Yep!quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
Is het deze: Derren Brown - Trick Of The Mind #6 ?
Die heb ik toevallig net gekocht
quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:44 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
echte fans willen alles origineel hebben he![]()
Hm ja maar toch vind ik het wel dubieus blijven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 02:06 schreef Sh0g het volgende:
Hmm, hij klaagt een beetje over een paar kleine trucjes en dat Derren ze uitlegt als zijnde psychologisch. Maar aan de andere kant heeft Derren ook grote, unieke experimenten uitgevoerd die wel degelijk 100% psychologisch zijn: o.a. the Heist en Zombie arcade. Niet te vergeten het dozijn aan subliminal messages waarmee hij in iedere show weer strooit.
Daarover hoor je de schrijver niet, wat een miereneuker. En Russian roulette moest nog komen. Ik vraag me af wat hij daar van vond. Ik denk alleen dat dit een staaltje psychologie betreft dat hem een beetje boven de pet gaat, dus daarom maar zeuren over kaarttrucs.
Toch bewijst ook dit weer iets. Derren komt zo geloofwaardig en sympathiek over, dat alles wat hij zegt wordt geloofd. Als hij zegt dat het psychologisch is, geloven mensen hem. Als hij zegt dat het een truc is geloven mensen hem. En hij hoeft niet eens te beweren dat hij speciale krachten heeft, want dat doen de mensen wel die geen idee hebben waar hij mee bezig is of hem niet kennen (die Amerikanen in Messiah, hahaha!). Maar als Derren het zou gooien op speciale krachten, dan heeft hij ook wel een miljoen gelovigen achter zich aan.
Derren zegt duidelijk aan het begin van de shows van welke technieken hij gebruik maakt. Dat vervolgens het grootste gedeelte van de kijkers niet kan zien welke technieken (of combinatie ervan) hij gebruikt bij een bepaalde act, dat is toch niet zijn schuld. Derren liegt dan wel een beetje over de uitleg soms, maar dat is nu 'showmanship'. Mensen snappen toch hopelijk ook wel dat zijn mind reading niet echt mind reading is. Maar het klinkt gewoon cool. Toch blijven er mensen zijn die denken dat hij echt gedachten kan lezen. Toch niet zijn schuld, dat er zulke mensen bestaan...
quote:The second problem is that Derren's show taints the science of psychology. He makes statements about psychology and what can be achieved with the human mind, but they directly contradict scientific knowledge. Professor Chris French, a psychologist at Goldsmith College, says, " If Derren Brown really has successfully developed techniques to discern the contents of people's minds in the way that he claims, he has single-handedly achieved more than the collective attempts of psychologists over many decades. It may be of some relevance that Brown already had a pretty successful career as a conjurer before he started claiming that he was producing his effects in a different way."
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik ga mijzelf nu uit dit topic terugtrekken. heb weer een aantal afleveringen gekocht, en ik wil niet meer al teveel erover lezenzonde van het geld
Had jij je niet teruggetrokken?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
* TheWilliedockSaints is er nog iets van 12 aan het kopen
blijft leuk
Waar????quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:51 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
* TheWilliedockSaints is er nog iets van 12 aan het kopen
blijft leuk
Voor On Born Sloppy kijk hier.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:49 schreef Genverbrander het volgende:
Hmmm... jij hebt
- Inside your mind - Sublimnal control
- Inside your mind 2003
Wat is het verschil?
En wat is On Born Sloppy? Die heb ik ook niet!
Ik heb:
* Inside your mind
* Lecture
* Messiah
* Russian Roulette
* Séance
* The Devil's Picturebook 1 t/m 3 (ook hele slechte kwaliteit, geluid loopt achter. Is hier een betere van?)
* Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6
* Trick of the mind Seizoen 2 aflevering 1 t/m 6
* Mind control 1 t/m 7 (stond in 'The Derren Brown Collection, wel matige kwaliteit)
* The Gathering
* The Heist
agree! ik haat kaarttrucjes. niks opwindends aan.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:09 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
the devils picturebook
ik heb zo langzamerhand echt een hekel aan kaarttrucjeszeker als ze zo lang duren
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:07 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Voor On Born Sloppy kijk hier.
Inside your mind heb ik per ongeluk twee keer vermeld, sorry.![]()
Mmm.. jij hebt * Trick of the mind Seizoen 1 aflevering 1 t/m 6 en Mind Control 5, 6 en 7Hoe kom ik daaraan???
![]()
Oh je hebt het Verboden Woord gezegd!!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
'The Derren Brown collection' kun je idd heel eenvoudig via torrent kopen
http://ts.searching.com/t(...)ontrol_Psychological
Dank je! Had ik al gezien. Er zijn alleen geen verkopers.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
'The Derren Brown collection' kun je idd heel eenvoudig via torrent kopen
http://ts.searching.com/t(...)ontrol_Psychological
Hahaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:15 schreef ACJazzz het volgende:
[..]
Dank je! Had ik al gezien. Er zijn alleen geen verkopers.![]()
En trouwens, zo'n lange koop en dan moet ik ook nog het allergrootste deel weer weggooien. Is het niet ergens afzonderlijk te koop?
![]()
Dank je!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:02 schreef Sh0g het volgende:
Goede verklaring trouwens voor het raden van dat schilderij ACJazzz. Dat is gewoon de oplossing, good job.
Op mijn vraag hoe zij aan deze info komt, zei ze:quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:29 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Derren Brown heeft een heel team om zich heen. Dat team zorgt ervoor dat hij aan zijn kennis komt. Voorbeeldje: iemand kwam bij hem in de show. Derren Brown wist precies hoe haar huis en tuintje eruit zag. Wat bleek nou, mensen van het team van DB waren een paar dagen vantevoren met een smoes bij haar in huis geweest en zo hebben ze alles dus kunnen zien/checken.![]()
Ook worden nietsvermoedende mensen in zijn shows bijv. op het toilet "ondervraagd" door het team van Derren. Deze mensen hebben niet door dat ze worden ondervraagd door het team, maar denken dat ze gewoon een gesprekje houden met gewone mensen die ook aan de show deelnemen en vertellen dus alles.
En zo simpel komt Derren Brown dus aan zijn informatie!![]()
Heeft iemand anders dit ook gezien?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:12 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Dat heeft hij zelf laten zien op TV. Was volgens mij ten tijde van dat Russisch Roulette zo'n 2 jaar geleden? Werd uitgezonden door RTL4 volgens mij.![]()
quote:Op zondag 26 februari 2006 16:47 schreef Genverbrander het volgende:
Dit zei Liefsten gisteren over Derren in het topic over Robbert van den Broeke:
[..]
Op mijn vraag hoe zij aan deze info komt, zei ze:
[..]
Heeft iemand anders dit ook gezien?
Neequote:Op zondag 26 februari 2006 19:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
zijn Inside your mind en Mindcontrol hetzelfde?
Een aantal fragmenten uit Mind Control komen idd overeen met enkele fragmenten uit de Trick Of The Mind serie. Maar niet uit Inside your Mind geloof ik.. Ze zijn iig niet identiekquote:Op zondag 26 februari 2006 19:23 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ze vertonen wel enkele gelijkenissen
Identiek aan is niet identiek met identiek met, maar wel identiek áán identiek metquote:Op zondag 26 februari 2006 19:58 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Een aantal fragmenten uit Mind Control komen idd overeen met enkele fragmenten uit de Trick Of The Mind serie. Maar niet uit Inside your Mind geloof ik.. Ze zijn iig niet identiek.
Das seizoen 1quote:Op maandag 27 februari 2006 00:25 schreef ACJazzz het volgende:
Vraagje: ik heb Trick of the mind 1 t/m 6. Aflevering 1 begint met die taxichauffeur die de weg kwijt raakt. Is dat nu seizoen 1 of 2??? [afbeelding]
Ik snap niet hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan?quote:Op zondag 26 februari 2006 22:21 schreef Stenny het volgende:
Vind er niets aan aan die hele Derren Brown, net een film gezien over de mensen die door Derren Brown opgefokt worden een geldwagen te overvallen ('The Heist'). Ten eerste: de mensen die aan zo iets willen meedoen, zijn dom imo. Ten tweede en belangrijker: Derren Brown zelf is een machtsfreak en kickt daar kennelijk op te laten zien wat hij kan. Nou wat mij betreft kan hij niets. Wat een kolder.
Bah, ik hoef niets meer van Derren Brown te zien, I have seen enough.
Als het er niet bijstaat is het seizoen 1.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:25 schreef ACJazzz het volgende:
Vraagje: ik heb Trick of the mind 1 t/m 6. Aflevering 1 begint met die taxichauffeur die de weg kwijt raakt. Is dat nu seizoen 1 of 2??? [afbeelding]
Ik houd niet van mensen die andere mensen in stomme machtsspelletjes betrekken, en dat is precies wat Derren doet, ookal doet hij het onder het mom van "kijk eens hoe het werkt". Goebbels was ook heel goed in het manipuleren van mensen, die zei ook vast: "Kijk eens wat ik kan." Het is maar een vergelijking om iets duidelijk te maken.quote:Op maandag 27 februari 2006 08:38 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan?The Heist is naar mijn mening nu juist een heel goed voorbeeld waarin hij laat zien dat hij wel iets kan. Je kunt er natuurlijk niet van houden, maar hoe je de conclusie trekt dat hij niets kan snap ik niet?
Ha ja okee, daar heb je wel een punt. Dat ben ik ook wel met je eens: de ethiek is bij hem soms wat ver te zoeken doordat hij mensen bij zijn shows betrekt zonder dat ze zelf precies weten wat er gaat gebeuren.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik houd niet van mensen die andere mensen in stomme machtsspelletjes betrekken, en dat is precies wat Derren doet, ookal doet hij het onder het mom van "kijk eens hoe het werkt". Goebbels was ook heel goed in het manipuleren van mensen, die zei ook vast: "Kijk eens wat ik kan." Het is maar een vergelijking om iets duidelijk te maken.
Genverbrander, fijn dat je mijn punt snapt.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:00 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ha ja okee, daar heb je wel een punt. Dat ben ik ook wel met je eens: de ethiek is bij hem soms wat ver te zoeken doordat hij mensen bij zijn shows betrekt zonder dat ze zelf precies weten wat er gaat gebeuren.
Maar hoe je dan tot de conclusie komt dat hij niets kan snap ik niet.
haha zozo da's wel erg principieel. Maa rik snap je punt ja, ik heb al eerder in dit topic kritiek geuit op het gebrek aan ethiek bij deze man. Maar het feit dat hij in Messiah al die enge spirituele organisaties in de VS te kijk zet vind ik wel weer wat goedmaken.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:21 schreef Stenny het volgende:
[..]
Genverbrander, fijn dat je mijn punt snapt.
Mijn antwoord op je vraag is heel simpel:
iets kunnen zonder de benodigde moraal is voor mij niets kunnen. Ik heb ook geen bewondering voor de perfecte moord, snap je (weer maar een vergelijking). De bio industrie is ook heel strak georganiseerd, maar daar heb ik geen bewondering voor.
Dus: al doe je iets zeer geraffineerd, voor mij betekent het niets als je daarbij oneerlijk bent. Dus dan kun je niets in mijn optiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |