abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34934285
Mensen, ik heb jullie hulp nodig. Een vriendin van mij wordt al weken geSMSt door iemand en ze is het helemaal zat.

Wat heeft ze allemaal al gedaan om er vanaf te komen:
- terug geSMSt dat hij op moet houden --> hielp niet
- gebeld dat hij op moet houden --> hielp niet. Overigens kreeg ze de eerste keer een voicemail waardoor ze kon horen dat het een man was, daarna was de voicemail weggehaald. Als hij gebeld wordt, zegt hij helemaal niets, ook niet als hij aanneemt (geen naam of hallo; niks)
- haar vriend heeft hem gebeld en uitgescholden --> hielp niet
- gekeken of ze op haar telefoon dat nr kan blokkeren --> kan niet
- provider (T-Mobile) gebeld om te vragen of zij dat nummer (dat heeft ze door die SMSjes) kunnen blokkeren; T-Mobile beweert dat dat niet kan
- politie gebeld om aangifte te doen --> kan niet, kan alleen melding maken. Politie kan persoonsgegevens niet achterhalen, beweren ze; dat moet ze bij haar provider regelen
- provider weer gebeld met de melding dat de politie dat gezegd heeft --> T-Mobile herhaalt dat ze niets voor haar kunnen doen, anders dan een nieuw nummer geven.

Dat nieuwe nummer is wat haar betreft de laatste oplossing; ze heeft nl. geen vaste lijn en dan zou ze bij elke instantie waar ze ooit mee te maken heeft gehad een wijziging door moeten geven.

Hij SMSt meerdere malen per dag ("Ik vind je zo leuk, ik ben verliefd op je, blabla), hij weet d'r naam en waar ze woont en ze begint onderhand helemaal te flippen.

Is er nou echt helemaal niets wat hieraan gedaan kan worden?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:20:40 #2
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934388
http://www.zoekenbel.nl/

Kijk of zijn nummer geregistreerd staat.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34934435
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:20 schreef Poncho het volgende:
http://www.zoekenbel.nl/

Kijk of zijn nummer geregistreerd staat.
Vergeten in mijn opsomming; ook al geprobeerd namelijk
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:22:33 #4
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934451
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:22 schreef Fling het volgende:

[..]

Vergeten in mijn opsomming; ook al geprobeerd namelijk
In dat geval is ze goed genaaid.
Misschien eens naar een wetswinkel gaan om te kijken wat ze kunnen?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:22:41 #5
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34934456
gewoon googlen idd, en dan zoek op nummer, krijg je zat sites waar je nummers kunt achterhalen als hij een abbo heeft
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34934463
tvp. Ben benieuwd wat je hier tegen kunt doen
pi_34934479
Terug smsen dat zij hem ook leuk vind en dat ze maar eens wat moeten gaan drinken. Datum, Tijd en plaats doorgeven, en hoe ben je te herkennen. D'r vriend en een paar maten dr heen sturen....geen last meer van de stalker.
pi_34934521
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Terug smsen dat zij hem ook leuk vind en dat ze maar eens wat moeten gaan drinken. Datum, Tijd en plaats doorgeven, en hoe ben je te herkennen. D'r vriend en een paar maten dr heen sturen....geen last meer van de stalker.
Dat is een goeie. Gewoon het spelletje mee spelen, kijken wat hij ervan vindt.

Beginnen met "wat zou je willen doen dan?", en zo verder uitwerken tot plaats+tijd. Dan knokploeg erop af.
pi_34934525
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:22 schreef dazzled het volgende:
gewoon googlen idd, en dan zoek op nummer, krijg je zat sites waar je nummers kunt achterhalen als hij een abbo heeft
We hebben het nummer ook al gegoogled (laatste 8 cijfers in ieder geval) maar krijgen alleen een paar vage Japanse hits; geen enkel aanknopingspunt in ieder geval. Tenzij je een betere methode hebt?
pi_34934604
Zat ent te denken als je het nummer op fok zet....heeft ie het ws te komen weken wel te druk om te smsen
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:27:03 #11
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934612
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:24 schreef Fling het volgende:

[..]

We hebben het nummer ook al gegoogled (laatste 8 cijfers in ieder geval) maar krijgen alleen een paar vage Japanse hits; geen enkel aanknopingspunt in ieder geval. Tenzij je een betere methode hebt?
Indien degene beltegoed heeft zul je vrij weinig kunnen vinden. Hij moet ook listed staan in het telefoonboek.

Misschien inderdaad slim om het spelletje mee te gaan spelen. Al zal hij misschien argwaan krijgen omdat ze hem flink uitgekafferd heeft. Gezien het feit dat hij er mee door gaat zal hij wel een flink bord voor zijn kop hebben.
Als ze dat geen optie vindt, zou ik even contact opnemen met een wetswinkel.
Toch zal iemand in haar vriendenkring hem moeten kennen. Hij heeft niet voor niets haar mobiele nummer. Misschien even haar telefoonlijst afgaan en vragen of iemand het nummer in zijn gsm heeft?
pi_34934696
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:26 schreef Jill-RMC het volgende:
Zat ent te denken als je het nummer op fok zet....heeft ie het ws te komen weken wel te druk om te smsen
True that

Of je laat iemand anders naar dat mobiele nummer bellen en met een smoes zijn naam achterhalen?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2006 13:30:08 ]
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:31:53 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34934777
Nummers op fok doen we dus niet .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:33:31 #14
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934838
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:31 schreef HeatWave het volgende:
Nummers op fok doen we dus niet .
Behalve van dames die Heetwijf weleens willen ontmoeten?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:33:31 #15
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_34934840
Doe mij dat nummer van die gast maar ffkes via de mail
From feudal serf to spender.
pi_34934849
De provider is in ieder geval wel in staat om de stalker een waarschuwing te geven, het is dus pure laksheid dat ze er geen hol aan willen doen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_34934856
je kan 'm als het goed is ook online aanmelden voor allerlei smsdiensten waar ie nauwelijks vanaf komt en 'm klauwen vol geld kost
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:34:09 #18
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934869
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Lucille het volgende:
De provider is in ieder geval wel in staat om de stalker een waarschuwing te geven, het is dus pure laksheid dat ze er geen hol aan willen doen.
Jij bent het!
pi_34934881
Wist ik al, HW

Ik denk inderdaad niet dat hij haar nu nog gaat geloven als ze gaat doen alsof ze hem toch wel leuk vindt, af wil spreken e.d.

Maar het is toch bezopen dat hier niks tegen gedaan kan worden? Dat zowel provider als politie basically zeggen: "zoek het maar uit"?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:35:33 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34934914
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Poncho het volgende:

[..]

Behalve van dames die Heetwijf weleens willen ontmoeten?
Das offtopic .

Maar idd de provider kan het wel lijkt me, maar denk dat je eerst iets van aangifte moet doen ofzo..
Get woke, go broke!
pi_34934942
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:34 schreef Poncho het volgende:

[..]

Jij bent het!
Ehhh, hallo. Ik stalk alleen jou met SMSjes hoor.
pi_34934950
quote:
T-Mobile zegt: is geen nummer van ons, wij kunnen niks doen.
Is er een manier om er achter te komen bij welke provider hij dan wél zit?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:36:52 #23
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934958
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Das offtopic .

Maar idd de provider kan het wel lijkt me, maar denk dat je eerst iets van aangifte moet doen ofzo..
Sorry HW.

Aangifte is niet mogelijk. Er kan wel een melding van gemaakt worden. Wat je ook kunt doen, is net zo lang langsgaan bij de politie tot ze er gek van worden. Er zal heus wel één iemand daar zijn die je serieus neemt.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:37:31 #24
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34934984
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:36 schreef Fling het volgende:

[..]

Ah, kijk, dan bel je KPN, Vodafone, Orange en alle andere providers op tot je de goede hebt.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:37:59 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34934996
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:36 schreef Poncho het volgende:

[..]

Sorry HW.

Aangifte is niet mogelijk. Er kan wel een melding van gemaakt worden. Wat je ook kunt doen, is net zo lang langsgaan bij de politie tot ze er gek van worden. Er zal heus wel één iemand daar zijn die je serieus neemt.
Het geeft niet (ja, ik ken je) .

Oh ok, das jammer dan opzich . Nou ja, dan is het een kwestie van geduld denk ik .
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:38:57 #26
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34935022
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het geeft niet (ja, ik ken je) .

Oh ok, das jammer dan opzich . Nou ja, dan is het een kwestie van geduld denk ik .

Het is ook wachten tot heel Holland Limburs lult. Zoiets kan gewoon heel vervelend zijn en ik vind persoonlijk dat de overheid adequater hier tegen moet optreden.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:41:38 #28
137831 RPD
'Forget about it'
pi_34935108
http://www.opta.nl/asp/nummerloket/telefoonenoverigenummers/

hier nummer invullen, kom je achter de provider ( werkte bij mijn nummer) die mensen opbellen en verhaal uitleggen?

trouwens dit is stalking en is bij wet strafbaar gesteld dus dat de politie hier niets aan kan doen vind ik vreemd...

overigens vind ik het een briljant idee om zijn nummer openbaar te maken en dan massaal te sms'en maar dat mag dan weer niet.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_34935128
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:33 schreef Misanthropist het volgende:
je kan 'm als het goed is ook online aanmelden voor allerlei smsdiensten waar ie nauwelijks vanaf komt en 'm klauwen vol geld kost
0023
pi_34935204
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:41 schreef RPD het volgende:

hier nummer invullen, kom je achter de provider ( werkte bij mijn nummer) die mensen opbellen en verhaal uitleggen?

trouwens dit is stalking en is bij wet strafbaar gesteld dus dat de politie hier niets aan kan doen vind ik vreemd...
Aha, Telfort! Bedankt!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:45:05 #31
137831 RPD
'Forget about it'
pi_34935230
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:44 schreef Fling het volgende:

[..]

Aha, Telfort! Bedankt!
your welcome
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:45:19 #32
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_34935239
quote:

[..]

Volgens mij kunnen ze dan nog steeds opvragen van wie het nummer is, 'k herriner me ooit een voorval bij mij op een mijn oude school dat iemand daar het nummer van de concierge had gevonden, met als gevolg dat een groep leerlingen hem vrij frequent begon te sms-en en bellen. Als gevolg daarvan heeft de school contat opgenomen met de provider van die concierge en kregen ze netjes een lijstje met de nummers die hem gebeld hadden en de bijbehorende personen en bijbehorende tijden waarop ze gebeld hadden. (Deze mochten toen de kosten van een nieuwe simkaart + nummer en de kosten van nieuwe visitekaartjes op zich nemen)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:45:37 #33
42555 Tomek
Take on the world!
pi_34935248
Maar jullie hebben zelf geen idee wie het is?

Ik snap niet zo goed hoe hij anders aan dat nummer komt...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:45:53 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34935258
Aangezien de Wet Op Telefonisch Stalken nog maar heel pril is zal de politie idd er niet zo heel snel wat aan doen.
quote:
Politie kan persoonsgegevens niet achterhalen, beweren ze; dat moet ze bij haar provider regelen
Gewoon naar de politie gaan en zeggen dat er zich een soortgelijk verhaal heeft afgespeeld in Apeldoorn, en die vrouw is gerechtelijk opgenomen.

1 wet, toepasselijk voor ons allemaal..

Apeldoorn ---> eigen ervaring
pi_34935270
Misanthropist, ikJur, wat jullie omschrijven is een mooie manier om wraak te nemen maar het lost het probleem niet op. Sterker nog: hij kan hetzelfde terugdoen en dan is ze nog verder van huis.
Maar bedankt voor het meedenken
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:46:50 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34935288
EN daar komt nog bij: van die wraak neem acties zijn ook niet echt de bedoeling op fok .
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:48:07 #37
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_34935321
Dat de politie niets kan doen is ook een beetje onzin; onze oppas werd lastig gevallen, die is naar de politie gegaan, en die zouden de persoon bellen. Nooit meer iets gehoord van de stalker.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:48:54 #38
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34935344
Heb een vriend die bij een van de marketing afdelingen runt bij Telfort, heeft niet veel te maken met telefoonnummer e.d. zelf maar hij kan wellicht iets betekenen? Mail mij het nummer even als je denkt dat het zin heeft, ik zal het hem vragen.
:r Patty Brard :r
pi_34935347
Iemand anders laten opbellen en doen alsof je een bedrijf bent en zeggen dat hij iets gewonnen geeft en of hij dan zijn naam en adres kan opgeven. Wel met een langdradig verhaal erbij anders wekt het argwaan.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:49:10 #40
125810 OfNoImportance
DeRidder zuigt puddingbuksen
pi_34935355
quote:
Klopt,

TS zou een klacht "telefonische overlast" in moeten kunnen dienen bij haar eigen provider.
Meestal heeft de provider een minimum aantal contacten (sms, bellen, voicemail) nodig met de data en tijdstippen.
Provider kan dan in hun gegevens nagaan of het elke keer vanaf hetzelfde nummer afkomstig is.
(zal in dit geval wel zo zijn, lijkt me...)

Daarna dient de provider na te gaan of het een van hun eigen klanten is, postpaid (abo dus) of prepaid.
Igv postpaid dienen ze de dader schriftelijk op de hoogte te brengen dat er een klacht over hem is binnengekomen en dat, bij constatering van herhaling, zijn gegevens aan de klaagster het slachtoffer zullen worden doorgegeven.
Mocht de klaagster het slachtoffer de gegevens van de dader krijgen, dan kan ze daarmee naar de politie.

Mocht de aansluiting bij een andere provider thuishoren, dan dient de provider van de klaagster het slachtoffer de andere provider te benaderen om de klacht door te geven.
De provider van de dader zal daarna hetzelfde traject doorlopen zoals hierboven beschreven.

Maar de kans is ook aanwezig dat het een prepaid aansluiting is. Die zijn (bijna nooit) op naam geregistreerd.
De schriftelijke methode zal dan niet werken.
Echter, de provider kan dan via SMS de dader alsnog van de klacht op de hoogte brengen.

Oh ja, wellicht ten overvloede: de gegevens van de klaagster het slachtoffer zullen nooit worden doorgegeven.

Succes!
Kiss my rusty sherrif's badge...
pi_34935390
quote:

[..]

Gelukkig zijn er niet veel providers in Nedeland, dus begin bij de 2 grootste aanbieders (KPN en Vodaphone).
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:50:46 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34935415
Het is telfort, was al bekend .
Get woke, go broke!
pi_34935448
nieuw nummer is de eerste oplossing hoo..
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:52:11 #44
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34935458
Wat komt er ná de 06? Eerste 2 nrs. Daar kun je meestal ook alwel aan zien bij welke provider het hoort.

Nu met die vrije markt wat moeilijker, maar toch.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:52:53 #45
125810 OfNoImportance
pi_34935485
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:50 schreef Lucille het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er niet veel providers in Nederland, dus begin bij de 2 grootste aanbieders (KPN en Vodaphone).
Dat zal (als het goed is althans) niet gaan werken. Je kunt van een provider simpelweg niet verwachten dat iemand (persoonlijke) gegevens op gaat vragen behorende bij een aansluiting die niet van hem/haar is.

Zie mijn reactie hierboven svp.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:53:12 #46
137831 RPD
'Forget about it'
pi_34935495
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:45 schreef TheThirdMark het volgende:
Aangezien de Wet Op Telefonisch Stalken nog maar heel pril is zal de politie idd er niet zo heel snel wat aan doen.
[..]

Gewoon naar de politie gaan en zeggen dat er zich een soortgelijk verhaal heeft afgespeeld in Apeldoorn, en die vrouw is gerechtelijk opgenomen.

1 wet, toepasselijk voor ons allemaal..

Apeldoorn ---> eigen ervaring
De leeftijd van de wet heeft weinig te maken met hoeveel de politie ermee doet eerder met de OvJ of de Rechter.

verder is die vrouw waar jij het over had, voor de rechter verschenen of hoe zit dat?
pi_34935516
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:48 schreef _Liquid_ het volgende:
Heb een vriend die bij een van de marketing afdelingen runt bij Telfort, heeft niet veel te maken met telefoonnummer e.d. zelf maar hij kan wellicht iets betekenen? Mail mij het nummer even als je denkt dat het zin heeft, ik zal het hem vragen.
Ik zeg haar eerst even dat ze Telfort moet bellenmaar ik hou je aanbod wel in gedachten!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:55:03 #48
125810 OfNoImportance
pi_34935553
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:51 schreef Omkron het volgende:
nieuw nummer is de eerste oplossing hoo..
Niet waar.

Voor een beetje zichzelf respecterende provider is dat de laatste oplossing.

Is toch te gek voor woorden: TS wordt gestalkt en moet daarom maar een ander nr nemen....?
pi_34935618
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:49 schreef OfNoImportance een uitgebreide tip:
Bedankt voor de uitgebreide informatie! Bij de helpdesk van T-Mobile werd niet gerept over "Klacht telefonische overlast" ( ) maar wat je zegt, klinkt wel als een service die je provider je zou moeten bieden.

Sowieso iedereen bedankt voor de tips tot nu toe, er zitten veel bruikbare tussen!
pi_34935994
Nou, het nr was inderdaad van Telfort maar het was een prepay zonder NAW-gegevens

Ze probeert nog wat andere dingen; ik meld tzt wel even hier hoe het afgelopen is!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:03:45 #51
141193 SG1siler
Stargate SG-1
pi_34937077
Je zet het nummer op een of andere relsite, je kent ze wel: (ok, fok dus niet ), geenstijl-achtige tienerforumpjes, whatever, die vinden dat wel leuk
en dan bellen we hem met z'n allen op tot hij z'n gsm buiten gooit en je niet meer belt?
sg1siler: Stargate SG-1 freak & motorijder
sg1siler@hotmail.com
www.SG1.be
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:04:48 #52
141193 SG1siler
Stargate SG-1
pi_34937121
Wat ook helpt: je gaat een chatbox in (irc of die TMF troep)
en je stelt je voor als een blonde babe die onmiddellijk wil euh ...
en geef z'n nr
koekje van eigen deeg toch?
als't een freak is gaat hij om een ander prepaid kaartje van 10¤ en begint het opnieuw ...
sg1siler: Stargate SG-1 freak & motorijder
sg1siler@hotmail.com
www.SG1.be
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:42:28 #53
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_34938477
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:53 schreef RPD het volgende:

[..]

De leeftijd van de wet heeft weinig te maken met hoeveel de politie ermee doet eerder met de OvJ of de Rechter.

verder is die vrouw waar jij het over had, voor de rechter verschenen of hoe zit dat?
Uit huis gehaald en in Enschede opgesloten voor 2 weken in eenzame opsluiting

Loopt nu weer vrij rond maar mag zich dagelijks melden bij de Politie
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:52:10 #54
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36146625
Ik heb hier ook in zekere zin last van. Nadat mijn telefoon gestolen was door een bekende van mij werden er door de dader onzinsmsjes rondgestuurd naar verschillende contactpersonen, vooral contactpersonen die de dader ook (van naam) kende, en dat alles onder mijn naam. Heel fijn ja.

Ben nu idd aan het wachten op de persoonsgegevens van degene die mij en mijn relaties lastig valt. Deze moet de provider opsturen... Zonder die gegevens kan de politie zoals al eerder in dit topic gezegd vrij weinig.

Mijn ervaringen:

Kun je gebruiken, maar werkt niet altijd even accuraat.. Bij mijn 'dader' klopte het wel, maar toen ik het bij mijn eigen nummer probeerde klopte dit niet. Daar staat nog altijd de provider waar ik ooit mee begon met een prepaid kaartje, jaren geleden. En ben allang overgestapt naar een andere provider... Dus nee echt betrouwbaar is het niet. Maar mocht je echt aangifte doen, de politie kan hier ook achter komen, ook kunnen ze telefoons electronisch uitlezen etc.
quote:
Dat lijkt idd vreemd, maar ik ben inmiddels ook al 3x op het bureau geweest, om een samenvatting te maken van het gebeurde. (Al ging het bij mij verder dan alleen maar telefoon'stalking'.). Mijn ervaring is dat de politie het in het begin eerst in de categorie "fietsendiefstal" dumpen, maar zodra je echt uitgebreid je verhaal gaat doen (en laat zien dat dit geen MSN ruzie van 16 jarige breezer chickies betreft, die ze kennelijk al genoeg binnenkrijgen) dat dit wel helpt.

De wet op de telefoonstalking staat idd nog in de kinderschoenen en daar word je echt niet blij van met zo'n zaak. Er zijn wel enkele andere algemenere bepalingen waarop je kunt steunen.

Misschien mocht het iemand helpen, de volgende bepalingen heb ik zo mn voordeel van gehad, ondanks at ze niet direct refereren aan telefoonstalking:

Er is veel meer strafbaar dan je denkt als je goed overlegt met de politie....

Opzettelijke inbreuk op de persoonlijke levenssfeer, in de zin van het strafbare feit belaging, strafbaar gesteld in artikel 285B van het Wetboek van Strafrecht.
Handelingen, welke er kennelijk op zijn gericht om wederrechtelijk, stelselmatig en opzettelijk inbreuk te maken op de persoonlijke levenssfeer, met het oogmerk om kennelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel vrees aan te jagen, eveneens als inbreuk maken de persoonlijke levenssfeer aan te merken.

540; Wetboek van Strafvordering

Toepassing van de 540-procedure kan bij elk strafbaar feit, echter alleen als het op heterdaad ontdekt is en als u kunt aantonen dat:
 de belager zonder inmenging hoogstwaarschijnlijk door zal gaan met het lastigvallen;
het strafbare feit veel angst/onrust bij u en/of uw omgeving, zoals uw buren, familie en kennissen teweeg heeft gebracht. Dit kunt u aantonen door bijvoorbeeld de brute wijze van uitvoeren of doordat er al veel aan vooraf is gegaan.

(Zodra mogelijk en noodzakelijk kan de rechter worden ingeschakeld voor een (strafrechterlijk ) straat- en contactverbod.)

Vanaf hier zal het wellicht meer op mijn eigen zaak slaan (ik weet ook niet wat die man nou precies doet bij haar..), maar wie weet heeft iemand er wat aan aangezien dit heel vaak voor schijnt te komen via sms (ja, je leert nog wat over de aard van de mens op zon politiebureau).

[i]  Eenvoudige belediging; artikel 266 Wetboek van Strafrecht

Dit is de hoofdbepaling en stelt simpelweg elke opzettelijke belediging strafbaar, die ons :
a. in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding;
b. in onze tegenwoordigheid, mondeling of door feitelijkheden;
c. door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding.
wordt aangedaan.

 Smaad en smaadschrift; artikel 261 Wetboek van Strafrecht

Belediging wordt smaad, wanneer iemand de eer of goede naam aanrandt door een bepaald feit ten laste te leggen. Hierbij moet men dan wel het doel hebben om ruchtbaarheid aan dat feit te geven. Dit kan middels internet bijvoorbeeld makkelijk plaatsvinden.
Smaad gaat verder dan belediging. Bij smaad nagelt men het slachtoffer publiekelijk aan de schandpaal.

Smaad wordt smaadschrift indien de smaad middels een geschreven stuk of afbeelding (foto,tekening of video) wordt uitgedeeld of rondgestuurd, openlijk ergens ophangen, of het stuk aan anderen op- of voor gelezen wordt.
De dader moet in ieder geval de bedoeling hebben dat anderen op de hoogte raken van het feit dat de ander ten laste gelegd wordt. Hierbij geldt dat zelfs de mededeling aan één persoon, met de bedoeling het feit zo verder bekend te doen maken, onder smaad kan worden gebracht.

Men spreekt in dit laatste geval van zogenaamde "kruipende laster".

De feiten, die men iemand aanwrijft, behoeven geen strafbare feiten te zijn, zoals de uitdrukking ten laste leggen misschien zou doen denken. Ook behoeven de feiten evenmin onware feiten te zijn. Ook telastlegging van ware feiten kan smaad opleveren, wanneer de dader dit doet om te kwetsen of te beledigen (W 7379).

 Laster; artikel 262 Wetboek van Strafrecht

Smaad of smaadschrift wordt laster, wanneer iemand smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het feit niet waar is.

Allemaal op het oog mierenneukerige feitjes ja. Wat je daar nou mee kan in een land waar men 2 jaar krijgt voor moord? Vrij weinig inderdaad. Maar ik denk dat het in dit soort situaties ook niet gaat om de straf die de dader krijgt, maar vooral dat het lastigvallen van het slachtoffer ophoudt.. En in sommige gevallen is net ff dat idee dat de politie ingeschakeld is al genoeg.

(Althans, dat is waar ze een naieveling als ik mee hebben gerustgesteld.. )
quote:
overigens vind ik het een briljant idee om zijn nummer openbaar te maken en dan massaal te sms'en maar dat mag dan weer niet.
Ik vind dat eigenlijk een heel stom idee, brengt alleen maar mensen op ideeen etc.. (door mensen met dat soort ideeen ontstaan dit soort fijne kwesties in mijn ogen )

En dat wil je niet.. geloof mij.. (en besides.. voor je he weet ben je zelf strafbaar! )

[ Bericht 4% gewijzigd door Cutebutpsycho op 18-03-2006 18:16:54 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36147011
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:41 schreef RPD het volgende:
ja opzich, maar het kan ook altijd dat een jaloerse ex zo'n verhaal als dit verzint en dan het nummer openbaar maakt waarna een onschuldige iemand de lul is
(niet dat dit nu het geval is hoor )
  zondag 19 maart 2006 @ 14:17:25 #56
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36167262
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:06 schreef bersenka het volgende:

[..]

ja opzich, maar het kan ook altijd dat een jaloerse ex zo'n verhaal als dit verzint en dan het nummer openbaar maakt waarna een onschuldige iemand de lul is
(niet dat dit nu het geval is hoor )
That's what I mean.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 19 maart 2006 @ 16:39:30 #57
16976 Fling
Fan o' man
pi_36171141
Hey ik zie m'n eigen topic weer opduiken

Mijn collega heeft uiteindelijk maar een ander nummer genomen. Politie wilde alleen meldingen aannemen en ze het werd het allemaal zo beu (en er ook flink opstandig van hoe slecht de wetgeving rondom dit soort gedrag geregeld is) dat ze maar eieren voor haar geld heeft gekozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')