abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35028276
Geachte Fokkers,

Welkom in het tweede deel van het grote Derren Brown-topic!

Derren Brown is de vrees van ieder medium. Hij laat ons in zijn shows namelijk zien dat er geen paranormale gaven nodig zijn om wonderen te bewerkstelligen: hij gebruikt niet meer dan een combinatie van magic, suggestion, psychology, misdirection and showmanship. En hij voegt daar nog aan toe: At no point are actors or stooges used.

Derren Brown begint zijn carrière in het jaar 2000 op het Britse Channel 4 met zijn show Mind Control. Brown baart in deze show vooral opzien doordat hij in staat is om gedachten te lezen van willekeurige personen, zonder zich te beroepen op paranormale gaven. Mind Control is zo'n groot succes dat de hoogtepunten ervan op de DVD Inside Your Mind worden uitgebracht. De serie krijgt een vervolg in het (vooralsnog) twaalfdelige Trick of the Mind, waarvan een deel intussen ook door RTL5 is uitgezonden.

Internationale roem bereikt Brown in 2003 met zijn show Russian Roulette, waarin hij live op televisie vanaf een geheime locatie zijn leven op het spel lijkt te zetten.

Zijn show Séance zorgt in mei 2004 voor veel opschudding. Derren Brown bezoekt hierin een locatie die bekend zou staan om paranormale activiteit, en maakt contact met overledenen. Ondanks het feit dat Derren Brown vertelt dat alles slechts een truc is, wordt het telefoonnummer dat speciaal geopend is om de kijkers gerust te stellen, platgebeld.

In 2005 beproeft Brown zijn geluk in de VS in zijn show Messiah. De uitzending zet de paranormale wereld op z'n kop. Met zijn vaak onnavolgbare technieken weet hij enkele van de belangrijkste en meest invloedrijke Amerikaanse spirituele organisaties te overtuigen van zijn niet-bestaande paranormale gaven.

De Derren Brown-mania komt tot een voorlopig hoogtepunt in de bloedstollende show The Heist, die op 4 januari 2006 op Channel 4 wordt uitgezonden. In deze uitzending laat hij zien hoe hij vier nietsvermoedende modale Britten zover krijgt om een gewapende overval op de Bank of England te plegen.

Maak hier kennis met dit fenomeen.

Gespreksstof genoeg, dus game on!

Topic history:
Derren Brown #1

[ Bericht 1% gewijzigd door Genverbrander op 13-02-2006 15:56:22 ]
  maandag 13 februari 2006 @ 10:38:57 #2
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_35028681
Vet.
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
pi_35029105
Hij trouwens ook een begenadigd tekenaar, zie bijv. dit zelfportret:

pi_35029794
Hier trouwens een interessant artikeltje over The Heist, waarin Derren Brown ook mijn vermoeden bevestigt dat hypnose niet echt bestaat.

http://www.magicweek.co.u(...)_brown_the_heist.htm
pi_35033609
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:18 schreef Genverbrander het volgende:
Hier trouwens een interessant artikeltje over The Heist, waarin Derren Brown ook mijn vermoeden bevestigt dat hypnose niet echt bestaat.

http://www.magicweek.co.u(...)_brown_the_heist.htm
Ben bang dat je vermoeden toch niet helemaal juist is. In het vorige topic heb ik wat links neergezet naar wetenschappelijke experimenten onder hypnose. Die zouden onmogelijk zijn als hypnose niet bestaat.
Wat Derren in het artikel eigenlijk zegt is dat je mensen niet iets tegen hun wil onder hypnose kan laten doen.
Maar ongeacht hoe hij het voor elkaar gekregen heeft blijft 'The Heist' een meesterwerk
pi_35036766
Damn, ik wil z'n dvd's. Waar kan ik ze bestellen???
pi_35036959
Geweldig die series van 'm
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_35037554
Tering, Vette Pown!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35038280
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:24 schreef Armalite het volgende:

[..]

Ben bang dat je vermoeden toch niet helemaal juist is. In het vorige topic heb ik wat links neergezet naar wetenschappelijke experimenten onder hypnose. Die zouden onmogelijk zijn als hypnose niet bestaat.
Wat Derren in het artikel eigenlijk zegt is dat je mensen niet iets tegen hun wil onder hypnose kan laten doen.
Maar ongeacht hoe hij het voor elkaar gekregen heeft blijft 'The Heist' een meesterwerk
Ik had hier dus ook een discussie over met Halfgedraaide. Ik heb zelf altijd al mijn bedenkingen gehad bij het hele fenomeen. Zoals bij heel veel dingen gebeurt het in mijn ogen alleen als je het zelf wilt, als je er zelf open voor staat.

Derren Brown bevestigt dit in dat interview, en ik denk dat hij wel weet waar hij over praat als een van de grootste hypnotiseurs van deze tijd. Hij zegt zelf dus ook dat hypnose niet is wat het lijkt, en dat het niet meer is dan suggestie.

En bij The Heist is zeker geen hypnose gebruikt. Derren geeft zelf ook aan dat het daarvoor geen geschikte methode is. Mensen onder hypnose zullen nooit dingen doen die ze zelf niet willen doen. Bij The Heist zijn andere technieken gebruikt.

Maar het is idd een meesterwerk, die show. In vind het verreweg zijn beste productie, life changing television.
pi_35038848
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:46 schreef addictivebeat het volgende:
Damn, ik wil z'n dvd's. Waar kan ik ze bestellen???
Via zijn officiële site http://www.derrenbrown.co.uk is wel het e.e.a. te koop, maar niet alles.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mirage op 13-02-2006 15:43:07 (}:| ;)) ]
pi_35039136
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:37 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Via zijn officiële site http://www.derrenbrown.co.uk is wel het e.e.a. te koop, maar niet alles.
OK mirage, ik zal mijn post netjes afmaken, hoop dat het zo wel mag:

Als je alles wilt zien zul je toch iemand moeten vinden die de shows toevallig allemaal op video heeft opgenomen.
pi_35039496
Mooie OP genverbrander!

Weet iemand eigenlijk of er weer een grote show aan zit te komen net zoals The Heist in Januari?

PS: Genverbrander heb je Seance nou al gezien? Wat vond je daarvan?
pi_35039983
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
Mooie OP genverbrander!
quote:
Weet iemand eigenlijk of er weer een grote show aan zit te komen net zoals The Heist in Januari?
Nee! Ik heb toevallig ook even gezocht, en op zijn site heeft hij ook een nieuwssectie waar hij aankondigingen doet, zie http://www.derrenbrown.co.uk/news. Als laatste wordt daar nog "The Heist" genoemd. Als je zo de geschiedenis bekijkt zie je dat hij - naast zijn reguliere programma's als Mind Control en Trick of the Mind - niet meer dan één grote show per jaar maakt. Dit waarschijnlijk ook omdat het nogal veel werk is om voor te bereiden allemaal.
quote:
PS: Genverbrander heb je Seance nou al gezien? Wat vond je daarvan?
Ik zat gisteravond met popcorn en cola op de bank met mn geliefde, helemaal klaar voor Séance. Maar mn vriendje werd al zo bang van de eerste 3 minuten dat ik gedwongen was om het uit te zetten, ik weet zeker dat ie anders de hele nacht niet geslapen had. (Mn vriendje gelooft nogal in al die paranormale dingen.) Dus ik zal m binnenkort alleen moeten kijken.
pi_35040182
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:02 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

[..]

Nee! Ik heb toevallig ook even gezocht, en op zijn site heeft hij ook een nieuwssectie, zie http://www.derrenbrown.co.uk/news. Als laatste wordt daar nog "The Heist" genoemd. Als je zo de geschiedenis bekijkt zie je dat hij - naast zijn reguliere programma's als Mind Control en Trick of the Mind - niet meer dan één grote show per jaar maakt. Dit waarschijnlijk ook omdat het nogal veel werk is om voor te bereiden allemaal.
[..]

Ik zat gisteravond met popcorn en cola op de bank met mn geliefde, helemaal klaar voor Séance. Maar mn vriendje werd al zo bang van de eerste 3 minuten dat ik gedwongen was om het uit te zetten, ik weet zeker dat ie anders de hele nacht niet geslapen had. (Mn vriendje gelooft nogal in al die paranormale dingen.) Dus ik zal m binnenkort alleen moeten kijken.
Ok ik ben benieuwd wanneer er weer wat aan komt. Enne dat vriendje had gewoon kunnen blijven kijken want daarna werd duidelijk gemaakt dat er niks paranormaals was gebeurd. Laat even weten wat je van Seance vond. Ik vond het namelijk een van de beste shows van hem.
pi_35043181
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:07 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ok ik ben benieuwd wanneer er weer wat aan komt. Enne dat vriendje had gewoon kunnen blijven kijken want daarna werd duidelijk gemaakt dat er niks paranormaals was gebeurd. Laat even weten wat je van Seance vond. Ik vond het namelijk een van de beste shows van hem.
Ok ik heb het zojuist gekeken. Heel erg vermakelijk En ook toch ook wel eng.

Ik koos idd ook die foto van Lucy, maar ik had al meteen door dat de foto's en de instructies zó waren opgezet dat het niet anders kon dat je bij die foto uitkwam. Mijn wijnglas bewoog niet en er kwam ook niks leesbaars uit mijn geschrijf.

Wel heel erg grappig. Hoe hij dat meisje zo ver kreeg om haar de naam Harry en het beroep van die vader uit te spreken weet ik niet, maar idd weer erg amusant. Overigens vind ik The Heist nog altijd de onvolprezen no. 1.

Maar Séance is echt iets wat eigenlijk iedereen hier in TRU eens zou moeten zien, hopelijk verdwijnt er dan eindelijk eens iets van die oeverloze naïviteit die hier nogal eens wil heersen.

Ik zag dit trouwens net op zijn officiële website staan:
quote:
Also - Derren is currently planning a book for the general public which will explore many of his techniques. Please keep an eye on the news page for details.
pi_35044067
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:16 schreef Genverbrander het volgende:

Maar Séance is echt iets wat eigenlijk iedereen hier in TRU eens zou moeten zien, hopelijk verdwijnt er dan eindelijk eens iets van die oeverloze naïviteit die hier nogal eens wil heersen.
voeg messiah daar ook maar aantoe
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_35045310
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:44 schreef sasser het volgende:

[..]

voeg messiah daar ook maar aantoe
Idd.

Zijn hier trouwens mensen die eerst in het paranormale geloofden maar die door Derren overstag zijn gegaan? Dat moet toch haast wel?

Spreek!
pi_35047710
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:18 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Idd.

Zijn hier trouwens mensen die eerst in het paranormale geloofden maar die door Derren overstag zijn gegaan? Dat moet toch haast wel?

Spreek!
Mijn laatste sprankje geloof in het paranormale werd volledig van de kaart geveegd door Derren's zijn shows.

Maar zoals gezegd het laatste sprankje. Ik geloofde er in hele lichte mate in.
pi_35048418
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:14 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Mijn laatste sprankje geloof in het paranormale werd volledig van de kaart geveegd door Derren's zijn shows.

Maar zoals gezegd het laatste sprankje. Ik geloofde er in hele lichte mate in.
idem
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
pi_35048575
Ik geloofde er al niet in en idd naar het zien van zijn werk is het helemaal uitgesloten voor mij
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_35050874
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:24 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Derren Brown bevestigt dit in dat interview, en ik denk dat hij wel weet waar hij over praat als een van de grootste hypnotiseurs van deze tijd. Hij zegt zelf dus ook dat hypnose niet is wat het lijkt, en dat het niet meer is dan suggestie.
Het is niet wat de meeste mensen ervan denken nee. Zou wel aardig zijn als je iemand kon hypnotiseren en laten doen wat je wilt.

Het is niet meer dan suggestie, alleen werk de suggestie onder hypnose veel beter. Dat blijkt ook uit het kleurenexperiment waar in het vorige topic een link naar staat.

Veruit de meeste 'paranormale' dingen die ik tegenkom zijn vrij simpel en logisch te verklaren, als je het teminste in wilt zien. En daar helpt Derren zeker een handje bij. Maar om nou te zeggen dat hij me kan overtuigen dat er niets paranormaals bestaat....Zolang het 'niet bestaan' van iets niet bewezen kan worden hou ik de opties open.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 00:04:49 #22
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_35062327
Séance is goed. The gathering is trouwens ook vermakelijk, vooral het einde, maar séance is echt goed. Al viel me wel iets op. Op de site van channel 4, schrijft Derren dit:
quote:
I start by getting people to believe in me by using a powerful spiritualist trick called cold reading. I get information from a subject while appearing to reveal facts about them. The spiritualist (in this case, me) starts by saying something like: 'I sense a connection to someone with a name like Laura, Nora. Does anyone know someone with a name like that?' Of course, several hands go up and then you go on in a similar way to get these people to give you information about themselves.
In séance doet hij het echter heel anders. Hij pikt er gewoon eentje uit, een meisje, en 'raadt' vervolgens eerst dat het gaat om een vrouw, haar oma. En dan raadt hij pas de naam, Laura of Nora. Het blijkt Nora te zijn. Dat is dus een heel andere methode dan wat hij beschrijft op de site en de methode die hij laat zien lijkt me vele malen moeilijker, aangezien je eerst een 'slachtoffer' kiest en daarna pas cold-reading toepast. Waarom legt hij dan iets anders uit op de site? Beetje raar.

Kan me vergist hebben, moet het ff achter mijn eigen pc nogmaals controleren. Maar zoals ik het me kan herinneren doet Derren het omgedraaide (eerst 'slachtoffer', dan pas naam) van wat hij beschrijft op de site (eerst naam, dan pas 'slachtoffer' die z'n hand heeft opgestoken).
pi_35062804
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:04 schreef Sh0g het volgende:
Séance is goed. The gathering is trouwens ook vermakelijk, vooral het einde, maar séance is echt goed. Al viel me wel iets op. Op de site van channel 4, schrijft Derren dit:
[..]

In séance doet hij het echter heel anders. Hij pikt er gewoon eentje uit, een meisje, en 'raadt' vervolgens eerst dat het gaat om een vrouw, haar oma. En dan raadt hij pas de naam, Laura of Nora. Het blijkt Nora te zijn. Dat is dus een heel andere methode dan wat hij beschrijft op de site en de methode die hij laat zien lijkt me vele malen moeilijker, aangezien je eerst een 'slachtoffer' kiest en daarna pas cold-reading toepast. Waarom legt hij dan iets anders uit op de site? Beetje raar.

Kan me vergist hebben, moet het ff achter mijn eigen pc nogmaals controleren. Maar zoals ik het me kan herinneren doet Derren het omgedraaide (eerst 'slachtoffer', dan pas naam) van wat hij beschrijft op de site (eerst naam, dan pas 'slachtoffer' die z'n hand heeft opgestoken).
klopt idd! ik snap ook niet hoe hij die naam raadt
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35066472
Inderdaad. Dat is dus heel opvallend, en dat soort dingen heeft hij vaker.

Het gaat als volgt: hij vraagt aan het publiek om een overleden persoon in gedachte te nemen. Vervolgens wijst hij een meisje uit het publiek aan en dan zegt hij (vet is Derren):

=========================
"Yeah great I'm gonna do this with you. Allright thank you... Look at me for asecond. So the person that you're thinking of is a lady, isn't it? Yeah... And this is somebody who died when they were fairly old, I think. And... as you imagine this is quite a shortish lady... and... I think quite la... you sort of remember sort of fairly large glasses when you think back to... Yeah... And.. eh... what are you thinking about, something about flowers? What's that? Yeah... Something... did she collect flowers or...?"

"She was owner of a flower shop."

"She's owned a flower shop! That's really interesting, great. And she.. ehm... I heard... It was your grandmother! Yes? Her name is... Laura or Nora? Norien?"

"Nora."

"Nora!"

"Yeah Nora."

"Nora, excellent... Yeah... thank you. Okay. Ehm... Allright, so what you've just seen there is a fraudulent technique used by mediums in the Victorian times, there's a trick to it... in a way. Okay? But in your head, you make it convincing, and that's what's important."
=========================

Dat eerste gedeelte zou nog cold reading kunnen zijn, zelfs dat met die bloemen, al is dat HEEL erg toevallig. Maar misschien denk je al vrij snel aan bloemen. Maar die naam kan hij toch niet weten?

In ieder geval is Char nu helemaal een lachwekkende vertoning geworden als je het vergelijkt met dit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Genverbrander op 14-02-2006 09:00:32 ]
pi_35066519
Ik heb dat ook gezien, Genverbrander en ik dacht ook al: coldreading, prima...maar hoe kom je in godsnaam aan een naam? Er zijn zoveel vrouwennamen...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35066585
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dat ook gezien, Genverbrander en ik dacht ook al: coldreading, prima...maar hoe kom je in godsnaam aan een naam? Er zijn zoveel vrouwennamen...
Ja inderdaad... Als het zo was gegaan zoals hij beschrijft is het nog te begrijpen:
quote:
I start by getting people to believe in me by using a powerful spiritualist trick called cold reading. I get information from a subject while appearing to reveal facts about them. The spiritualist (in this case, me) starts by saying something like: 'I sense a connection to someone with a name like Laura, Nora. Does anyone know someone with a name like that?' Of course, several hands go up and then you go on in a similar way to get these people to give you information about themselves.
Maar zo is het dus duidelijk niet gegaan, hij spreekt daar aantoonbaar niet de waarheid! Waarom zou hij daarover liegen?

Overigens kan het zo zijn dat een bepaalde naam vaak voorkomt in een bepaald land, en door twee namen te noemen dek je je natuurlijk wel in. Misschien heeft in Engeland wel 90% van de mensen iemand in de familie met de naam Nora of Laura, dus dan zit je altijd wel goed. Robbert van den Broeke heb ik al drie keer de naam "Anna" goed horen raden bij zijn (cold) readings, dus blijkbaar zijn er veel oudere mensen in Nederland met die naam (dat kan wel kloppen denk ik). Het zou ook kunnen dat het meisje eerst iemand anders in haar hoofd had, maar dat Derren haar vervolgens stuurt naar deze persoon. Vergeet niet dat hij zijn publiek speciaal heeft uitgekozen vanwege hun suggestieve aard, zo'n meisje wil ook heel graag dat het allemaal klopt en zal dus snel met hem meepraten.

Maar dan nog is het heel erg frappant. Wie weet heeft hij vooraf een research gedaan op alle mensen die daar kwamen. In ieder geval geloof ik hem wel als hij zegt dat het gewoon cold reading is, en het is dus heel erg interessant om te weten dat dit allemaal te bereiken is zonder het hebben van ook maar enige paranormale gaven. Dat maakt alle mediums toch een stuk minder betrouwbaar.
pi_35074163
nou ja, om te zeggen dat ie liegt gaat wat ver..of heeft hij het specifiek over die coldreading in Seance?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35074245
Ik vond The Heist overigens niet zoveel aan... misschien te hoge verwachtingen na alle lof hier.
wel aardig hoor...maar ja..
pi_35075043
Wat analytisch gelul:

Hij zegt "lady", en kan dan uit de reactie opmaken of het inderdaad een "lady" was of, als het slachtoffer bedenkelijk kijkt, minder "lady like" en dus een jongere vrouw. Vraag dan een vraag over een "woman" (niet een "girl") en je komt weer een stap verder. Als je genoeg informatie hebt dan zijn er simpele lijsten (ooit in een eerder topic gepost) met namen die veel voorkomen. Een "lady", in dit geval waarschijnlijk een oma van het slachtoffer, zou 20 tot 30 jaar ouder kunnen zijn dan het slachtoffer (het was gebruikelijk om in die tijd kinderen te krijgen tussen je 20e en 30e). Meneer de oplichter denk even na, herinnert zich de top-5 vrouwen namen van die periode (Laura, Nora, Norien, Eileen, Joanne) en gaat af op inzicht, de eerste drie lijken relatief veel op elkaar en staan ook nog eens in de top 3, je kansen worden alleen maar beter. En als je gok ook nog eens goed is: bingo! Zo niet: snel overschakelen naar je vorige succes: "flowers eh? was she a colourful person?"
pi_35075572
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:21 schreef Blue-eagle het volgende:
Wat analytisch gelul:

Hij zegt "lady", en kan dan uit de reactie opmaken of het inderdaad een "lady" was of, als het slachtoffer bedenkelijk kijkt, minder "lady like" en dus een jongere vrouw. Vraag dan een vraag over een "woman" (niet een "girl") en je komt weer een stap verder. Als je genoeg informatie hebt dan zijn er simpele lijsten (ooit in een eerder topic gepost) met namen die veel voorkomen. Een "lady", in dit geval waarschijnlijk een oma van het slachtoffer, zou 20 tot 30 jaar ouder kunnen zijn dan het slachtoffer (het was gebruikelijk om in die tijd kinderen te krijgen tussen je 20e en 30e). Meneer de oplichter denk even na, herinnert zich de top-5 vrouwen namen van die periode (Laura, Nora, Norien, Eileen, Joanne) en gaat af op inzicht, de eerste drie lijken relatief veel op elkaar en staan ook nog eens in de top 3, je kansen worden alleen maar beter. En als je gok ook nog eens goed is: bingo! Zo niet: snel overschakelen naar je vorige succes: "flowers eh? was she a colourful person?"
dat lijkt me een goeie ja
pi_35081208
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:49 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
nou ja, om te zeggen dat ie liegt gaat wat ver..of heeft hij het specifiek over die coldreading in Seance?
Ja hij heeft het specifiek over Séance, zie de link eerder in dit topic naar het stuk tekst.
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Ik vond The Heist overigens niet zoveel aan... misschien te hoge verwachtingen na alle lof hier.
wel aardig hoor...maar ja..
The Heist is anders dan de rest omdat het naast de entertainment ook een duidelijke diepe moraal heeft. Derren laat zien hoe bijzonder verbijsterend het is hoe mensen in elkaar zitten... Die elektrische schokken bijvoorbeeld. Je moet beseffen dat dat dan je medemensen zijn met wie we samen deze wereld bewonen en met wie we samen er iets van zullen moeten maken... Da's toch heel erg triest? Meer dan 50% zou jou dus elektrocuteren als een man met een witte jas dat beveelt. En dat zet je ook aan het denken... wat zou je zelf doen?

Hetzelfde met die bankoverval, je houdt het toch niet voor mogelijk? In feite is het heel erg triest en bijzonder schokkend dat zoiets kan. Wat die show mij leert is dat er ieder moment weer een Hitler kan opstaan en dat er zo weer iets als een Holocaust kan plaatsvinden, omdat de mens in hoge mate beïnvloedbaar is.

Ik vind het dus wel meer dan 'wel aardig hoor', maargoed smaken verschillen. Als je meer van Derrens pure entertainment houdt dan is Trick of the Mind, Séance of Messiah misschien meer iets voor jou.

[ Bericht 1% gewijzigd door Genverbrander op 14-02-2006 17:30:06 ]
pi_35081215
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 14:21 schreef Blue-eagle het volgende:
Wat analytisch gelul:

Maartoch, die flowers vind ik wel heel erg frappant. De rest is cold reading, akkoord. Maar hij heeft ook al gezegd "Did she collect flowers?", nog voordat dat meisje zei dat ze bloemen verkocht. Ik vind dat wel een heeel erge "close hit".

[ Bericht 9% gewijzigd door Genverbrander op 14-02-2006 17:39:19 ]
pi_35082223
quote:
Maartoch, die flowers vind ik wel heel erg frappant. De rest is cold reading, akkoord. Maar hij heeft ook al gezegd "Did she collect flowers?", nog voordat dat meisje zei dat ze bloemen verkocht. Ik vind dat wel een heeel erge "close hit".
Bwoh...de connectie oudere vrouw --> bloemen is behoorlijk breed hoor. Dat van die bloemenwinkel is wel een voltreffer, maar dat kan mazzel zijn. Er had ook uit kunnen komen dat ze graag in de tuin werkte, gewoon hield van bloemen, veel mooie boeketten op haar begrafenis had, een schilderij van bloemen aan de muur had, bloemen drogen als hobby had of altijd bloemetjesjurken droeg.
pi_35084212
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:24 schreef Genverbrander het volgende:
The Heist is anders dan de rest omdat het naast de entertainment ook een duidelijke diepe moraal heeft. Derren laat zien hoe bijzonder verbijsterend het is hoe mensen in elkaar zitten... Die elektrische schokken bijvoorbeeld. Je moet beseffen dat dat dan je medemensen zijn met wie we samen deze wereld bewonen en met wie we samen er iets van zullen moeten maken... Da's toch heel erg triest? Meer dan 50% zou jou dus elektrocuteren als een man met een witte jas dat beveelt. En dat zet je ook aan het denken... wat zou je zelf doen?

Hetzelfde met die bankoverval, je houdt het toch niet voor mogelijk? In feite is het heel erg triest en bijzonder schokkend dat zoiets kan. Wat die show mij leert is dat er ieder moment weer een Hitler kan opstaan en dat er zo weer iets als een Holocaust kan plaatsvinden, omdat de mens in hoge mate beïnvloedbaar is.

Ik vind het dus wel meer dan 'wel aardig hoor', maargoed smaken verschillen. Als je meer van Derrens pure entertainment houdt dan is Trick of the Mind, Séance of Messiah misschien meer iets voor jou.
ja, maar dat was me allemaal al bekend...dat van die schokjes...experiment uit 70er jaren ofzo.. niets nieuws onder de zon.
hoe kom je erbij dat ik puur entertainment wil zien? als je mijn posts een béétje gelezen hebt de afgelopen tijd...

wat betreft die bankoverval..ja indrukwekkend...maar het kan me niet meer boeien...misschien een beetje teveel Derren Brown gezien de afgelopen tijd. en dat icm hoge verwachtingen..

Seance is voor mij voorlopig veruit de beste....vind het veel beter opgezet..het "verhaal" zeg maar...en misschien heeft t ook te maken met mijn aversie tegen wapens en al dat soort dingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheWilliedockSaints op 14-02-2006 19:02:10 ]
  dinsdag 14 februari 2006 @ 18:56:03 #35
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_35084355
Top 5 namen van een bepaalde periode, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht
Hoe simpel, maar oh zo geniaal is dat. Vooral voor Derren met z'n mega memory moet het geen probleem zijn om een hele rits namen te kunnen onthouden. En met name in een periode waarin er bijna geen multiculturele samenleving was, niemand echt origineel in het bedenken van een naam, etc, de kans dat je succesvol bent in het raden van de naam is dan erg groot.

Dan is het eenvoudig te voorspellen dat de mediums over 50 jaar zich er niet zo makkelijk meer vanaf kunnen maken. De top 10 namenlijsten verschillen tegenwoordig per gemeente, soms per stad. Dat wordt behoorlijk stampen, tenzij je echt een gave hebt natuurlijk.

Trouwens, als je een reading doet voor een moslim, heb je het volgens mij, met alle respect, wel een stuk makkelijker: ik zie een redelijk tenger figuur, een man. Hij heeft een baard. Mohammed krijg ik door...etc.
Maar volgens mij hebben moslims niks met paranormale zaken.
pi_35084439
quote:

[..]

Darren: "something about flowers.." (of iets dergelijks....)
meisje: "yeah"
darren: "did she collect flowers?"
meisje: "she was the owner of a flowershop"

pure cold reading lijkt me
pi_35086085
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:58 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Darren: "something about flowers.." (of iets dergelijks....)
meisje: "yeah"
darren: "did she collect flowers?"
meisje: "she was the owner of a flowershop"

pure cold reading lijkt me
ja, want als ze die winkel niet had, kon hij dat ze van bloemen hield om die te krijgen dat is bijna iedereen
pi_35087398
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:42 schreef sasser het volgende:

[..]

ja, want als ze die winkel niet had, kon hij dat ze van bloemen hield om die te krijgen dat is bijna iedereen
precies
pi_35091857
quote:

[..]

Allemaal opties wegstrepen met op het eerste gezicht onschuldige vragen. Een lady = ouder iemand, vaak, slachtoffer is 40 jaar, dus het lijdend voorwerp is 60 tot 80 jaar oud, wat hebben oudere vrouwen (ladies) te doen? Online games? Geweren verzamelen? Nee, kijk naar de keurige 50-er voor je en je moet iets onschuldigs zoeken: bloemen, wie houdt er nou niet van bloemen? Ze had vast wat rozen thuis, of zelfs een lading bloemen op de begravenis ofzo, het slachoffer zoekt zelf wel een link.

Als het een type kamper was die voor hem zat dan was de "lady" vast erg gehecht aan haar familie en hield ze van de zon.. ofzo. Allemaal inkoppertjes.
pi_35092214
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:12 schreef Blue-eagle het volgende:

het slachoffer zoekt zelf wel een link.
Spijker op z'n kop

Ik ben ook altijd verbaasd hoe snel mensen zelf heel erg veel informatie geven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35092820
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 18:52 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ja, maar dat was me allemaal al bekend...dat van die schokjes...experiment uit 70er jaren ofzo.. niets nieuws onder de zon.
Ja idd, da's waar. Maar die experimenten zijn alweer wat gedateerd en toch niet zo mooi in beeld gebracht als in The Heist. Ik heb ook Das Experiment gezien, ken je die? Ook een prachtige film , maar ik vind The Heist toch veel sterker omdat het real life is.
pi_35092921
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:34 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja idd, da's waar. Maar die experimenten zijn alweer wat gedateerd en toch niet zo mooi in beeld gebracht als in The Heist. Ik heb ook Das Experiment gezien, ken je die? Ook een prachtige film , maar ik vind The Heist toch veel sterker omdat het real life is.
ik moet die nog wel zien ja...had m een keer zonder ondertiteling in het duits
pi_35094763
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:36 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik moet die nog wel zien ja...had m een keer zonder ondertiteling in het duits
Dat schiet niet op.
pi_35095143
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:16 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat schiet niet op.
ik spreek m'n talen heel behoorlijk, maar een duitse film volgen..
pi_35099796
dit is een trucje dat Derren Brown ook liet zien in één van zijn trick of the mind episodes, alleen visualiseert deze gast het mooi met schaduwen.

http://m90.org/gallery/video/chriss%20angel-shadows.wmv
pi_35100032
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 02:41 schreef Sh0g het volgende:
dit is een trucje dat Derren Brown ook liet zien in één van zijn trick of the mind episodes, alleen visualiseert deze gast het mooi met schaduwen.

volgens mij mag je dat niet posten maar maakt niet uit, ik heb m al gekocht
pi_35100412
Zag het wel is op BBC, best leuk wat die met de menselijke geest kan.
pi_35103044
quote:

Wow Inderdaad 'very freaky' als je dat overkomt.
pi_35112281
idd zeg...wow
pi_35120747
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
idd zeg...wow
Inderdaad, leuk filmpje!

Maar wat doet hij als hij het ene meisje een nummmertje laat kiezen.? Het meisje draait zich van hem af. Ziet hem dus niet. Hij kan dan even snel) buiten beeld) op de schouder van het andere meisje drie keer tikken. (Hij ziet de hand van het meisje richting de drie gaan.) Hij vraagt dan aan het meisje wat ze voelde. Ze geeft eerlijk antwoord. Hij 'raakt' de schouder nog een keer aan en vraagt: "And again, what did you feel?" En ze geeft nog een keer eerlijk antwoord.
pi_35121488
nummertje 10 ligt ook in de minst comfortabele positie om aan te wijzen.
anders was hij mooi de lul

maar idd, zo beschrijft Derren het ook in zijn e-books.het is een simpele truc, maar bij bijvoorbeeld kung-fu mind punch zit het allemaal tussen de oren.
pi_35126623
pi_35135258
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:27 schreef Sh0g het volgende:
nummertje 10 ligt ook in de minst comfortabele positie om aan te wijzen.
anders was hij mooi de lul

maar idd, zo beschrijft Derren het ook in zijn e-books.het is een simpele truc, maar bij bijvoorbeeld kung-fu mind punch zit het allemaal tussen de oren.
Staat er in zijn e-books precies hoe hij die kung-fu mind punch doet?
pi_35142174
ik heb die e books per ongeluk gedownload
maar er zit een code op
pi_35142440
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 05:42 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik heb die e books per ongeluk gedownload
maar er zit een code op
Probeer eens MagicSeduction als password.
pi_35147359
quote:

Deze man mist wel de charmes en charisma van zijn Engelse collega zeg.

Geef mij Derren maar.
pi_35147780
Ik vind deze man ook wel iets sinisters hebben
pi_35151788
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind deze man ook wel iets sinisters hebben
ik vind t een beetje te gemaakt..met die lange haren

derren is zoveel cooler
pi_35153539
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:25 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik vind t een beetje te gemaakt..met die lange haren

derren is zoveel cooler
Hahaha precies. Derren heeft flair, charisma en hij is gewoon the man!!

Werkte het wachtwoord trouwens?
pi_35153715
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:18 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hahaha precies. Derren heeft flair, charisma en hij is gewoon the man!!

Werkte het wachtwoord trouwens?
oja! bedankt
ik ga t maar s uitprinten
pi_35153739
jah, Derren wannabees

Heb geen uitleg kunnen vinden van de kung fu mind punch, maar het lijkt mij ongeveer hetzelfde te werken als wanneer je iemand ervan overtuigt kiespijn te hebben. Die persoon zal echt pijn voelen, ook al mankeert hij niks. Het heeft te maken met suggestie en het geloof daar in.

Heb wel de verklaring gevonden voor dat trucje met die boxers, die dat meisje de tweede keer niet konden optillen. Het had, zoals hier eerder werd gesuggereerd, niks te maken met punten op de arm waar het meisje zou drukken, maar met de afstand tussen meisje en boxer. Die is de tweede keer wat groter. Ook krijgt de boxer de tweede keer geen tijd om zich goed te positioneren, omdat Derren hem slim tegenhoud. Verder geeft Derren het commando 'NOW' heel plotseling, zodat de boxer denkt dat hij direct moet gaan tillen en dit ook doet. Uiteindelijk zal hij puur en alleen tillen met z'n armen, waarbij het meisje ook nog eens wat verder weg staat. Daar bovenop houdt het meisje zich ook nog eens slap, zonder dat het opvalt. Alleen wanneer iemand extreem sterk is lukt het nog om haar op te tillen, wat dus ook 1 persoon lukte. (Derren Brown - Ultimate Revelation moet je hebben voor de complete uitleg, in hetzelfde e-book worden ook verklaringen gegeven voor het in slaap vallen van die mensen aan de telefoon. Deze zijn minder spectaculair en minder leuk dan je verwacht. Maar dit zijn wel suggesties.)

Mensen die de aflevering hebben gezien waarbij 1 persoon met de ogen dicht simultaan het glas heft met een persoon aan de andere kant van de tafel, wat suggereert dat ze een band zouden hebben. De uitleg daarvan staat ook in Mind Games vol1. Ook niet door Derren Brown geschreven, maar door iemand anders die ook verschillende trucs uitlegt. De oplossing daarvan is ook verbazingwekkend eenvoudig.
pi_35154157
Vertel! Desnoods in spoiler tags!
pi_35154502
in die sportschool: hij weet natuurlijk precies wanneer die kerel omgeveer die klap in z'n maag "voelt"
precies tegelijkertijd doet hij alsof ie hem stompt....dnek ik
pi_35155325
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:36 schreef Genverbrander het volgende:
Vertel! Desnoods in spoiler tags!
okidoki
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35155428
Hahaha idd geniaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35155609
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:15 schreef Genverbrander het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_35156161
Dank je!

Als er mensen zijn met nog meer van deze uitleggingen, hou ik me aanbevolen.
pi_35156363
Idd! De verklaringen zijn misschien nog wel het interessantst.

In welke show doet ie dat trouwens ook al weer, dat ie twee mensen tegelijk het glas laat heffen? Dan kan ik effe terugzien wat Derren precies doet.
pi_35159562
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:40 schreef Genverbrander het volgende:
In welke show doet ie dat trouwens ook al weer, dat ie twee mensen tegelijk het glas laat heffen? Dan kan ik effe terugzien wat Derren precies doet.
laatste 1 minuut vijftig van inside your mind...
pi_35167118
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:02 schreef sasser het volgende:

[..]

laatste 1 minuut vijftig van inside your mind...
Ah bedankt, ik heb het gezien.

Dus dan gebeurt het grootste deel van de truc onder de tafel. grappig.
pi_35174749
Wauw!

Ik heb net Trick of the Mind deel 4 gezien. Dat is de aflevering waarin een pubbezoeker een videospel gaat doen en dan er helemaal in wordt 'opgezogen'. Spectaculair maar ook verontrustend!
pi_35175360
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 00:26 schreef ACJazzz het volgende:
Wauw!

Ik heb net Trick of the Mind deel 4 gezien. Dat is de aflevering waarin een pubbezoeker een videospel gaat doen en dan er helemaal in wordt 'opgezogen'. Spectaculair maar ook verontrustend!
idd
pi_35177102
quote:
Wauw!

Derren Brown
pi_35177981
quote:
Wauw!

De Zombie Arcade Game Die is idd errug vet... Ik vind dat een van de 'classics'.

Maar ik vind het ook wel erg ver gaan, misschien wel te ver? Die jongen heeft er nooit voor gekozen om hieraan mee te doen, en die angsten die hij doorgaat zijn gewoon te wreed...
pi_35186467
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:40 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Maar ik vind het ook wel erg ver gaan, misschien wel te ver? Die jongen heeft er nooit voor gekozen om hieraan mee te doen, en die angsten die hij doorgaat zijn gewoon te wreed...
Zeker!

En wat te denken van de morele implicaties van het op een zebrapad stil laten staan van een persoon, zoals te zien was in deel 5 van TotM.

pi_35189845
ja die videogame gaat wel wat ver...als het allemaal echt is, tenminste..
pi_35226028
Hoi,

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar zou iemand voor mij van Derren Brown zijn programma Seance ergens kunnen uploaden? Ik heb er hier al zo veel van gehoord dat ik het nu wel eens zelf wil zien.
pi_35235641
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:19 schreef ACJazzz het volgende:
Hoi,

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar zou iemand voor mij van Derren Brown zijn programma Seance ergens kunnen uploaden? Ik heb er hier al zo veel van gehoord dat ik het nu wel eens zelf wil zien.
nee, dat mag geloof ik niet.
maar geef je e-mail, dan geef ik een linkje waar je 'm kan kopen

pi_35238023
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:26 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

nee, dat mag geloof ik niet.
maar geef je e-mail, dan geef ik een linkje waar je 'm kan kopen

Zie profiel. Dank je.
pi_35238808
pi_35238909
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35239060
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:51 schreef Mirage het volgende:
www.bol.com
pi_35247074
Char ontmaskeren moet je hier heen gaan gaan. Gaat een van de DB fans?
pi_35247461
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:53 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

www.bol.com
Besteld!
pi_35251979
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 22:53 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

www.bol.com
  zondag 19 februari 2006 @ 20:56:11 #86
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_35268002
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 07:40 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

De Zombie Arcade Game Die is idd errug vet... Ik vind dat een van de 'classics'.

hij heeft ermee ingestemd het uit te zenden, dus te ver gaat het niet. en je hoorde het zelf, hij vond het spel te gek, het leek 'net echt'

de volgende keer laten ze iemand leisure suit larry spelen, yeah!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:21:58 #87
139452 gaai
zwarte poes
pi_35269130
Ik had me zó voorgenomen om te kijken vanavond......wéér vergeten......
*I just realized.....i don't care*
pi_35270069
Ik heb net Seance gezien. Zeer interessant en indrukwekkend. Ook het einde was spectaculair, zoals in The Gathering.
Ik zou bijna zeggen dat dit verplicht kijkvoer voor 'believers' is. Maar ja, die zullen wel weer wat te zeuren hebben. Het zou mooier zijn geweest, voor mij en de 'believers', als hij na afloop de dingen die hij deed, uitlegde. Maar ja, helaas.
pi_35270170
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:21 schreef gaai het volgende:
Ik had me zó voorgenomen om te kijken vanavond......wéér vergeten......
Is-ie dan ergens op tv? Op www.tvgids.nl staat-ie nergens vermeld.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:58:44 #90
139452 gaai
zwarte poes
pi_35270597
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:47 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Is-ie dan ergens op tv? Op www.tvgids.nl staat-ie nergens vermeld.
Vanavond om 19:20 schijnt ( niet gezien immers ) hij op RTL5 te zijn geweest........
pi_35276317
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:58 schreef gaai het volgende:

[..]

Vanavond om 19:20 schijnt ( niet gezien immers ) hij op RTL5 te zijn geweest........
Neh volgens mij is dat al een paar weken afgelopen.
pi_35276327
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:44 schreef ACJazzz het volgende:
Ik heb net Seance gezien. Zeer interessant en indrukwekkend. Ook het einde was spectaculair, zoals in The Gathering.
Ik zou bijna zeggen dat dit verplicht kijkvoer voor 'believers' is. Maar ja, die zullen wel weer wat te zeuren hebben. Het zou mooier zijn geweest, voor mij en de 'believers', als hij na afloop de dingen die hij deed, uitlegde. Maar ja, helaas.
Agree.
pi_35276389
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:56 schreef Sh0g het volgende:

[..]

hij heeft ermee ingestemd het uit te zenden, dus te ver gaat het niet. en je hoorde het zelf, hij vond het spel te gek, het leek 'net echt'
Die redenering vind ik iets te simpel hoor. Hij wist er zelf niets meer van dus dan is het niet gek dat hij het niet erg vind.

Maar ik vraag me dus af of die jongen na verloop van tijd niet weer af en toe in die angst is teruggegleden of dat hij nachtmerries of een traumaatje eraan heeft overgehouden ofzo. Die situatie was echt vreselijk angstig, zou me zo kunnen voorstellen dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten.

Die twee vrienden trouwens van die jongen, die als passieve schapen derren helpen om die brancard naar de overkant van de straat te rollen. Van je vrienden moet je het hebben.
  maandag 20 februari 2006 @ 01:13:32 #94
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35276609
TVP en idd al die suffe mediumbelievers etc. moeten dit in ieder geval zien.
Feyenoord!!! * Barça
pi_35285234
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:00 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Neh volgens mij is dat al een paar weken afgelopen.
is eerder van de buis gehaald dus komt nie meer ...
  maandag 20 februari 2006 @ 13:12:27 #96
139452 gaai
zwarte poes
pi_35285407
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:07 schreef sasser het volgende:

[..]

is eerder van de buis gehaald dus komt nie meer ...
Dan loopt mijn RL-gids wel achter dus

*brief op hoge poten naar redactie van NCRV-gids( ) schrijft
pi_35286662
waarom van de buis gehaald
pi_35290335
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:50 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
waarom van de buis gehaald
RTL had vast een helder moment en kwam tot het inzicht: "Heyyy Fons, kut, wacht, we zijn nu daadwerkelijk een leuk programma aan het uitzenden dat goed in elkaar zit zonder dat een blond belsletje iedere minuut een 0900-nummer aan het oplezen is, dat is niet de bedoeling, straks raken we ons trouwe kijkerspubliek dat alleen maar trash gewend is nog kwijt! Haal van de buis af die Derren!"
pi_35290495
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

RTL had vast een helder moment en kwam tot het inzicht: "Heyyy Fons, kut, wacht, we zijn nu daadwerkelijk een leuk programma aan het uitzenden dat goed in elkaar zit zonder dat een blond belsletje iedere minuut een 0900-nummer aan het oplezen is, dat is niet de bedoeling, straks raken we ons trouwe kijkerspubliek dat alleen maar trash gewend is nog kwijt! Haal van de buis af die Derren!"
zoiets ja
pi_35290825
sja, RTL zal eens iets leuks uitzenden...

woensdagavond allemaal weer voor de buis he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')