Ik stuur je wel een PM als ik over 6 maanden mijn studio met 10.000 euro winst verkocht hebquote:Op woensdag 11 juni 2008 00:38 schreef JoPiDo het volgende:
Iedereen met een beetje verstand in zijn hoofd snapt dat dit een gare constructie is waar je eigenlijk nooit in moet trappen.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een PM als ik over 6 maanden mijn studio met 10.000 euro winst verkocht heb
een rare constructie is het zeker, maar er is ook wel weer zo over nagedacht dat het in de meeste gevallen goedkoper is dan een kamer huren.
Punt 1: ik heb geen hypotheekquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:22 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
stuur je ook een pm als je met een schuld van > 15000 euro blijft zitten?
je betaalt enorm veel geld voor een studio die de waarde niet vertegenwoordigt, je gaat een hele rare hypotheek-constructie aan waar er vanuit gegaan wordt dat je inkomen en de waarde van de studio stijgt
toen ik op de site keek, stond er een studio op van 10m2 voor +/- 60000 euro, ik ken geen één debiel die dat zou kopen, laat staan dat het in waarde gaat stijgen
ik heb zelf een studio, meer niet. Zoals je in het begin van dit topic kunt lezen heb ik ook best wat kritiek gehad op Koopstudio, dat had voornamelijk te maken met communicatie.quote:
Goed dat je het verkocht hebt man! Hoeveel tijd heeft het uiteindelijk gekost om het te verkopen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:59 schreef VoreG het volgende:
ik heb m'n studio afgelopen april met 25000 euro winst verkocht en daar gaan nog zo'n 10000 af aan lastendempers al met al toch zo'n 15000 euro winst. Ik ben niet echt ontevreden
Iets meer dan een maandje.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Goed dat je het verkocht hebt man! Hoeveel tijd heeft het uiteindelijk gekost om het te verkopen?
Dat is lekker kort. Locatie speelde duidelijk een rol bij jouw studio, en netjes afgewerkt natuurlijkquote:
10 m2quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:22 schreef JoPiDo het volgende:
toen ik op de site keek, stond er een studio op van 10m2 voor +/- 60000 euro, ik ken geen één debiel die dat zou kopen, laat staan dat het in waarde gaat stijgen
Allereerst kun jij geen appartement voor 100.000 euro kopen in Utrecht. Al de studio's liggen in de grote stad waar een fatsoenlijke woning al snel 200.000 a 300.000 euro kost.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:06 schreef mrx1 het volgende:
Wat zijn nou de voor- en nadelen van Koopstudio tegenover een volwaardige hypotheek? Stel dat zo'n studio 120.000 euro kost, op jaap.nl zie ik dat je voor minder dan 100.000 voor een appartement (zeker 3x groter dan KS) kunt kopen.
Ik (22) ben een voltijdstudent met een vaste parttime (halftime om preciezer te zijn) aanstelling. Van mijn werkgever mag ik een hypotheek sluiten (hoop ik). Ik ben wel bewust dat ik nog (te) jong ben om zo vroegtijdig een hypotheek af te sluiten. Behalve dat, zie ik alleen maar voordelen aangezien ik veel meer betaal voor een studio (geen kamer voor mij). Of heb ik het mis?
Naast jullie reacties zal ik bij wat makelaars informeren hoe dat allemaal in zijn werk gaat (kosten van het geheel en vooral mijn plichten).
Bij voorbaat dank!
In sommige steden ja, in Utrecht alleen niet.quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:40 schreef Liebe het volgende:
Nouja, voor die prijs waarvoor je een studio koopt, kan je in sommige steden bijna een appartement kopen.
Easy choice.
Mag jij 3 keer raden in welke steden koopstudio voornamelijk opereert... Juist, Utrecht en Amsterdam. De meeste studio's liggen in het centrum en daar kost een appartement vaak niet minder dan 300.000 euro voor 80 m2. Is een studio van 35 a 40 m2 voor 150.000 dan een onredelijke prijs?quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:40 schreef Liebe het volgende:
Nouja, voor die prijs waarvoor je een studio koopt, kan je in sommige steden bijna een appartement kopen.
Easy choice.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Mag jij 3 keer raden in welke steden koopstudio voornamelijk opereert... Juist, Utrecht en Amsterdam. De meeste studio's liggen in het centrum en daar kost een appartement vaak niet minder dan 300.000 euro voor 80 m2. Is een studio van 35 a 40 m2 voor 150.000 dan een onredelijke prijs?
In een stad als Leeuwarden of Groningen zal het inderdaad een stuk minder aanslaan
Ik woon zelf niet eens in het centrum, dus mij een verwend nest noemen gaat iets te ver. Ik woon op 10-15 minuten fietsen van het centrum. Echter wil de gemiddelde student wel in het centrum wonen, dus de meeste studio's liggen ook in het centrum, daarom zijn de studio's een stuk duurder. In Amsterdam is een appartementje aan de Gracht ook een stuk duurder dan een appartement in een buitenwijk. Dus die prijsvergelijking die je maakt gaat niet op.quote:Op donderdag 26 juni 2008 06:18 schreef m3nster het volgende:
[..]
Utrecht ben ik onbekend, maar Amsterdam kun je voor 130-150000 euro een app. van 70m2 krijgen op 10 min afstand van het centrum. (nrd)
Dus waarom een studio kopen, terwijl je een "echte" woning kan kopen? Omdat je dan in ut centrum woont? BLAAT! Verwend nest!
En die studio's zullen echt niet blijven stijgen in waarde, zoals al eerder werd vermeld. Op een gegeven moment dan draait er iemand flink verlies.. En het is niet koopstudio
Was iets vergeten toe te voegen:quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik woon zelf niet eens in het centrum, dus mij een verwend nest noemen gaat iets te ver. Ik woon op 10-15 minuten fietsen van het centrum. Echter wil de gemiddelde student wel in het centrum wonen, dus de meeste studio's liggen ook in het centrum, daarom zijn de studio's een stuk duurder. In Amsterdam is een appartementje aan de Gracht ook een stuk duurder dan een appartement in een buitenwijk. Dus die prijsvergelijking die je maakt gaat niet op.
Daarbij is het voor een student haast onmogelijk om zelf op eigen gelegenheid een appartement te kopen. Banken zullen het vaak niet accepteren wegens een te groot risico. De samenwerking van Koopstudio met ABN Amro zorgt ervoor dat een student wel iets kan kopen.
En zolang de huizenprijzen blijven stijgen, zullen de waarde van de studio's dat ook doen
Ik zou als starter een andere manier zoeken, het is en blijft echt iets voor studentenquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:01 schreef Timmai het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe het werkt. Stel ik wil als starter (+/- 22000 p.j.) zo'n koopstudio huren. Heb ik dan nog steeds mijn ouders nodig die garant staan?
Wie zegt dat het voor een nog hogere prijs moet, je kunt ook gewoon voor dezelfde prijs verkopen als je wilt. Niemand die je verplicht om de prijs te verhogen. Waar mensen uiteindelijk naar kijken is naar de maandlasten, en als die maandlasten relatief laag zijn zal er altijd een markt voor zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:02 schreef ozzyat105 het volgende:
Ja alleen die studenten die een kamer huren zijn vrij om op te zeggen wanneer zij willen.
Dat is een stuk lastiger als je eerst nog een gek moet zien te vinden die jou al veels te dure studio tegen een nog hogere prijs gaat aanschaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |