Ja zeiden ze tegen mij ook :S, maar er schijnt een zwak punt in te zitten, net onder te tip.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:46 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Oh, de gozer van de muziek winkel wilde mij die dingen aansmeren omdat ze veel langer mee gingen...
dan maak erg harde rimshotsquote:Op zondag 12 maart 2006 10:29 schreef dazzled het volgende:
Het is maar net hoe lang de stokken het volhouden.
Ik maak heel veel gebruik van rimshots. ze breken bij mij altijd in het midden, ik doe ongeveer een 1.5 maand ofzo met 1 stok.
Ja, dan raakt hij precies zo'n naad in het hout.quote:Op zondag 12 maart 2006 10:29 schreef dazzled het volgende:
Het is maar net hoe lang de stokken het volhouden.
Ik maak heel veel gebruik van rimshots. ze breken bij mij altijd in het midden, ik doe ongeveer een 1.5 maand ofzo met 1 stok.
Is ook de bedoeling,, maar ik moet nog even passende kabels halen, en wat meer ruimte creeeren in me kamer,quote:
Als je broertje in de kamer naast de jouwe ligt en je woont in een gehorig huis dan hoort hij het getik waarschijnlijk wel....quote:WAt ik mij afvraag he, hoor je het getik van de stokken op je pads en van je basdrum erg hard? Zou het zeg maar doordreunen als je een houten vloer hebt? Want ik wil ook een kit kopen, maar ik wil dan ook kunnen spelen als mijn broertjes te bed liggen
Ik woon/leef/slaap/drum op zolder. Wij hebben betonnen vloeren, maar het getik van de bass is beneden hoorbaar als een heel zacht geklop. En niet meer alsof je er naast staat zoals bij een acoustische set.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
WAt ik mij afvraag he, hoor je het getik van de stokken op je pads en van je basdrum erg hard? Zou het zeg maar doordreunen als je een houten vloer hebt? Want ik wil ook een kit kopen, maar ik wil dan ook kunnen spelen als mijn broertjes te bed liggen
Hehe, ik heb een tweedehands tama acoustische set van 200 euroquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:52 schreef dazzled het volgende:
[..]
Ik woon/leef/slaap/drum op zolder. Wij hebben betonnen vloeren, maar het getik van de bass is beneden hoorbaar als een heel zacht geklop. En niet meer alsof je er naast staat zoals bij een acoustische set.
Digi setje is ideaal voor mensen die geen oefenstudio thuis hebben en toch elke dag willen oefenen.
Sommige mensen gebruiken zelfs digi setjes om mee op te treden, maar dat vind ik maar altijd errug knullig staan. Dus heb je goeie acoustische set,, doe die dan NIET weg om een digi set aan te schaffen. Goeie acoustische set is voor het leven.
Wat voor kit wil je dan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:01 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Hehe, ik heb een tweedehands tama acoustische set van 200 euroMaarja daar heb ik nieuwe vellen op gezet en nieuwe bekkens en standaards voor gekocht. Dus ik hoop er 400 euro voor te krijgen en dan de rest te sparen voor een electrische kit.
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-168857.htmlquote:
drumt dat niet irritant met van die 1/3 bekkens?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-168857.html
De zelfde module als jouwes (dus dat zit wel goed) maar een goedkopere kit.
De roland kit ,, heeft ook 1/3 bekkens, maar de achterkant is doorgetrokken ,, je merkt er niks meer of minder van.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:43 schreef C2C het volgende:
[..]
drumt dat niet irritant met van die 1/3 bekkens?
td-5?????quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:35 schreef D-MIXXX het volgende:
is td-5 beter dan td-3?
En wat kost een dubbele pendaal tegenwoordig voor een kit?
td 5 heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. zal wel td6 zijnquote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:44 schreef RoOoYtJuH het volgende:
TD-6 toch?
Gebruik jij rimshots op je toms?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:28 schreef dazzled het volgende:
[..]
td 5 heb ik nog nooit van gehoord, vandaar. zal wel td6 zijn
Kwaliteit is niks beter. er zit alleen meer functies op de td6, en de td6 kan rimshots op alle toms waarnemen.
k vind um niet zo... de hele tijd het zelfde eigenlijkquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:00 schreef CasB het volgende:
Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=snel_gedrumd.mpg
Erg goede drummer, vette muziek ook
Filmpje is niet heel bijzonder (als zou ik willen dat ik zo snel was met de DB), maar goed idee om de elektriek maar weer achter ons te laten.. lang leve échte drumstellen!quote:Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen
Ik ken hem al, maar hij is wel geinigquote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:00 schreef CasB het volgende:
Zo, ff een filmpje om het topic van de electrische kits af te krijgen:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=snel_gedrumd.mpg
Erg goede drummer, vette muziek ook
Omdat jij dat vond? Jaloers ofzo?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:00 schreef Nemephis het volgende:
He Rooytjuh, ik dacht dat we het gehad hadden met die electrische shit?...![]()
Heb je een site van jullie band? En waarom heet ie "The Girls" ?quote:Op zondag 19 maart 2006 09:56 schreef dazzled het volgende:
Drumkit from hell lijkt mij ook wel grappig om wat meer over te komen weten.
owja, even een bijzaak,,
Wij (the girls), m'n bandje dus, hebben de voorrondes gewonnen van drentse popprijs, we staan nu in de finale.. wiew,, en we bestaan in deze formatie (toen kwam ik er bij) ca 5 weken.
Toch niet een popkoor waar ene Gerrie bij zit die sinds kort in een coverband in Assen zingt?! Daar sla ik bij op pannetjes en potjes namelijk en die vrouw zat bij één of ander popkoor richting Beil'n.quote:Mijn elektronische kit heb ik vooral om te oefenen, en voor een popkoor waar ik bij speel
Die snap ik dan weer niet.. je hebt je pads toch niet vlak naast elkaar lijkt mij?? Ik heb me pads van me elec kit op de plek geplaatst waar m'n slagvlakken van m'n acoustische set zitten.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:40 schreef SolarX het volgende:
je moet ineens erg grote afstanden afleggen op zo'n akoestische kit
Mmh..de band is nieuw, maar er zitten wel twee ouwe rotten in.. dan bedoel ik echt óudquote:Op maandag 20 maart 2006 00:25 schreef SolarX het volgende:
Nee, dit popkoor komt uit Zuidwolde. Ik ken ze trouwens niet allemaal, zijn ongeveer 100 mensenWelke coverband? Ik ken er wel een aantal in Assen (maar voornamelijk oude rotten, dus als het nieuw is ken ik het waarschijnlijk niet).
Ik heb ze allemaal vrij dicht bijelkaar zitten, anders komt er wel erg veel "lucht" tussen. De pads zijn maar 8", mijn echte toms zijn 12, 13 en 16, die krijg ik vanwege hun grootte nooit zo dicht naast elkaar, en ik wil ze wel in het midden raken. Het ligt ook wel een beetje aan het rack, denk ik. Het is allemaal wat krapper. Ook de 8" van de pads zorgt voor een ander gevoel, vooral op de snaredrum. Andere techniek om de rim te raken, etc.quote:Op maandag 20 maart 2006 08:06 schreef dazzled het volgende:
[..]
Die snap ik dan weer niet.. je hebt je pads toch niet vlak naast elkaar lijkt mij?? Ik heb me pads van me elec kit op de plek geplaatst waar m'n slagvlakken van m'n acoustische set zitten.
M'n acoustische kit hebben dezelfde maten, maar toch laat ik express bij m'n elec kit de afstand even groot .. anders sla je op je acoustische kit totaal niet goed als je alleen maar oefent op je elec kit. Bij mij is er niks kraps aan,, kan precies dezelfde technieken gebruiken als m'n acoustische kit en m'n elec kit, en ik heb maar een td3 setje..quote:Op maandag 20 maart 2006 16:01 schreef SolarX het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal vrij dicht bijelkaar zitten, anders komt er wel erg veel "lucht" tussen. De pads zijn maar 8", mijn echte toms zijn 12, 13 en 16, die krijg ik vanwege hun grootte nooit zo dicht naast elkaar, en ik wil ze wel in het midden raken. Het ligt ook wel een beetje aan het rack, denk ik. Het is allemaal wat krapper. Ook de 8" van de pads zorgt voor een ander gevoel, vooral op de snaredrum. Andere techniek om de rim te raken, etc.
Nemephis: die namen zeggen me zo niets.
Wat niet? Drummen?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:41 schreef crossover het volgende:
Erg knap, maar niet mijn ding.
Wat was dat voor een drummers-bijeenkomst? Greg Bizonette zie ik nog opkomen na afloop - Dave Weckl en Vinnie Colaiuta herkende ik, was die derde Steve Gadd?quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:27 schreef BeRightBack het volgende:
Erg gaaf!
http://video.google.com/videoplay?docid=-238233054317875548&q=vinnie+colaiuta
Ik doe niet anders dan electrisch, ik speel 1 x in de week acoustisch, in oefenruimte met me bandje,, en doordeweeks in me slaapkamer, elke dag paar uur.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:37 schreef SolarX het volgende:
[..]
Wat niet? Drummen?
dazzled: wellicht heb jij er minder last van dan ik, maar toch: ga maar eens een week enkel electronisch drummen, dan merk je het verschil wel, denk ik
Mijn ride is een Masterworks Cymbals 21" Custom. Die staat niet te koop (tenzij je er veel geld voor wilt gevenquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:00 schreef Nemephis het volgende:
Whizzi, wat voor ride is het dan, en wat moet je dr voor hebben?
Mijn akoestische kit is een Sonor Sonic Plus, met Paiste Alpha bekkens (zie foto's eerder in dit topic).quote:wat voor kit heb jij dan?
Neen danku dan. Er moet wél Zildjian op staanquote:Ik heb een Sabian Vault 18" crash te koop staan. Hiervoor moet ik rond de ¤200 voor hebben.
Daarom is het ook kansloosquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:17 schreef crossover het volgende:
Misschien bedoelt hij wel dat hij alleen Zildjian bekkens wil hebben..
Heb ik al gedaan. Ik zeg niet dan andere merken slechter zijn, ik zeg alleen dat ík Zildjian wil. Meer niet... maarre.. anders koop jij dat bekken?quote:Nee. Ik ben alleen van mening dat mensen verder moeten kijken dan Zildjian.
quote:Je kunt er nog een kopen en dan heb je een grote hihat
Ik moet zeggen, in de oefenruimte lag een hele lekkere Sabian crash van enkele tientallen jaren oud...quote:Overigens, ik heb 1 Zildjian, 4x Sabian en 1x Masterwork Cymbals. Tuurlijk is je bekkensmaak persoonlijk en als iemand alleen merk X wilt, moet hij dat vooral doen, al vind ik het persoonlijk wel jammer. Je kunt namelijk perfect geluiden/bekkenmerken ook mengen. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee en je geluid kan er beter op worden.
Gele fietsen schijnen echt beter te zijnquote:"Ik wil alleen maar een gele fiets want een groene fiets is minder goed heb ik gehoord"
Ik ging er wel eerder door naar luisteren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Gele fietsen schijnen echt beter te zijn
Je hebt overigens wel gelijk over die mensen die Zildjians kopen omdat het Zildjians zijn, dat is net zoiets als mensen die Nike-schoenen kopen omdat er Nike op staat, oftewel, zoek een hobby...
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Thnx! Is nog uit de tijd van Keith Moon
Ik wil er ooit nog een keer een hele set Wuhans bij...gewoon om te kijken hoe dat nou een keer live klinkt...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:11 schreef Nemephis het volgende:
[..]
![]()
[..]
eigenlijk is het gewoon een kwestie van geldgebrek: anders kocht ik gewoon van elk merk een setje maarja, zo rijk ben ik niet helaas
Gratis advies dan: niet harder gaan slaanquote:Geld is op dus kom niet met dure adviesen, owja ik vroeg niet eens om advies, hehe
quote:Keith Moon
In Het Uur van de Wolf de documentaire over het verwoestende leven van Keith Moon, drummer bij The Who van 1965 tot 1978. Moon was de verpersoonlijking van seks, drugs en rock ‘n roll. Zijn agressieve en virtuoze drumstijl, prettig gestoorde gedrag bij optredens en humor maakte hem populair bij het publiek. Maar zijn excessieve levensstijl kostte hem het leven, hij stierf op zijn 32ste. In de documentaire vertellen collega’s en vrienden het buitengewone levensverhaal van ‘Moon the Loon’.
dinsdag 28 maart 2006
om 20.25 uur bij de NPS op Nederland 3
Haha de trapsquote:Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*
wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?
ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.
hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
Ik heb zelf een Roland td3 kitset. Ik heb alleen een snare met gaasvel. De bass is idd het enigste probleem waar je mee kunt zitten. Ik zelf heb een pad als kick, geen gaas. Ik heb wel eens gespeeld op gaaskitje en het lawaai is aanzienlijk minder dan een pad set.quote:Op zondag 2 april 2006 21:07 schreef xenophoniac het volgende:
*schop omhoog*
wie heeft hier ervaring met electrisch drummen in een (erg) gehorig huis?
ik wil dit geval kopen maar ik ben bang dat mijn ouders of zelfs buren gaan klagen. omdat het gaasvellen zijn lijkt me dat mijn iron cobra dubbelpedaal het enige is wat nare doorklink-geluiden zou kunnen veroorzaken.
hoe los je zoiets op? ik d8 aan zo'n dikke rubberen vloerveegmat met open profiel en daarop nog 'n gewoon stukje tapijt. is dit voldoende? iemand ervaring hiermee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |