abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35391744
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Is het deze: Derren Brown - Trick Of The Mind #6 ?

Die heb ik toevallig net gekocht
Yep!

Deze aflevering is interessant, hè?
pi_35394696
pizza in de oven
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35397266
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:44 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

echte fans willen alles origineel hebben he
pi_35423524
Hier wel een aardig artikel over Derren Brown.

Hierin wordt een bezwaar tegen Derren Brown geuit. Namelijk het feit dat Brown over sommige van zijn acts zegt dat ze psychologisch van aard zijn. De schrijver maakt hier bezwaar tegen, want in zijn opinie zijn die acts niet zo, maar goocheltrucs. Hij geeft een voorbeeld van een act met kaarten waariin Brown zegt dat hij een psychologische truc toepast, maar de schrijver toont aan dat het slechts een kaarttruc is.
Het feit dat Brown liegt, weegt voor hem minder zwaar dan het feit dat hij de psychologie in een verkeerd daglicht stelt.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 02:06:05 #205
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_35431137
Hmm, hij klaagt een beetje over een paar kleine trucjes en dat Derren ze uitlegt als zijnde psychologisch. Maar aan de andere kant heeft Derren ook grote, unieke experimenten uitgevoerd die wel degelijk 100% psychologisch zijn: o.a. the Heist en Zombie arcade. Niet te vergeten het dozijn aan subliminal messages waarmee hij in iedere show weer strooit.
Daarover hoor je de schrijver niet, wat een miereneuker. En Russian roulette moest nog komen. Ik vraag me af wat hij daar van vond. Ik denk alleen dat dit een staaltje psychologie betreft dat hem een beetje boven de pet gaat, dus daarom maar zeuren over kaarttrucs.

Toch bewijst ook dit weer iets. Derren komt zo geloofwaardig en sympathiek over, dat alles wat hij zegt wordt geloofd. Als hij zegt dat het psychologisch is, geloven mensen hem. Als hij zegt dat het een truc is geloven mensen hem. En hij hoeft niet eens te beweren dat hij speciale krachten heeft, want dat doen de mensen wel die geen idee hebben waar hij mee bezig is of hem niet kennen (die Amerikanen in Messiah, hahaha!). Maar als Derren het zou gooien op speciale krachten, dan heeft hij ook wel een miljoen gelovigen achter zich aan.

Derren zegt duidelijk aan het begin van de shows van welke technieken hij gebruik maakt. Dat vervolgens het grootste gedeelte van de kijkers niet kan zien welke technieken (of combinatie ervan) hij gebruikt bij een bepaalde act, dat is toch niet zijn schuld. Derren liegt dan wel een beetje over de uitleg soms, maar dat is nu 'showmanship'. Mensen snappen toch hopelijk ook wel dat zijn mind reading niet echt mind reading is. Maar het klinkt gewoon cool. Toch blijven er mensen zijn die denken dat hij echt gedachten kan lezen. Toch niet zijn schuld, dat er zulke mensen bestaan...
pi_35431203
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35436815
Bedankt voor je commentaar Sh0g! Dit helpt me om het fenomeen Brown beter te begrijpen.
pi_35440833
Wat ik me nog wel steeds afvraag is of die russian roulette nou wel of niet een hoax was. Ik zat destijds op het puntje van mijn stoel (al vond ik het wel jammer dat hij 1 keer op de zakken schoot en dat het toch een lege kamer was). Eigenlijk kan ik me bijna niet voorstellen dat er echte kogels in zaten, aan de andere kant is het ook duidelijk dat losse flodders een flinke deuk kunnen toebrengen. De media spreken elkaar nogal tegen over deze truc, wie weet meer?
pi_35441577
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 02:06 schreef Sh0g het volgende:
Hmm, hij klaagt een beetje over een paar kleine trucjes en dat Derren ze uitlegt als zijnde psychologisch. Maar aan de andere kant heeft Derren ook grote, unieke experimenten uitgevoerd die wel degelijk 100% psychologisch zijn: o.a. the Heist en Zombie arcade. Niet te vergeten het dozijn aan subliminal messages waarmee hij in iedere show weer strooit.
Daarover hoor je de schrijver niet, wat een miereneuker. En Russian roulette moest nog komen. Ik vraag me af wat hij daar van vond. Ik denk alleen dat dit een staaltje psychologie betreft dat hem een beetje boven de pet gaat, dus daarom maar zeuren over kaarttrucs.

Toch bewijst ook dit weer iets. Derren komt zo geloofwaardig en sympathiek over, dat alles wat hij zegt wordt geloofd. Als hij zegt dat het psychologisch is, geloven mensen hem. Als hij zegt dat het een truc is geloven mensen hem. En hij hoeft niet eens te beweren dat hij speciale krachten heeft, want dat doen de mensen wel die geen idee hebben waar hij mee bezig is of hem niet kennen (die Amerikanen in Messiah, hahaha!). Maar als Derren het zou gooien op speciale krachten, dan heeft hij ook wel een miljoen gelovigen achter zich aan.

Derren zegt duidelijk aan het begin van de shows van welke technieken hij gebruik maakt. Dat vervolgens het grootste gedeelte van de kijkers niet kan zien welke technieken (of combinatie ervan) hij gebruikt bij een bepaalde act, dat is toch niet zijn schuld. Derren liegt dan wel een beetje over de uitleg soms, maar dat is nu 'showmanship'. Mensen snappen toch hopelijk ook wel dat zijn mind reading niet echt mind reading is. Maar het klinkt gewoon cool. Toch blijven er mensen zijn die denken dat hij echt gedachten kan lezen. Toch niet zijn schuld, dat er zulke mensen bestaan...
Hm ja maar toch vind ik het wel dubieus blijven.

Ik denk dat het vooral jaloezie is wat de schrijver van dat artikel heeft bewogen om dit bekend te maken, maar toch zie ik wel wat hij bedoelt. Het is waarschijnlijk erg frustrerend als je als collega-goochelaar iemand op TV een verkeerde mythe om je trucs ziet creëren.

Inderdaad is het precies zoals je zegt: Derren kan alles zeggen en mensen lijken hem onvoorwaardelijk te geloven. Of hij de waarheid spreekt is dus helemaal niet zeker. Het feit dat hij op het begin zegt dat hij van 'showmanship' gebruik maakt geeft hem nog geen vrijbrief om te liegen.

Stel nou dat bekend wordt dat de bankoverval in The Heist niet was bereikt door alle psychologische technieken toe te passen (zoals hij beweert) maar door ze simpel een pilletje in het eten te gooien vlak voor de overval waardoor ze agressief worden. Dan zou ik dat toch wel een teleurstelling vinden. Of stel dat Russian Roulette slechts een goocheltruc was en dat alle kamers van zijn revolver gewoon leeg waren, dan vind ik dat ook een teleurstelling. En ik zou het ook niet waarderen als blijkt dat Zombie Arcade in scene is gezet.

Al met al vind ik het dus wel degelijk veel uitmaken hoe derren zijn resultaten bereikt en of hij daarover de waarheid spreekt. De scene van de gebalde vuist bij het raam (die ik hiervoor besproken heb) vind ik een belangrijke aanwijzing dat hij waarschijnlijk gewoon over een paar dingen niet eerlijk is en dat hij toch gebruik maakt van acteurs of andere 'cheap trics'.
pi_35441784
sja...blijft vervelend om het niet te weten
pi_35442258
Genverbrander, jij ook bedankt voor je commentaar.
pi_35442362
Overigens is de website van Derren op channel 4 pas verplaatst van de Science-rubriek ( http://www.channel4.com/science/microsites/M/mindcontrol/ ) naar de Entertainmentrubriek ( http://www.channel4.com/e(...)sites/M/mindcontrol/ ), en dat komt wel overeen met de kritiek uit dat artikel:
quote:
The second problem is that Derren's show taints the science of psychology. He makes statements about psychology and what can be achieved with the human mind, but they directly contradict scientific knowledge. Professor Chris French, a psychologist at Goldsmith College, says, " If Derren Brown really has successfully developed techniques to discern the contents of people's minds in the way that he claims, he has single-handedly achieved more than the collective attempts of psychologists over many decades. It may be of some relevance that Brown already had a pretty successful career as a conjurer before he started claiming that he was producing his effects in a different way."
pi_35452662
Ben ik er helemaal uit hoe ik over Brown moet denken? Nee.

Liegen, bedriegen, goedkope trucjes... mmm... ja, dat zal ook onderdeel van zijn shows zijn.

Ik keek net naar Mind Controll afl. 4. In het laatste gedeelte is hij op een schilderijententoostelling. Achter een doek is een schilderij door hem zelf geschilderd van een beroemd persoon. Een man moet raden wie die persoon is. Die man heeft iemand in gedachten, maar hij moet dat veranderen van Brown. Brown begint op hem in te praten en de man moet weer van gedachten veranderen. Brown zegt, terwijl hij op een indringende manier praat en soms met zijn vingers knipt:

This is not the one either. Change your mind. Think of someone else!. Look at me. Think of someone else!. Say it in your mind. Over and over again. Say the name. Say it to me in your mind. Change your mind again. This is not it. Got one? That's it!

En de man antwoordt: Orson Welles.

Het doek wordt weggehaald en het is inderdaad goed!

Ik wind dit toch wel geweldig, hoor.
pi_35457771
ik ga mijzelf nu uit dit topic terugtrekken. heb weer een aantal afleveringen gekocht, en ik wil niet meer al teveel erover lezen zonde van het geld

pi_35472506
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik ga mijzelf nu uit dit topic terugtrekken. heb weer een aantal afleveringen gekocht, en ik wil niet meer al teveel erover lezen zonde van het geld

Tot later
pi_35475390
nou heb er weer een aantal gezien
Inside Your Mind
pi_35476514
Ik heb intussen alles gezien van Derren
pi_35480172
* TheWilliedockSaints is er nog iets van 12 aan het kopen

blijft leuk
pi_35480264
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

blijft leuk
Had jij je niet teruggetrokken?
pi_35481104
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

blijft leuk
Waar????

Ik heb al dit:

*-Trick of the mind seizoen 2 afl 1 tm 6
*-Messiah
*-Seance
*-Russian Roulette
*-Inside Your Mind 2003
*-the heist
*-mind control afl 1 tm 4 (5 en 6 ontbreken)
*-the Gathering
*-lecture
*-The devils picture book afl 1 tm 3
*-On Born Sloppy
*-Inside Your Mind- Subliminal Control

pi_35482189
Hmmm... jij hebt
- Inside your mind - Sublimnal control
- Inside your mind 2003
Wat is het verschil?

En wat is On Born Sloppy? Die heb ik ook niet!

Ik heb:
* Inside your mind
* Lecture
* Messiah
* Russian Roulette
* Séance
* The Devil's Picturebook 1 t/m 3 (ook hele slechte kwaliteit, geluid loopt achter. Is hier een betere van?)
* Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6
* Trick of the mind Seizoen 2 aflevering 1 t/m 6
* Mind control 1 t/m 7 (stond in 'The Derren Brown Collection, wel matige kwaliteit)
* The Gathering
* The Heist
pi_35482821
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:49 schreef Genverbrander het volgende:
Hmmm... jij hebt
- Inside your mind - Sublimnal control
- Inside your mind 2003
Wat is het verschil?

En wat is On Born Sloppy? Die heb ik ook niet!

Ik heb:
* Inside your mind
* Lecture
* Messiah
* Russian Roulette
* Séance
* The Devil's Picturebook 1 t/m 3 (ook hele slechte kwaliteit, geluid loopt achter. Is hier een betere van?)
* Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6
* Trick of the mind Seizoen 2 aflevering 1 t/m 6
* Mind control 1 t/m 7 (stond in 'The Derren Brown Collection, wel matige kwaliteit)
* The Gathering
* The Heist
Voor On Born Sloppy kijk hier.

Inside your mind heb ik per ongeluk twee keer vermeld, sorry.

Mmm.. jij hebt * Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6 en Mind Control 5, 6 en 7 Hoe kom ik daaraan???

pi_35483163
Mind Control 7 is hetzelfde als Mind Control 2 geloof ik. Iig is het een dubbele.

Mind Control heeft dus maar 6 afeleveringen.

Verder heb ik 'm ook compleet geloof ik.

Messiah en Seance heb ik op hoge resolutie opnieuw op 1CD geencode op xvid, de alternatieve AVI's vond ik van redelijk slechte kwaliteit. Bron daarvoor gebruikt waren MPG's van +- 2Gb, dvd-rips.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:02:39 #224
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_35491508
Dan mis ik nog the devils picture book, mind control 1-6 en ik mis ook nog de eerste aflevering van trick of the mind seizoen 2. Wel gek dat die er niet bij zat, moet ik weer terug naar de *ahum* winkel.

On Born Sloppy is eigenlijk Born Sloppy. Born Sloppy is een Engels tv programma, dus dan krijg je Derren Brown on Born Sloppy. Hij doet daar wat trucjes met de gastvrouw en een andere gast.

Goede verklaring trouwens voor het raden van dat schilderij ACJazzz. Dat is gewoon de oplossing, good job. Ik ben ervan overtuigd dat we zo wel langzamerhand alles kunnen verklaren, zelfs die truc met het tot stoppen dwingen van die vrouw op straat. Volhouden genverbrander! The truth is out there!!!
pi_35491741
the devils picturebook

ik heb zo langzamerhand echt een hekel aan kaarttrucjes zeker als ze zo lang duren
pi_35493625
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:09 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
the devils picturebook

ik heb zo langzamerhand echt een hekel aan kaarttrucjes zeker als ze zo lang duren
agree! ik haat kaarttrucjes. niks opwindends aan.
pi_35493805
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:07 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Voor On Born Sloppy kijk hier.

Inside your mind heb ik per ongeluk twee keer vermeld, sorry.

Mmm.. jij hebt * Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6 en Mind Control 5, 6 en 7 Hoe kom ik daaraan???

Hulde voor Shog. Ben m nu aan het downloaden, heerlijk dat er nog iets is wat ik nog niet heb gezien

Je kunt in de eh... winkel (kuche) ook 'The Derren Brown collection' kopen, dat duurt wel een tijdje en het gaat ook niet zo snel, maar daar zit een hoop in. Trick of the Mind seizoen 1 en de volledige Mind Control zitten daar in.

Inderdaad is Mind Control #7 hetzelfde als #2, maar het is een betere versie. Jammer alleen dat de inleiding ontbreekt bij #7.
pi_35494269
'The Derren Brown collection' kun je idd heel eenvoudig via torrent kopen

http://ts.searching.com/t(...)ontrol_Psychological
pi_35494540
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 23:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

Oh je hebt het Verboden Woord gezegd!!

Het is trouwens een hele slechte torrent, bij mij duurde het een dag of vier voordat ie binnen was en toen kon ik vervolgens driekwart uit dat mapje weggooien omdat ik die allemaal al had.
pi_35494575
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 23:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

Dank je! Had ik al gezien. Er zijn alleen geen verkopers. En trouwens, zo'n lange koop en dan moet ik ook nog het allergrootste deel weer weggooien. Is het niet ergens afzonderlijk te koop?
pi_35494649
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 23:15 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Dank je! Had ik al gezien. Er zijn alleen geen verkopers. En trouwens, zo'n lange koop en dan moet ik ook nog het allergrootste deel weer weggooien. Is het niet ergens afzonderlijk te koop?
Haha bijna zelfde post als de mijne. Great minds think alike...

Anyway, nee die bestanden zijn niet op een andere manier te krijgen, als je derren compleet wil hebben zul je toch geduld moeten uitoefenen om The Collection binnen te krijgen.
pi_35494993
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:02 schreef Sh0g het volgende:
Goede verklaring trouwens voor het raden van dat schilderij ACJazzz. Dat is gewoon de oplossing, good job.
Dank je!

Wat betreft die truc met die vrouw en het ballen van haar vuist. Ik denk dat daar ook zoiets in zit. In het begin moet die vrouw een stukje lopen en Brown zegt: Do that for me. En de vrouw loopt dan inderdaad een stukje en het zijn ongeveer 4 stappen. Je zou wat hij zegt ook kunnen opvatten als: Do that four me. Erg overtuigd ervan ben ik niet, hoor, in tegenstelling tot wat ik over de truc met het schilderij schreef. Ik denk ook dat de houten vloer er mee te maken heeft. Zulke vloeren kunnen op sommige plekken nogal eens een kraakje geven als je daar op loopt. En dat zou bij de vrouw ook iets kunnen triggeren.
Ik ben er nog niet uit.
pi_35501514
je kunt ze met utorrent afzondelrijk doanwloaden :
pi_35514694
Dit zei Liefsten gisteren over Derren in het topic over Robbert van den Broeke:
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 15:29 schreef Liefsten het volgende:

[..]

Derren Brown heeft een heel team om zich heen. Dat team zorgt ervoor dat hij aan zijn kennis komt. Voorbeeldje: iemand kwam bij hem in de show. Derren Brown wist precies hoe haar huis en tuintje eruit zag. Wat bleek nou, mensen van het team van DB waren een paar dagen vantevoren met een smoes bij haar in huis geweest en zo hebben ze alles dus kunnen zien/checken.
Ook worden nietsvermoedende mensen in zijn shows bijv. op het toilet "ondervraagd" door het team van Derren. Deze mensen hebben niet door dat ze worden ondervraagd door het team, maar denken dat ze gewoon een gesprekje houden met gewone mensen die ook aan de show deelnemen en vertellen dus alles.

En zo simpel komt Derren Brown dus aan zijn informatie!
Op mijn vraag hoe zij aan deze info komt, zei ze:
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef Liefsten het volgende:

[..]

Dat heeft hij zelf laten zien op TV. Was volgens mij ten tijde van dat Russisch Roulette zo'n 2 jaar geleden? Werd uitgezonden door RTL4 volgens mij.
Heeft iemand anders dit ook gezien?
pi_35515103
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:47 schreef Genverbrander het volgende:
Dit zei Liefsten gisteren over Derren in het topic over Robbert van den Broeke:
[..]

Op mijn vraag hoe zij aan deze info komt, zei ze:
[..]

Heeft iemand anders dit ook gezien?

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden op het internet. Misschien heb ik het zelfs wel opgenomen op video toendertijd. Ik zal eens gaan zoeken.
pi_35518794
zijn Inside your mind en Mindcontrol hetzelfde?
pi_35518835
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
zijn Inside your mind en Mindcontrol hetzelfde?
Nee
pi_35519193
ze vertonen wel enkele gelijkenissen
pi_35520167
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:23 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ze vertonen wel enkele gelijkenissen
Een aantal fragmenten uit Mind Control komen idd overeen met enkele fragmenten uit de Trick Of The Mind serie. Maar niet uit Inside your Mind geloof ik.. Ze zijn iig niet identiek .
pi_35521808
Inside your mind geeft de hoogtepunten van Mind Control.
pi_35522148
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:58 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Een aantal fragmenten uit Mind Control komen idd overeen met enkele fragmenten uit de Trick Of The Mind serie. Maar niet uit Inside your Mind geloof ik.. Ze zijn iig niet identiek .
Identiek aan is niet identiek met identiek met, maar wel identiek áán identiek met
pi_35526389
Vind er niets aan aan die hele Derren Brown, net een film gezien over de mensen die door Derren Brown opgefokt worden een geldwagen te overvallen ('The Heist'). Ten eerste: de mensen die aan zo iets willen meedoen, zijn dom imo. Ten tweede en belangrijker: Derren Brown zelf is een machtsfreak en kickt daar kennelijk op te laten zien wat hij kan. Nou wat mij betreft kan hij niets. Wat een kolder.
Bah, ik hoef niets meer van Derren Brown te zien, I have seen enough.
pi_35530926
Vraagje: ik heb Trick of the mind 1 t/m 6. Aflevering 1 begint met die taxichauffeur die de weg kwijt raakt. Is dat nu seizoen 1 of 2???
pi_35531480
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:25 schreef ACJazzz het volgende:
Vraagje: ik heb Trick of the mind 1 t/m 6. Aflevering 1 begint met die taxichauffeur die de weg kwijt raakt. Is dat nu seizoen 1 of 2??? [afbeelding]
Das seizoen 1
pi_35534133
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:21 schreef Stenny het volgende:
Vind er niets aan aan die hele Derren Brown, net een film gezien over de mensen die door Derren Brown opgefokt worden een geldwagen te overvallen ('The Heist'). Ten eerste: de mensen die aan zo iets willen meedoen, zijn dom imo. Ten tweede en belangrijker: Derren Brown zelf is een machtsfreak en kickt daar kennelijk op te laten zien wat hij kan. Nou wat mij betreft kan hij niets. Wat een kolder.
Bah, ik hoef niets meer van Derren Brown te zien, I have seen enough.
Ik snap niet hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan? The Heist is naar mijn mening nu juist een heel goed voorbeeld waarin hij laat zien dat hij wel iets kan. Je kunt er natuurlijk niet van houden, maar hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan snap ik niet?
pi_35534135
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:25 schreef ACJazzz het volgende:
Vraagje: ik heb Trick of the mind 1 t/m 6. Aflevering 1 begint met die taxichauffeur die de weg kwijt raakt. Is dat nu seizoen 1 of 2??? [afbeelding]
Als het er niet bijstaat is het seizoen 1.
pi_35535047
quote:
Op maandag 27 februari 2006 08:38 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan? The Heist is naar mijn mening nu juist een heel goed voorbeeld waarin hij laat zien dat hij wel iets kan. Je kunt er natuurlijk niet van houden, maar hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan snap ik niet?
Ik houd niet van mensen die andere mensen in stomme machtsspelletjes betrekken, en dat is precies wat Derren doet, ookal doet hij het onder het mom van "kijk eens hoe het werkt". Goebbels was ook heel goed in het manipuleren van mensen, die zei ook vast: "Kijk eens wat ik kan." Het is maar een vergelijking om iets duidelijk te maken.
Die mensen van The Heist zouden niet geweten hebben waar Derren echt mee bezig is, nou, dat vind ik achterbaks van Derren. Hij heeft er ook de kop voor. Mij zou je niet belazeren echt niet, denk je ooit dat ik me zou inlaten in zo'n cursus ala Brown? Opzouten Derren, jij bent niet belangrijk. I'm not impressed haha, en ik schop geloof ik tegen het heilige huisje Derren Brownn aan hier.
pi_35535131
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:56 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik houd niet van mensen die andere mensen in stomme machtsspelletjes betrekken, en dat is precies wat Derren doet, ookal doet hij het onder het mom van "kijk eens hoe het werkt". Goebbels was ook heel goed in het manipuleren van mensen, die zei ook vast: "Kijk eens wat ik kan." Het is maar een vergelijking om iets duidelijk te maken.
Ha ja okee, daar heb je wel een punt. Dat ben ik ook wel met je eens: de ethiek is bij hem soms wat ver te zoeken doordat hij mensen bij zijn shows betrekt zonder dat ze zelf precies weten wat er gaat gebeuren.
Maar hoe je dan tot de conclusie komt dat hij niets kan snap ik niet.
pi_35535495
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ha ja okee, daar heb je wel een punt. Dat ben ik ook wel met je eens: de ethiek is bij hem soms wat ver te zoeken doordat hij mensen bij zijn shows betrekt zonder dat ze zelf precies weten wat er gaat gebeuren.
Maar hoe je dan tot de conclusie komt dat hij niets kan snap ik niet.
Genverbrander, fijn dat je mijn punt snapt.

Mijn antwoord op je vraag is heel simpel:

iets kunnen zonder de benodigde moraal is voor mij niets kunnen. Ik heb ook geen bewondering voor de perfecte moord, snap je (weer maar een vergelijking). De bio industrie is ook heel strak georganiseerd, maar daar heb ik geen bewondering voor.

Dus: al doe je iets zeer geraffineerd, voor mij betekent het niets als je daarbij oneerlijk bent. Dus dan kun je niets in mijn optiek.
pi_35535707
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:21 schreef Stenny het volgende:

[..]

Genverbrander, fijn dat je mijn punt snapt.

Mijn antwoord op je vraag is heel simpel:

iets kunnen zonder de benodigde moraal is voor mij niets kunnen. Ik heb ook geen bewondering voor de perfecte moord, snap je (weer maar een vergelijking). De bio industrie is ook heel strak georganiseerd, maar daar heb ik geen bewondering voor.

Dus: al doe je iets zeer geraffineerd, voor mij betekent het niets als je daarbij oneerlijk bent. Dus dan kun je niets in mijn optiek.
haha zozo da's wel erg principieel. Maa rik snap je punt ja, ik heb al eerder in dit topic kritiek geuit op het gebrek aan ethiek bij deze man. Maar het feit dat hij in Messiah al die enge spirituele organisaties in de VS te kijk zet vind ik wel weer wat goedmaken. Ook in Séance vind ik hem juist erg goed bezig qua ethiek en moraal, die zou ik je toch nog eens aanraden sten.
Overigens vind ik bioindustrie wel 10000x erger dan die derren brown. klote bioindustrie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')