam..

ohquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:23 schreef Merkie het volgende:
Eh, mensen:
[..]
[..]
Komt omdat het onder hoge druk bewaard wordt. Als het vrijkomt koelt het heel snel af en daardoor krijg je waarschijnlijk condensvorming ofzoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |