abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35954757
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:46 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Oh, de gozer van de muziek winkel wilde mij die dingen aansmeren omdat ze veel langer mee gingen...
Ja zeiden ze tegen mij ook :S, maar er schijnt een zwak punt in te zitten, net onder te tip.
En ik speel te veel onder de tip dus op dat zwakke punt
  zondag 12 maart 2006 @ 10:29:01 #102
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_35961276
Het is maar net hoe lang de stokken het volhouden.
Ik maak heel veel gebruik van rimshots. ze breken bij mij altijd in het midden, ik doe ongeveer een 1.5 maand ofzo met 1 stok.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_35961310
quote:
Op zondag 12 maart 2006 10:29 schreef dazzled het volgende:
Ik maak heel veel gebruik van rimshots. ze breken bij mij altijd in het midden, ik doe ongeveer een 1.5 maand ofzo met 1 stok.
dan maak erg harde rimshots
nog nooit meegemaakt
pi_35970851
quote:
Op zondag 12 maart 2006 10:29 schreef dazzled het volgende:
Ja, dan raakt hij precies zo'n naad in het hout.
Had ik ook een keer meegemaakt: liet een man in een winkel even een snare horen, pakt een nieuw setje stokken gewoon slaan.. rim shot.. PATS.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:48:50 #105
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36021128
Ik maak idd erg harde rimshots, en ik mep best hard al zeg ik het zelf.

Owja, morgen me td3 kitset binnen,, (hoop ik, had afgelopen vrijdag al moeten gebeuren, foutje in de bestelling.. bleerg )
pi_36021752
Wat heb je daar nou voor betaald? Ik ben aan het denken of ik er ook een koop..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:38:09 #107
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36048351
He he,, eindelijk,,

pics

Ik heb voor deze kit

4x pd8 pads
1x mesh snare pd85 nogwat
2x cymballs
1 kick
hihat
rack
td3 module,
boel kabel

945 euro

dw5000 krijg je er dus niet bij, had ik al hehe
pi_36050928
Neem je ook fragmentjes op?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:08:01 #109
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36055040
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:08 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Neem je ook fragmentjes op?
Is ook de bedoeling,, maar ik moet nog even passende kabels halen, en wat meer ruimte creeeren in me kamer,
pi_36055234
ik vind mooi
ik kom binnenkort langs om ff te jammen
PS4 online: micro_nl
pi_36079062
WAt ik mij afvraag he, hoor je het getik van de stokken op je pads en van je basdrum erg hard? Zou het zeg maar doordreunen als je een houten vloer hebt? Want ik wil ook een kit kopen, maar ik wil dan ook kunnen spelen als mijn broertjes te bed liggen
pi_36083052
Leuk setje, Dazzled!! Leuk voor jou, leuk voor de buren!
quote:
WAt ik mij afvraag he, hoor je het getik van de stokken op je pads en van je basdrum erg hard? Zou het zeg maar doordreunen als je een houten vloer hebt? Want ik wil ook een kit kopen, maar ik wil dan ook kunnen spelen als mijn broertjes te bed liggen
Als je broertje in de kamer naast de jouwe ligt en je woont in een gehorig huis dan hoort hij het getik waarschijnlijk wel....
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:52:43 #113
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36083238
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik woon/leef/slaap/drum op zolder. Wij hebben betonnen vloeren, maar het getik van de bass is beneden hoorbaar als een heel zacht geklop. En niet meer alsof je er naast staat zoals bij een acoustische set.
Digi setje is ideaal voor mensen die geen oefenstudio thuis hebben en toch elke dag willen oefenen.

Sommige mensen gebruiken zelfs digi setjes om mee op te treden, maar dat vind ik maar altijd errug knullig staan. Dus heb je goeie acoustische set,, doe die dan NIET weg om een digi set aan te schaffen. Goeie acoustische set is voor het leven.
pi_36097480
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:52 schreef dazzled het volgende:

[..]

Ik woon/leef/slaap/drum op zolder. Wij hebben betonnen vloeren, maar het getik van de bass is beneden hoorbaar als een heel zacht geklop. En niet meer alsof je er naast staat zoals bij een acoustische set.
Digi setje is ideaal voor mensen die geen oefenstudio thuis hebben en toch elke dag willen oefenen.

Sommige mensen gebruiken zelfs digi setjes om mee op te treden, maar dat vind ik maar altijd errug knullig staan. Dus heb je goeie acoustische set,, doe die dan NIET weg om een digi set aan te schaffen. Goeie acoustische set is voor het leven.
Hehe, ik heb een tweedehands tama acoustische set van 200 euro Maarja daar heb ik nieuwe vellen op gezet en nieuwe bekkens en standaards voor gekocht. Dus ik hoop er 400 euro voor te krijgen en dan de rest te sparen voor een electrische kit.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:16:52 #115
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36114442
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:01 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Hehe, ik heb een tweedehands tama acoustische set van 200 euro Maarja daar heb ik nieuwe vellen op gezet en nieuwe bekkens en standaards voor gekocht. Dus ik hoop er 400 euro voor te krijgen en dan de rest te sparen voor een electrische kit.
Wat voor kit wil je dan?
pi_36115053
is td-5 beter dan td-3?

En wat kost een dubbele pendaal tegenwoordig voor een kit?
pi_36124127
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef dazzled het volgende:

[..]

Wat voor kit wil je dan?
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-168857.html

De zelfde module als jouwes (dus dat zit wel goed) maar een goedkopere kit.
pi_36124547
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-168857.html

De zelfde module als jouwes (dus dat zit wel goed) maar een goedkopere kit.
drumt dat niet irritant met van die 1/3 bekkens?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:47:24 #119
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36129541
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:43 schreef C2C het volgende:

[..]

drumt dat niet irritant met van die 1/3 bekkens?
De roland kit ,, heeft ook 1/3 bekkens, maar de achterkant is doorgetrokken ,, je merkt er niks meer of minder van.
Enigste wat de millenium kit niet heeft,, zijn de meerdere sensoren/triggers.
Zover ik het weet kunnen ze geen rimshots/clicks waarnemen.
De tompads bij de td3 nemen zowiezo geen rimshots waar. Snare en bekkens wel.
Hihat heeft 4 manieren van aanslaan bij origineel,,
Open hihat, edge en bow en dicht
De bekkens van roland nemen ook hardheid en positie waar. Dus waar je slaat en hoe hard,

De triggers van de goedkopere sets voelen minder lekker aan, en het geluid is moeilijk in te stellen ivm gevoeligheid van de triggers. (je slaat zacht, maar hij komt heel hard door) zulke ongein dus.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:47:52 #120
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36129557
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:35 schreef D-MIXXX het volgende:
is td-5 beter dan td-3?

En wat kost een dubbele pendaal tegenwoordig voor een kit?
td-5?????
pi_36131294
TD-6 toch?
pi_36133124
wat een raar topic
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:28:02 #123
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36140774
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:44 schreef RoOoYtJuH het volgende:
TD-6 toch?
td 5 heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. zal wel td6 zijn

Kwaliteit is niks beter. er zit alleen meer functies op de td6, en de td6 kan rimshots op alle toms waarnemen.
pi_36141546
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:28 schreef dazzled het volgende:

[..]

td 5 heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. zal wel td6 zijn

Kwaliteit is niks beter. er zit alleen meer functies op de td6, en de td6 kan rimshots op alle toms waarnemen.
Gebruik jij rimshots op je toms?
pi_36142348
quote:
Jij niet?

Kan soms heel leuk zijn
pi_36142625
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:39 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Jij niet?

Kan soms heel leuk zijn
Ik niet idd
pi_36142634
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

kan leuk zijn hoor
pi_36142755
Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=snel_gedrumd.mpg

Erg goede drummer, vette muziek ook
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:14:49 #129
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36143030
vanavond optreden, wiew
pi_36143547
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:00 schreef CasB het volgende:

k vind um niet zo... de hele tijd het zelfde eigenlijk
pi_36144473
quote:
Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen
Filmpje is niet heel bijzonder (als zou ik willen dat ik zo snel was met de DB), maar goed idee om de elektriek maar weer achter ons te laten.. lang leve échte drumstellen!
pi_36145123
Het filmpje is misschien niet zo bijzonder, maar hij heeft wel leuke fills, waar hij doubles speelt ipv singles zoals de 'normale' drummer zou doen
pi_36148318
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:00 schreef CasB het volgende:

Ik ken hem al, maar hij is wel geinig
Lekker snel is ie ook

Edit: mooie hap uit zijn bekken ook
pi_36148795
http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=05O4I9BU4HC1Y12XS8JCX62JNX

Filmje van Micheal Shack op een electrische roland kit! (Y)

En later op de avond een filmpje van Thomas Lang op een electrische Roland kit god wat is dat een vet filmpje
pi_36149632
He Rooytjuh, ik dacht dat we het gehad hadden met die electrische shit?...
pi_36149722
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:00 schreef Nemephis het volgende:
He Rooytjuh, ik dacht dat we het gehad hadden met die electrische shit?...
Omdat jij dat vond? Jaloers ofzo?

En hier het 2e filmpje:

http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=0WG0JW5C6RZZ90SNTXWYYSPMLN
pi_36152456
De Roland TD-5 is het oude model. Ik zou hem op dit moment niet meer kopen, tenzij je hem heel goedkoop kunt krijgen. De TD6 en zelfs de TD3 klinken vele malen beter, hebben ook "diepere" samples (met meer lagen) voor bepaalde trommels.
Ik heb zelf een TD-6 kit, maar dan met PD-80 gaasvellen en een CY-12H hihat. Speelt erg prettig, maar akoestisch is het nog niet. Trommeltjes zijn toch een stukje kleiner, en gaas geeft net wat andere feedback. Kent iemand trouwens Drumkit From Hell? Dat is een samplelibrary met high-quality drum samples die je door een software sampler in realtime met je computer af kunt spelen (via MIDI). Je gebruikt dan je computer als module. Ik heb de oude DKFH geprobeerd, klinkt al erg goed, en de samples hebben veel meer layers dan de samples in mijn module.
pi_36160414
Electronische kits zijn erg interessant, maar dan toch voor thuisprojecten, als oefenkits. Niet lullig bedoeld, ik moet je eerlijk zeggen dat ik graag zo'n ding zou willen, maar enkel en alleen voor het oefenen. Er gaat niets boven een échte...

paar oudere pics om in de stemming te komen

Mijn eerste drumstel: verkocht aan mijn oom en toen na een paar jaar zó terug gevonden. Het is hetzelfde drumstel als op de pic hieronder.
en hij had nog wel beloofd er goed voor te zorgen. Meteen in beslag genomen natuurlijk. Dit kan niet.

Mijn kit gefotografeerd door een heuse fotograaf en gefotosoept door ondergetekende

Beetje gratis Zildjian reclame.
Maar ff Serlui op deze gratis reclame wijzen... ik kan nog wel wat metaal met een K erop gebruiken

Foto genomen in de oefenruimte: Mijn bekkens, snare en oude pedaal (tegenwoordig Ludwig Speedking) en een lekkere Pearl Export.

Same pic, but larger.
Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Ondanks het feit datvele gebruikers die dit zien zich storen aan het feit dat ik hier zulke grote plaatjes post maak ik mijn plaatje lekker niet kleiner om van de melding af te komen
  zondag 19 maart 2006 @ 09:56:29 #141
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36161901
Drumkit from hell lijkt mij ook wel grappig om wat meer over te komen weten.

owja, even een bijzaak,,

Wij (the girls), m'n bandje dus, hebben de voorrondes gewonnen van drentse popprijs, we staan nu in de finale.. wiew,, en we bestaan in deze formatie (toen kwam ik er bij) ca 5 weken.
pi_36164796
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:56 schreef dazzled het volgende:
Drumkit from hell lijkt mij ook wel grappig om wat meer over te komen weten.

owja, even een bijzaak,,

Wij (the girls), m'n bandje dus, hebben de voorrondes gewonnen van drentse popprijs, we staan nu in de finale.. wiew,, en we bestaan in deze formatie (toen kwam ik er bij) ca 5 weken.
Heb je een site van jullie band? En waarom heet ie "The Girls" ?
pi_36164888
www.the-girls.nl het was nog een kutdrumstel ook,,,
maar GJ heeft het goed gedaan
pi_36167750
Ik vind het leuke muziek! Maarre... Drentse popprijs? Waa komen jullie vandaan dan? Ik kom ook uut Drente namelijk. Wie bent boer!
  zondag 19 maart 2006 @ 21:55:12 #145
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36182410
Nummers op de site heb ik niet gedrumt, dat heeft hun oude drummer gedaan...

We hopen na de finale iets met een demo en nieuwe nummers te kunnen gaan doen..
Wij komen uit Meppel.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:02:13 #146
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36185680

pi_36187075

Wat is dat toch met drummende Drenthen in dit topic? Ik woon zelf in Beilen

Mijn elektronische kit heb ik vooral om te oefenen, en voor een popkoor waar ik bij speel. Een akoestische kit is dan gauw veel te hard, dan moet je zachter gaan slaan, en daar heb ik een hekel aan, want dat gaat ten koste van m'n techniek (niet dat ik zo verschrikkelijk hard sla, maar een basisvolume heb je altijd). Voor het oefenen met band is het eigenlijk ook ideaal, ik moet alleen oppassen dat ik er niet teveel aan gewend raak: je moet ineens erg grote afstanden afleggen op zo'n akoestische kit
Maar voor situaties waar laag volume nodig is, is het een goede oplossing. In een kroeg of een feesttent ram ik me gewoon als vanouds de pleuris op m'n akoestische kit, die hierboven staat gepost.
pi_36188418
quote:
Mijn elektronische kit heb ik vooral om te oefenen, en voor een popkoor waar ik bij speel
Toch niet een popkoor waar ene Gerrie bij zit die sinds kort in een coverband in Assen zingt?! Daar sla ik bij op pannetjes en potjes namelijk en die vrouw zat bij één of ander popkoor richting Beil'n.
pi_36188538
Nee, dit popkoor komt uit Zuidwolde. Ik ken ze trouwens niet allemaal, zijn ongeveer 100 mensen Welke coverband? Ik ken er wel een aantal in Assen (maar voornamelijk oude rotten, dus als het nieuw is ken ik het waarschijnlijk niet).
  maandag 20 maart 2006 @ 08:06:29 #150
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36191287
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:40 schreef SolarX het volgende:
je moet ineens erg grote afstanden afleggen op zo'n akoestische kit
Die snap ik dan weer niet.. je hebt je pads toch niet vlak naast elkaar lijkt mij?? Ik heb me pads van me elec kit op de plek geplaatst waar m'n slagvlakken van m'n acoustische set zitten.
pi_36200550
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:25 schreef SolarX het volgende:
Nee, dit popkoor komt uit Zuidwolde. Ik ken ze trouwens niet allemaal, zijn ongeveer 100 mensen Welke coverband? Ik ken er wel een aantal in Assen (maar voornamelijk oude rotten, dus als het nieuw is ken ik het waarschijnlijk niet).
Mmh..de band is nieuw, maar er zitten wel twee ouwe rotten in.. dan bedoel ik echt óud .
Twee gasten die in de jaren tachtig met elkaar in kofferbandjes zaten in Assen e.o., Jaap en Dick (slaggitaar/zang & bas).

De leadgitarist is een jongen van 21 die nog geen bandjes-ervaring heeft, maar die wél zo goed is dat ie bij mijn technische project mag meedoen (alleen voor mensen die ook echt wat kunnen
pi_36202708
quote:
Op maandag 20 maart 2006 08:06 schreef dazzled het volgende:

[..]

Die snap ik dan weer niet.. je hebt je pads toch niet vlak naast elkaar lijkt mij?? Ik heb me pads van me elec kit op de plek geplaatst waar m'n slagvlakken van m'n acoustische set zitten.
Ik heb ze allemaal vrij dicht bijelkaar zitten, anders komt er wel erg veel "lucht" tussen. De pads zijn maar 8", mijn echte toms zijn 12, 13 en 16, die krijg ik vanwege hun grootte nooit zo dicht naast elkaar, en ik wil ze wel in het midden raken. Het ligt ook wel een beetje aan het rack, denk ik. Het is allemaal wat krapper. Ook de 8" van de pads zorgt voor een ander gevoel, vooral op de snaredrum. Andere techniek om de rim te raken, etc.

Nemephis: die namen zeggen me zo niets.
pi_36261252
Enigzins een crosspost met DrumForum.NL, maar ik wil jullie niet onthouden van mijn setje.. Ik ben er ook gewoon trots op.

Hierbij wat foto's genomen van mijn Gretsch Catalina Club Rock (met 26" Bassdrum)

Dat gat is idd niet rond en heeft een praktische reden, o.a. dat de terugslag bij zo'n 26" enorm is waardoor ik (zonder gat) bijna kan roffelen op het slagvel van de basdrum met mijn rechtervoet. Misschien wel leuk, maar niet handig in Rock 'n Roll . Daar komt nog afwerking voor

Op de onderste foto is de crash helemaal vooraan (18") te koop

[ Bericht 2% gewijzigd door WHiZZi op 22-03-2006 13:20:42 ]
pi_36266547
Jij hebt toch al een foto's van jouw drumstel gepost, alleen had je toen nog wat minder bekkens?
pi_36266919
Ja, maar dit is de 1e goede foto
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:15:48 #157
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36267967
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:01 schreef SolarX het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal vrij dicht bijelkaar zitten, anders komt er wel erg veel "lucht" tussen. De pads zijn maar 8", mijn echte toms zijn 12, 13 en 16, die krijg ik vanwege hun grootte nooit zo dicht naast elkaar, en ik wil ze wel in het midden raken. Het ligt ook wel een beetje aan het rack, denk ik. Het is allemaal wat krapper. Ook de 8" van de pads zorgt voor een ander gevoel, vooral op de snaredrum. Andere techniek om de rim te raken, etc.

Nemephis: die namen zeggen me zo niets.
M'n acoustische kit hebben dezelfde maten, maar toch laat ik express bij m'n elec kit de afstand even groot .. anders sla je op je acoustische kit totaal niet goed als je alleen maar oefent op je elec kit. Bij mij is er niks kraps aan,, kan precies dezelfde technieken gebruiken als m'n acoustische kit en m'n elec kit, en ik heb maar een td3 setje..
pi_36268834
Erg knap, maar niet mijn ding.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_36271349
Whizzi, wat voor ride is het dan, en wat moet je dr voor hebben?
pi_36272491
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:41 schreef crossover het volgende:
Erg knap, maar niet mijn ding.
Wat niet? Drummen?

dazzled: wellicht heb jij er minder last van dan ik, maar toch: ga maar eens een week enkel electronisch drummen, dan merk je het verschil wel, denk ik
pi_36273054
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:37 schreef SolarX het volgende:

[..]

Wat niet? Drummen?
Nee de stijl natuurlijk!!
Dit is meer mijn ding klik
pi_36273255
Ach, zo heel ver ligt het niet uit elkaar, vind ik
pi_36273543
quote:
Wat was dat voor een drummers-bijeenkomst? Greg Bizonette zie ik nog opkomen na afloop - Dave Weckl en Vinnie Colaiuta herkende ik, was die derde Steve Gadd?

Erg gaaf filmpje idd!
pi_36273568
quote:
Dit is meer mijn ding
Mike Portnoy, ook erg gaaf!
pi_36291189
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:15 schreef dazzled het volgende:

[..]
Wisten jullie al dat D. echt heel erg lief is
(ja ik verveel me )
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:26:42 #168
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36293098
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:37 schreef SolarX het volgende:

[..]

Wat niet? Drummen?

dazzled: wellicht heb jij er minder last van dan ik, maar toch: ga maar eens een week enkel electronisch drummen, dan merk je het verschil wel, denk ik
Ik doe niet anders dan electrisch, ik speel 1 x in de week acoustisch, in oefenruimte met me bandje,, en doordeweeks in me slaapkamer, elke dag paar uur.

wat voor kit heb jij dan ?
pi_36296801
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:00 schreef Nemephis het volgende:
Whizzi, wat voor ride is het dan, en wat moet je dr voor hebben?
Mijn ride is een Masterworks Cymbals 21" Custom. Die staat niet te koop (tenzij je er veel geld voor wilt geven )

Ik heb een Sabian Vault 18" crash te koop staan. Hiervoor moet ik rond de ¤200 voor hebben.
pi_36298764
quote:
wat voor kit heb jij dan?
Mijn akoestische kit is een Sonor Sonic Plus, met Paiste Alpha bekkens (zie foto's eerder in dit topic).
Mijn electronische is een Roland TD-6 met 4x PD80R, 1xCY12H, 2 verdwaalde PD6's en 2 CY-6 bekkens. Zodra ik m'n fotocamera terug heb, zal ik hem op de foto zetten
pi_36303341
quote:
Ik heb een Sabian Vault 18" crash te koop staan. Hiervoor moet ik rond de ¤200 voor hebben.
Neen danku dan. Er moet wél Zildjian op staan
pi_36305552
Da's echt het meest kansloze wat ik ooit gehoord heb
pi_36305643
Misschien bedoelt hij wel dat hij alleen Zildjian bekkens wil hebben..
pi_36306310
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:17 schreef crossover het volgende:
Misschien bedoelt hij wel dat hij alleen Zildjian bekkens wil hebben..
Daarom is het ook kansloos
pi_36310506
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:41 schreef CasB het volgende:

[..]

Daarom is het ook kansloos

gaan we weer een discussie krijgen dat zildjian lang niet het beste merk is?
pi_36310561
Nee. Ik ben alleen van mening dat mensen verder moeten kijken dan Zildjian.
pi_36312241
quote:
Nee. Ik ben alleen van mening dat mensen verder moeten kijken dan Zildjian.
Heb ik al gedaan. Ik zeg niet dan andere merken slechter zijn, ik zeg alleen dat ík Zildjian wil. Meer niet... maarre.. anders koop jij dat bekken?
pi_36312616
Nee ik heb geen crash nodig...alleen een hihat en ride
pi_36319790
Je kunt er nog een kopen en dan heb je een grote hihat

Ride kan ook wel, mits je houdt van een crash-geluid

Overigens, ik heb 1 Zildjian, 4x Sabian en 1x Masterwork Cymbals. Tuurlijk is je bekkensmaak persoonlijk en als iemand alleen merk X wilt, moet hij dat vooral doen, al vind ik het persoonlijk wel jammer. Je kunt namelijk perfect geluiden/bekkenmerken ook mengen. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee en je geluid kan er beter op worden.

Da's hetzelfde zeggen als:
Ik gebruik alleen Pearl want dat is het beste merk, of nog een simpeler voorbeeld:
"Ik wil alleen maar een gele fiets want een groene fiets is minder goed heb ik gehoord"

Voor alles is het verstandig om verder te kijken dan je eigen wereldje. Ik dacht vroeger ook dat Tama "da bomb" was. Tama is allang verkocht en ik drum nu op in mijn ogen een veel betere Gretsch.

Conclusie: Kijk altijd verder dan je neus lang is.
pi_36335094
quote:
Je kunt er nog een kopen en dan heb je een grote hihat
quote:
Overigens, ik heb 1 Zildjian, 4x Sabian en 1x Masterwork Cymbals. Tuurlijk is je bekkensmaak persoonlijk en als iemand alleen merk X wilt, moet hij dat vooral doen, al vind ik het persoonlijk wel jammer. Je kunt namelijk perfect geluiden/bekkenmerken ook mengen. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee en je geluid kan er beter op worden.
Ik moet zeggen, in de oefenruimte lag een hele lekkere Sabian crash van enkele tientallen jaren oud...

Ik heb veel geprobeerd in de afgelopen jaren, sommige soorten en merken bevielen héél goed, andere minder. Maar is wel lastig open minded te blijven: Zo heb ik bijvoorbeeld in de tijd dat Meinl begon een crash en een ride daarvan gekocht. Wat een kutdingen waren dat zeg!!!!
Nu heb ik al van diverse kanten gehoord dat Meinl tegenwoordig redelijk goed is, maar toch....
Mijn hihat is een 13" van Royal, een ding uit de jaren zestig. En mijn splash is van Sabian, maar die past niet bij mijn stijl, het is een 12" BX8 Pro waar nog een keer een Zildjian voor in de plaats moet komen, zo'n lekkere 10" bright splash!
Owja, en ik hád een Zildjian Avedis China Low Boy (geen wonder dat mensen die níet drummen er niks van snappen met zulke namen) maar die heb ik geruild tegen een Paiste chinees van een vriend van mij.
De rest van de ijzerzooi zijn Zildjian K's die ik pas na een lange zoektocht aangeschaft heb en waar ik géén spijt van heb, ze bieden wat ik zoek - vandaar dat ik de rest ook wel uit die serie wil.

eigenlijk is het gewoon een kwestie van geldgebrek: anders kocht ik gewoon van elk merk een setje maarja, zo rijk ben ik niet helaas
pi_36335131
quote:
"Ik wil alleen maar een gele fiets want een groene fiets is minder goed heb ik gehoord"
Gele fietsen schijnen echt beter te zijn

Je hebt overigens wel gelijk over die mensen die Zildjians kopen omdat het Zildjians zijn, dat is net zoiets als mensen die Nike-schoenen kopen omdat er Nike op staat, oftewel, zoek een hobby...

[ Bericht 53% gewijzigd door Nemephis op 24-03-2006 18:15:27 (aanvullingkje) ]
pi_36337687
kreeg net paar pics van gisteren van de bard toegemaild

pi_36339163
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Gele fietsen schijnen echt beter te zijn

Je hebt overigens wel gelijk over die mensen die Zildjians kopen omdat het Zildjians zijn, dat is net zoiets als mensen die Nike-schoenen kopen omdat er Nike op staat, oftewel, zoek een hobby...
Ik ging er wel eerder door naar luisteren.
Gaaf drumstelletje trouwens!
pi_36352206
quote:
Gaaf drumstelletje trouwens!
Thnx! Is nog uit de tijd van Keith Moon
pi_36361333
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Thnx! Is nog uit de tijd van Keith Moon
pi_36382896
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Nemephis het volgende:

[..]

[..]

eigenlijk is het gewoon een kwestie van geldgebrek: anders kocht ik gewoon van elk merk een setje maarja, zo rijk ben ik niet helaas
Ik wil er ooit nog een keer een hele set Wuhans bij...gewoon om te kijken hoe dat nou een keer live klinkt...
pi_36401530
Klinkt vast niet slecht, maar dan mag je wel elke 3 maanden nieuwe kopen
Ik sla ze in elk geval kapot. Maar ik had een China die best heel goed klonk, lekker trashy en niet zoveel irritante boventonen zoals de middenklassers vaak hebben (omdat ze te dik zijn).
pi_36404803
Mijn crash is anders nog steeds heel...
pi_36410372
Het zijn Zildjian Paper Thin K's die ik al acht jaar heb (maar er is er één kapot gegaan in het begin, viel gelukkig onder garantie)
  maandag 27 maart 2006 @ 22:57:23 #191
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36420492
Ik heb mijn Meinl classic en me paiste alpha's nog steeds, uhm 6 jaar nu ondertussen, bevalt me prima, nog nooit wat kapot geslagen.
Geld is op dus kom niet met dure adviesen, owja ik vroeg niet eens om advies, hehe
pi_36421641
quote:
Geld is op dus kom niet met dure adviesen, owja ik vroeg niet eens om advies, hehe
Gratis advies dan: niet harder gaan slaan

En voor de geïnteresseerden onder ons: morgenavond vanavond TV aan!
quote:
Keith Moon

In Het Uur van de Wolf de documentaire over het verwoestende leven van Keith Moon, drummer bij The Who van 1965 tot 1978. Moon was de verpersoonlijking van seks, drugs en rock ‘n roll. Zijn agressieve en virtuoze drumstijl, prettig gestoorde gedrag bij optredens en humor maakte hem populair bij het publiek. Maar zijn excessieve levensstijl kostte hem het leven, hij stierf op zijn 32ste. In de documentaire vertellen collega’s en vrienden het buitengewone levensverhaal van ‘Moon the Loon’.

dinsdag 28 maart 2006
om 20.25 uur bij de NPS op Nederland 3

[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 28-03-2006 17:51:58 ]
pi_36589236
*schop omhoog*

wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?

ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.

hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
pi_36589465
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*

ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.

hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
Haha de traps

Ik ben nu met mijn ouders aan het discuseren of ik die mag voor mijn verjaardag!
  maandag 3 april 2006 @ 12:00:46 #196
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_36603420
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*

Ik heb zelf een Roland td3 kitset. Ik heb alleen een snare met gaasvel. De bass is idd het enigste probleem waar je mee kunt zitten. Ik zelf heb een pad als kick, geen gaas. Ik heb wel eens gespeeld op gaaskitje en het lawaai is aanzienlijk minder dan een pad set.

Ik vind alleen bij het traps setje het niet zo stevig uitzien. Maar daar zeg ik het al, Uitzien, heb er geen ervaring mee.

Wat mischien heel erg goed zal helpen is een klein drumpodiumpje maken van pellets met een vloertje erop, en eventueel vloerbedekking.
pi_36618240
Ik ga A.S Zaterdag naar Feedback om die kit te bekijken. Dus dan horen jullie het wel. Maar mag je het daar ook uit proberen eigenlijk? Want dan ga ik meteen kijken hoe die speelt.
pi_36714722
Zijn er hier wat mensen met cajon ervaring? Ik krijg binnenkort een cajon voor mn verjaardag ( toffe ouders ) en ik kan kiezen tussen twee merken

een Stagg CAJ-50 (69euro incl tas)

en een Meinl Headliner (79 euro)

what to do?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_36715258
kiezen voor Pearl

nee serieus; kun je ze niet allebei uitproberen??
pi_36715300
nou, het probleem is dat ik de bovenste pas over een maand kan proberen ( hij moet eerst weer aan die winkel geleverd worden) en die andere is in Rotterdam ( ik ben opt moment en brabant ) en ik wil hem nu
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')