abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35073920
weet iemand hoe lang het duurt dat de ondertiteling uitkomt van een ep als hij net uitgekomen is? De nieuwe ep heb ik al binnen maar ik ben bang dat ik er niks van snap zonder subtitle :p
Sigloos...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:48:04 #52
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35074126
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:40 schreef Belthazor het volgende:
weet iemand hoe lang het duurt dat de ondertiteling uitkomt van een ep als hij net uitgekomen is? De nieuwe ep heb ik al binnen maar ik ben bang dat ik er niks van snap zonder subtitle :p
geen idee, maar ik voind die subs toch meestal klote omdat het soms zo kut te vertalen is
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_35074444
Belthazor, het is engels.....Kun je een serie in het engels niet volgen zonder ondertiteling? Dan zou ik bijna denken dat je uberhaupt te jong bent om 24 te kijken.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:22:32 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35075068
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:59 schreef Richardfun het volgende:
Belthazor, het is engels.....Kun je een serie in het engels niet volgen zonder ondertiteling? Dan zou ik bijna denken dat je uberhaupt te jong bent om 24 te kijken.
quote:
Geboortedatum: 1987-07-22
Dan zou hij toch wel wat engels kunnen verstaan.. toch?
Huilen dan.
pi_35076610
Dat zou je wel verwachten ja. Helaas gaat het sinds de tweede fase niet meer om parate kennis. Alleen zoveel mogelijk vakken in het curriculum drukken, en mensen kunnen alleen dingen begrijpen als ze het eerst mogen opzoeken.....
pi_35077204
Goede aflevering weer
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:09:26 #57
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35078501
wat ik me nou afvraag he, bij dat opgraven en boren van die dingen doen ze heel voorzichtig ermee. ik geloof niet dat die rus alles achterlaat en dan rustig in zn auto wegrijdt. hij zal het dus wel meehebben. het zou dus achterin die pickup-truck moet liggen, maar dat hobbelt als de pest lijkt me!
It's Time To Shine
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:18:02 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35078803
Goede aflevering! Wijzingig TT --> ''Showtime". Mee eens?

Maar erg goed hoor, spannend, goede muziek, casualties, spannend plot, paniek op het winkelcentrum, Jack doing the right thing en eindigend met een ouderwets "Damnit!"

Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:22:28 #59
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35078966
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:18 schreef TC03 het volgende:
Goede aflevering! Wijzingig TT --> ''Showtime". Mee eens?

Maar erg goed hoor, spannend, goede muziek, casualties, spannend plot, paniek op het winkelcentrum, Jack doing the right thing en eindigend met een ouderwets "Damnit!"

dat laatste is zo ongeveer typisch Jack
It's Time To Shine
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:23:21 #60
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35078991
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:14 schreef Richardfun het volgende:
Dat zou je wel verwachten ja. Helaas gaat het sinds de tweede fase niet meer om parate kennis. Alleen zoveel mogelijk vakken in het curriculum drukken, en mensen kunnen alleen dingen begrijpen als ze het eerst mogen opzoeken.....
Boeiend, het is echt niet alsof er op kleuterniveau Engels wordt gesproken hoor. Ik kijk zonder subs, maar als er subs zouden zijn zou ik die aanzetten. Kijkt gewoon veel fijner. Ik denk dat maar 10% van de bevolking een serie als 24 in het Engels prima kan volgen hoor. Maar dat terzijde .
Je hebt geen idee waar je het over hebt m.b.t. het Engels-onderwijs trouwens. Het is heel veel woorden leren en heel veel luisteren. Dus.
2000 light years from home
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:23:37 #61
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35079000
Verder wel goede aflevering, stukje in the mall was erg goed . En alsjeblieft, kap met zaniken over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:25:14 #62
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35079049
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Boeiend, het is echt niet alsof er op kleuterniveau Engels wordt gesproken hoor. Ik kijk zonder subs, maar als er subs zouden zijn zou ik die aanzetten. Kijkt gewoon veel fijner. Ik denk dat maar 10% van de bevolking een serie als 24 in het Engels prima kan volgen hoor. Maar dat terzijde .
Je hebt geen idee waar je het over hebt m.b.t. het Engels-onderwijs trouwens. Het is heel veel woorden leren en heel veel luisteren. Dus.
als ik subs zou hebben zou ik ze alleen maar storend vinden. sommige begrippen etc. zijn niet juist te vertalen, daarom zie ik het ook liever niet. en als de camera zo veel beweegt is meelezen best lastig

en ik houd mn Engels zo op peil
It's Time To Shine
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:25:41 #63
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35079063
quote:
Verder wel goede aflevering, stukje in the mall was erg goed . En alsjeblieft, kap met zaniken over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
liever niet eigenlijk
SPOILER
It's Time To Shine
pi_35079196
Mooie aflevering weer! Ze hebben nu geen leads meer, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
SPOILER
pi_35080882
Jack weer undercover verder weer een betere aflevering dan de vorige een opstapje naar een knaller (hoop ik) !!
don't be said don't be glue Einstein was ugly to!!
pi_35080929
TVP. Ik ga straks 8 kijken.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:22:15 #67
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_35081108
Goede aflevering!
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:09 schreef qu63 het volgende:
wat ik me nou afvraag he, bij dat opgraven en boren van die dingen doen ze heel voorzichtig ermee. ik geloof niet dat die rus alles achterlaat en dan rustig in zn auto wegrijdt. hij zal het dus wel meehebben. het zou dus achterin die pickup-truck moet liggen, maar dat hobbelt als de pest lijkt me!
Ik denk zowiezo dat hij ze niet bij zich had.
Die canisters zullen wel in die vrachtwagen zitten, die waarschijnlijk vooruit was gestuurd.
Hij was aan het kijken of CTU achter die gozer aanzat en wie het dan was.
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
pi_35081232
quote:

[..]

Nou sorry hoor, maar als dat echt het geval zou zijn, dat slechts 10% van de bevolking een serie als 24 kan volgen, waarin heel normaal, Amerikaans, goed verstaanbaar Engels word gesproken, dan is het gewoon erg treurig gesteld met 90% van de Nederlandse bevolking.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:29:01 #69
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_35081349
Ik volg het ook altijd zonder subs, anders ben je meer bezig met het lezen van de subs dan naar het kijken van het beeld..
Maar het engels is inderdaad slecht gesteld bij ons Nederlanders..
Maar 10% is wel erg weinig..
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:32:59 #70
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_35081480
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:22 schreef Daemon19 het volgende:
Goede aflevering!
[..]

Ik denk zowiezo dat hij ze niet bij zich had.
Die canisters zullen wel in die vrachtwagen zitten, die waarschijnlijk vooruit was gestuurd.
Hij was aan het kijken of CTU achter die gozer aanzat en wie het dan was.
ze waren met 5 man geloof ik.. 1 was met satelliet telefoon. 1 techneut. 2 die bij jack waren, en nog 1 die hielp in die werkplaats.

als die auto wegrijdt, zie je 3 mensen zitten..
maar die truck is niet meer in beeld gekomen, dus we moeten afwachten
It's Time To Shine
pi_35081563
Ik kan snappen dat mensen Britse series moeilijk kunnen volgen, omdat dat niet het Engels is wat je normaal gesproken hoort. In 24 echter spreken ze zulk standaard, goed verstaanbaar Engels, dat iedereen met een middelbare school opleiding achter de rug, of 'in progress' dat toch zou moeten kunnen snappen.
pi_35082085
mooie aflevering! zeker!
en ja, die subs, boeie, als hij het beter snapt met subs dan moet hij dat toch lekker doen. moet hij alleen wat langer wachten :S ik vind het allemaal prima te verstaan eigenlijk en meestal zijn die subs (zeker op korte termijn) aardig kut.
iemand al de nieuwe preview gezien?
hier staat hij er nog niet op :S http://www.isitonyet.com/s5.htm
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:54:36 #73
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_35082216
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:25 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, maar als dat echt het geval zou zijn, dat slechts 10% van de bevolking een serie als 24 kan volgen, waarin heel normaal, Amerikaans, goed verstaanbaar Engels word gesproken, dan is het gewoon erg treurig gesteld met 90% van de Nederlandse bevolking.
Helemaal niet. Sowieso heb je al de oudere mensen (50+) die minder goed Engels spreken omdat ze het minder meegekregen hebben in de jeugd. Dat is al een aanzienlijk deel. Dan heb je nog een groot deel (meer dan de helft van de bevolking denk ik) dat best wel een woordje Engels kan, maar niet goed genoeg om de serie perfect te volgen. Verder ook nog een deel dat Engels gewoon moeilijk vindt, en tenslotte houd je een klein groepje over dat het perfect kan volgen. Pretendeer niet dat je eigen kwaliteiten de norm zijn.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:10:27 #74
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_35082724
Series als 24 moeten toch wel vrij moeiteloos te volgen zijn. Bij films wil ik ook wel eens subs gebruiken, maar dat zijn dan films waarbij ik vermoed dat er wel eens moeilijke woorden kunnen vallen. En die subs zijn dan altijd Engels, omdat dat dan juist die woorden die ik mis opvult, en zodat de "slimme" humor me niet ontglipt. Vertalingen zijn altijd zo slecht

Episode 8 (min of meer) spoiler:
SPOILER
pi_35085751
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Richardfun het volgende:
Ik kan snappen dat mensen Britse series moeilijk kunnen volgen, omdat dat niet het Engels is wat je normaal gesproken hoort. In 24 echter spreken ze zulk standaard, goed verstaanbaar Engels, dat iedereen met een middelbare school opleiding achter de rug, of 'in progress' dat toch zou moeten kunnen snappen.
Ik heb liever Brits Engels dan Amerikaans Engels. Maar beiden kan ik goed volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')