abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35044329
quote:
Abnormale stop van aardas-schommeling gaande PDF Afdrukken E-mail
Sunday 12 February 2006
De aardas-schommeling van de aarde is op onverklaarbare wijze stil komen staan. Voor op zijn minst voor vier weken is er geen beweging geconstateerd in de spinas van de Chandler's Wobble die normaalgesproken spiraalvormig is. Volgens een theorie doen aliens dit om een komende landing beter te kunnen berekenen.

Het gaat hier niet om de gekantelde aardas die de seizoenen veroorzaakt, maar om een natuurlijke schommeling binnen deze kanteling van de aardas, veroorzaakt door de zon en de maan en verschillen in gewicht op bepaalde gedeelten van de aarde. Deze heeft altijd een cyclus van 7 jaar gehad waarbij de top van de as als het ware een cirkeltje om de pool heeft gemaakt. Dit is een natuurlijk proces en zou altijd plaats moeten vinden.

De noordpool waarbij de cirkels de absolute top van de aardas aangeeft.
Deze maakt elke 7 jaar een volledige cirkel. De as heeft normaalgesproken een afwijking maar sinds dit jaar niet meer.

De wiegeling wordt gegenereerd door het verschil tussen het trekken van de maan en de zon op de equatoriale verdikking van de aarde en andere concentraties van massa in en op onze planeet. De aarde draait om de zon en de maan om de aarde. Vanwege de hoeken varieert de aantrekking op de planeet per 7-jarige cyclus. Hierdoor wiebelt de aarde enigszins. Dit is al gemeten sinds 100 jaar en is tot nu toe altijd een voorspelbare cyclus geweest.

Op onverklaarbare wijze echter is de wiebeling gestopt, alsof een externe kracht dit tegenhoudt. Er wordt geen cirkeltje meer gemaakt rond de pool, maar de as ligt onbewegelijk op de pool. Dit heeft de US Military geconstateerd. Wie of wat deze kracht veroorzaakt is onbekend. Waarom vertoont de grotere aantrekking geen verschuiving van de aardas meer, wie doet dat en waarom?

Bij een niet schommelende as van de aarde zijn de aardoppervlak-coördinaten uit ruimte-perspectief gezien veel nauwkeuriger dan als deze wel zou schommelen. Een theorie is dat op deze manier gronddoelen van naderende reizigers uit de ruimte nauwkeuriger berekend kunnen worden voor landingen of aanvallen.
bron

Heeft dit misschien te maken met de hoeveelheid zonneactiviteit van de laatste tijd?
Of zijn er andere vreemde dingen bezig?
  maandag 13 februari 2006 @ 18:03:38 #2
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_35044712
-- ook nog iets zinnigs te zeggen ?--

[ Bericht 92% gewijzigd door Mirage op 13-02-2006 20:22:02 ]
Humans dont deserve to live...
pi_35044760
quote:
Volgens een theorie doen aliens dit om een komende landing beter te kunnen berekenen.
Dus ze hebben kracht genoeg om de hele aarde te laten bewegen en de schommeling te stoppen, maar ze kunnen niet normaal een landing inzetten?
quote:
Dit heeft de US Military geconstateerd.
Ah juist. Ik zou dit bericht met een hele grote korrel zout nemen.
-
pi_35044986
Er is al een Topic .... The Earth's Wobble Has Paused
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_35045298
-- onzin is de andere kant op --

[ Bericht 85% gewijzigd door Mirage op 13-02-2006 20:22:22 ]
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_35045332
Ooooooooooh.
  maandag 13 februari 2006 @ 18:43:47 #7
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35046366
De wobble heeft een afwijking van maximaal 15 meter.

Waarom wordt er dan aan aliens gedacht, die deze afwijking veroorzaken, om beter te kunnen landen? Of ze nu midden in een weiland landen, of 7 meter ernaast?
Dat er iets gaande is oke (en heeeel misschien doen aliens het wel), maar ik vind dit wel 1 van de meest domme gedachte gangen die ik de laatse tijd gelezen heb.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35046475
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:43 schreef Knarf het volgende:
De wobble heeft een afwijking van maximaal 15 meter.

Waarom wordt er dan aan aliens gedacht,
short minded
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_35046704
ik was het beu jah
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  maandag 13 februari 2006 @ 18:53:40 #10
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35046793
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:46 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

short minded
Ik begrijp echt niet hoe men zo kan denken.

Elk vakje is dus 5,1 feet, de wobble afwijking is dus laten we het erg ruim schatten, 1 meter.
En dit is door aliens gedaan om beter te kunnen landen?
Wie bedenkt zoiets?

Het stukje opzichzelf klopt helemaal, alleen deze gedachtegang erbij, maakt deze persoon, sorry dat ik het moet zeggen, erg dom.
pi_35046805
Mischien een kanteling van de polen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35046967
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:53 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet hoe men zo kan denken.
Yeah right ...aliens
  maandag 13 februari 2006 @ 18:59:10 #13
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35047023
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:53 schreef longinus het volgende:
Mischien een kanteling van de polen
Ik gok nog eerder de tsunami:
quote:
Writing in the August 1 issue of Geophysical Research Letters, Richard S. Gross of NASA's Jet Propulsion Laboratory reports that the principal cause of the Chandler wobble is fluctuating pressure on the bottom of the ocean, caused by temperature and salinity changes and wind-driven changes in the circulation of the oceans. He determined this by applying numerical models of the oceans, which have only recently become available through the work of other researchers, to data on the Chandler wobble obtained during the years 1985-1995. Gross calculated that two-thirds of the Chandler wobble is caused by ocean-bottom pressure changes and the remaining one-third by fluctuations in atmospheric pressure. He says that the effect of atmospheric winds and ocean currents on the wobble was minor.
pi_35047073
Misschien is over 50 jaar de zwaartekracht wel omhoog in plaats van naar beneden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_35051111
Serieus.. Waarom worden dit soort topics niet op slot gegooid?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 13 februari 2006 @ 20:26:24 #16
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_35051229
Oefening voor World Jump Day
pi_35066581
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Serieus.. Waarom worden dit soort topics niet op slot gegooid?
Serieus, wat doe je hier.

Ontopic: Het is inderdaad wel bizar dat die schommeling gestopt is, de verklaring dat de aliens dan kunnen landen slaat natuurlijk nergens op. Het kan uiteindelijk misschien wel gevolgen hebben, door de tsunami (wat al genoemd was zag ik) is de rotatie vd aarde ook enigszins beinvloed, misschien is dit wel een gevolg ervan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35066867
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
-- onzin is de andere kant op --
Wat maakt mijn verklaring onzinniger dan aliens de schuld geven?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_35068169
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Serieus, wat doe je hier.
Aangeven dat dit soort topics geen zin hebben... Dit soort dingen bespreek je in WFL of je maakt er een ONZ topic van zodra je aan komt met verklaringen dat aliens dit hebben gedaan zodat ze makkelijker kunnen landen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35068346
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Aangeven dat dit soort topics geen zin hebben... Dit soort dingen bespreek je in WFL of je maakt er een ONZ topic van zodra je aan komt met verklaringen dat aliens dit hebben gedaan zodat ze makkelijker kunnen landen...
Dat staat in de oorspronkelijke tekst Ik heb geen fokker dat zien beweren. En er kan best een (paranormale) verklaring voor zijn dat zoiets gebeurd, dat hoeft niet perse in WFL te staan lijkt me, alhoewel het daar ook best op zijn plek kan zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 14 februari 2006 @ 12:44:45 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35072122
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:04 schreef splendor het volgende:

Dus ze hebben kracht genoeg om de hele aarde te laten bewegen en de schommeling te stoppen, maar ze kunnen niet normaal een landing inzetten?
Plagiaat!
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Leuke theorie, de aliens vinden het dus makkelijker om de rotatie van een hele aardbol te wijzigen dan even de afwijking in te calculeren als ze een weiland uitzoeken om op te landen
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35072516
even offtopic hoor, maar weten jullie nog meer sites die op de bron hierboven lijkt?
pi_35073003
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Plagiaat!
[..]
Sorry, ik had dat andere topic niet helemaal doorgelezen.
Ik heb het echt helemaal zelf bedacht hoor! maar de credits gaan naar jou dan!
-
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:55:33 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35075964
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:10 schreef splendor het volgende:

[..]

Sorry, ik had dat andere topic niet helemaal doorgelezen.
Ik heb het echt helemaal zelf bedacht hoor! maar de credits gaan naar jou dan!
Boeie, ik vond het gewoon een leuk toeval, ik hou het wel op een GMTA .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_35120235
Dat de schommeling plots gestopt is dat is wel interessant maar de theorie die het artikel er bij haalt...

Aliens die de aardas doen stoppen met schommelen om zo beter te kunnen landen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')