Schandalig.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:37 schreef DeStedebouwer het volgende:
Coca Cola schijnt door deze nieuwe flessen 40% duurder te worden.
Goed idee !quote:Op zondag 12 februari 2006 22:35 schreef schatje het volgende:
Een moment om te stoppen met het drinken van Cola.
op je werk?? dat zijn gewoon de nieuwe flessen hoor van coca cola....quote:Op zondag 12 februari 2006 22:43 schreef thunderice het volgende:
Bah ik haat die kutflessen.
Op 't werk word er ook op bezuinigd![]()
Ik denk dat hij bedoelt dat er geen coca cola meer te krijgen is op zijn werkquote:Op zondag 12 februari 2006 23:01 schreef gateway het volgende:
[..]
op je werk?? dat zijn gewoon de nieuwe flessen hoor van coca cola....
Het is alleen duurder gewordenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:02 schreef Ludwig het volgende:
Het is maar waar je je druk om kan maken. De cola is nog precies hetzelfde hoor!
Pepsiquote:Op zondag 12 februari 2006 23:04 schreef timmeeeh het volgende:
Geachte heer Coca-Cola,
Als groot coca-cola liefhebber en verzamelaar (ik heb 500 special edition blikjes gespaard) ben ik door de nieuwe flessen, en uw schending van de mensenrechten in Bolivia, genoodzaakt over te stappen naar Pepsi.
Hoogachtend,
timmeeeh
Dat zal ze leren.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:04 schreef timmeeeh het volgende:
Geachte heer Coca-Cola,
Als groot coca-cola liefhebber en verzamelaar (ik heb 500 special edition blikjes gespaard) ben ik door de nieuwe flessen, en uw schending van de mensenrechten in Bolivia, genoodzaakt over te stappen naar Pepsi.
Hoogachtend,
timmeeeh
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:06 schreef TheSorrow het volgende:
Foto ter compensatie? Heb ze nog niet gezien, aangezien ik nooit in de supermarkt kom
AJB.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:06 schreef TheSorrow het volgende:
Foto ter compensatie? Heb ze nog niet gezien, aangezien ik nooit in de supermarkt kom
Nee, ze zijn iets minder hoog, maar wel dikker. De inhoud is nog steeds 1.5 liter.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef NiteSpeed het volgende:
Het zijn toch 1 liter flessen geworden?
1.5quote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef NiteSpeed het volgende:
in duitsland zijn de 1 liter flessen in elk geval nog de gewone normale (maybe dat die nu ook gaan veranderen...)quote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef FF1987 het volgende:
[..]
AJB.
[afbeelding]
Volgens mij hebben ze in Duitsland al jaren dit soort flessen.
Die nieuwe zijn toch geen statiegeldflessen meer?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef FF1987 het volgende:
[..]
AJB.
[afbeelding]
Bij de afbeelding hoort een link.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:20 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Die nieuwe zijn toch geen statiegeldflessen meer?
invoeren vanuit Spanje dan maar.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:22 schreef sjeppert het volgende:
klopt gewoon wegflikkeren
in spanje heb je ze ook alleen dan de 2 liter uitvoering en niet zo duur
Boh gek, die hebben ze in frankrijk ook altijd al. Van die pauper dunne kutdingen waar je niet met één hand uit kan schenken, omdat je dan de fles fijn knijpt.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:15 schreef FF1987 het volgende:
[..]
AJB.
[afbeelding]
quote:Op maandag 13 februari 2006 00:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Boh gek, die hebben ze in frankrijk ook altijd al. Van die pauper dunne kutdingen waar je niet met één hand uit kan schenken, omdat je dan de fles fijn knijpt.
Godverdomme hoerendingen zijn het
Ja?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:01 schreef Dos37 het volgende:
Komen deze flessen ook in de horeca eigenlijk. Waar ze tenminste 1,5 liter flessen gebruiken.
wat denk ie danquote:Op maandag 13 februari 2006 21:01 schreef Dos37 het volgende:
Komen deze flessen ook in de horeca eigenlijk. Waar ze tenminste 1,5 liter flessen gebruiken.
de vanilla variant hebben ze nu alleen in 1 liter dacht ik. gewoon Ī1,19 voor 1 liter colaquote:Op zondag 12 februari 2006 23:16 schreef NiteSpeed het volgende:
dudequote:Op zondag 12 februari 2006 23:13 schreef The_Verve het volgende:
Ze moeten de flessen van glas herinvoeren...
Op sommige plaatsen wel ja.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 00:06 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
dudedie zijn gewoon te koop hoor..
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:22 schreef sjeppert het volgende:
klopt gewoon wegflikkeren
in spanje heb je ze ook alleen dan de 2 liter uitvoering en niet zo duur
quote:Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen. Flessen voor eenmalig gebruik. Dat heeft als voordeel dat elke fles er voortaan nog frisser uitziet. En zeker zo belangrijk; iedere fles wordt na gebruik gerecycled. Zo zorgen wij ervoor dat al het materiaal van de fles wordt herbruikt en dus niets verloren gaat. Het is dan ook belangrijk dat u uw lege statiegeldflessen gewoon blijft inleveren. Zo blijft de kringloop gesloten.
http://www.cocacola.nl/corporate/nieuwe_statiegeldfles.html
overal in Europa zover ik weetquote:Op maandag 13 februari 2006 00:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Boh gek, die hebben ze in frankrijk ook altijd al. Van die pauper dunne kutdingen waar je niet met één hand uit kan schenken, omdat je dan de fles fijn knijpt.
Godverdomme hoerendingen zijn het
onderhand wel ja.quote:
bah... dat is ranzig, net zoals pepsiquote:Op zondag 12 februari 2006 23:18 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou ja, ik koop voortaan gewoon gaar huismerk cola.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:57 schreef InSanne het volgende:
Nadat ik een stuk of wat flessen had weggegooid, ik moest namelijk ook denken aan die Spaanse Coca Cola flessen zonder statiegeld, kwam ik er achter dat er toch statiegeld op zat(kassabon)
zolang er maar even veel inzit toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:03 schreef Jonathon het volgende:
Wat is die Fanta fles lelijk geworden zeg...![]()
Beste timmeeeh,quote:Op zondag 12 februari 2006 23:04 schreef timmeeeh het volgende:
Geachte heer Coca-Cola,
Hoogachtend,
timmeeeh
bronquote:Coladrinkers ergeren zich aan nieuwe fles
Nederlanders hebben veel kritiek op de nieuwe flessen die Coca-Cola vorige maand introduceerde. Vooral op jongerenforums op internet krijgen de flessen van het populaire drankje er flink van langs.
Veel te dun en veel te slap, zo luidt de meest gehoorde klacht op de forums. Wie een lekker glaasje wil inschenken knijpt de fles onbedoeld in met een colavloedgolf als gevolg. Niet alleen het materiaal, ook de vorm oogst kritiek. Het ontwerp is breder en korter en de bodem is niet langer plat, maar heeft vier rustpunten. Vooral dat laatste is een bron van ergernis, want het maakt de flessen minder stabiel. Al in het boodschappenwagentje, of op de kassaband kukelen ze om, zo valt op de jongerenforums te lezen.
Volgens Coca-Cola Nederland moeten de consumenten "gewoon nog even aan de nieuwe fles wennen".
Opmerkelijk is dat Coca-Cola onlangs de prijzen met zo'n veertig procent verhoogde, juist vanwege de invoering van de nieuwe flessen. Een slechtere fles, voor veel meer geld?
De nieuwe, duurdere colafles (rechts) kukelt volgens velen snel om.
Woordvoeder Guido van Alphen: "Wij vonden de oude fles niet meer kunnen. Vaal en vol krassen, iets wat niet bij een A-merk past. De nieuwe fles wordt niet gerecycled en oogt frisser."
"Dit soort veranderingen kost geld. We hebben forse investeringen gedaan en daar betaalt de consument momenteel voor."
Die 'sjouw' pakketjes hadden ze al, maar dan met 10 (of 8) flessen in een handig draagmiddel, krat genaamd.quote:Op maandag 13 februari 2006 23:14 schreef Mabelle het volgende:
Ik vind dat "sjouw" pakketje met vier flessen wel handigmaar het inschenken is even oppassen geblazen
![]()
Ja ze gingen het eerst op schaal proberenquote:Op zondag 12 februari 2006 23:19 schreef vaudej het volgende:
[..]
zo'n zelfde fanta fles was er al een tijdje in 0,5 liter formaat.
Wacht even:quote:
Koop dan zo'n verpakking met 4 flessen voor Ī3,84, dan zit je weer aan de oude prijs.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:13 schreef kingmob het volgende:
Doe mij alsjbelieft een plezier en koop geen coca cola meer totdat de prijs minstens onder het oude niveau zit of op hetzelfde niveau met de oude flessen.
40%, yeah right, nog nooit zo'n slecht excuus voor een exorbitante prijsverhoging gezien, terwijl deze fles ze op termijn 100% zeker een besparing gaat opleveren.
Het zijn nog wel gewoon statiegeldflessen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:26 schreef fokkieslim het volgende:
heel europa had weggooiflessen,behalve het brave nederland,nu 2006 is het andersom.
Straks ligt niet spanje maar nederland vol met flessen in de berm.
Omliggende landen hebben het voorbeeld van nederland eindelijk gevolgt,maar nederland zelf vond [...]
Veel mensen weten niet eens dat ze statiegeldvrije flessen gekocht hebben.
[...]
euhm..... AANSTELLER! de laatste halve liter wegdoebn omdat het niet smaakt, alsof als er een andere vloeitstof bijin zou ziten, dit niet door de hele fles zit...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:43 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Koop dan zo'n verpakking met 4 flessen voor Ī3,84, dan zit je weer aan de oude prijs.
Ikzelf ben alleen maar voorstander van de nieuwe flessen, bij de oude flessen kwam het wel eens voor dat er een bijsmaakje aan de cola zat, ondanks dat de flessen goed gereinigd worden na inleveren. Weten wij veel waar mensen die flessen voor gebruiken, ik zag/zie bijvoorbeeld regelmatig van die brommersjonnies bij het pompstation 1,5 liter colaflessen afvullen met benzine.
Geef mij dan maar fijn een splinternieuwe fles, bijkomend voordeel is dat de cola bijna tot de bodem goed te zuipen is, vroeger pleurde ik vaak de laatste halve liter weg omdat het gewoon niet te zuipen was.
Nee dat is de reden niet dat ik de laatste halve liter wegpleur, maar omdat het laatste restje minder verfrissend is en omdat er minder prik in zit.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:38 schreef gateway het volgende:
[..]
euhm..... AANSTELLER! de laatste halve liter wegdoebn omdat het niet smaakt, alsof als er een andere vloeitstof bijin zou ziten, dit niet door de hele fles zit...
Dan moet je de dop voortaan fatsoenlijk dicht draaien, en gewoon zo'n fles binnen 30 uur na openen leeg hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:44 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Nee dat is de reden niet dat ik de laatste halve liter wegpleur, maar omdat het laatste restje minder verfrissend is en omdat er minder prik in zit.
Klopt dan maak je de bejaarde onderburen ze tafeltje vies zoals ik deed per ongelukquote:Op donderdag 23 februari 2006 22:56 schreef Salsagirl het volgende:
vind ze wel lijken op limonade flessen in spanje.. moet je ook zo mee uit kijken dat je niet te hard knijpt
hahaa.. nou vraag me dan wel af..hoe je dat voor elkaar kreeg danquote:Op donderdag 23 februari 2006 23:18 schreef Camplo het volgende:
[..]
Klopt dan maak je de bejaarde onderburen ze tafeltje vies zoals ik deed per ongeluk![]()
Nou die fles als je die openmaakt wordt ie zacht als een plumpudding. Dus ik maakte hem open hing over de reling wat rond te kijken naar de dansavond voor bejaarden en die paupers onder onze kamer zaten te kaarten, en kwam dus van die Fanta Lemon op hun tafel. En meteen gingen ze klagen etc. Maar goed ik zei ne comprendre pas... dus ging die kerel dom int engels verder.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:19 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
hahaa.. nou vraag me dan wel af..hoe je dat voor elkaar kreeg dan
Dat rare idee had ik ook. Ik vond ook dat er minder prik in zat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:22 schreef Thy... het volgende:
Ligt 't aan mij of smaakt de cola uit die nieuwe flessen anders? Ik had net eerst een glas cola uit een oude fles en daarna uit een nieuwe en ik had het idee dat het uit de nieuwe fles wat zoeter is en daardoor minder lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |