quote:Op zondag 12 februari 2006 21:20 schreef CasB het volgende:
Om gelijk maar ff dit topic wat "image" te geven
[afbeelding]
Drumstel:
[afbeelding]
Glimmend metaal:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou...deze wuhan klinkt errug lekkerquote:Op zondag 12 februari 2006 22:50 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoe klinken die Wuhan dingen? en gaan ze snel stuk?
dankjequote:
Werkt wel. Is het filmpje van Tony Royster dat iedereen al kentquote:
iedereen???quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:03 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Werkt wel. Is het filmpje van Tony Royster dat iedereen al kent
Dat is goed nieuwsquote:Op zondag 26 februari 2006 20:26 schreef C2C het volgende:
http://mxtabs.net/tab_ver(...)ur+Television,144271
jaja mxtabs is weer online
dit nummer is echt mooi om te drummen, en die bass dan...![]()
ik ga de bassist hiero iss overhalen om hem te spelen, en zanger en gitaar natuurlijk
dan ga ik hem ook is ff spelen
ja das de enige goeie drum tab site..quote:
Luisteren lukt wel, spelen niet denk ikquote:Op zondag 26 februari 2006 20:28 schreef C2C het volgende:
[..]
ja das de enige goeie drum tab site..
maar moet je het nummer is luistren en spelen
hij is te gek!
ik hoor net dat de bassist hem kan spelen, de gitarist kan hem ook bijna en ik kan hem ook al op een redelijk tempo, nu nog ff door oefenenquote:Op maandag 27 februari 2006 15:57 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Luisteren lukt wel, spelen niet denk ik
Net ff geluisterd maar dat lukt me nooit manquote:Op maandag 27 februari 2006 19:10 schreef C2C het volgende:
[..]
ik hoor net dat de bassist hem kan spelen, de gitarist kan hem ook bijna en ik kan hem ook al op een redelijk tempo, nu nog ff door oefenen![]()
(hoe die bassist het voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet, maar die keerl is gewoon gek in z'n kop)
hij heeft zelfs nog nooit een basgitaarles gehad
gewoon van elektrische gitaar overgestapt
Als je wil leren drummen op een electrische, dan moet je wel een heeeeleee goeie kopen wil je de feeling van een acoustische willen imiteren. Het gevoel van een acoustisch drumstel zul je dan niet gauw krijgen. lijkt mij hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Net ff geluisterd maar dat lukt me nooit man
Maarja ik drum ook nog maar net een half jaar dus het mag
En ik heb de knoop door gehakt, en ik ga mijn acoustische drumstel verkopen en van dat geld koop ik een electrische. Veel chiller als je in een woon huis woont
Maakt me niet echt uit, als ik maar kan oefenen wanneer ik wil.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:42 schreef dazzled het volgende:
[..]
Als je wil leren drummen op een electrische, dan moet je wel een heeeeleee goeie kopen wil je de feeling van een acoustische willen imiteren. Het gevoel van een acoustisch drumstel zul je dan niet gauw krijgen. lijkt mij hoor
Ja, je kan ook je oude kit ombouwen met gaasvellen en triggers + een module los kopen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:03 schreef crossover het volgende:
Ik heb precies hetzelfde idee als jij Roy, het enige probleem is dat zoals dazzled al zegt het gevoel moeilijk te imiteren is. Als je dat wil doen moet je een set met gaasvellen kopen, en die zijn te duur voor mij helaas.
http://users.pandora.be/f(...)20the%20Shemales.mp3quote:Op zondag 26 februari 2006 19:09 schreef dazzled het volgende:
Ow,, hebben jullie ook opnamens met jullie band dat jullie helemaal tekeer gaan, dingen doen die nergens op slaan, maar wel leuk???
plaats hier link!!! ik zorg ook voor opnamens , ik heb ze wel nu ff online zetten,, brb
Hm dat is wel handig want dan heb ik nog een drumstel om mee op te treden..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ja, je kan ook je oude kit ombouwen met gaasvellen en triggers + een module los kopen?
Module ongeveer 300 euro, trigger setje heb je al van 100 euro, maar je kan beter duurdere kopen, en gaasvellen, tsjah denk dat je een setje voor 50-60 euro hebt?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:59 schreef crossover het volgende:
[..]
Hm dat is wel handig want dan heb ik nog een drumstel om mee op te treden..
Wat zal dat kosten?
Ik moet ze op papier hebben...quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:13 schreef crossover het volgende:
Midi files zoeken en met een programma openen (Van Basco's Karaoke Player, Midinotate Musician, Band in a Box, Sibelius, Guitar Pro, Slowblast, Finale, enz)
Probeer de bibliotheek eens! Vooral in grote bibliotheken hebben ze een heel rek vol bladmuziek, en dat werkt echt goed. Lekker wat blaadjes kopieren en klaarquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Nee, dan moet ik ze kopen
[..]
Ik moet ze op papier hebben...
Wel leuk maar niet veel bijzonders...quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:35 schreef crossover het volgende:
Luister dan maar eens naar Men At Work met Who Can It Be Now
quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:59 schreef MarsX het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=1838836644464645575&q=Mike+Portnoy+Liquid
(tevens een tvp)
gewoon meedrummen, met nummers,, dan maar zonder tabs,quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:51 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Mxtabs.net doet erg raar sinds ie weer online is...
Als je een tab opzoekt en dan op de printerservie klikt, dan krijg ik hele andere tabs (bijv. ook gitaar tabs) En hij is nu weer offline
tabs zijn wel zo handigquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:04 schreef dazzled het volgende:
[..]
gewoon meedrummen, met nummers,, dan maar zonder tabs,
hehe
dat noem ik geen drummen,,quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
waarom,, ik kan ook b'tje drummen
Ik denk dat je toch wel in de zelfde prijsklasse zit als je met gaasvellen en goeie triggers en module komt dan als een complete elec kit.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:10 schreef MarsX het volgende:
Oke vorige post was een beetje zwak maar aangezien er weinig te melden is...
Ik wil zelf een electrokitje ooit gaan maken van een oude Thunder of Stagg! Maar heb het geld nog niet
magic brass is al helemaal goedkoop,hehe, heb k nog een crash van liggen,, doe ik niks mequote:Op zondag 5 maart 2006 12:28 schreef koenimex het volgende:
Tijdje niet in deze topicreeks geweest, maar heb nu advies nodig. Mijn crash (heel goedkoop merkloos ding) heeft het kort geleden begeven. Er is een scheur ingekomen, en hij blijft nu met breed plakband aan elkaar zitten. Geen succes dus.
Heeft iemand tips voor een betaalbaar maar toch kwalitatief ok bekken. Ik ben een redelijk beginnende drummer (1,5 jaar bezig), dus ik wil er nu nog geen groot bedrag aan uitgeven.
Bij voorbaat dank!
Je kan het ook dichtlassenquote:Er is een scheur ingekomen, en hij blijft nu met breed plakband aan elkaar zitten. Geen succes dus.
Wel als ik ergens goedkoop een (2de hands) shellset kan vinden voor 50 euro, en die kan ombouwen...!! Triggers ben ik nog niet echt uit, in principe hoef ik niet gelijk rimshots te hebben, aangezien ik het later toch nog kan uitbreiden. De grootste kostepost is de Module, nu kan je die voor 100 euro krijgen maar dat lijkt me niet zo veelquote:Op zondag 5 maart 2006 12:03 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch wel in de zelfde prijsklasse zit als je met gaasvellen en goeie triggers en module komt dan als een complete elec kit.
Het ombouwen van zo'n kitje is geen probleem, dat heb ik zelf ook wel eens gedaan. Ddrum triggers hebben gewoon een 6.3mm(ongeveer) jack aansluiting, kun je zo inpluggen. Want je wil natuurlijk wel goeie triggers die ook rimshots kunnen waarnemen...
Maar hoe ga je je bekkens doen dan? koop je dan Yamaha of Roland??
Ik heb voor 180 euro zo'n setje gekocht van Meinl de Marathon M38 serie, klinkt ook wel redelijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:49 schreef koenimex het volgende:
Ja, maar het was onderdeel van een heel goedkoop beginnerssetje. ¤130 voor hihat, crash + ride. Dus echt waard is ie dat niet denk ik.
De andere merken ga ik eens naar kijken! Bedankt!
dat treft, ik heb hier nog oud shellsetje staanquote:Op zondag 5 maart 2006 21:49 schreef MarsX het volgende:
[..]
Wel als ik ergens goedkoop een (2de hands) shellset kan vinden voor 50 euro, en die kan ombouwen...!! Triggers ben ik nog niet echt uit, in principe hoef ik niet gelijk rimshots te hebben, aangezien ik het later toch nog kan uitbreiden. De grootste kostepost is de Module, nu kan je die voor 100 euro krijgen maar dat lijkt me niet zo veel(maarja ook die kun je later weer vervangen).
En zelf bouwen is natuurlijk erg tof 3 trommels = 6 electrische trommels, 1 voor basedrum 1 snare, 4 toms. En bekken wil ik gewoon kopen want om die te gaan maken lijkt me weinig...
of mijquote:
Cajon?quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:16 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
of mij
ik heb gister wel ff op zijn trommelkast gespeeld, vink niet zo veel an, z'n oefen snare vond ik leuker, lekker roffelen
Jah , ik heb een cajon, Erg leuk om acoustisch wat te doen met mede muzikanten.quote:
Uiteraard he, haha, hier een pic uit catalogus of hoe je het ook schrijft:quote:
ik vind het wel gaaf, wat de gitarist doet is ook gaaf, tijdens het spelen neemt hij de partijtjes op met een loop'er, en dan speelt hij daat weer een solo over...quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:49 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Dit filmpje vind ik zo vet
http://media.putfile.com/Spin61
En toevallig met jouw kitje
Helemaal gespeeld door de zelfde gozer, klinkt erg lekker!
Heeft er iemand meer van dit soort muziek?
neh m'n dw5000 turbo dubbel pedaal komt er opquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:47 schreef guitarist.nl het volgende:
ik neem aan dat je je eigen bass pedaal moet gebruiken?
of zit die tama erbij ?
zozo stoer hoorquote:Op donderdag 9 maart 2006 09:52 schreef dazzled het volgende:
[..]
neh m'n dw5000 turbo dubbel pedaal komt er op
dit bewijst wel weer eventjes dat er toch zeker wel lekker geluid uit gehaald kan worden en een zeer goede potentie (moeilijk woord) heeft voor een demoquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:49 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Dit filmpje vind ik zo vet
http://media.putfile.com/Spin61
En toevallig met jouw kitje
Helemaal gespeeld door de zelfde gozer, klinkt erg lekker!
Heeft er iemand meer van dit soort muziek?
quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:58 schreef dazzled het volgende:
[..]
dit bewijst wel weer eventjes dat er toch zeker wel lekker geluid uit gehaald kan worden en een zeer goede potentie (moeilijk woord) heeft voor een demo
he brian
Nou ten eerste is het leuk dat ie het allemaal kan, en ik vind de muziek gewoon erg lekkerquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:27 schreef Nemephis het volgende:
Ik was nu niet bepaald onder de indruk van dat filmpje. Ik zou alleen willen dat ík die shit thuis had, dat is wel tof!
Die gozer was niet bijzonder op drums, niet bijzonder op gitaar en niet bijzonder op de bas.. dus wat er nu zo bijzonder aan was?!![]()
ik koop altijd nieuwe stokken omdat de ouwe dan dik lelijk en vies zijn geworden of dat ze uit me handen glijdenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:24 schreef BeRightBack het volgende:
Ik heb hetzelfde ik sla ook bijna nooit stokken kapot. *klopt af
Oh, de gozer van de muziek winkel wilde mij die dingen aansmeren omdat ze veel langer mee gingen...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:35 schreef MarsX het volgende:
Ongeveer 2 maanden gaan ze mee (die carbon kut dingen korter), maar me ouders zijn er niet echt blij aangezien ik nogal hard drum...
Ja zeiden ze tegen mij ook :S, maar er schijnt een zwak punt in te zitten, net onder te tip.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:46 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Oh, de gozer van de muziek winkel wilde mij die dingen aansmeren omdat ze veel langer mee gingen...
dan maak erg harde rimshotsquote:Op zondag 12 maart 2006 10:29 schreef dazzled het volgende:
Het is maar net hoe lang de stokken het volhouden.
Ik maak heel veel gebruik van rimshots. ze breken bij mij altijd in het midden, ik doe ongeveer een 1.5 maand ofzo met 1 stok.
Ja, dan raakt hij precies zo'n naad in het hout.quote:Op zondag 12 maart 2006 10:29 schreef dazzled het volgende:
Het is maar net hoe lang de stokken het volhouden.
Ik maak heel veel gebruik van rimshots. ze breken bij mij altijd in het midden, ik doe ongeveer een 1.5 maand ofzo met 1 stok.
Is ook de bedoeling,, maar ik moet nog even passende kabels halen, en wat meer ruimte creeeren in me kamer,quote:
Als je broertje in de kamer naast de jouwe ligt en je woont in een gehorig huis dan hoort hij het getik waarschijnlijk wel....quote:WAt ik mij afvraag he, hoor je het getik van de stokken op je pads en van je basdrum erg hard? Zou het zeg maar doordreunen als je een houten vloer hebt? Want ik wil ook een kit kopen, maar ik wil dan ook kunnen spelen als mijn broertjes te bed liggen
Ik woon/leef/slaap/drum op zolder. Wij hebben betonnen vloeren, maar het getik van de bass is beneden hoorbaar als een heel zacht geklop. En niet meer alsof je er naast staat zoals bij een acoustische set.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
WAt ik mij afvraag he, hoor je het getik van de stokken op je pads en van je basdrum erg hard? Zou het zeg maar doordreunen als je een houten vloer hebt? Want ik wil ook een kit kopen, maar ik wil dan ook kunnen spelen als mijn broertjes te bed liggen
Hehe, ik heb een tweedehands tama acoustische set van 200 euroquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:52 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik woon/leef/slaap/drum op zolder. Wij hebben betonnen vloeren, maar het getik van de bass is beneden hoorbaar als een heel zacht geklop. En niet meer alsof je er naast staat zoals bij een acoustische set.
Digi setje is ideaal voor mensen die geen oefenstudio thuis hebben en toch elke dag willen oefenen.
Sommige mensen gebruiken zelfs digi setjes om mee op te treden, maar dat vind ik maar altijd errug knullig staan. Dus heb je goeie acoustische set,, doe die dan NIET weg om een digi set aan te schaffen. Goeie acoustische set is voor het leven.
Wat voor kit wil je dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:01 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Hehe, ik heb een tweedehands tama acoustische set van 200 euroMaarja daar heb ik nieuwe vellen op gezet en nieuwe bekkens en standaards voor gekocht. Dus ik hoop er 400 euro voor te krijgen en dan de rest te sparen voor een electrische kit.
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-168857.htmlquote:
drumt dat niet irritant met van die 1/3 bekkens?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-168857.html
De zelfde module als jouwes (dus dat zit wel goed) maar een goedkopere kit.
De roland kit ,, heeft ook 1/3 bekkens, maar de achterkant is doorgetrokken ,, je merkt er niks meer of minder van.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:43 schreef C2C het volgende:
[..]
drumt dat niet irritant met van die 1/3 bekkens?
td-5?????quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:35 schreef D-MIXXX het volgende:
is td-5 beter dan td-3?
En wat kost een dubbele pendaal tegenwoordig voor een kit?
td 5 heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. zal wel td6 zijnquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:44 schreef RoOoYtJuH het volgende:
TD-6 toch?
Gebruik jij rimshots op je toms?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:28 schreef dazzled het volgende:
[..]
td 5 heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. zal wel td6 zijn
Kwaliteit is niks beter. er zit alleen meer functies op de td6, en de td6 kan rimshots op alle toms waarnemen.
k vind um niet zo... de hele tijd het zelfde eigenlijkquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:00 schreef CasB het volgende:
Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=snel_gedrumd.mpg
Erg goede drummer, vette muziek ook
Filmpje is niet heel bijzonder (als zou ik willen dat ik zo snel was met de DB), maar goed idee om de elektriek maar weer achter ons te laten.. lang leve échte drumstellen!quote:Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen
Ik ken hem al, maar hij is wel geinigquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:00 schreef CasB het volgende:
Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=snel_gedrumd.mpg
Erg goede drummer, vette muziek ook
Omdat jij dat vond? Jaloers ofzo?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:00 schreef Nemephis het volgende:
He Rooytjuh, ik dacht dat we het gehad hadden met die electrische shit?...![]()
Heb je een site van jullie band? En waarom heet ie "The Girls" ?quote:Op zondag 19 maart 2006 09:56 schreef dazzled het volgende:
Drumkit from hell lijkt mij ook wel grappig om wat meer over te komen weten.
owja, even een bijzaak,,
Wij (the girls), m'n bandje dus, hebben de voorrondes gewonnen van drentse popprijs, we staan nu in de finale.. wiew,, en we bestaan in deze formatie (toen kwam ik er bij) ca 5 weken.
Toch niet een popkoor waar ene Gerrie bij zit die sinds kort in een coverband in Assen zingt?! Daar sla ik bij op pannetjes en potjes namelijk en die vrouw zat bij één of ander popkoor richting Beil'n.quote:Mijn elektronische kit heb ik vooral om te oefenen, en voor een popkoor waar ik bij speel
Die snap ik dan weer niet.. je hebt je pads toch niet vlak naast elkaar lijkt mij?? Ik heb me pads van me elec kit op de plek geplaatst waar m'n slagvlakken van m'n acoustische set zitten.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:40 schreef SolarX het volgende:
je moet ineens erg grote afstanden afleggen op zo'n akoestische kit
Mmh..de band is nieuw, maar er zitten wel twee ouwe rotten in.. dan bedoel ik echt óudquote:Op maandag 20 maart 2006 00:25 schreef SolarX het volgende:
Nee, dit popkoor komt uit Zuidwolde. Ik ken ze trouwens niet allemaal, zijn ongeveer 100 mensenWelke coverband? Ik ken er wel een aantal in Assen (maar voornamelijk oude rotten, dus als het nieuw is ken ik het waarschijnlijk niet).
Ik heb ze allemaal vrij dicht bijelkaar zitten, anders komt er wel erg veel "lucht" tussen. De pads zijn maar 8", mijn echte toms zijn 12, 13 en 16, die krijg ik vanwege hun grootte nooit zo dicht naast elkaar, en ik wil ze wel in het midden raken. Het ligt ook wel een beetje aan het rack, denk ik. Het is allemaal wat krapper. Ook de 8" van de pads zorgt voor een ander gevoel, vooral op de snaredrum. Andere techniek om de rim te raken, etc.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:06 schreef dazzled het volgende:
[..]
Die snap ik dan weer niet.. je hebt je pads toch niet vlak naast elkaar lijkt mij?? Ik heb me pads van me elec kit op de plek geplaatst waar m'n slagvlakken van m'n acoustische set zitten.
M'n acoustische kit hebben dezelfde maten, maar toch laat ik express bij m'n elec kit de afstand even groot .. anders sla je op je acoustische kit totaal niet goed als je alleen maar oefent op je elec kit. Bij mij is er niks kraps aan,, kan precies dezelfde technieken gebruiken als m'n acoustische kit en m'n elec kit, en ik heb maar een td3 setje..quote:Op maandag 20 maart 2006 16:01 schreef SolarX het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal vrij dicht bijelkaar zitten, anders komt er wel erg veel "lucht" tussen. De pads zijn maar 8", mijn echte toms zijn 12, 13 en 16, die krijg ik vanwege hun grootte nooit zo dicht naast elkaar, en ik wil ze wel in het midden raken. Het ligt ook wel een beetje aan het rack, denk ik. Het is allemaal wat krapper. Ook de 8" van de pads zorgt voor een ander gevoel, vooral op de snaredrum. Andere techniek om de rim te raken, etc.
Nemephis: die namen zeggen me zo niets.
Wat niet? Drummen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:41 schreef crossover het volgende:
Erg knap, maar niet mijn ding.
Wat was dat voor een drummers-bijeenkomst? Greg Bizonette zie ik nog opkomen na afloop - Dave Weckl en Vinnie Colaiuta herkende ik, was die derde Steve Gadd?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:27 schreef BeRightBack het volgende:
Erg gaaf!
http://video.google.com/videoplay?docid=-238233054317875548&q=vinnie+colaiuta
Ik doe niet anders dan electrisch, ik speel 1 x in de week acoustisch, in oefenruimte met me bandje,, en doordeweeks in me slaapkamer, elke dag paar uur.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:37 schreef SolarX het volgende:
[..]
Wat niet? Drummen?
dazzled: wellicht heb jij er minder last van dan ik, maar toch: ga maar eens een week enkel electronisch drummen, dan merk je het verschil wel, denk ik
Mijn ride is een Masterworks Cymbals 21" Custom. Die staat niet te koop (tenzij je er veel geld voor wilt gevenquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:00 schreef Nemephis het volgende:
Whizzi, wat voor ride is het dan, en wat moet je dr voor hebben?
Mijn akoestische kit is een Sonor Sonic Plus, met Paiste Alpha bekkens (zie foto's eerder in dit topic).quote:wat voor kit heb jij dan?
Neen danku dan. Er moet wél Zildjian op staanquote:Ik heb een Sabian Vault 18" crash te koop staan. Hiervoor moet ik rond de ¤200 voor hebben.
Daarom is het ook kansloosquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:17 schreef crossover het volgende:
Misschien bedoelt hij wel dat hij alleen Zildjian bekkens wil hebben..
Heb ik al gedaan. Ik zeg niet dan andere merken slechter zijn, ik zeg alleen dat ík Zildjian wil. Meer niet... maarre.. anders koop jij dat bekken?quote:Nee. Ik ben alleen van mening dat mensen verder moeten kijken dan Zildjian.
quote:Je kunt er nog een kopen en dan heb je een grote hihat
Ik moet zeggen, in de oefenruimte lag een hele lekkere Sabian crash van enkele tientallen jaren oud...quote:Overigens, ik heb 1 Zildjian, 4x Sabian en 1x Masterwork Cymbals. Tuurlijk is je bekkensmaak persoonlijk en als iemand alleen merk X wilt, moet hij dat vooral doen, al vind ik het persoonlijk wel jammer. Je kunt namelijk perfect geluiden/bekkenmerken ook mengen. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee en je geluid kan er beter op worden.
Gele fietsen schijnen echt beter te zijnquote:"Ik wil alleen maar een gele fiets want een groene fiets is minder goed heb ik gehoord"
Ik ging er wel eerder door naar luisteren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Gele fietsen schijnen echt beter te zijn
Je hebt overigens wel gelijk over die mensen die Zildjians kopen omdat het Zildjians zijn, dat is net zoiets als mensen die Nike-schoenen kopen omdat er Nike op staat, oftewel, zoek een hobby...
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Thnx! Is nog uit de tijd van Keith Moon
Ik wil er ooit nog een keer een hele set Wuhans bij...gewoon om te kijken hoe dat nou een keer live klinkt...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
![]()
[..]
eigenlijk is het gewoon een kwestie van geldgebrek: anders kocht ik gewoon van elk merk een setje maarja, zo rijk ben ik niet helaas
Gratis advies dan: niet harder gaan slaanquote:Geld is op dus kom niet met dure adviesen, owja ik vroeg niet eens om advies, hehe
quote:Keith Moon
In Het Uur van de Wolf de documentaire over het verwoestende leven van Keith Moon, drummer bij The Who van 1965 tot 1978. Moon was de verpersoonlijking van seks, drugs en rock ‘n roll. Zijn agressieve en virtuoze drumstijl, prettig gestoorde gedrag bij optredens en humor maakte hem populair bij het publiek. Maar zijn excessieve levensstijl kostte hem het leven, hij stierf op zijn 32ste. In de documentaire vertellen collega’s en vrienden het buitengewone levensverhaal van ‘Moon the Loon’.
dinsdag 28 maart 2006
om 20.25 uur bij de NPS op Nederland 3
Haha de trapsquote:Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*
wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?
ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.
hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
Ik heb zelf een Roland td3 kitset. Ik heb alleen een snare met gaasvel. De bass is idd het enigste probleem waar je mee kunt zitten. Ik zelf heb een pad als kick, geen gaas. Ik heb wel eens gespeeld op gaaskitje en het lawaai is aanzienlijk minder dan een pad set.quote:Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*
wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?
ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.
hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
en waarom?quote:Op donderdag 6 april 2006 18:37 schreef CasB het volgende:
Ik zou zelf voor de meinl gaan.
ok thnxquote:Op donderdag 6 april 2006 19:03 schreef CasB het volgende:
Vooral betere naam. En meinl zit al wat langer in het percussie-circuit dan stagg.
niet heel spectaculair, maar even voor het ideequote:Op donderdag 6 april 2006 19:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Heeft iemand een geluids fragment van wat je allemaal met een Cajon kan?
niet. Maar nu ik die geluidjes heb gehoordquote:Op donderdag 6 april 2006 22:50 schreef dazzled het volgende:
@ roooytjuh,,
hoe lang ben jij al aan het nadenken eigenlijk over een cajon?
Sinds ik op drumtopic zit heb ik je al zien praten over een cajon , vandaarquote:Op donderdag 6 april 2006 22:58 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
niet. Maar nu ik die geluidjes heb gehoordhet lijkt me wel vet!
Ja ik heb er al eens eerder naar gevraagd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:59 schreef dazzled het volgende:
[..]
Sinds ik op drumtopic zit heb ik je al zien praten over een cajon , vandaar
ze hadden hem dus niet meerquote:Op donderdag 6 april 2006 23:26 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb besloten voor de meindl te gaanGa hem morgen ophalen bij de feedback in Rotterdam ( weet niet 100% zeker of ze hem hebben, maar ik probeer het gewoon
)
quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:40 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Iemand nog intresse in een Tama Swingstar? ¤ 400,-
mmh ik geef drumles aan een meisje dat nog een drumstel moet hebben... kan er nog iets van de prijs af, het is een arme studente....quote:Op maandag 10 april 2006 23:04 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Op vrijdag 7 april 2006 18:40 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Iemand nog intresse in een Tama Swingstar? ¤ 400,-
Is dat setje nu inclusief bekkens en hardware? In dat geval moet je hem even een dagje voor me vasthouden - dan ga ik zometeen dat meisje vertellen van je aanbieding: ga zometeen les geven.quote:Ik doe hem weg omdat ik een electrische kit wil. Of iig iets dat stiller is.
Het is inclusief alles wat in de ad staat. Als ik hem niet weg krijg zal ik er over na denken, maar ik vind het toch wel erg weinig...quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:41 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is dat setje nu inclusief bekkens en hardware? In dat geval moet je hem even een dagje voor me vasthouden - dan ga ik zometeen dat meisje vertellen van je aanbieding: ga zometeen les geven.
Ik drum net een half jaartje (misschien nog niet eens) ik vind me zelf nog niet goed genoeg voor een band zeg maarquote:Op woensdag 12 april 2006 10:32 schreef dazzled het volgende:
Juist... uhm dus voor rooytje geen band zeg maar, puur drummen voor zichzelf?
uhm en voor een goeie digi kit komt 1000 euro eerst
Ik heb het doorgemaild...we wachten op een reactiequote:Op woensdag 12 april 2006 07:44 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Het is inclusief alles wat in de ad staat. Als ik hem niet weg krijg zal ik er over na denken, maar ik vind het toch wel erg weinig...Ik heb zelf ook niet te veel geld namelijk
Ik wacht nog heel even af, misschien verkoop ik hem toch maar nietquote:Op woensdag 12 april 2006 18:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik heb het doorgemaild...we wachten op een reactie![]()
//update: Er is ¤ 350.- geboden ....
klinken idd ietwat zachter maar de hele sound is anders met hotrots.. en roffelen gaat moeilijkerquote:Op woensdag 12 april 2006 21:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik wacht nog heel even af, misschien verkoop ik hem toch maar nietben ff aan het twijvelen
![]()
Maar even offtopic: de meneer van de muziek winkel vertelde mij dat hot rods zachter klinken. Is dit zo? Want dan wil ik die kopen binnenkort. En zitten er nog nadelen aan?
Die is niet zo schel.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:34 schreef CasB het volgende:
En je zit nog steeds met een bassdrum die het ergste is van allemaal
Elke drummer komt wel eens aan rods toe,quote:Op donderdag 13 april 2006 12:55 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Die is niet zo schel.
Maar wat is het voordeel van rods? en nadelen?
Omdat?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:11 schreef dazzled het volgende:
[..]
Elke drummer komt wel eens aan rods toe,
Ik zou zeggen, koop ze nou maar gewoon. Altijd leuk om te hebben
waarom ben jij begonnen met drummen ? en hoe ver wil jij je er in verdiepen?quote:
je kan daar idd uitproberen, maar ik denk dat je daar inmiddels wel achter bent gekomen. welk filiaal ben je geweest? hadden ze de trapps e400 daar inmiddels staan? ik was vlak nadat 't foldertje uitwas wezen kijken en toen was ie nog niet binnen.quote:Op maandag 3 april 2006 19:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik ga A.S Zaterdag naar Feedback om die kit te bekijken. Dus dan horen jullie het wel. Maar mag je het daar ook uit proberen eigenlijk? Want dan ga ik meteen kijken hoe die speelt.
Leren via fora ofzo? Van jou hoef ik iig geen antwoord meerquote:Op donderdag 13 april 2006 21:02 schreef dazzled het volgende:
[..]
waarom ben jij begonnen met drummen ? en hoe ver wil jij je er in verdiepen?
Ik ga a.s. zaterdag heen. Had vorig weekend geen tijd. En volgens PaQ op het drumforum staat hij er al, en kijk maar eens naar de link die ik gepost heb...quote:Op donderdag 13 april 2006 21:10 schreef xenophoniac het volgende:
[..]
je kan daar idd uitproberen, maar ik denk dat je daar inmiddels wel achter bent gekomen. welk filiaal ben je geweest? hadden ze de trapps e400 daar inmiddels staan? ik was vlak nadat 't foldertje uitwas wezen kijken en toen was ie nog niet binnen.
zoja: was 't wat die trapps?
Maar je zult ze vast wel eens geprobeerd hebben uit nieuwschierigheid lijkt mij.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:09 schreef CasB het volgende:
Ik zal niet zo snel met rods gaan spelen hoor. Ook niet met brushes...
Ik heb wel met rods gespeeld ja...maar dat was nog voordat ik echt drumde...quote:Op donderdag 13 april 2006 22:35 schreef dazzled het volgende:
[..]
Maar je zult ze vast wel eens geprobeerd hebben uit nieuwschierigheid lijkt mij.
hangt natuurlijk ook helemaal af wat voor stijl je speelt.
Ik moest met een cd opname bepaalde stukken wel inspelen met rods ivm bepaalde sound. Live speel ik dan gewoon met normale stokken.
dat klinkt niet erg positiefquote:Op donderdag 13 april 2006 22:22 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik ga a.s. zaterdag heen. Had vorig weekend geen tijd. En volgens PaQ op het drumforum staat hij er al, en kijk maar eens naar de link die ik gepost heb...![]()
Allereerst: hartelijk gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:48 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik wacht nog heel even af, misschien verkoop ik hem toch maar nietben ff aan het twijvelen
![]()
Maar even offtopic: de meneer van de muziek winkel vertelde mij dat hot rods zachter klinken. Is dit zo? Want dan wil ik die kopen binnenkort. En zitten er nog nadelen aan?
Ik heb een td3 setje op Marktplatas gezien, dus misschien doe ik het welquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Allereerst: hartelijk gefeliciteerd!!!
En om je weer wat aan het twijfelen te zetten: er is nu ¤375 geboden...![]()
Ben benieuwd ... zou wel mooi uitkomen voor Sara - kan ik mooi les gaan geven met twee drumstellen, ze zit nu op die van mij en zij is vrij tenger.. dat wil dus niet echt op mijn drumstel, zoals ik hem heb staan. Als ze die van jou kan kopen heeft ze een drumstel naar haar eigen lichaamsbouw en dan gaat het nóg beterquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:50 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik heb een td3 setje op Marktplatas gezien, dus misschien doe ik het wel
Ik bedoelde die dingen met die grote stokjesquote:Op vrijdag 14 april 2006 16:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ben benieuwd ... zou wel mooi uitkomen voor Sara - kan ik mooi les gaan geven met twee drumstellen, ze zit nu op die van mij en zij is vrij tenger.. dat wil dus niet echt op mijn drumstel, zoals ik hem heb staan. Als ze die van jou kan kopen heeft ze een drumstel naar haar eigen lichaamsbouw en dan gaat het nóg beter
Om nog even terug te komen op de rods:
[afbeelding]
Ik heb rods rondslingeren tussen mijn stokkenrommel, maar gebruik ze eigenlijk nooit: Ik gebruik die dingen alleen als ik speel met anderen die onversterkt spelen.
Je kan er normaal mee drummen op een rustige manier,want als je dat niet doet springen de stukken er letterlijk af![]()
Ze zijn dus vooral handig als je zacht wilt spelen qua geluidsvolume, maar het heeft lang niet dezelfde feel als met stokken spelen en je geluid 'knalt' er ook niet zo lekker mee...![]()
Neuh anders heb ik een probleem als ik met niet versterkte muzikantjes moet spelen.quote:Maare moet je er vanaf?
Okee, tot morgenavond bij PopAsquote:Wij (the girls), m'n bandje dus, hebben de voorrondes gewonnen van drentse popprijs, we staan nu in de finale.. wiew,, en we bestaan in deze formatie (toen kwam ik er bij) ca 5 weken.
Nile is cool! En hard, idd! Ik zal eens even zien of ik in de gelegenheid ben daarheen te gaan, dat is wel vet!!!quote:Binnenkort is Nile weer op tour, waarbij de band op 9 en 13 mei naar Nederland komt; om precies te zijn naar Amsterdam en Sneek. Nile drummer George Kollias zal samen met Koos van der Velde zaterdag 13 mei 's middags een drumclinic geven, in muziekwinkel Van Der Glas aan de Pastorielaan in Heerenveen. Het begint om 1 uur, en de toegang is gratis.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:44 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Kom net bij Feedback vandaan. Heb even alle electrische kitjes geprobeerd. Hehe kicken. Jij gaat daar helemaal uit je dak terwijl alleen jij het hoort. Iedereen kijkt je dan heel raar aan
Maar het Traps kitje is helemaal niet zo slecht. Maar ik vind het niks. Het is opzich wel oke. Maar ik ga toch voor de Roland Td3
Rotterdamquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:16 schreef xenophoniac het volgende:
[..]
dat had ik 's met een 'echt' drumstel daar, komt er zo'n modelgezinnetje de drumruimte binnen om mij een beetje aan te gapen alsof ze zoiets nog nooit hadden gehoord..
bij welke vestiging ben je geweest als ik vragen mag?
Dank u wel..quote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef Nemephis het volgende:
En the Girls hebben de Drentse voorronde gewonnen: gefeliciteerd!!!
Ja dat vond ik ook al erg vreemdquote:Op maandag 17 april 2006 10:38 schreef crossover het volgende:
Je zit in een bandje dat the girls heet
jah, erg he. hahaquote:Op maandag 17 april 2006 10:38 schreef crossover het volgende:
Je zit in een bandje dat the girls heet
Jah voorronde en de finales welteverstaanquote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef Nemephis het volgende:
En the Girls hebben de Drentse voorronde gewonnen: gefeliciteerd!!!
Ik ben nog aan het overleggen met pa en ma. Ik wil waarschijnlijk een Roland TD3 kopen (heeft iemand die hier?) Maarja die is wel weer 1000 euro.quote:Op maandag 17 april 2006 12:56 schreef Nemephis het volgende:
Mine was anders ook goed bezig! Kwestie van smaak, maar die waren no.1 voor mij - ik ben niet zo'n rock n' roll liefhebber nameliijk.Desondanks, goed gespeeld!
Heb je de opnames al, Dazzled? Die klinken goed joh!
PS: RoOoytjuh:- hoe staat het met de verkoop? My student needs a drumkit!
d'r pa is nu ook al aan het zoeken, die stuurt me constant mailtjes met van die rommeldrumstelaanbiedingen van Marktplaats...
Is dit de set die je zocht? Volgens mij kun je 'm niet goedkoper vinden dan dit, de andere die ik gevonden heb zaten allemaal dichtbij de duizend pleuro.quote:DT-Systems - DT-Prodigy TD-3 Drumset
Mit dem DT-Prodigy TD-3 erhalten Sie ein vollwertiges Meshhead-Set, welches mit den hochwertigen Hart Dynamics Meshheads ausgestattet ist, die sowohl für Einsteiger als auch für Fortgeschrittene ein authentisches Spielgefühl bieten. Das Roland TD-3 Soundmodul beinhaltet viele tolle Übungsfuntionen und arbeitet perfekt mit diesem Set zusammen. In dieser Konfiguration erhalten Sie das perfekte Werkzeug zum lautlosen Üben. (Ohne Fußmaschine).
Bestehend aus:
1 x Roland TD-3 Soundmodul
5 x Prodigy Pad
1 x HiHat-Gummipad
1 x 12” Ecymbal (ohne Choke)
1 x 14” Ecymbal (ohne Choke)
1 x Studio Switch HiHat Pedal
1 x Racksystem mit Halterungen und Kabeln
Einzelpreis: 799,00 EUR
Ja dat zal wel lukkenquote:Enne kan jij stemmen? Want hij klinkt op het moment voor geen meter...
Ja dat is wel leuk, maar het is niet origineelquote:Op maandag 17 april 2006 13:47 schreef Nemephis het volgende:
Hee Rooytjuh, ik dacht, ik zoek even mee voor je, en ik heb het volgende gevonden:
Hier de site van een Duitse leverancier die Europees levert, daar vond ik dit:
[..]
Is dit de set die je zocht? Volgens mij kun je 'm niet goedkoper vinden dan dit, de andere die ik gevonden heb zaten allemaal dichtbij de duizend pleuro.
[..]
Ja dat zal wel lukken
moet zélf ook hoognodig nieuwe vellen op mijn drumstel gooien... nog steeds![]()
Ja, dat zei Traps ook over zijn setjequote:Op maandag 17 april 2006 14:03 schreef Nemephis het volgende:
Mit dem DT-Prodigy TD-3 erhalten Sie ein vollwertiges Meshhead-Set, welches mit den hochwertigen Hart Dynamics Meshheads ausgestattet ist, die sowohl für Einsteiger als auch für Fortgeschrittene ein authentisches Spielgefühl bieten. Das Roland TD-3 Soundmodul beinhaltet viele tolle Übungsfuntionen und arbeitet perfekt mit diesem Set zusammen. In dieser Konfiguration erhalten Sie das perfekte Werkzeug zum lautlosen Üben. (Ohne Fußmaschine).
Met de DR-Prodigy haalt u een volwaardige gaasvellen-set (?) in huis, welke is uitgerust met het hoogwaardige Hart Dynamics Messheads-systeem, die zowel voor beginners als voor gevorderden een authentiek speelgevoel bieden. De Roland TD-3 Soundmodule heeft veel gave voorinstellingen(?) en past precies bij deze set. In deze opstelling heeft u het perfecte werktuig om geluidloos te oefenen - muv het basspedaal.
vertaalfouten voorbehouden - correct me if I'm wrong
Ja euh, ik kom niet zo vaak in Duitslandquote:
Ik ook niet maar mijn FireFox was er in één keer!quote:ik kom niet zo vaak in Duitsland
Hij schijnt heel kut te spelen.quote:Op maandag 17 april 2006 14:16 schreef Nemephis het volgende:
oei die link, dat is een aardig setje, zo te zien:
[afbeelding]
Yep.quote:Op maandag 17 april 2006 14:14 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik ook niet maar mijn FireFox was er in één keer!
... is die Prodigy set dan een goedkope uitvoering van de TD3?
Yep, maar ik wil weten of het met die goedkope setjes dus ook zo is.quote:Op maandag 17 april 2006 14:40 schreef crossover het volgende:
De TD3 heeft inderdaad een dual functie, dus de pads kunnen op 2 manieren aangeslagen worden, gewoon een rimshot. Dat is ook zo bij de cymbal-pads.
Ík zou het niet weten.... anyone?quote:Yep, maar ik wil weten of het met die goedkope setjes dus ook zo is.
Ik had ook inderdaad zeer zeker verwacht dat Mine het zou winnen. Technisch waren zij ook de beste al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 17 april 2006 12:56 schreef Nemephis het volgende:
Mine was anders ook goed bezig! Kwestie van smaak, maar die waren no.1 voor mij - ik ben niet zo'n rock n' roll liefhebber nameliijk.Desondanks, goed gespeeld!
Heb je de opnames al, Dazzled? Die klinken goed joh!
PS: RoOoytjuh:- hoe staat het met de verkoop? My student needs a drumkit!
d'r pa is nu ook al aan het zoeken, die stuurt me constant mailtjes met van die rommeldrumstelaanbiedingen van Marktplaats...
Nou dan neem ik toch maar de originelequote:Op maandag 17 april 2006 18:02 schreef dazzled het volgende:
Td3 module kent alleen Rimshots op de Cymbals en op de snare. De toms hebben geen rimshots,, dan moet je de td6 hebben.
De pads van prodigy zijn hetzelfde als die van de Haymann lijkt het wel. Welteverstaan zonder Choke. (afkappen van bekkengeluid)
Ook de triggers zijn anders. Het verschil tussen hard en zacht slaan of meppen is er amper tot niet aanwezig.
Hoe het millenium kitje is in combi van td3 module weet ik niet. Maar als ik het moet geloven zijn ze wel gigantisch in de trek en worden ze heel goed verkocht.
Mijn broertje heeft opnames zitten maken die de bands als het goed is nog op CD aangeleverd krijgen.. hij was bezig ze om te zetten naar MP3 en zo kreeg ik een aantal nummers toe-geMSN'tquote:Op maandag 17 april 2006 17:57 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik had ook inderdaad zeer zeker verwacht dat Mine het zou winnen. Technisch waren zij ook de beste al zeg ik het zelf.
opnamens heb ik nog niet gehoord. Waar zijn ze eigenlijk te beluisteren dan?
Mmh als je mijn bovenstaande bericht had gelezen, had je al geweten hoe ik daar vanaf weet.. maarja, je bent ook niet voor niets gitarist natuurlijkquote:
Hoe kom jíj aan die opnames dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:06 schreef guitarist.nl het volgende:
ik weet niet hoe lang dit topic openblijft, maar er worden vanavond live opnames gemaakt, dus ik zal wel ff wat posten
quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:20 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Mmh als je mijn bovenstaande bericht had gelezen, had je al geweten hoe ik daar vanaf weet.. maarja, je bent ook niet voor niets gitarist natuurlijk![]()
[..]
Hoe kom jíj aan die opnames dan?![]()
De befaamde sonor zat inderdaad vol met kussens. Maar buitendat hij speelde wel lekker dit keer. Met de voorrondes zat er een gat in het slagvel.quote:Op maandag 17 april 2006 22:38 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft opnames zitten maken die de bands als het goed is nog op CD aangeleverd krijgen.. hij was bezig ze om te zetten naar MP3 en zo kreeg ik een aantal nummers toe-geMSN't![]()
Van Mine was trouwens de zang minder goed - als geheel vond ik jullie wel de beste band.
ff een veer in jullie reet![]()
Die Sonor op de foto, zat dat ding vol met kussens ofzo? Dat ding klinkt niet zo best op de opnames.... bij geen enkele band.
Hij is daar nu 945 euro en dus dat wordt wel aantrekkelijk. Ik zit er nog even over na te denken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:47 schreef dazzled het volgende:
@roooytjuh
Ik heb de originele td03 kitset.
950 euro was die.
3 toms
2 cymbals
1hihat (zelfde pad als toms)
1 mesh head snare pd85
Bass
hihat controller
Meeste zaken verkopen voor rdat geld namelijk de kit zonder de meshhead snare. (www.muziekinstrumenten.com)
bron: www.asserjournaal.nlquote:Muzikaliteit en uitstraling gaven doorslag. Drentse Popprijs voor jonge Meppeler formatie The Girls
ASSEN – De Meppeler Band ‘The Girls’ heeft zaterdagavond in het Mercurius Theater de winst opgeëist tijdens de Drentse Popprijsfinale. De vier heren van ‘The Girls’ waren bijzonder blij toen ze de naam van hun band als winnaar hoorden uitroepen. De tranen bleven bij deze rockjongens dan ook niet achterwege.
In verschillende plaatsen werden voorrondes gehouden waaruit vijf finalisten voortvloeiden. De groep ’25 cigarettes’ uit Emmen won de voorronde van Schoonebeek, ‘Mine’ uit Beilen/Diever won in Roden en ‘Subgenx’ uit Emmen werd eerste in Hoogeveen. De band ‘Seven Inch’ werd over de gehele linie genomen beste tweede en kreeg daardoor een wildcard om in Assen plaats te nemen in de finale.
Rond de klok van negen klonken de eerste klanken uit de boxen in de zaal van het Mercuriustheater. ‘The Girls’ beten het spits af. Zo goed als zij begonnen zo eindigde ook de avond voor hen. Als jonge honden stonden zij te springen en te zingen op het podium. De jongens in de leeftijd van 19 tot en met 22 jaar waren ook nog de jongste deelnemers uit het veld. Als tweede kwamen de mannen van Seveninch op het podium. Met hun rap-metal muziek wisten zij precies de juiste snaar te treffen bij het publiek. Vol passie en overgave speelden zij alsof hun leven ervan afhing. Seveninch werd afgelost door ’25 Cigarettes’. Stevige rock klonk uit de speakers, maar in deze band was het enthousiasme ver te zoeken. De interactie met het publiek ontbrak. Dat was jammer, want met wat meer beleving hadden ze zeker verder kunnen komen.
De band ‘Subgenx’ liet een flink staaltje Emopop rock zien. Dit sloeg goed aan bij het publiek. Met deze band reisde tevens een volle bus supporters uit Emmen mee. Aan het einde van hun optreden konden ze daarom een flink applaus in ontvangst nemen.
De pop/rockband ‘ Mine’ speelde als hekkensluiter de sterren van de hemel op het podium van het Mercuriustheater. Aan de reacties van het publiek te merken leek het voorspelbaar dat zij er met de winst vandoor zouden gaan.
Rond kwart voor twaalf betrad de Asser band ‘The Heavens Devils’ de planken. Als winnaar van de Drentse popprijs 2005 mochten zij een jaar later andermaal laten zien wat ze in huis hadden.
De jury had veel tijd nodig om tot de uitslag te komen en rond half één kwam het verlossende woord. Winnaar van de Drentse popprijs 2006 werd dus ‘The Girls’. Daar waren de jongens van de band zo gelukkig mee, dat ze elkaar minutenlang stevig omhelsden. De tranen biggelden de 20-jarige bassist Bas Alkemade over de wangen. Hij kon maar niet geloven dat zij winnaar waren geworden.
”Ik had gedacht dat ‘Subgenx’ zou winnen en dat wij als het ware meer in hun voorprogramma stonden. Deze uitslag had ik niet durven dromen. We bestaan nog maar een half jaar en dit is mijn eerste bandje. Dat we hier hebben gewonnen, betekent voor mij dat we een toekomst hebben. Nu we zover zijn wil ik ook meer”. Ook juryvoorzitter Hans Vijfwinkel denkt dat de band wel eens hoge ogen kan gaan gooien.
”Voor ons waren zij de meest veelbelovende band van de avond. Hun manier van muziek maken, de frisheid en de uitstraling van jonge honden op het podium, heeft hen winnaar gemaakt. Binnen de jury waren er wel meningsverschillen, maar uiteindelijk zijn we toch tot dit oordeel gekomen”.
Peter Cats, gitarist van ‘ The Heavens Devils’ ziet ook een toekomst in de leden van ‘The Girls’. ” Ze zijn jong, muzikaal en kunnen nog ver komen. Helemaal na het winnen van deze finale. Met ons is alles erg goed gegaan sinds het behalen van de winst vorig jaar. We treden nu gemiddeld één keer per week op en hebben sindsdien veel contacten opgedaan. Mijn advies voor onze opvolgers is dan ook om goed door te gaan. Laat je niet uit het veld slaan als je niet wint, maar laat zien wat je waard bent”.
Door hun overwinning krijgen de leden van ‘The Girls’, bestaande uit Brian Esselbrugge (21), leadgitarist, Gert Jan Spijkerman (22), drummer, de reeds genoemde Bas Alkemade een Robin Kemper (19), zanger/slaggitarist. het de komende tijd flink druk.
Als winnaar zullen ze zeker te zien zijn op het bevrijdingsfestival in Assen, bij ‘Eurosonic’ in Groningen, op ‘Indorppop’ in Zuidwolde, in Café ’Docx’ te Assen en in Café ‘De Lijst’ in Hoogeveen. Daarnaast krijgen ze drie dagen lang een studio tot hun beschikking met professionele studio ondersteuning.
Iwona Douwes
jullie moesten huilen?quote:Op woensdag 19 april 2006 08:31 schreef dazzled het volgende:
tsjah, het is wat
neh alleen de bassist. Maarjah, hij had van iemand een fles wijn gekregen en ook geheel opgedronken. Dus toen liepen de emoties nog hoger op.quote:
ik had die fles wijn geregeldquote:Op woensdag 19 april 2006 18:48 schreef dazzled het volgende:
[..]
neh alleen de bassist. Maarjah, hij had van iemand een fles wijn gekregen en ook geheel opgedronken. Dus toen liepen de emoties nog hoger op.
Ik stond gewoon met me bossie bloemen en een big smile op het podium. haha,,
Jah,, het luisteren is al gebeurd, heb er ook al mee gespeeld..quote:Op donderdag 20 april 2006 22:43 schreef CasB het volgende:
Eerst luisteren, dan kopen
Heb er wel veel goede dingen over gehoord.
Ik ga direct een mail verzenden! Ik denk dat je Sara's zondag helemaal goed hebt gemaaktquote:Op zondag 23 april 2006 14:30 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Nou de knoop is doorgehakt
Als mijn drumkit verkocht is (Nemephis?) dan ga ik een Roland TD3V kit halen
Ik probeer je al heel lang te bereiken, maar je hebt NERGENS een mail adres staan. Ook niet op het drumforum enzo.quote:Op zondag 23 april 2006 20:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik ga direct een mail verzenden! Ik denk dat je Sara's zondag helemaal goed hebt gemaakt![]()
Nee dat klopt: spambots enzo.. maar ik heb jou al gemaild. En nu ga ik slapen.quote:Op zondag 23 april 2006 21:57 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik probeer je al heel lang te bereiken, maar je hebt NERGENS een mail adres staan. Ook niet op het drumforum enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |