yeeeh! dan moet je bij mij zijn!
EMSA-Lid hierzo (EMSA is weer een soort van onderdeel van IFMSA-NL). Welke faculteit zit je? Als je nou in Leiden zit, dan is 't helemaal makkelijk ;-)
een heleboel info kun je vinden op:
www.ifmsa.nl en dan moet je in 't specifiek even bij Projecten --> Teddy Bear Hospital kijken. Da's EMSA op en top, en het project waar ik voorzitter van ben :p (dus een geweldig project natuurlijk!)
Verder is IFMSA-NL, in ieder geval in Leiden, een hele gezellige, gemotiveerde groep mensen, die enig gevoel voor idealisme hebben. IFMSA-NL heeft een hele berg projecten, die tussen de faculteiten nog weer verschillen. Zo organiseert IFMSA-NL stages, workshops, feesten, reizen en allerlei andere projecten, zoals bijvoorbeeld het Teddy Bear Hospital. IFMSA-NL is weer opgedeeld in een aantal WoCo's (Working-Committee's) die weer verantwoordelijk zijn voor de verschillende soorten projecten. Zo is er een WoCo die zich geheel bezig houdt met stages, eentje voor educatie-projecten etc. EMSA is weer een uitzondering. EMSA staat voor European Medical Students Association (IFMSA = International Federation of Medical Students' Associations). In de rest van Europa zijn dit twee verschillende organisaties en is er haat en nijd onderling. In Nederland zijn we vredelievender en hebben we onze krachten gebundeld, tot IFMSA-NL (hier val t EMSA dus onder). In NL is EMSA dus eigenlijk meer een soort WoCo dan een aparte organisatie. Wat EMSA onderscheid van andere WoCo's is dat EMSA allerlei verschillende projecten heeft die alle aspecten beslaan, waar andere WoCo's toegespitst zijn op één van die aspecten. EMSA heeft bijvoorbeeld een uitwisselingsproject (twinning-project), educatieprojecten (summerschool) maar ook het eerdergenoemde Teddy Bear Hospital.
sorry voor de lap tekst :S
Kun je verder even specifiek aangeven waar je informatie over wilt? Ju kunt mij sowieso ook mailen, om de andere mensen hier niet lastig mee te vallen
![]()
: denniskies(ad)yahoo(punt)com
Overigens zijn jullie allemaal uitgenodigd om mee te doen (als je in Leiden studeert) of te komen kijken bij het Teddy Bear Hospital op 22, 23 en 24 mei op het GNK-faculteitsterrein in Leiden.