quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:15 schreef Solitarias het volgende:
http://wiki.fok.nl/index.php/Rudeonline
Juist, en die 2 geeft het aantal eenheden weer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:00 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Die twee hoeft helemaal nergens voor te staan. Twee is een getal.
[..]
Het drukt een hoeveelheid of aantal uit. Het houdt geen rekening mee met wat het moet uitdrukken.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:20 schreef rudeonline het volgende:
Voel me vereerd dat ik op fokwiki wordt vermelt..![]()
Wellicht?quote:Dyscalculie
Ga naar: navigatie, zoek
Dyscalculie is een stoornis bij het rekenen.
Rekenen onderscheidt zich van lezen en spelling in de mate waarin een beroep wordt gedaan op probleemoplossingsvaardigheden. De stappen die in het oplossingsproces van rekenopgaven moeten worden gezet, worden in grote lijnen gestuurd door de logische structuur van het gestelde probleem, alhoewel vaak meerdere oplossingen aanwezig zijn die tot een goed resultaat leiden.
Bij dyscalculie komt het automatiseren van de rekenhandelingen niet of maar heel moeizaam tot stand. Er zijn problemen bij het optellen en aftrekken. De sprong over het tiental blijft erg lang moeite kosten. De tafels van vermenigvuldiging blijven niet zitten als ze er na veel oefenen al in zijn gekomen. Het rekenen en de ontwikkeling zijn duidelijk vertraagd.
Een achterstand aan het eind van de basisschool van zeker zo'n twee jaar is niet abnormaal. Het inzicht in de getallenopbouw is gebrekkig. Dus kennis over het positiesysteem blijft niet zitten. Er moet op andere terreinen wel het vermogen tot leren zijn. Dyscalculie is dus rekenuitval, terwijl bijvoorbeeld het taal/leesgebied geen problemen oplevert. De uitval is onverwacht als je kijkt naar de totale intelligentie.
Dyscalculie is een relatief modern begrip. Vroeger (tot circa 1990) werden dyscalculistische kinderen al snel als dom of lui aangemerkt. Dit veroorzaakte dan weer bijkomende problemen als depressie, isolatie en faalangst.
Eeeerm dat is dan weer onjuist. Of je moet het blijkbaar over FoK!wiki hebben...quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:05 schreef Oversight het volgende:
[..]
Wiki gebeurt je niet,........ Wiki DOE je zelf!
Ik herhaal:quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Juist, en die 2 geeft het aantal eenheden weer.
10 appels x 2 wil zeggen dat je..
10 appels + 10 appels hebt.
1 + 1 = 2 eenheden van 10 appels
20 appels zijn op zichzelf ook een eenheid, die noem je dan b.v.
1 zak appels
quote:Het drukt een hoeveelheid of aantal uit. Het houdt geen rekening mee met wat het moet uitdrukken.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:09 schreef ChOas het volgende:
[..]
Eeeerm dat is dan weer onjuist. Of je moet het blijkbaar over FoK!wiki hebben...
Als het iets anders uitdrukt als de eenheid die je opteld, wat vermenigvuldig je dan?quote:
Getallenquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als het iets anders uitdrukt als de eenheid die je opteld, wat vermenigvuldig je dan?
10 appels x 10 cm = 100?
10 appels x 10 ( 10 eenheden van 10 apples) = 100 appels.
Als 10 niets anders is als een getal wat vermigvuldig je dan eigenlijk?
Waarom wil je dat zo graag weten?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:19 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En waar staan die getallen voor?![]()
Gewoon getallen. Da's dan zeg maar een vingeroefening.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als het iets anders uitdrukt als de eenheid die je opteld, wat vermenigvuldig je dan?
10 appels x 10 cm = 100?
10 appels x 10 ( 10 eenheden van 10 apples) = 100 appels.
Als 10 niets anders is als een getal wat vermigvuldig je dan eigenlijk?
Insignificant. Het boeit getallen niet wat ze uitdrukken. Het maakt ook niets uit voor de wiskundige correctheid van een som.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:19 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En waar staan die getallen voor?![]()
Daarom snappen jullie er zo weinig van..quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Insignificant. Het boeit getallen niet wat ze uitdrukken. Het maakt ook niets uit voor de wiskundige correctheid van een som.
Kom op! dat is niet netjes! Mensen steken hier heel veel tijd in...quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
Kom op. Niemand snapt het en jij wel, gaat er dan geen lichtje branden? Ooit eens aan gedacht dat jouw manier van wiskunde dan niet bij ons overkomt? Waarom maak je het ons dan niet gemakkelijk en hou je gewoon de gangbare wiskunde aan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
je kunt gewoon rekenen met alleen getallen hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
Inderdaad en dan vragen modjes zich nog af waar die afkeer tegen de redenatie van ruud vandaan komt...quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef ChOas het volgende:
[..]
Kom op! dat is niet netjes! Mensen steken hier heel veel tijd in...
Bovenstaande is niets minder dan een troll-post.
Ook jij graag wat meer respect voor de mensen waarmee je discussieert.
Nodeloze en mislukte bash. Ik gebruik mn rekenmachine alleen sporadisch. Het punt is dat getallen getallen zijn en dat mensen ze in een bepaalde context plaatsen. Echter maakt die context niets uit voor de wiskundige correctheid. Neemt niet weg dat vaak genoeg correcte berekeningen in een incorrecte context worden geplaatst en dat incorrecte berekeningen met een bepaalde context recht gepraat worden. Zie jouzelf voor voorbeeld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
Getallen staan ergens voor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je kunt gewoon rekenen met alleen getallen hoor.
Nogmaals, waarom wil je dit zo graag weten? Ook zonder dat je de betekenis weet, kan je met die getallen rekenen. Dat is nu het mooie aan wiskunde.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Getallen staan ergens voor.
1 staat voor 1 ding
2 staat voor 2 dingen
3 staat voor 3 dingen
0 staat voor niets.
10 + 10 =20
20 wat?
Het doet er niet toe, dat is het mooie van Wiskunde... 10 + 10 = 20 geldt voor alles wanneer je dezelfde eenheid gebruikt!quote:
Dan is 1 net zoveel als 1000..quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:43 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom wil je dit zo graag weten? Ook zonder dat je de betekenis weet, kan je met die getallen rekenen. Dat is nu het mooie aan wiskunde.
Want?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dan is 1 net zoveel als 1000..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |