De ene keer wel, de andere keer niet, en ik spreek uit ervaring. Het ligt er ook aan waar in Nederland je zoiets probeert. In Friesland bijvoorbeeld rijden ze je ondersteboven met hun auto, voordat ze je uberhaupt er op aanspreken. Misschien zijn ze in Maastricht wat relaxter.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef gelly het volgende:
[..]
De politie grijpt ook niet in als een groep hooligans een vuilnisbak in de fik steekt.. Het optreden daartegen veroorzaakt meer verstoring van de openbare orde dan het niet ingrijpen. Vandaar die afweging die de poilite maakt..
true. ik ben daarom ook voor de inzet van politiehonden. Ervaring leert dat mijn Marokkaanse buurtgenoten als de dood zijn voor honden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef gelly het volgende:
[..]
De politie grijpt ook niet in als een groep hooligans een vuilnisbak in de fik steekt.. Het optreden daartegen veroorzaakt meer verstoring van de openbare orde dan het niet ingrijpen. Vandaar die afweging die de poilite maakt..
Misschien was het wel een besloten bijeenkomst.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:23 schreef popolon het volgende:
[..]
*zucht*
Openbare brandstichting is verboden.
Waarom reageer ik ook nog.
of niet, besloten bijeenkomsten vinden immers niet plaats op straatquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Misschien was het wel een besloten bijeenkomst.
marokkaanse welquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
of niet, besloten bijeenkomsten vinden immers niet plaats op straat
schandalig he?quote:
hmmm, waren het Marokkanen dan? Bij mijn weten waren het Nederlanders.quote:
wat betekent tozz dan?quote:
Ah, nu ineens wel weer. Verhelderend.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:30 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hmmm, waren het Marokkanen dan? Bij mijn weten waren het Nederlanders.
taste the sarcasmquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, nu ineens wel weer. Verhelderend.
ik bedoel een marokkaans bijeenkomstquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:30 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hmmm, waren het Marokkanen dan? Bij mijn weten waren het Nederlanders.
gelukkig kom ik redelijk vaak op straat (m'n auto staat erquote:
Het is natuurlijk sowieso grappig dat Marokkanen bij rottigheid steevast Marokkanen worden genoemd, en als men zich dan wil beroepen op de Marokkaanse identiteit men steevast de reactie krijgt "Je woont in Nederland hoor !" of " Ben je geen Nederlander dan ?"quote:
Hoe kunnen Nederlanders een Marokkaanse bijeenkomst houden? Of waren het nu ineens wel Marokkanen? Is het Nederlanderschap/Marrokanisme een kwestie van "wat komt ons het beste uit"?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik bedoel een marokkaans bijeenkomst
Je weet toch.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig kom ik redelijk vaak op straat (m'n auto staat er), maar dat heb ik nog NOOIT gehoord.
persoonlijk vind ik het grappiger dat een marokkaan Nederlander is wanneer hij gebruik maakt van de vrijheden en privileges van het Westen/Nederland, en een Marokkaan is wanneer hij vervalt in het meppen van vrouwlief, de kiddo's, en bij het offerfeest zo'n beetje alle regels WTB hygiëne overtreed........quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso grappig dat Marokkanen bij rottigheid steevast Marokkanen worden genoemd, en als men zich dan wil beroepen op de Marokkaanse identiteit men steevast de reactie krijgt "Je woont in Nederland hoor !" of " Ben je geen Nederlander dan ?"
Dan zijn ze goed geintegreerd toch ? Het is de Nederlandse mentaliteit.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik het grappiger dat een marokkaan Nederlander is wanneer hij gebruik maakt van de vrijheden en privileges van het Westen/Nederland, en een Marokkaan is wanneer hij vervalt in het meppen van vrouwlief, de kiddo's, en bij het offerfeest zo'n beetje alle regels WTB hygiëne overtreed........
ze kunnen blijkbaar namens Marokkanen praten dus een bijeenkomst zal niet echt moeilijk zijnquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Hoe kunnen Nederlanders een Marokkaanse bijeenkomst houden? Of waren het nu ineens wel Marokkanen? Is het Nederlanderschap/Marrokanisme een kwestie van "wat komt ons het beste uit"?
tazzz?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig kom ik redelijk vaak op straat (m'n auto staat er), maar dat heb ik nog NOOIT gehoord.
Nederlandse mentaliteit? Sorry, maar wil je mijn mentaliteit niet verwarren met een stelletje ruggegraatloze windzakken van een eunuchen? En al helemaal niet met die van gretige pijpsletjes van 13?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan zijn ze goed geintegreerd toch ? Het is de Nederlandse mentaliteit.
Zijn ze democratisch verkozen ofzo?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ze kunnen blijkbaar namens Marokkanen praten dus een bijeenkomst zal niet echt moeilijk zijn
Het is idd niet leuk om met miljoenen anderen over 1 kam geschoren te worden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:48 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nederlandse mentaliteit? Sorry, maar wil je mijn mentaliteit niet verwarren met een stelletje ruggegraatloze windzakken van een eunuchen? En al helemaal niet met die van gretige pijpsletjes van 13?
Mij met 16 miljoen anderen over één kam scheren vind ik ronduit beledigend.
nee, meestal hebben ze geen achterbanquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zijn ze democratisch verkozen ofzo?
nee, m'n tas laat ik lekker thuis. Stel je voor dattie uit m'n auto gestolen wordt, kan ik in m'n achteruit erachteraanquote:
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is idd niet leuk om met miljoenen anderen over 1 kam geschoren te worden.
tazz was dan zelfde maar in ander dialect, maar goed..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nee, m'n tas laat ik lekker thuis. Stel je voor dattie uit m'n auto gestolen wordt, kan ik in m'n achteruit erachteraan
hoe kunnen ze dan namens Marokkanen spreken?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee, meestal hebben ze geen achterban
Op zelfde manier als dat radicalen namens de islam sprekenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hoe kunnen ze dan namens de Marokkanen spreken?
Precies en het tolereren van deze 'demonstratie' was gewoon een verstandige beslissing naar mijn mening.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Het hele gebeuren heeft meer aandacht gekregen dan het verdiend. Al denk ik dat sommigen er wel op hadden gehoopt, jammer genoeg voor hen dat het niet *compleet* uit de hand liep..
Niet, dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op zelfde manier als dat radicalen namens de islam spreken![]()
Gedogen is meer het woord dat je zoekt denk ik. Voor de goede lieve vrede is maar gekozen om de demo door te laten gaan, maar normaliter gesproken zou de ME het handeltje weggeknuppeld hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:58 schreef Flumina het volgende:
[..]
Precies en het tolereren van deze 'demonstratie' was gewoon een verstandige beslissing naar mijn mening.
Teveel, en hoe meer we dit soort protesten tolereren, hoe meer mensen het idee krijgen dat deze moslims namens een grotere groep spreken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel mensen lopen dus wel met zo een idee/overtuiging rond?
zonder dit soort prostesten heb je helemaal geen tegengas moslims, ik steun ze deels welquote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Teveel, en hoe meer we dit soort protesten tolereren, hoe meer mensen het idee krijgen dat deze moslims namens een grotere groep spreken.
Wel nee, laat die kneusjes toch lekker demonstreren; kunnen ze mooi hun mening vrij verkondigen. Je (lees: de media) moet er alleen geen aandacht aan besteden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Teveel, en hoe meer we dit soort protesten tolereren, hoe meer mensen het idee krijgen dat deze moslims namens een grotere groep spreken.
truste, mijn clubje heeft op verzoek van een wethouder opkomst afgezegd, dus ik blijf morgen fokkenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:07 schreef SocialDisorder het volgende:
ik ga pitten, veel plezier morgen op de dam, sloop niet te veel, laat nog wat over voor het aanstaande wereldkampioenschap begin juli.
Ik denk persoonlijk dat de media wel baalt dat er niks gebeurt is in Nederland. Triest genoeg.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:08 schreef Singa het volgende:
[..]
Wel nee, laat die kneusjes toch lekker demonstreren; kunnen ze mooi hun mening vrij verkondigen. Je (lees: de media) moet er alleen geen aandacht aan besteden.
Deense ambassadeur verlaat Syriëquote:Deense ambassadeur verlaat Syrië
De Deense ambassadeur in Syrië is vrijdag vertrokken uit het land uit angst voor wraakacties van moslims voor de plaatsing van omstreden spotprenten over de profeet Mohammed in de Deense krant Jyllands-Posten. Dit heeft het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag bekendgemaakt.
Afgelopen zaterdag werden in de Syrische hoofdstad Damascus zowel de Deense als de Noorse ambassade in brand gestoken. Denemarken is van mening dat de bescherming die de Syrische autoriteiten bieden aan zijn diplomatieke vertegenwoordiging "onacceptabel laag" is en heeft daarom de ambassadeur teruggetrokken.
Idd, maar er is nog "hoop", de NOS- en RTL-nieuwsbusjes staan vast al klaar in de buurt van de Dam...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de media wel baalt dat er niks gebeurt is in Nederland. Triest genoeg.
Ten eerste is het dus een censuurverbod. Ten tweede onstaat eruit slechts een relatief recht, dat wil zeggen een recht dat ingeperkt kan worden door de formele wetgever (Staten Generaal). Dat is dan ook gebeurd zoals blijkt uit artikel 137c t/m 137g van het Strafrecht waarin het expliciet verboden wordt om het (relatieve) recht te gebruiken met als doel het beledigen van een bevolkingsgroep, aanzetten tot discriminatie van een bevolkinsgroep en tot slot openbaarmaking, deelname aan of steunen van discriminerende uitlatingen.quote:Voor het openbaren van gedachten of gevoelens ... heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |