Ik vind het nogal dom overkomen.quote:
Weet jij wat een goochelaar is? Heb je wel eens een goochelaar aan het werk gezien? Daarvan weet je toch hopelijk wel dat al het wonderbaarlijks dat zo iemand laat zien geen echte magie is?quote:een vermeend oplichter of een broodoplichter die er zelf voor uitkomt.
Wauw geweldig is hij hoor, Derren Brown. Leuk, ik laat me eigen een dagje oplichten.
Het is zooooo grappig dat die believers hier in TRU gewoon keihard niet willen aannemen dat Derren trucjes gebruikt. En waarom? Da's heel simpel, hun hele levensbeeld zou instorten als zou blijken dat alles wat mediums bereiken door trucs te bereiken is. Ik snap dat dus heel goed.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:23 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik vind het nogal dom overkomen.
Wat kan je beter vereren:
een vermeend oplichter of een broodoplichter die er zelf voor uitkomt.
Wauw geweldig is hij hoor, Derren Brown. Leuk, ik laat me eigen een dagje oplichten.![]()
Ik heb die aflevering nog niet gezien. Die moet ik zien ergens te kopen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:29 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb net season 1 afl. 6 gekeken, heeft iemand deze ook gezien?In deze aflevering houdt hij een willekeurige vrouw aan op straat en deze neemt hij mee naar een kamer in een huis. Deze vrouw moet vervolgens door het raam kijken en een willekeurig persoon tot stoppen brengen door haar vuist te ballen. Precies terwijl ze dat doet stopt er ook iemand en draait zich om naar haar.
[afbeelding]
Zoiets is in mijn ogen niet mogelijk zonder acteurs in te huren. Of wel?![]()
![]()
![]()
Zo zie je maar weer hoe simpel het isquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:46 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Ik heb die aflevering nog niet gezien. Die moet ik zien ergens te kopen.![]()
Maar je hebt die mooie foto bij je post gedaan, dus daardoor kan ik wel ongeveer zien wat de setting is geweest.
De vrouw is willekeurig en die voorbijganger is willekeurig. Maar Derren heeft een zendertje waarmee hij een medewerker waarschuwt die beneden staat. Dus zodra de vrouw haar vuist balt, geeft Derren zijn medewerker beneden een teken. Die maakt een geluid waardoor de voorbijganger omkijkt.![]()
Hmmm inventief, maar later wordt aan de vrouw gevraagd waarom ze omdraait en zij komt in ieder geval niet met een logische verklaring.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:46 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Maar je hebt die mooie foto bij je post gedaan, dus daardoor kan ik wel ongeveer zien wat de setting is geweest.
De vrouw is willekeurig en die voorbijganger is willekeurig. Maar Derren heeft een zendertje waarmee hij een medewerker waarschuwt die beneden staat. Dus zodra de vrouw haar vuist balt, geeft Derren zijn medewerker beneden een teken. Die maakt een geluid waardoor de voorbijganger omkijkt.![]()
Helemaal mee eens, ik heb inmiddels alles gezien van hem en regelmatig maakt hij fouten. Dat heeft ook zijn charmes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:17 schreef Sh0g het volgende:
[..]
beetje onzin imo.
als je alle afleveringen hebt gezien zie je dat hij meerdere malen 'op zijn bek' is gegaan. ik noem het alleen niet op je bek gaan, ik noem het aantonen dat zijn technieken alleen maar van toepassing is op een kleine, specifieke groep mensen en laten zien dat het dus ook fout gaat als je een verkeerde inschatting van mensen maakt. maakt hem alleen maar nog eerlijker en z'n show nog geloofwaardiger. hij hoeft zich geen zorgen te maken voor gezichtsverlies.
Ik weet het niet zeker, hoor. Het was maar een gokje.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:58 schreef LedZep het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe simpel het is![]()
.
sorry, ik volg je echt nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:23 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik vind het nogal dom overkomen.
Wat kan je beter vereren:
een vermeend oplichter of een broodoplichter die er zelf voor uitkomt.
Wauw geweldig is hij hoor, Derren Brown. Leuk, ik laat me eigen een dagje oplichten.![]()
nou, als het zo werkt vind ik het echt een héle matigequote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:46 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een domme opmerking. Al die trucs werken in principe simpel. Dat betekent nog niet dat iedereen ze kan verzinnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
nou, als het zo werkt vind ik het echt een héle matige
dat kan ik toch zelf ook bedenken?ik heb m overigens niet gezien
nou, ik zou dat zelf kunnen verzinnen hoor...in ieder geval iets in die richting...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een domme opmerking. Al die trucs werken in principe simpel. Dat betekent nog niet dat iedereen ze kan verzinnen.Dat is hetzelfde als een heel mooi lied of zo, het zijn maar een paar noten, dat kan toch iedereen verzinnen?
Natuurlijk als hij alleen maar dat soort dingen deed. Maar hij heeft zo veel meer kanten!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:09 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
zodra Derren met handlangers en electrische trucjes gaat werken, haak ik af, dat wil ik alleen maar zeggen hoor
dat wéét ik toch!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:25 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Natuurlijk als hij alleen maar dat soort dingen deed. Maar hij heeft zo veel meer kanten!
Oké. wat zou jij wèl knap vinden? Dit vraag ik niet omdat ik denk dat ik gelijk heb, of dat ik graag gelijk wil hebben, ik deed maar een suggestie. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen er van denken. Dus ik bedoel het gewoon stellenderwijs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:40 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
dat wéét ik toch!
Als hij zoveel meer kanten heeft, waarom doet ie deze dan op zo'n flauwe manier (Stel dat je gelijk hebt)
het is nogal hypothetisch allemaal...we weten het niet.....maar sorry, ik kan me écht niet voorstellen dat iemand dit trucje knap vindt als het op de manier gegaan is die jij eerder beschreef.
Zo lang het op een manier is die niemand zo even 1-2-3 kan bedenken, vind ik het primaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:55 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Oké. wat zou jij wèl knap vinden? Dit vraag ik niet omdat ik denk dat ik gelijk heb, of dat ik graag gelijk wil hebben, ik deed maar een suggestie. Ik ben gewoon benieuwd wat anderen er van denken. Dus ik bedoel het gewoon stellenderwijs.![]()
Mee eens, als hij echt op deze manier te werk gaat zou ik dat een zware tegenvaller vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:42 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
stel dat ie alle trucjes op deze manier doet...dan kan ie wat mij betreft beter stoppen
Ik blijf dit toch een heel fascinerende truc vinden, het is heel anders dan zijn meeste andere trucs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:29 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb net season 1 afl. 6 gekeken, heeft iemand deze ook gezien?In deze aflevering houdt hij een willekeurige vrouw aan op straat en deze neemt hij mee naar een kamer in een huis. Deze vrouw moet vervolgens door het raam kijken en een willekeurig persoon tot stoppen brengen door haar vuist te ballen. Precies terwijl ze dat doet stopt er ook iemand en draait zich om naar haar.
Zoiets is in mijn ogen niet mogelijk zonder acteurs in te huren. Of wel?![]()
![]()
![]()
Maar een paar dagen geleden vonden mensen hier het nog geniaal wat hij deed met dat simultaan glas heffen en de druk op de voet. Toch?quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:02 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Mee eens, als hij echt op deze manier te werk gaat zou ik dat een zware tegenvaller vinden.
vind ik ook een mindere, maar zo lang degene die op de voet gedrukt wordt dat niet in de gaten heeft, vind ik 'm toch redelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:21 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Maar een paar dagen geleden vonden mensen hier het nog geniaal wat hij deed met dat simultaan glas heffen en de druk op de voet. Toch?
En dat is toch eigenlijk ook erg simpel?
En hoe hij dat met die vrouw, vuist en omdraaiende voorbijganger doet, dat weten we niet, maar het moet wel iets simpels zijn, paranormaal is hij niet!
Goochelen, mensen voor de gek houden kan soms op een zeer eenvoudige manier. Het is maar hoe je het brengt. Hij brengt het nog steeds op een geweldige manier.![]()
Nee Genniepenniequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:51 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Het is zooooo grappig dat die believers hier in TRU gewoon keihard niet willen aannemen dat Derren trucjes gebruikt. En waarom? Da's heel simpel, hun hele levensbeeld zou instorten als zou blijken dat alles wat mediums bereiken door trucs te bereiken is. Ik snap dat dus heel goed.
Derren maakt ook heel veel uitglijders. Het leuke van cold reading is dat je die dan zo verdraait door gladde praatjes en slimme trucjes, dat je een indruk achterlaat bij degenen die 'geread' wordt dat het WEL overtuigend was.
Inderdaad. Achteraf praten van "Wat een simpele truc, die kan ik ook wel verzinnen" en "Als dit het is vind ik er niks meer aan" -> voordat iemand een mogelijke verklaring gaf vonden jullie het wel allemaal bijzonder, geweldig, wat dan ook. Liever een onmogelijke truc met een simpele verklaring dan een onmogelijke truc met allemaal complexiteiten, zoals Copperfield ook wel gebruikt. Dat bewijst alleen maar dat je voor de gek wordt gehouden op een makkelijke, maar doeltreffende manier.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:21 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Maar een paar dagen geleden vonden mensen hier het nog geniaal wat hij deed met dat simultaan glas heffen en de druk op de voet. Toch?
En dat is toch eigenlijk ook erg simpel?
En hoe hij dat met die vrouw, vuist en omdraaiende voorbijganger doet, dat weten we niet, maar het moet wel iets simpels zijn, paranormaal is hij niet!
Goochelen, mensen voor de gek houden kan soms op een zeer eenvoudige manier. Het is maar hoe je het brengt. Hij brengt het nog steeds op een geweldige manier.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |