Yeah right, zo'n bijeenkomst is ook echt een goede bron van objectieve informatie. Wat naief!!!quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:29 schreef Blik het volgende:
Ik zou gewoon koopstudio bellen en een afspraak maken voor een informatiebijeenkomst. Daar zullen alle financiële dingen doorgenomen worden en dan kun je voor jezelf beslissen of het iets is.
Erm, ik zit in het centrum van arnhem met m'n vriendin voor 498 EUR/m inc., eigen keuken/badkamer, 2 kamers.quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over mijn studio, bij mijn studio heb ik trouwens ook de eerste 2 jaar korting gehad. Toen betaalden we maar 230 euro per maand incl. Dat is zelfs retegoedkoop voor een student alleen in Utrecht, waar je ook zit. Pas na 2 jaar werd het 480. Die korting hoef ik niet terug te betalen maar zat in de verkoopprijs inbegrepen. Als je het nu zou kopen zou je die korting ook krijgen, en dan nog een extra lastendemper die je alleen terug hoeft te betalen als je de studio met winst verkoopt. Ik neem aan dat dat is om de hogere rente te compenseren
En bij de SSH heeft mijn vriendin ook geprobeerd toen ze al 3 jaar ingeschreven stond. Maar ze had echt geen schijn van kans. Dus als je een lange inschrijftijd ergens hebt is huren via een corporatie goedkoper. Ik weet wel dat er op het IBB-complex in Utrecht ook een appartementencomplex wordt gebouwd met studiotjes van 26 m2. kostprijs: 135.000 v.o.n.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:42 schreef ozzyat105 het volgende:
Als een bewoner de maandlasten niet wil of kan betalen, dan zal de bank eerst naar de ouders gaan. Als die de kosten ook niet kunnen betalen, zal de bank de studio verkopen, dat is de zogenaamde executieverkoop. Mochten er daarna nog schulden overblijven bij de bank dan worden deze verhaalt op de medebewoners
Lees ik het nu goed dat wanneer er ook maar 1 euro overwaarde ontstaan is de gehele lastendemper lening terug betaald dient te worden.quote:Wat is de Koopstudio Lastendemper (KLD)?
De Koopstudio Lastendemper is een maandelijkse tegemoetkoming in de woonlasten waar
zowel de starter als de student gebruik van kan maken.
De Koopstudio Lastendemper is een renteloze lening die Koopstudio beschikbaar stelt voor de
koper en kan aangegaan worden voor een periode van 36 óf 60 maanden. Deze renteloze
lening dient alleen terugbetaald te worden bij overwaarde van de studio bij verkoop.
Als je besluit om de Koopstudio Lastendemper voor 60 maanden af te sluiten, heeft
Koopstudio wel het 1e recht van terugkoop van de studio tegen het inleggeld. Koopstudio gaat
er dan vanuit dat er voldoende winst is om de 5 jaar lastendemper terug te krijgen uit de winst
en weer door te geven aan de volgende koper.
Dat Koopstudio het recht heeft op eerste terugkoop, betekent niet dat Koopstudio de plicht
heeft hiertoe. Mocht het, om welke reden dan ook, voor Koopstudio niet voordelig zijn om de
studio terug te kopen, dan kan het zijn dat Koopstudio de studio niet terugkoopt. Dit kan
bijvoorbeeld zijn als de studio zo uitgewoond is dat het voor Koopstudio niet aantrekkelijk is
om de studio terug te kopen.
Dit is voor mij bijna een reden geweest om het niet te doen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:42 schreef ozzyat105 het volgende:
Als een bewoner de maandlasten niet wil of kan betalen, dan zal de bank eerst naar de ouders gaan. Als die de kosten ook niet kunnen betalen, zal de bank de studio verkopen, dat is de zogenaamde executieverkoop. Mochten er daarna nog schulden overblijven bij de bank dan worden deze verhaalt op de medebewoners
Dat hebben ze je zeker ook op de "informatiebijeenkomst" wijsgemaaktquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is voor mij bijna een reden geweest om het niet te doen.
Als je erover nadenkt kan het nooit op verhaalt worden op de leden. Het is alleen mogelijk een studio te kopen mbv ouders. Dit gebeurt op basis van salaris en ook vaak op overwaarde van het huis. Alleen als er genoeg salaris/overwaarde is kan de student de studio kopen. Als de student vervolgens niet betaald zal er dus geld bij de ouders gehaald worden. Omdat er vantevoren een financiële check is gedaan bij de ouders is er genoeg geld bij de ouders in de vorm van salaris of overwaarde op het huis. (het zal gaan om maximaal 1000-2000 euro)
Goed advies. Zo ben ik voor mijn 2 persoons-studio in totaal 480 euro per maand kwijt incl servicekosten, iets wat je in Utrecht in principe nooit gaat lukken. Voor de prijs van mijn studio kun je ook amper een klein flatje op kanaleneiland krijgen. Snap sowieso niet dat er mensen zijn die een studio gaan kopen die tegen de ¤ 200.000 zijn, daar kun je zelfs in Utrecht al een leuk huisje voor kopen (al ligt dat dan niet inhet centrum)quote:Laat je niet gek maken door lage maandlasten en mooie locaties, maar ga even aan de hand van de daadwerkelijke koopprijs uitrekenen wat je aan het einde van de rit per maand kwijt bent.
Dat las ik net ook.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:37 schreef Mindlight het volgende:
http://www.koopstudio.nl/informatie/financieel/garantplan
Je hebt nu zo'n garantplan, waarbij koopstudio je garandeert dat ze het tegen de aankoopprijs terugkopen op het moment dat je ervan af wilt.
Stel, ik zou besluiten een zelfstandige studio te kopen, dan kost me dat dus eenmalig 2.495, en hoef ik geen overdrachtsbelasting meer te betalen, en mocht ik gebruik maken van het garantplan hoef ik ook de lastendemper niet terug te betalen. Keerzijde van dit verhaal is dat ik mijn mogelijke prijsstijging misloop, maar (of ik maak een gigantische denkfout) dat houdt dan toch in dat ik voor 2.495 mijn risico's afkoop?
+1 Rijke Fantasiequote:Op woensdag 29 oktober 2008 00:45 schreef WooZ het volgende:
Moet nog minimaal 2.5 jaar studeren en daarna een inkomen van >3000+/maand.
quote:
De maandlasten waren een heel stuk lager. Ik zat op een A-locatie in het centrum van Utrecht en betaalde daar net zoveel voor als voor een woning in Overvecht/Kanaleneiland/Lombok.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:38 schreef MartyMcfly het volgende:
I
De vragen die bij mij opkomen zijn:
- wat is er in godsnaam mis met huren? Waarom moet je in hemelsnaam kopen als je begin 20 bent?
Was op het moment van kopen helemaal niet aan de orde, de economie was gezond, de lucht was blauw. Ik heb mijn studio 1 1/2 jaar geleden verkocht en daar dikke winst op gemaakt.quote:- de mensen die dit kochten, hadden die niet door dat ze een enorme premie op de toch al hoge huizenprijzen betaalden? Als het tij keert in de markt, zoals nu het geval is, verdampt die premie als sneeuw voor de zon en zit jij met een enorm verlies.
Je woont niet alleen. Je woont gewoon in een pand met 4-5 andere studenten. Ik woonde met 8 andere studenten in één pand. Hartstikke gezellig!quote:- Waarom moet je per se in je eentje wonen in het centrum als je zo jong bent? Het is toch veel gezelliger om in een studentenflat/huis te wonen in een studentenbuurtje buiten het centrum? Je leeft als student overdag toch al in de binnenstad.
Op de andere vragen kan ik geen antwoord geven, daar hebben mijn ouders zich mee bezig gehouden. Wat je hier zegt klopt echter niet... Je woont helemaal niet per definitie alleen. Ik woon nu gewoon in een studentenhuis hoor, waarin 16 studio's zijn. Ik heb dus 15 huisgenoten, en tis in principe niet anders dan elk ander studentenhuis, behalve stukken netter omdat iedereen verantwoordelijkheid voor het huis voelt...quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:38 schreef MartyMcfly het volgende:
- Waarom moet je per se in je eentje wonen in het centrum als je zo jong bent? Het is toch veel gezelliger om in een studentenflat/huis te wonen in een studentenbuurtje buiten het centrum? Je leeft als student overdag toch al in de binnenstad.
Koopstudio is een pyramidesysteem. Het lijkt erop dat je slim aan hebt gedaan tijdig uit te stappen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
De maandlasten waren een heel stuk lager. Ik zat op een A-locatie in het centrum van Utrecht en betaalde daar net zoveel voor als voor een woning in Overvecht/Kanaleneiland/Lombok.
[..]
Was op het moment van kopen helemaal niet aan de orde, de economie was gezond, de lucht was blauw. Ik heb mijn studio 1 1/2 jaar geleden verkocht en daar dikke winst op gemaakt.
[..]
Je woont niet alleen. Je woont gewoon in een pand met 4-5 andere studenten. Ik woonde met 8 andere studenten in één pand. Hartstikke gezellig!
Ervaringen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:38 schreef MartyMcfly het volgende:
Inmiddels zijn we een half jaar verder en is de huizenmarkt in Nederland flink ingezakt.
De zogenaamde toekomstige overwaarde die wordt gesuggereerd door koopstudio kunnen mensen die aan de constructie meedoen totaal op hun buik schrijven. Sterker nog, de prijs (en niet de waarde, want dat is subjectief) zal lager uitvallen wat zal resulteren in een flink verlies. Dan zit je daar met je 'goedkope' studio.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ervaringen?
Ik heb in Januari mijn studio verkocht, binnen een maand verkocht en ook nog eens met een hele leuke winst die ik nu in eigen zak kan stoppen
50 m². 170K. Nét iets te hoog zegt'ie.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:34 schreef MartyMcfly het volgende:
[..]
Koopstudio is een pyramidesysteem. Het lijkt erop dat je slim aan hebt gedaan tijdig uit te stappen.
Ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook bijna een huisje van 50m2 had gekocht vlak naast het centrum in een startersflat.
prijs was 170.000 euro. Vond ik zelf net iets te hoog.
Kan je de afrekening van de notaris wel opsturenquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:00 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
hier geloof ik echt de ballen van, ga dat maar aan je kat wijs maken
klein beetje maar haha.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:13 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
50 m². 170K. Nét iets te hoog zegt'ie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |