abonnement Unibet Coolblue
pi_39318149
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Waarom werken in de vakantie? Je krijgt gewoon doorbetaald.
Wat moet ik anders 7 weken doen?

Het is toch niet elke dag strandweer, en als het wél mooi weer wordt zeg ik gewoon m'n baan op.
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:14:44 #127
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_39318349
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:08 schreef Roellio het volgende:


Wat moet ik anders 7 weken doen?
Op vakantie gaan, luieren, relaxen, ontspannen, niksen, uitrusten, enz.
pi_39318457
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Op vakantie gaan, luieren, relaxen, ontspannen, niksen, uitrusten, enz.
Ik ga ook wel op vakantie, maar een best dure. Dan is wat extra geld mooi meegenomen.

Ik ga geen 7 weken werken, misschien 3 ofzo.
pi_39318471
Ik wil zo langzamerhand eens van m'n studieschuld af en dat wil van m'n "gewone" salaris niet zo lukken. Op vakantie ga ik dus ook maar niet, en als ik toch niet wegga hoef ik geen 7 weken vrij hoor....daarbij zou het ook wel prettig zijn om eens 'n keer rijlessen te kunnen betalen enzo.

M'n vrienden werken ook allemaal het grootste deel van de zomer door....dus....ik ga 's avonds wel met ze op terrasjes hangen, en in het weekend
pi_39325549
Ik ben zóó die klootzak!

Ze hadden bij tempo-team een 'koerier' nodig voor 6 weken, en ik heb dat baantje geaccepteerd.

En dan zeg ik na 3 weken: "Het is toch niets voor mij, de mazzel "

  woensdag 28 juni 2006 @ 18:04:57 #131
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39328328
De combinatie werken/studeren is toch wel een zware gezien het feit dat ik eigenlijk nooit vakantie heb. In de schoolvakanties heb ik tentamens, en nu het zomervakantie is moet ik mijn scriptie schrijven... gelukkig houd ik nog net tijd over om een week naar Istanbul te gaan.

Momenteel is het nog niet helemaal duidelijk hoeveel ik ga werken volgend jaar, ik heb zelf 12 lesuren als maximum aangegeven, maar mijn school wil me per se voor 14 uur inzetten. Ik ben benieuwd of ik toch mijn zin ga krijgen.
Afrika Paprika
pi_39329318
Ik heb het niet zo handig aangepakt met m'n uren. Ik heb op mijn school altijd vier dagen gewerkt en kan op dat inkomen geen hypotheek krijgen. Nou was ik in de race voor twee 'nevenfuncties' waarvan er eentje in mijn woonplaats zou zijn en de andere zou ik vanuit thuis kunnen doen. Die gaan helaas beide niet door Nu wilde ik dus toch maar fulltime gaan werken op mijn school, maar daar ben ik nu te laat mee: alle uren zijn al vergeven, onder andere aan een nieuwe collega die komend schooljaar in mijn sectie komt. De rector wilde ook niet proberen via taakuren o.i.d. 'n fulltime baan te "creeren".

Da's balen. Vooral omdat dit ook weinig perspectief biedt op 'n fulltime functie: die nieuwe collega levert volgend jaar natuurlijk niet ineens uren in. Voorlopig ga ik op m'n vrije dag maar postbode worden ofzo, en uiteraard fanatiek uitkijken naar 'n andere baan. En morgen langs de uitzendbureau's voor een baantje a la dat van Roellio
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:57:28 #133
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_39403078
Zo, de laatste dag zit er op
Rapportuitreiking aan mijn mentorklas en afsluiting van het schooljaar. De leerlingen hadden allerlei cadeautjes meegenomen, vond ik wel erg lief van ze.

En nu lekker vakantie vieren tot uhm.. ergens eind augustus of zo.. Dan zullen we het topic maar weer es omhoog kicken.

Fijne vakantie iedereen
.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 09:33:10 #134
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39417043
Bizar hoe die jaarroosters zo verschillen per school. Ik heb gisteren pas mijn laatste lesdag gehad, en krijg nu nog alle rapportvergaderingen, revisievergaderingen, sectievergaderingen, teamvergaderingen en plenaire bijeenkomsten voordat ik eindelijk echt vakantie heb. En dan moet ik nog een scriptie schrijven.

Afrika Paprika
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:25:38 #135
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_39417669
Afgelopen week de laatste lessen gedraaid, sportdag gehad en een pretpark bezocht. Komende week hebben de leerlingen nog activiteiten, moeten ze de boeken inleveren en krijgen ze de rapporten. Volgens mij zijn wij dit jaar verschrikkelijk laat met alles...
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:07:48 #136
61183 leonieke
Dan toch?
pi_39420854
Ook hier werd het jaar gisteren volledig afgesloten, tot eind augustus ergens voor een aantal uitgestelde proeven.

Maar wat een week personeelsfeest bij mij, personeelsfeest bij vriend, een bbq met de vakwerkgroep om het jaar af te sluiten en gisteren proclamatie bij mij en proclamatie en receptie bij mijn vriend.
Nog een geluk dat ik nu veel kan uitrusten
pi_39423041
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:50 schreef thaleia het volgende:
Da's balen. Vooral omdat dit ook weinig perspectief biedt op 'n fulltime functie: die nieuwe collega levert volgend jaar natuurlijk niet ineens uren in.
Heeft die nieuwe collega dan al een vast contract? Als het slechts een jaarcontract is kunnen ze hem/haar er natuurlijk zo uitknikkeren en jou die uren geven Maar ik dacht dat je iets buiten het onderwijs zocht? Met een tweede baan(tje) moet je wel kijken of het echt de moeite waard is als je ziet hoeveel belasting je over dat tweede inkomen moet betalen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39425150
Nog drie dagen hier. En dat zijn relaxte vergader- en rapportuitreikdagen. Het goede leven is begonnen!

imago, ik vind het eigenlijk erg leuk in het onderwijs maar liep er tegenaan dat het in deze stad lastig woonruimte vinden is: op 1 inkomen lukte dat in mijn omgeving tot nu toe alleen diegenen die in goedverdienende sectoren werken.

Ik wilde eigenlijk niet zozeer een andere baan als wel eindelijk weg van dit kutflatje, en een andere baan leek daarvoor noodzakelijk. Maar nu het misschien toch haalbaar lijkt dankzij hogere schaal en mits ik fulltime ga werken wil ik eigenlijk best in 't onderwijs blijven ....ik heb nooit werkinhoudelijke redenen gehad om eruit te willen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 18:30:16 #139
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_39427555
Luqas: waar gaat je scriptie over?
pi_39442266
Waarom ben ik jaloers? Ik heb vandaag 90 repetities nagekeken. Morgen overdag in mijn stamkroeg het WK tafelvoetbal, dus dat wordt met nakijken weer niets. Ik hoef er gelukkig nog maar 30.

Aanstaande maandag nog 1 dag repetitieweek. Dinsdag inhaaldag, waar ik bij moet zijn omdat er een aantal leerlingen uit mijn klassen absent waren tijdens hun rep. Engels.

Voor a.s. woensdag cijfers invoeren en de week erop rapportvergaderingen en DAN is het afgelopen.
  zondag 2 juli 2006 @ 12:18:21 #141
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39445756
Ik schrijf mijn scriptie over het Latijnse partikel 'ecce', meer specifiek het tekststructurerend gebruik ervan, meer specifiek het tekststructurerend gebruik ervan in het Romeinse epos.

Voor de docenten klassieke talen: welke methode's gebruiken jullie op school? Mijn school hanteert Pallas voor Grieks en Lingua Latina voor Latijn. Ik was een beetje huiverig voor deze laatste methode, maar ik ben erg enthousiast. In de bovenbouw gebruiken we grotendeels eigen materiaal, die vrijheid is erg leuk. Ben nu bezig met een mooi syllabusje Aeneis II.
Afrika Paprika
pi_39447196
Pallas en Redde Rationem

En vanaf het schooljaar 2007-2008 gaan we voor Grieks weer Methodos doen, is zojuist in de laatste sectievergadering besloten.

(Ben trouwens ook met m'n scriptie bezig, combinatie van Grieks & Archeologie, over het orakel van Delphi.)
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39457470
Ah, uit Methodos heb ik zelf les gehad. Dat is toch met dat achterlijke jochie dat aan iedereen wil laten zien dat hij de handstand kan? Ik zou zo niet weten of dat een goeie methode is, maar hij vast ouderwets degelijk

Wij gebruiken Pallas, die was eerst erg slecht, na het doorwerken van boek 1 wisten de leerlingen nog niets, qua grammatica met name.....de methode is nu verbeterd.....over Fortuna ben ik voor de onderbouw ook wel tevreden.

In de bovenbouw echter worden wij zowel van Pallas als Fortuna niet blij: het bovenbouwdeel geeft zoveel aantekeningen dat het lezen van een tekst meer 'n invuloefening is dan het lezen van 'n tekst. We overwegen nu om alleen de tekstboeken (die zijn mooi! Bloemlezing uit allerlei genres, achtergrondinfo erbij) te gaan gebruiken, de hulpboeken af te schaffen en zelf aantekeningen te geven.
pi_39465728
Ja, dat is Thrasyboulos die op z'n hoofd gaat staan En dan in de vijfde klas tijdens de klassieke reis allemaal in Athene bij het Thrasyboulos-straat-straatnaambordje op je hoofd gaan staan en er foto's van maken. Dat zijn nog eens herinneringen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:34:02 #145
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_39501266
Redde Rationem... ongelooflijk. Hoeveel uur Latijn is er bij jullie ingeroosterd in de onderbouw? Ik meen me te herinneren dat Redde Rationem het eerste hoofdstuk meteen alle naamvallen introduceert. Ergens is dat natuurlijk ideaal, maar toch.

De lesboeken van Pallas en Fortuna zijn idd enorm mooi. Een groot nadeel van het werken met zulke boeken is wel de beperkte keuzevrijheid. Ik kan me goed voorstellen dat je niet jaar in, jaar uit hetzelfde stuk Odyssee wilt lezen met leerlingen. Ik wil komend jaar met mijn vijfde klas Latijn Catullus, Vergilius en Livius gaan lezen. Alleen bij Livius ga ik een 'echt' boek gebruiken, gezien de moelijkheidsgraad van het werk van de beste man.
Afrika Paprika
pi_39523096
Niet alle naamvallen hoor, maar ze gaan wel aardig snel. In de onderbouw hebben ze 3 uur Latijn per week, en na een jaar kennen ze nominativus, genitivus, accusativus, ablativus, de indicativus praesens, imperfectum, perfectum, futurum, en nog wat dingetjes.

Ik werk op een categoraal gymnasium, en we verwachten aardig wat van ze. Sommige leerlingen kunnen het niet bijhouden, maar voor anderen is dit zelfs nog te simpel. Die vervelen zich in de tweede klas met Grieks dan ook kapot, omdat Pallas dan veel te makkelijk is.

Het is een gok om terug te grijpen naar zulke oude methodes, maar we merken echt dat veel leerlingen uitdaging nodig hebben, omdat ze alleen maar uitgroeien tot etters wanneer ze onder hun niveau werken. We zijn een hartstikke jonge sectie, maar willen weer ouderwets tucht & orde & steenoude lesmethodes
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39523154
(En als hier collega's meelezen zullen ze wel meteen weten wie ik ben nu, want wij zijn vast de enige school in Nederland die deze methodes [nog] gebruikt..)
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39563887
ik ga over een uurtje op kennismakingsgesprek bij de school waar ik als LIO geplaatst ben..

en ook al hebben ze mij zelf gevraagd, en is de kans heel klein dat het toch niet zou klikken, ik vind het wel eng hoor....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:53:29 #149
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_39574249
En hoe was het gegaan?
.
pi_39578033
het is goed gegaan, ik begin er dus in september als LIO scheikunde

ze hebben mij in het gesprek een realistisch beeld gegeven van wat ik moet verwachten, en het lijkt mij nog steeds leuk
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')