--onoriginele drugsopmerking--quote:Op zondag 12 februari 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
De Aarde leeft
Waarom zou je het zover zoeken, als het meest mooie in je leven onder je voeten te vinden is? Hoe denken jullie daarover?
Want...?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:13 schreef Spideyman het volgende:
[..]
-------
Ik vind het eigenlijk nergens op slaan. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom de aarde een bewustzijn zou moeten hebben.
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef Orealo het volgende:
Als de aarde een bewustzijn zou hebben had ie ons allang van 'm afgeschud, we maken hem namenlijk kapot![]()
Wat je maar wilt, als je inbreng maar zinvol is dan heb ik er ook wat aanquote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef trancethrust het volgende:
Niet echt een nieuwe theorie ofzo.. of moet ik geloof zeggen?
Dat wordt door mensen zelf veroorzaakt, en mocht de aarde wel 'denken' had dit op een veel snellere en betere manier gekunt, maar ik begrijp je standpunten, er zijn hele geloven die denken dat elke steen, en elke zandkorrel een ziel heeftquote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gebeurd toch ook op dit moment? Kijk maar naar HIV...
Heb je wel vaker last van dogma's? Het is slechts een ideequote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef trancethrust het volgende:
[..].
Net zoiets als zeggen dat alle ziektes door God op aarde zijn gebracht om slechte mensen te straffen? Een sentient planeet a la Alpha Centauri (het spel) is leuk als idee, maar om er nou gelijk zoiets van te maken...
Cool, ga ik ff doorlezenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef Salamander het volgende:
Je bent niet de eerste die dit heeft bedacht.
Check dit topic bijvoorbeeld; De Gaia-hypothese
Boeiend idee hoor.
Ben nu zelf een een film aan het kijken dus zal verder niet reageren.
Zal later waarschijnlijk nog wel even hier kijken.
En het mooie is dat mensen binnen die geloven met veel meer respect met de aarde omgaan. Als iedereen dat nou zou doen zou de aarde niet in zo'n razend tempo naar de klote gaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:22 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat wordt door mensen zelf veroorzaakt, en mocht de aarde wel 'denken' had dit op een veel snellere en betere manier gekunt, maar ik begrijp je standpunten, er zijn hele geloven die denken dat elke steen, en elke zandkorrel een ziel heeft
Nou als ik kijk naar de unieke positie dat de Aarde inneemt als je kijkt naar de afstand van de zon. Als ervan wordt afgeweken, ontstaat er een temperatuursverschil zodat er geen leven mogelijk is. Een bewuste keuze dus, om die positie te kiezen.. of volgens NASA: uniek.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef splendor het volgende:
We kunnen nu met een heleboel mensen nu gaan roepen dat het een stom idee is, waarop jij steeds vraagt waarom het niet mogelijk is, maar daar krijg je geen antwoord op omdat het in zekere zin wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar zodra je een idee of theorie hebt is het juist de bedoeling dat jij met bewijzen (of een overtuiging) komt waarom jij denkt dat het zo is. Dus bij deze, waarom denk je dit eigenlijk? Het idee vind ik leuk maar ik geloof er echt niet in, maar ik mis het stukje waar voor jou het bewijs ligt dat de wereld zo ook echt werkt, HIV is maar 1 argument maar dat valt ook anders uit te leggen.
JIJ moet de boel eerst onderbouwen. Anders kan je net zo goed een topic openen met de melding da je het eerste bijbelboek hebt gelezen en vervolgens vraagt of er ook iemand in God geloofd.quote:
Wat hij zegt.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:37 schreef splendor het volgende:
We kunnen nu met een heleboel mensen nu gaan roepen dat het een stom idee is, waarop jij steeds vraagt waarom het niet mogelijk is, maar daar krijg je geen antwoord op omdat het in zekere zin wel mogelijk zou kunnen zijn. Maar zodra je een idee of theorie hebt is het juist de bedoeling dat jij met bewijzen (of een overtuiging) komt waarom jij denkt dat het zo is. Dus bij deze, waarom denk je dit eigenlijk? Het idee vind ik leuk maar ik geloof er echt niet in, maar ik mis het stukje waar voor jou het bewijs ligt dat de wereld zo ook echt werkt, HIV is maar 1 argument maar dat valt ook anders uit te leggen.
1A. ik studeer commerciele economiequote:Op zondag 12 februari 2006 23:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
1) wat heb je gestudeerd?
2) wat zijn de feiten die je theorie ondersteunen?
Wederom geen argument of iets dat in de richting komt van een eigen verhaal. Al zou ik voor het eerst een bijbel gelezen heb en vraag ik of iemand in God geloof, dan is dat nog steeds mijn goedrecht dat te posten.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:27 schreef Spideyman het volgende:
[..]
JIJ moet de boel eerst onderbouwen. Anders kan je net zo goed een topic openen met de melding da je het eerste bijbelboek hebt gelezen en vervolgens vraagt of er ook iemand in God geloofd.
[..]
Wat hij zegt.
Jij bent toch de TS, kom dan eens met een fatsoenlijk verhaal in plaats van alleen maar zeggen dat de aarde leeft. Geef eens voorbeelden, welke theorien schuilen er achter, bedoel je het op micro of macro niveau, wordt de theorie in de wetenschappelijke wereld erkent? Dan kunnen we daarna discussieren.quote:Op maandag 13 februari 2006 08:49 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wederom geen argument of iets dat in de richting komt van een eigen verhaal. Al zou ik voor het eerst een bijbel gelezen heb en vraag ik of iemand in God geloof, dan is dat nog steeds mijn goedrecht dat te posten.
Ik zie weinig constructiefs in jouw posts en over onderbouwen hoef ik met jou niet te spreken, dat laat je namelijk zelf ook weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |