quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:24 schreef JustJap het volgende:
Nou, dan zie ik geen reden om geen studio te kopen
Die boden ze er gewoon bij, waarschijnlijk omdat de verbouwing pas kon beginnen als er nog een extra studio verkocht werd.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:36 schreef JustJap het volgende:
Ja idd
Boden ze die Ikea bon er zomaar bij? Of deed je gewoon een beetje lastig?:P
Ik denk dat het als volgt zit. Het gedeelte waar RM (Rookmelder) staat is zeg maar gezamenlijk, dat is namelijk de gang. Bij de berekening van de grootte van de studio (32 m2) is die gang volgens mij ook niet meeberekend. Het enige wat echt van jou is, zijn de 2 kamers waar studio 2 instaat en de badkamer. In de praktijk zul je nauwelijks last er van hebben, want zo vaak kom je niet iemand tegen op de gang. In principe kun je alleen de bewoner van studio 3 (en hoger) tegen kunnen komen op de gang, en dat gebeurt niet vaak zeg ik uit eigen ervaring (ik heb namelijk ook een studio 2, met boven me nog een andere studio). Wat wel een nadeel is, is dat er dus wel een wasmachine op jouw verdieping staat, en dat kan natuurlijk wel voor overlast zorgenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:22 schreef JustJap het volgende:
Oke
Zie hier trouwens de plattegrond van een studio: klik
Het lijkt net alsof de eigenaar van studio 3 door studio 2 moet lopen om bij zijn wasmachine en CV te komen?
Zou dat echt zo zijn :S
Ik ga het iig vragen als ik een afspraak maak
Enige nadeel? Hmm..quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:41 schreef JustJap het volgende:
Hmm ja oke, enige nadeel is dus dat je studio in 2en is gehakt en je 's ochtends via de gang naar de douche moet
Zoals ik al zei, zolang de prijs er naar is niet, nee. Feit blijft echter dat een vol eigendom meer waard is dan een beperkt eigendom, namelijk een recht om het te gebruiken (het eigendom blijft bij de woonvereniging). Als ik tegen jou zeg: "voor 100 euro mag je mijn fiets kopen", of "voor 100 euro mag je mijn fiets gebruiken en er mee doen wat je wil", wat zou jij dan kiezen?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 20:57 schreef JustJap het volgende:
Ja DonJames, maar dat valt allemaal naar mijn inziens wel mee..
Dat het geen appartementsrecht betreft maakt in principe niet uit toch?
Dat zou ik nog maar eens goed uitzoeken, ze kunnen zo veel zeggen. Feit blijft dat het een reëele mogelijkheid is wat je m.i. terug moet zien in een lagere prijs (wat dus niet zo is). Zijn je ouders hier ook van op de hoogte?quote:
En die aansprakelijkheid als iemand anders zijn huur niet bestaat is nog nooit gebeurd zeiden ze (ze gaan eerst naar de ouders etc)
Prima, maar dit lijkt mij niet het grootste nadeel.quote:Zoals larshil zei, zijn in Amsterdam wel de nummers gesplitst.
Hou je hier wel rekening mee met de verkoopprijs als je hem weer gaat verkopen? Als ik over 2,5 jaar zo'n koopstudio wil kopen, zou ik dan voor hetzelfde geld een nieuwe kopen (met die lastendemper) of die van jou? Linksom of rechtsom, jij betaald het uiteindelijk toch wel.quote:En na die 3 jaar met dempers is het idd HEEL duur, maar ik ga er gewoon voor die tijd uit.
In Amsterdam zijn (particulier) heus wel kamers te huur. Tuurlijk, die zijn duur. Ik vraag me alleen af of jij aan het eind van de rit nou zo veel goedkoper uit zal zijn..quote:Anders zou ik nog minstens 2 jaar op een kamer moeten wachten hier in Amsterdam..
In Utrecht wordt nu een studio verkocht van een mede-Fokker, heeft zijn studio gekocht voor 160.000 en staat nu te koop voor 190.000 euro. Ik geef toe dat het een risico is, maar tot nu toe blijkt het gewoon zo te zijn dat studio's erg in trek zijn en zelfs duurder worden. Met als gevolg dat je overwaarde hebt, en dus zelfs heel goedkoop woont, stukken goedkoper dan particuliere huur. Je moet namelijk ook niet vergeten dat je vaak een eigen badkamer en keukentje hebt, en dat is ook veel waard voor studentenquote:Op zondag 9 maart 2008 13:40 schreef DonJames het volgende:
In Amsterdam zijn (particulier) heus wel kamers te huur. Tuurlijk, die zijn duur. Ik vraag me alleen af of jij aan het eind van de rit nou zo veel goedkoper uit zal zijn..
Ik zie hier in deze thread een hoop gevaarlijke uitspraken. B.v. de bovenstaande. Je kunt helemaal niet zomaar weg want je moet het eerst zien te verkopen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:23 schreef VoreG het volgende:
[..]
Yup is gewoon mogelijk. Je bent niet gebonden aan je studio, je kan weg wanneer je wilt
Dat is leuk zo'n vraagprijs. Ik betwijfel echter ten zeerste of het dat ook gaat opleveren. Even op Funda kijkend zie ik zo al een vergelijkbare studio, maar dan in vol eigendom voor minder dan 150k. Voor de gevraagde 190k kan je een studio van +/-45 m2 krijgen. Dit alles in vol eigendom, en ook in een goeie wijk (centrum/wittevrouwen). Waarom zou iemand dan voor dat geld dan zo'n "koop"studio doen, met alle door mij aangehaalde nadelen op de koop toe?quote:Op zondag 9 maart 2008 18:18 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht wordt nu een studio verkocht van een mede-Fokker, heeft zijn studio gekocht voor 160.000 en staat nu te koop voor 190.000 euro. Ik geef toe dat het een risico is, maar tot nu toe blijkt het gewoon zo te zijn dat studio's erg in trek zijn en zelfs duurder worden. Met als gevolg dat je overwaarde hebt, en dus zelfs heel goedkoop woont, stukken goedkoper dan particuliere huur. Je moet namelijk ook niet vergeten dat je vaak een eigen badkamer en keukentje hebt, en dat is ook veel waard voor studenten
Dan nogmaals de vraag: waarom zou iemand over 2,5 jaar die studio van jou kopen als hij geen "dempers" heeft en voor hetzelfde geld iets groters in volledig eigendom kan kopen (of een nieuwe koopstudio met dempers)?quote:Op zondag 9 maart 2008 20:54 schreef JustJap het volgende:
Daar heb je een goed punt.
Ik moet het nog allemaal even iets beter begrijpen, maar volgensmij doen potentiele kopers het toch vanwege die dempers. Denk dat heel veel mensen er na 2-3 jaar alweer utigaan. Het is vaag ja
Studio waar ik naar zit te kijken is ongeveer 117500 trouwens, voor 32 m2. Op Jaap.nl beginnen de prijzen bij 100000 dus heel onredelijk is het niet eens.
Als ik het doe dan ga ik proberen om er nog even wat af te krijgen (vergroot ook nog eens de kans op wat winst, maar daar ga ik neit van uit)
Ik snap jullie kritiek trouwens, maar ik doe het echt puur vanwege die dempers en omdat ik geen alternatieven heb(ja oke, na heel lang wachten)
Juist, de volgende heeft ook gewoon de dempers. De dempers moeten namelijk uiteindelijk terugbetaald worden volgens mij, als je geld verdient (weet het niet zeker omdat ik zelf geen dempers heb)quote:Op zondag 9 maart 2008 21:13 schreef JustJap het volgende:
Volgensmij heeft de volgende koper ook gewoon dempers hoor.
Ik zal het even uitzoeken:)
Er is een verschil tussen student en starter? Waarom? Wanneer wordt je aangemerkt als student en wanneer als starter? Krijg jij zwart op wit dat alle volgende kopers recht hebben op die KLD?quote:Op zondag 9 maart 2008 21:33 schreef JustJap het volgende:
Ja, er staat in de pocket:
'Als student betaal je de KLD alleen terug als je de studio met winst verkoopt. Als starter betaal je altijd de KLD terug bij verkoop van jouw studio. Het door jou terug betaalde bedrag wordt door Koopstudio gebruikt voor de KLD van de nieuwe bewoner van jouw studio'
KLD= Koopstudio Lastendemper
of je mailt hem even, het is waarschijnlijk c.deraad@ksnl.nl of c.de.raad@ksnl.nlquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:34 schreef JustJap het volgende:
Wel lastig om die gasten te pakken te krijgen trouwens...
Heb maandag gemailed om ergens te bezichtigen, toen dinsdag ff voor de zekerheid gebeld. Zei de telefoniste dat hij (Casper de Raad) met lunchpauze was en terug zou bellen. Mooi niet.. Bel ik gister weer precies hetzelfde verhaal *sigh*
Mja zal het morgen nog maar eens proberen of misschien heeft hij het gewoon heel druk.
Een studentenkrediet is volgens mij niet erg, dat is toch hetzelfde als rood kunnen staan?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:42 schreef Jizzz het volgende:
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen met koopstudio. Ik ben zelf ook aan het denken om een studio te kopen. Mijn ouders kunnen garant staan, maar voordat ik me hier verder in wil verdiepen heb ik een vraag en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik heb een paar jaar geleden (heel stom) een studentenkrediet bij de postbank afgesloten. Dit staat ook geregistreerd bij het BKR (voorlopig hoef ik nog niks terug te betalen, dus niet als wanbetaler). Weet iemand of dit problemen op kan leveren bij het krijgen van een hypotheek? Of zou het niet uitmaken aangezien ouders toch garant staan? Hopelijk weet iemand hoe dit zit. Alvast bedankt!
Als je ouders garant staan gaat het om hun kredietwaardigheid, dus jouw registratie (welke geen notering is inderdaad) zou daar los van moeten staan.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:42 schreef Jizzz het volgende:
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen met koopstudio. Ik ben zelf ook aan het denken om een studio te kopen. Mijn ouders kunnen garant staan, maar voordat ik me hier verder in wil verdiepen heb ik een vraag en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik heb een paar jaar geleden (heel stom) een studentenkrediet bij de postbank afgesloten. Dit staat ook geregistreerd bij het BKR (voorlopig hoef ik nog niks terug te betalen, dus niet als wanbetaler). Weet iemand of dit problemen op kan leveren bij het krijgen van een hypotheek? Of zou het niet uitmaken aangezien ouders toch garant staan? Hopelijk weet iemand hoe dit zit. Alvast bedankt!
http://www.koopstudio.nl/(...)teringstraat%20128/9quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:34 schreef daanoontje86 het volgende:
Vraagjes!,
Hoi daar, omdat dit het enige goede forum was met een goede post over de koopstudio's heb ik mezelf toch maar even geregistreerd om wat meer antwoorden op mijn vragen te krijgen.
Ik ben zeer geintresseerd in deze vorm van wonen echter zit ik met een aantal vragen en hoop ik hier wat antwoorden van jullie te kunnen krijgen.
Foto's: Ik heb geen foto's van mensen gezien die in een studio wonen, zijn er misschien wat mensen die wat foto's kunnen maken? Ik zou graag een beeld willen krijgen van hoe zoiets leefbaar eruit ziet.
Kosten: Wat betreft de kosten snap ik de website, www.koopstudio.nl, niet helemaal. Ik zie hier wel een maandelijks bedrag staan echter geen koopsom van bijvoorbeeld 120.000 euro oid. Hoe dit zo? Kan iemand mij dit uitleggen? En mij vertellen hoezo dit is en ik hierachter kom? En wat dan die maandelijkse kosten precies moeten inhouden.
Verkoop: Graag zou ik willen weten of iemand die al ervaring heeft met het verkopen van dergelijke studio's hoe dat gaat. Niet de procedure maar meer of dat het aardig verkoopt. Of duurt dat sosm wel maanden? Wat is jou ervaring en hoelang duurde het voordat je er vanaf was?
Alvast bedank!
Voor foto's, zie post hierboven. Dit is wel van een studio die al in de verkoop staat. Dus extreem netjes gemaaktquote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:34 schreef daanoontje86 het volgende:
Vraagjes!,
Hoi daar, omdat dit het enige goede forum was met een goede post over de koopstudio's heb ik mezelf toch maar even geregistreerd om wat meer antwoorden op mijn vragen te krijgen.
Ik ben zeer geintresseerd in deze vorm van wonen echter zit ik met een aantal vragen en hoop ik hier wat antwoorden van jullie te kunnen krijgen.
Foto's: Ik heb geen foto's van mensen gezien die in een studio wonen, zijn er misschien wat mensen die wat foto's kunnen maken? Ik zou graag een beeld willen krijgen van hoe zoiets leefbaar eruit ziet.
Kosten: Wat betreft de kosten snap ik de website, www.koopstudio.nl, niet helemaal. Ik zie hier wel een maandelijks bedrag staan echter geen koopsom van bijvoorbeeld 120.000 euro oid. Hoe dit zo? Kan iemand mij dit uitleggen? En mij vertellen hoezo dit is en ik hierachter kom? En wat dan die maandelijkse kosten precies moeten inhouden.
Verkoop: Graag zou ik willen weten of iemand die al ervaring heeft met het verkopen van dergelijke studio's hoe dat gaat. Niet de procedure maar meer of dat het aardig verkoopt. Of duurt dat sosm wel maanden? Wat is jou ervaring en hoelang duurde het voordat je er vanaf was?
Alvast bedank!
480 euro inclusief alles per maand. Zonder rare lastendempers ofzoiets dergelijksquote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:46 schreef NickeN. het volgende:
Ik zit te overwegen om hier ook aan te melden (locatie: Groningen) maar ook hier een paar vraagjes.
Hoeveel betalen jullie nou netto voor hoeveel m2?
Iedereen financiering via ouders?
voor de rest, tvp
da's nog veeeeeeeeel,of nouja veel, zoveel heb ik er niet voor over.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:25 schreef Blik het volgende:
[..]
480 euro inclusief alles per maand. Zonder rare lastendempers ofzoiets dergelijks
Veel? 40 m2, woon er met mijn vriendin, eigen badkamer en eigen keuken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:29 schreef NickeN. het volgende:
[..]
da's nog veeeeeeeeel,of nouja veel, zoveel heb ik er niet voor over.
Hoelang zit je er al, waar en hoeveel m2? als ik vragen mag
Sorry ik zit in Groningen, en je woont ook samen he, dat scheelt ook weer..quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Veel? 40 m2, woon er met mijn vriendin, eigen badkamer en eigen keuken.
Ik wens je veel succes om het goedkoper te vinden in Utrecht (zonder 10 jaar wachttijd bij de woningbouw)
Of ze ook garant kunnen staan voor je zusje ligt ook aan de overwaarde op het huis van je ouders en het salaris. Een gesprek met de financieel afviseur van koopstudio kan je daarmee helpen (zonder kosten).quote:Op zondag 30 maart 2008 15:06 schreef yezzzee het volgende:
Vraagje:
ik ben zelf ook aan het kijken naar de mogelijkheden van een studio kopen.
Mijn ouders zouden ook wel garant willen staan, alleen willen ze graag weten of ze dan ook nog voor mijn zusje garant kunnen staan later (als zij evt. ook een studio wil gaan kopen).
En bij vaste lasten staat een bedrag per maand (bijv. 300) maar is dit dan alleen de rente of zit hier ook de aflossing bij??
(heb er idd geen verstand van)
Weet iemand dit?? Alvast Bedankt!
Zit jij niet bij koopstudio dan? (ivm die lastendempers die jij niet hebt)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:25 schreef Blik het volgende:
[..]
480 euro inclusief alles per maand. Zonder rare lastendempers ofzoiets dergelijks
Ik zit gewoon bij koopstudio, alleen ruim 2 jaar geleden hadden ze die lastendempers nog niet. Voor mij zijn dat de kosten inclusief g/w/l, belastingen, internet etc. Het totale kostenplaatjequote:Op maandag 31 maart 2008 17:17 schreef yezzzee het volgende:
[..]
Zit jij niet bij koopstudio dan? (ivm die lastendempers die jij niet hebt)
En is dat dan ook inclusief g/w/l, of komt dat er ook nog bij??
ik ben er toch wel serieus over aan het nadenken, maar het klinkt allemaal gewoon iets te goed.
En ik vraag mij dan ook af, als het echt zo is, waarom niet meer studenten dit doen.
Binnenkort ga ik naar zo'n informatiebijeenkomst, ben benieuwd!
Ik kick em even om hierop te reageren: mijn zusje en ik hebben beide een studio via KS, dus het is wel degelijk mogelijk. Dat zal wel te maken hebben met inkomen en dergelijke van mijn ouders, maar het kan iig wel. Verder ben ik heel blij met mijn kamer. Ik vind het redelijk prijzig voor de ruimte die ik heb, maar ik heb een wat kleinere kamer in het huis. Heb wel weer een balkonquote:Op zondag 30 maart 2008 15:06 schreef yezzzee het volgende:
Vraagje:
ik ben zelf ook aan het kijken naar de mogelijkheden van een studio kopen.
Mijn ouders zouden ook wel garant willen staan, alleen willen ze graag weten of ze dan ook nog voor mijn zusje garant kunnen staan later (als zij evt. ook een studio wil gaan kopen).
Die prijzen in Nijmegen zijn dan ook echt belachelijk hoog van koopstudio.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:52 schreef sjeekwillems het volgende:
Er is een goed alternatief voor koopstudio in Nijmegen: www.bowivastgoed.nl
Kijk maar 'ns hier bij studentenkamer.
Voor minder dan bij koopstudio koop je hier woonkamer, slaapkamer, badkamer in het centrum van Nijmegen!!
Twee vrienden van mij hebben dat al gedaan. Echt fantastisch. Sjeek.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:44 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben ook een appartement gekocht voor mij, ik 'huur' het van ze.
Als je een beetje handig bent en kunt klussen is het misschien een idee om iets te kopen dat wat opknapwerk nodig heeft. Dat is vaak goedkoper. Je kunt het dan naar je smaak maken. Tegenwoordig verkopen ze bij ikea al hele leuke keukens die je dan zelf kunt plaatsen bijvoorbeeld. Bovendien kun je het na afloop dat weer goed verkopen als het er allemaal netjes uit ziet!
Of nieuwbouw, dat is (bijna?) altijd vrij op naam en komen dus geen kosten koper ed bij.
Vaak knappen ze ook oude pandjes op in studio's of appartementen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |