http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=G8VO5BDLquote:Omar Marzoek, een Deense komiek, grapt vaak dat hij beter als hond dan als moslim was geboren. ,,Hier hebben honden een eigen begraafplaats, moslims niet. Als ik niet in een doodskist uit dit land wil worden gestuurd, zal ik mijn naam moeten veranderen in Fluffy.''
Tot voor kort deed het Fluffygrapje het altijd goed in Denemarken. Maar sinds de Deense krant Jyllands-Posten 12 cartoons heeft gepubliceerd over de profeet Mohammed, is de sfeer veranderd. ,,Paki, ga naar huis'', krijgt Omar steeds vaker te horen. ,,Het wordt alsmaar moeilijker in dit land om een moslim comedian te zijn'', merkt hij op. ,,De integratiepolitiek is mislukt. Voor de huidige regering betekent integratie: ,Laat ons een Turkse avond organiseren en een buikdanseres uitnodigen'.''
Groeiende haat tegen islam
Omar Marzoek is niet de enige die vindt dat het verkeerd aan het lopen is in Denemarken. Verschillende commentaarschrijvers wijzen erop dat het tolerante Denemarken eigenlijk een mythe is. Niemand zag de groei van de vreemdelingenhaat de jongste jaren. Volgens Martin Burcharth, een Deense journalist, is de publicatie van de cartoons een voorbeeld van de toenemende haat tegen de islam in Denemarken. Spotprenten waarin de christenen of de holocaust op de korrel werden genomen, komen immers niét in aanmerking voor publicatie.
In Denemarken, een land van 5,4 miljoen inwoners, leven zo'n 200.000 moslims. Nog steeds, na meer dan 20 jaar, hebben zij geen eigen kerkhoven en mogen zij geen moskeeën bouwen. Met de komst van de anti-immigratiepartij in de Deense politiek, de Deense Volkspartij, is de situatie er voor de moslims alleen maar op achteruitgegaan. Sinds de laatste verkiezingen heeft de rechts-liberale regering in het parlement de steun nodig van de Deense Volkspartij. De immigratieregels zijn sindsdien alleen maar verstrengd. Vreemdelingen kunnen geen asiel meer krijgen op humanitaire gronden, sociale uitkeringen voor asielzoekers zijn verlaagd en gezinshereniging is aan meer voorwaarden gebonden.
De kritiek van de Europese mensenrechtencommissaris en de Hoge Commissaris voor Vluchtelingen van de VN heeft de regering niet van mening doen veranderen. ,,Mensen zijn niet langer bereid om belastingen te betalen om iemand die Ali heet te steunen. Ali komt immers van een ver land en spreekt een andere taal.'' Dat is de analyse die Flemming Rose gisteren in The New York Times maakte. Flemming Rose is de Deense cultuurredacteur die de omstreden Mohammed-cartoons had gepubliceerd en die nu voor onbepaalde tijd op verlof is gezet.
Volkspartij wint stemmen
De Deense Volkspartij, die tegen immigratie is, spint garen uit deze toestand. De leidster van de partij, Pia Kjaersgaard, schrijft in haar nieuwsbrief dat de islamitische gemeenschap vol zit met leugenaars die zorgwekkende ideeën hebben over democratie en vrouwen. ,,Zij zijn de vijand binnenin, ze zijn het Trojaanse paard, een islamitische maffia.'' Uit een opiniepeiling, die in de Jylland-Posten staat, heeft de partij de jongste maand 3,6% winst gemaakt. Ze zou nu op 17,8% van de Deense kiezers kunnen rekenen. De sociaal-democraten gaan achteruit.
,,Als de politici zo extreem worden, dan is mijn rol als comedian uitgespeeld'', denkt Omar Marzoek. ,,Hoe kan ik ze nog overtroeven?'' Marzoek overweegt om zijn koffers te pakken en naar Londen te vertrekken.
dit gaat over Denemarken niet over Mekiquote:
Die spotprenten kunnen ook nooit de echte aanleiding zijn geweest.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Het zou zonder spotprenten ook wel tot een explosie zijn gekomen denk ik.
Ik denk dat als er niet zo'n achterlijke heisa door moslims gemaakt was over een paar plaatjes, dat deze Deense komische moslim dan helemaal nergens last van had gehad.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:17 schreef S1nn3rz het volgende:
Denemarken is die allochtonen ook zat, net als steeds meer landen.
Jah dus de allochtonen in Denemarken hebben het zelf gedaanquote:Op maandag 13 februari 2006 18:17 schreef S1nn3rz het volgende:
dit speelt allemaal eerder dan de haatprentenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat als er niet zo'n achterlijke heisa door moslims gemaakt was over een paar plaatjes, dat deze Deense komische moslim dan helemaal nergens last van had gehad.
wie is hen ??? spreek jij voor Nederlanders ??quote:Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
wij mogen hen niet en zij ons niet. zo zit dat gewoon.
Frankrijk (Le pen)quote:Op maandag 13 februari 2006 18:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah dus de allochtonen in Denemarken hebben het zelf gedaan
Welke andere landen met bron aub.
Wel eens gehoord van "de beroemde druppel"?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:20 schreef Meki het volgende:
[..]
dit speelt allemaal eerder dan de haatprenten
dat zijn radicale extreministenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Frankrijk (Le pen)
Nederland (Wilders, Fortuyn)
Oostenrijk (Haider)
België (De Winter)
Maar ze zijn wel een teken dat deze landen allochtonen zat zijn. Ware dat niet het geval, dan hoorde je niks van deze mensen.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zijn radicale extreministen
volgende graag
geldt dat alleen voor Moslims ???quote:Op maandag 13 februari 2006 18:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van "de beroemde druppel"?
Al die gillende, brandstichtende en moordende moslims die je nu iedere dag op tv ziet, zijn ook radicale extremisten.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zijn radicale extreministen
volgende graag
Mensen die hun steunen zijn hyprocrietquote:Op maandag 13 februari 2006 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel een teken dat deze landen allochtonen zat zijn. Ware dat niet het geval, dan hoorde je niks van deze mensen.
- 'Denemarken' (Deense krant eigenlijk) plaatst spotprenten over de islam en Mohammed.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken haat Moslims en allochtonen terecht dat de Moslims boos zijn.
quote:Op maandag 13 februari 2006 18:17 schreef S1nn3rz het volgende:
Ja hoor, het is hier sowieso veel te stil.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:23 schreef Meki het volgende:
[..]
geldt dat alleen voor Moslims ???![]()
![]()
Jullie willen hier ook in Nederland de Deense probleem hebben ?
maar daar neem ik afstand van , DAT zie ik jullie niet doen . Jullie rennen hijgend achter radicale extreministen aan zoals Hirsi Ali en Wildersquote:Op maandag 13 februari 2006 18:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Al die gillende, brandstichtende en moordende moslims die je nu iedere dag op tv ziet, zijn ook radicale extremisten.
Wat is er hypocriet aan om te zeggen dat allochtonen bovengemiddeld veel problemen maken in dit land?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Mensen die hun steunen zijn hyprocriet![]()
waarom? Die mensen maken gebruik van hun grondwettelijk kiesrecht. Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen voor moslims?quote:Op maandag 13 februari 2006 18:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Mensen die hun steunen zijn hyprocriet![]()
quote:- Deze mensen blijven altijd bestaan ze zoeken altijd naar een nieuwe slachtoffer zoals 39-45 etc.
ja, die plegen ook aanslagen hequote:Op maandag 13 februari 2006 18:26 schreef Meki het volgende:
[..]
maar daar neem ik afstand van , DAT zie ik jullie niet doen . Jullie rennen hijgend achter radicale extreministen aan zoals Hirsi Ali en Wilders
Hirsi Ali en Wilders lossen het gewoon democratisch op. Afstand nemen doe je hier niet, je stemt gewoon niet op ze en ze zijn weg. Klaar. Zo gaat dat hier.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:26 schreef Meki het volgende:
[..]
maar daar neem ik afstand van , DAT zie ik jullie niet doen . Jullie rennen hijgend achter radicale extreministen aan zoals Hirsi Ali en Wilders
Vreemdelingen kunnen geen asiel meer krijgen op humanitaire gronden, sociale uitkeringen voor asielzoekers zijn verlaagd en gezinshereniging is aan meer voorwaarden gebonden.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
- 'Denemarken' (Deense krant eigenlijk) plaatst spotprenten over de islam en Mohammed.
- Moslims boycotten Denemarken en steken ambassades in de fik.
Wie haat nou wie?
Mwah, wij kunnen nog veel van de Denen leren, moslims haten de westerse cultuur en willen niet of nauwelijks integreren, nou dan houdt het op. Denemarken signaleert het gevaar al jaren. Natuurlijk zijn niet alle moslims extreem maar beter zo dan dat we over 20 jaar hier veels te veel van die gasten hebben. Er zijn domweg teveel problemen met die lui, moeven dus.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:08 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=G8VO5BDL
Schandalig als ik dit zo alles lees heeft Denemarken ernaar gemaakt . Denemarken haat Moslims en allochtonen terecht dat de Moslims boos zijn.
Denemarken als een beschaafde land![]()
Behalve als de President van Iran roept dat Israel van de kaart moet worden geveegd. Of dat de Holocaust nooit heeft plaatsgehad...quote:
inderdaad ....quote:Op maandag 13 februari 2006 18:25 schreef Meki het volgende:
[..]
schandaldig dat er nog mensen bestaan die radicale extreministen bestaan
,,Hier hebben honden een eigen begraafplaats, moslims niet. Als ik niet in een doodskist uit dit land wil worden gestuurd, zal ik mijn naam moeten veranderen in Fluffy.''quote:Op maandag 13 februari 2006 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
waarom? Die mensen maken gebruik van hun grondwettelijk kiesrecht. Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen voor moslims?
[..]
![]()
Dat doet Israel ook . en de holocaust dat soort vergelijking heeft Denemarken ook gedaanquote:Op maandag 13 februari 2006 18:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve als de President van Iran roept dat Israel van de kaart moet worden geveegd. Of dat de Holocaust nooit heeft plaatsgehad...
Idd ja, Moslims huilen altijd het hardst als er iets kleins niet naar hun zin gaat. Maar er worden grote misdaden in de naam van de islam gepleegd, maar daar moeten we dan maar niet over praten.quote:
dat is dan lekker makkelijk lullen als je afstand neemt van datgene waar het JUIST over gaat.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:26 schreef Meki het volgende:
[..]
1 Vind je . elke Moslim - 1 miljoen Moslims in NLquote:Op maandag 13 februari 2006 18:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
[b -1- ]Mwah, wij kunnen nog veel van de Denen leren, moslims haten de westerse cultuur en willen niet of nauwelijks integreren, nou dan houdt het op. [/b]Denemarken signaleert het gevaar al jaren. Natuurlijk zijn niet alle moslims extreem maar beter zo dan dat we over 20 jaar hier veels te veel van die gasten hebben. Er zijn domweg teveel problemen met die lui, moeven dus.
Zullen we het es hebben over de intensieve christenvervolging in diverse arabische landen Meki, in Iran bijv?
Democratisch is een smoesje om het goed te keuren , daar trap ik niet inquote:Op maandag 13 februari 2006 18:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hirsi Ali en Wilders lossen het gewoon democratisch op. Afstand nemen doe je hier niet, je stemt gewoon niet op ze en ze zijn weg. Klaar. Zo gaat dat hier.
Overigens is er geen enkele reden om afstand te nemen van hun uitspraken.
Mensen die vinden dat een algemene begraafplaats goed genoeg is voor iedereen en dat een speciale moslim begraafplaats de integratie ook niet ten goede komt ? Het is niet dat dode moslims de rivier in gegooid worden omdat ze geen begraafplaats hebben maar ze hebben simpelweg geen 'dedicated' begraafplaatsquote:Op maandag 13 februari 2006 18:29 schreef Meki het volgende:
,,Hier hebben honden een eigen begraafplaats, moslims niet. Als ik niet in een doodskist uit dit land wil worden gestuurd, zal ik mijn naam moeten veranderen in Fluffy.''
Mensen die dit ideeen hebben . Wat zijn dit voor mensen ??
die cartoons zijn een smoesje om het westen af te keuren... en daar trap IK niet inquote:Op maandag 13 februari 2006 18:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Democratisch is een smoesje om het goed te keuren , daar trap ik niet in
Jij bent zeker zo een iemand die ook "moeve" zegt tegen je vrouw als er problemen zijn? Of ben je probleemvrij??quote:Op maandag 13 februari 2006 18:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
Mwah, wij kunnen nog veel van de Denen leren, moslims haten de westerse cultuur en willen niet of nauwelijks integreren, nou dan houdt het op. Denemarken signaleert het gevaar al jaren. Natuurlijk zijn niet alle moslims extreem maar beter zo dan dat we over 20 jaar hier veels te veel van die gasten hebben. Er zijn domweg teveel problemen met die lui, moeven dus.
Zullen we het es hebben over de intensieve christenvervolging in diverse arabische landen Meki, in Iran bijv?
het gaat hier om de optreden van Denemarken , dat rellen is er een gevolg ervanquote:Op maandag 13 februari 2006 18:34 schreef Nolius het volgende:
Ja, als je als moslim boos bent steek je wat dingen in de fik en ga je lopen rellen.
Dan laat je zien dat je beschaafd bent [insert *proest*]
Nee Meki, die imam heeft gewoon net zo lang lopen leuren met die prenten, todat iemand hapte. En dan ook nog zelf cartoons maken om het te verergeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |