abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:02:30 #226
19194 Oversight
◢◤
pi_35125530
quote:
Sorry maar ik heb 'm zojuist leeggehaald en op slot gezet.

Ik kan dat...

ff serieus:

Solitarias, het is niet de bedoeling dat je op deze manier een gebruikerspagina over iemand anders maakt,.....

Je bent natuurlijk wél vrij om dezelfde inhoud op je eigen gebruikerspagina te zetten, in welke vorm dan ook....

Ook is het prima als Rudeonline zélf een eigen gebruikerspagina aanmaakt!

Rudeonline ik ga je zo ff mailen voor overleg.

◢◤
pi_35125592
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:00 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Die twee hoeft helemaal nergens voor te staan. Twee is een getal.
[..]

Het drukt een hoeveelheid of aantal uit. Het houdt geen rekening mee met wat het moet uitdrukken.
Juist, en die 2 geeft het aantal eenheden weer.

10 appels x 2 wil zeggen dat je..

10 appels + 10 appels hebt.
1 + 1 = 2 eenheden van 10 appels

20 appels zijn op zichzelf ook een eenheid, die noem je dan b.v.
1 zak appels

  woensdag 15 februari 2006 @ 20:05:01 #228
19194 Oversight
◢◤
pi_35125630
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:20 schreef rudeonline het volgende:
Voel me vereerd dat ik op fokwiki wordt vermelt..
Wiki gebeurt je niet,........ Wiki DOE je zelf!
◢◤
pi_35125774
quote:
Dyscalculie
Ga naar: navigatie, zoek

Dyscalculie is een stoornis bij het rekenen.

Rekenen onderscheidt zich van lezen en spelling in de mate waarin een beroep wordt gedaan op probleemoplossingsvaardigheden. De stappen die in het oplossingsproces van rekenopgaven moeten worden gezet, worden in grote lijnen gestuurd door de logische structuur van het gestelde probleem, alhoewel vaak meerdere oplossingen aanwezig zijn die tot een goed resultaat leiden.

Bij dyscalculie komt het automatiseren van de rekenhandelingen niet of maar heel moeizaam tot stand. Er zijn problemen bij het optellen en aftrekken. De sprong over het tiental blijft erg lang moeite kosten. De tafels van vermenigvuldiging blijven niet zitten als ze er na veel oefenen al in zijn gekomen. Het rekenen en de ontwikkeling zijn duidelijk vertraagd.

Een achterstand aan het eind van de basisschool van zeker zo'n twee jaar is niet abnormaal. Het inzicht in de getallenopbouw is gebrekkig. Dus kennis over het positiesysteem blijft niet zitten. Er moet op andere terreinen wel het vermogen tot leren zijn. Dyscalculie is dus rekenuitval, terwijl bijvoorbeeld het taal/leesgebied geen problemen oplevert. De uitval is onverwacht als je kijkt naar de totale intelligentie.

Dyscalculie is een relatief modern begrip. Vroeger (tot circa 1990) werden dyscalculistische kinderen al snel als dom of lui aangemerkt. Dit veroorzaakte dan weer bijkomende problemen als depressie, isolatie en faalangst.
Wellicht?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:09:29 #230
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35125846
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:05 schreef Oversight het volgende:

[..]

Wiki gebeurt je niet,........ Wiki DOE je zelf!
Eeeerm dat is dan weer onjuist. Of je moet het blijkbaar over FoK!wiki hebben...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35126001
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Juist, en die 2 geeft het aantal eenheden weer.

10 appels x 2 wil zeggen dat je..

10 appels + 10 appels hebt.
1 + 1 = 2 eenheden van 10 appels

20 appels zijn op zichzelf ook een eenheid, die noem je dan b.v.
1 zak appels

Ik herhaal:
quote:
Het drukt een hoeveelheid of aantal uit. Het houdt geen rekening mee met wat het moet uitdrukken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:14:04 #232
19194 Oversight
◢◤
pi_35126027
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:09 schreef ChOas het volgende:

[..]

Eeeerm dat is dan weer onjuist. Of je moet het blijkbaar over FoK!wiki hebben...
Da's weer jouw mening, en daar heb je recht op!

Hier kun je het er verder over hebben FOK!wiki feedback topic deel 2
◢◤
pi_35126186
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:13 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ik herhaal:
[..]
Als het iets anders uitdrukt als de eenheid die je opteld, wat vermenigvuldig je dan?

10 appels x 10 cm = 100?

10 appels x 10 ( 10 eenheden van 10 apples) = 100 appels.

Als 10 niets anders is als een getal wat vermigvuldig je dan eigenlijk?
pi_35126270
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als het iets anders uitdrukt als de eenheid die je opteld, wat vermenigvuldig je dan?

10 appels x 10 cm = 100?

10 appels x 10 ( 10 eenheden van 10 apples) = 100 appels.

Als 10 niets anders is als een getal wat vermigvuldig je dan eigenlijk?
Getallen
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_35126303
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Getallen
En waar staan die getallen voor?
pi_35126345
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:19 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En waar staan die getallen voor?
Waarom wil je dat zo graag weten?

Je bent toch met me eens dat 1+1=2 ook al betekenen ze voor de rest niks?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35126396
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:17 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als het iets anders uitdrukt als de eenheid die je opteld, wat vermenigvuldig je dan?

10 appels x 10 cm = 100?

10 appels x 10 ( 10 eenheden van 10 apples) = 100 appels.

Als 10 niets anders is als een getal wat vermigvuldig je dan eigenlijk?
Gewoon getallen. Da's dan zeg maar een vingeroefening.

Vroeger wel eens wiskunde gehad op de lagere school? Daar kreeg je toch ook gewoon optellen en aftrekken zonder dat het altijd over appels of peren ging?
pi_35126501
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:19 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En waar staan die getallen voor?
Insignificant. Het boeit getallen niet wat ze uitdrukken. Het maakt ook niets uit voor de wiskundige correctheid van een som.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:26:54 #239
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35126658
ok ok ok, de getallen hier besproken zitten in de verzameling natuurlijke, gehele, rationale, reele of complexe getallen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35126884
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:23 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Insignificant. Het boeit getallen niet wat ze uitdrukken. Het maakt ook niets uit voor de wiskundige correctheid van een som.
Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:34:47 #241
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35127056
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
Kom op! dat is niet netjes! Mensen steken hier heel veel tijd in...

Bovenstaande is niets minder dan een troll-post.

Ook jij graag wat meer respect voor de mensen waarmee je discussieert.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35127074
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
Kom op. Niemand snapt het en jij wel, gaat er dan geen lichtje branden? Ooit eens aan gedacht dat jouw manier van wiskunde dan niet bij ons overkomt? Waarom maak je het ons dan niet gemakkelijk en hou je gewoon de gangbare wiskunde aan?

Jij wil je theorie aan ons slijten. Besef je dan niet dat je dat op een manier moet doen die wij snappen? Je eigen vorm van wiskunde er op na houden, helpt dan op geen enkele manier. Zo blijf je topic na topic alleen maar gesteggel daarover houden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:35:54 #243
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35127116
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
je kunt gewoon rekenen met alleen getallen hoor.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35127121
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef ChOas het volgende:

[..]

Kom op! dat is niet netjes! Mensen steken hier heel veel tijd in...

Bovenstaande is niets minder dan een troll-post.

Ook jij graag wat meer respect voor de mensen waarmee je discussieert.
Inderdaad en dan vragen modjes zich nog af waar die afkeer tegen de redenatie van ruud vandaan komt...
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35127314
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:30 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daarom snappen jullie er zo weinig van..
Misschien teveel met je rekenmachientje gewerkt?
Nodeloze en mislukte bash. Ik gebruik mn rekenmachine alleen sporadisch. Het punt is dat getallen getallen zijn en dat mensen ze in een bepaalde context plaatsen. Echter maakt die context niets uit voor de wiskundige correctheid. Neemt niet weg dat vaak genoeg correcte berekeningen in een incorrecte context worden geplaatst en dat incorrecte berekeningen met een bepaalde context recht gepraat worden. Zie jouzelf voor voorbeeld.
Moeilijkheid van wiskunde zit em meestal in het toepassen van een juiste context. De tweede fout van het rechtpraten van incorrecte berekeningen is daarentegen veel wat makkelijker te herkennen, en worden meestal direct na detectie rechtgezet. Behalve in deze topicreeks dan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_35127335
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:35 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je kunt gewoon rekenen met alleen getallen hoor.
Getallen staan ergens voor.

1 staat voor 1 ding
2 staat voor 2 dingen
3 staat voor 3 dingen
0 staat voor niets.

10 + 10 =20

20 wat?
pi_35127501
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Getallen staan ergens voor.

1 staat voor 1 ding
2 staat voor 2 dingen
3 staat voor 3 dingen
0 staat voor niets.

10 + 10 =20

20 wat?
Nogmaals, waarom wil je dit zo graag weten? Ook zonder dat je de betekenis weet, kan je met die getallen rekenen. Dat is nu het mooie aan wiskunde.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:44:08 #248
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_35127546
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:40 schreef rudeonline het volgende:

[..]

10 + 10 =20

20 wat?
Het doet er niet toe, dat is het mooie van Wiskunde... 10 + 10 = 20 geldt voor alles wanneer je dezelfde eenheid gebruikt!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_35127596
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:43 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom wil je dit zo graag weten? Ook zonder dat je de betekenis weet, kan je met die getallen rekenen. Dat is nu het mooie aan wiskunde.
Dan is 1 net zoveel als 1000..
pi_35127633
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:44 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dan is 1 net zoveel als 1000..
Want?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')