abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34957685
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ze kunnen blijkbaar namens Marokkanen praten dus een bijeenkomst zal niet echt moeilijk zijn
Zijn ze democratisch verkozen ofzo?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34957748
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:48 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Nederlandse mentaliteit? Sorry, maar wil je mijn mentaliteit niet verwarren met een stelletje ruggegraatloze windzakken van een eunuchen? En al helemaal niet met die van gretige pijpsletjes van 13?
Mij met 16 miljoen anderen over één kam scheren vind ik ronduit beledigend.
Het is idd niet leuk om met miljoenen anderen over 1 kam geschoren te worden.
pi_34957750
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Zijn ze democratisch verkozen ofzo?
nee, meestal hebben ze geen achterban
pi_34957753
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tazzz?
nee, m'n tas laat ik lekker thuis. Stel je voor dattie uit m'n auto gestolen wordt, kan ik in m'n achteruit erachteraan
pi_34957766
google: tazz, tezz, tozz - poep, shit
pi_34957787
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is idd niet leuk om met miljoenen anderen over 1 kam geschoren te worden.
En wat U niet wil wat U geschiedt, doe dat dan ook een ander niet.
pi_34957795
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:52 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

nee, m'n tas laat ik lekker thuis. Stel je voor dattie uit m'n auto gestolen wordt, kan ik in m'n achteruit erachteraan
tazz was dan zelfde maar in ander dialect, maar goed..
pi_34957856
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee, meestal hebben ze geen achterban
hoe kunnen ze dan namens Marokkanen spreken?
pi_34957863
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:55 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

hoe kunnen ze dan namens de Marokkanen spreken?
Op zelfde manier als dat radicalen namens de islam spreken
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:58:10 #135
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_34957907
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Het hele gebeuren heeft meer aandacht gekregen dan het verdiend. Al denk ik dat sommigen er wel op hadden gehoopt, jammer genoeg voor hen dat het niet *compleet* uit de hand liep..
Precies en het tolereren van deze 'demonstratie' was gewoon een verstandige beslissing naar mijn mening.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_34957956
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op zelfde manier als dat radicalen namens de islam spreken
Niet, dus.
pi_34957973
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:59 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Niet, dus.
Hoeveel mensen lopen dus wel met zo een idee/overtuiging rond?
pi_34957981
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:58 schreef Flumina het volgende:

[..]

Precies en het tolereren van deze 'demonstratie' was gewoon een verstandige beslissing naar mijn mening.
Gedogen is meer het woord dat je zoekt denk ik. Voor de goede lieve vrede is maar gekozen om de demo door te laten gaan, maar normaliter gesproken zou de ME het handeltje weggeknuppeld hebben.
pi_34958096
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel mensen lopen dus wel met zo een idee/overtuiging rond?
Teveel, en hoe meer we dit soort protesten tolereren, hoe meer mensen het idee krijgen dat deze moslims namens een grotere groep spreken.
pi_34958137
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:05 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Teveel, en hoe meer we dit soort protesten tolereren, hoe meer mensen het idee krijgen dat deze moslims namens een grotere groep spreken.
zonder dit soort prostesten heb je helemaal geen tegengas moslims, ik steun ze deels wel
pi_34958143
ik ga pitten, veel plezier morgen op de dam, sloop niet te veel, laat nog wat over voor het aanstaande wereldkampioenschap begin juli.
pi_34958154
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:05 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Wel nee, laat die kneusjes toch lekker demonstreren; kunnen ze mooi hun mening vrij verkondigen. Je (lees: de media) moet er alleen geen aandacht aan besteden.
pi_34958170
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:07 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ga pitten, veel plezier morgen op de dam, sloop niet te veel, laat nog wat over voor het aanstaande wereldkampioenschap begin juli.
truste, mijn clubje heeft op verzoek van een wethouder opkomst afgezegd, dus ik blijf morgen fokken
pi_34958185
Morgen rellen
pi_34958199
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:08 schreef Singa het volgende:

[..]

Wel nee, laat die kneusjes toch lekker demonstreren; kunnen ze mooi hun mening vrij verkondigen. Je (lees: de media) moet er alleen geen aandacht aan besteden.
Ik denk persoonlijk dat de media wel baalt dat er niks gebeurt is in Nederland. Triest genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2006 01:10:38 ]
pi_34958216
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:09 schreef Youssef het volgende:
Morgen rellen
pi_34958267
quote:
Deense ambassadeur verlaat Syrië

De Deense ambassadeur in Syrië is vrijdag vertrokken uit het land uit angst voor wraakacties van moslims voor de plaatsing van omstreden spotprenten over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten. Dit heeft het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag bekendgemaakt.

Afgelopen zaterdag werden in de Syrische hoofdstad Damascus zowel de Deense als de Noorse ambassade in brand gestoken. Denemarken is van mening dat de bescherming die de Syrische autoriteiten bieden aan zijn diplomatieke vertegenwoordiging "onacceptabel laag" is en heeft daarom de ambassadeur teruggetrokken.
Deense ambassadeur verlaat Syrië

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2006 01:13:07 ]
pi_34958298
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 01:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat de media wel baalt dat er niks gebeurt is in Nederland. Triest genoeg.
Idd, maar er is nog "hoop", de NOS- en RTL-nieuwsbusjes staan vast al klaar in de buurt van de Dam...
pi_34958446
Waar ik me in deze discussie het meest aan kan storen is hoe Jan en alleman naar het 'absolute' recht op vrijheid van meningsuiting in onze grondwet verwijst. Ik zal hem er dan maar even bijpakken, artikel 7 lid 3 van onze Grondwet:
quote:
Voor het openbaren van gedachten of gevoelens ... heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Ten eerste is het dus een censuurverbod. Ten tweede onstaat eruit slechts een relatief recht, dat wil zeggen een recht dat ingeperkt kan worden door de formele wetgever (Staten Generaal). Dat is dan ook gebeurd zoals blijkt uit artikel 137c t/m 137g van het Strafrecht waarin het expliciet verboden wordt om het (relatieve) recht te gebruiken met als doel het beledigen van een bevolkingsgroep, aanzetten tot discriminatie van een bevolkinsgroep en tot slot openbaarmaking, deelname aan of steunen van discriminerende uitlatingen.

Het recht op vrijheid van meningsuiting is dus ook zeker niet belangrijker dan het recht op vrijheid van godsdienst (artikel 6). En als het deel uitmaakt van de godsdienst van deze mensen dat hun profeet niet afgebeeld mag worden, is het dan nodig om als atheïst desondanks deze af te beelden? Om deze af te beelden in een context waarin de profeet wordt geïdentificeerd met terrorisme?

Ik snap wel dat de gemoederen daar hoog oplopen. In onze gematerialiseerde samenleving speelt geloof nog maar een betrekkelijk kleine rol. Geloof is zo'n beetje het enige wat een groot deel van de Moslims in het MO heeft.

Moet in mijn ogen in zo'n geval strafvervolging ingesteld worden tegen de tekenaar of de uitgever? Nee. Is het moreel verwerpelijk om opzettelijk andermans geloof te bespotten? Ja. Zouden dergelijke spotprenten dus gepubliceerd moeten worden?

Neen.

[ Bericht 0% gewijzigd door opgezegd250420142210 op 11-02-2006 01:27:06 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 01:41:14 #150
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34958863
Sorry, maar als ik dit bekijk kan ik maar 1 ding verzinnen. Ritueel slachten die kutkinderen of ze resoluut terugschoppen naar het land van hun ouders. Dan zullen we wel eens zien hoe snel ze met hangende pootjes terug willen komen.

http://www.l1.nl/nieuwsfi(...)0in%20Maastricht.wmv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')