quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:57 schreef Refragmental het volgende:Ik heb vandaag pas voor het eerst het filmpje hiervan gezien.
Kan er niet echt wakker van liggen. Zoals iemand hierboven al zei, die kinderen daar zijn levensgevaarlijk. Ze gooien met vanalles en nogwat en je mag niks terugdoen.
Heb een maand of 2 geleden een filmpje gezien van een colonne voertuigen die over een befaamde route reden waar kinderen iedere dag staan te wachten om stenen te gooien naar militairen en westerse mensen. Het is niet prettig rijden met een stenenregen tegen je voorruit en zijraampjes die het mogelijk ieder moment kunnen begeven waardoor je zelf kwetsbaar kunt worden voor die stenen.
En denk maar niet dat pappie en mammie daar hun kinderen straffen voor dit gedrag. Die moedigen het juist vaak aan vawege het feit dat militairen NIKS terug mogen doen bij kinderen.
De enige straf die de kinderen daar begrijpen is een pak rammel.
Je kunt er haast zeker van zijn dat de kinderen in het filmpje niet meer mee zullen doen aan rellen.
Ik denk van niet, eigenlijk. En dat is nou het shitte eraan.
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:43 schreef _The_General_ het volgende:[..]
De beelden zijn echt, geloof ik best. Maar wie weet de context? Wat ging er aan vooraf. Niemand weet het precies. De onduidelijke afkomst met een duidelijk later ingesproken stem komt op mij over als gerichte propaganda tegen de geallieerden.
Ik denk echter dat het geluid wél echt is. Ik heb zelf tijdens vakantie ook wel eens opnames gemaakt met n normale videocamera, en dan hoor je inderdaad soms de wind suizen (zoals in het filmpje) je stem heel helder, omdat je dichtbij ben (zoals in het filmpje) en datgene wat je filmt met wat ruis (zoals in het filmpje).
Een bioscoopfilm heeft natuurlijk wat meer microfoons gebruikt, en is het allemaal net wat 'ruislozer'. Dat die stem opvallend helder overkomt is inderdaad iets wat mij ook opviel bij het terugkijken van m'n vakantieopnames. Gewoon zo'n digital Hi8 ofzo.
[ Bericht 15% gewijzigd door Yildiz op 14-02-2006 20:41:51 ]
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.