hehe het klinkt idd wel "urban"quote:
brachaquote:Op zondag 9 april 2006 19:59 schreef happyme28 het volgende:
Overigens Bracha van Doesburg en Hanna Verboom spelen ook een vaste rol in de serie.
geef die jongen een break, ze'n eerste echte rol....quote:Op zondag 9 april 2006 21:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Goede casting trouwens. Bracha van Doesburgh en Hanna Verboom. Alleen jammer van Jim.
en als hoerquote:Op zondag 9 april 2006 21:30 schreef Asskicker14 het volgende:
Moet Victoria Koblenko nou in elke politieserie in Nederland in een gastrol opduiken. Baantjer, Van Speijk en nu Boks.
de begin stukjes van spanjer, en die gozer van het lab, dat viel wel op, rest doet het aardig hoor...quote:Op zondag 9 april 2006 21:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
en als hoer
maar vind de opzet wel leuk, maar de dialogen zijn best slecht
quote:Op zondag 9 april 2006 21:42 schreef Fleur_Powers het volgende:
Ook wel erg weinig reclame, volgens mij zijn ze een blokje vergeten ofso, ik hoop dat dit geen dubbele is...![]()
Djim? Hij speelt een agent in opleiding... hij komt net van de politieschool, dus qua leeftijd is het helemaal niet vreemd, wie weet speelt hij wel iemand van 20 in de serie, dat is nog geen eens bekendquote:Op zondag 9 april 2006 21:52 schreef wolferl het volgende:
Ongeloofwaardige serie, DJim Bakkum een kneusje een broekie van net 18 die in een politie pak rondloopt. Als de serie het wil aanmeten met de realiteit dan hadden ze DJim als zoon ofzo moeten laten opdraven, dat dacht ik eerst. Maar een politieman, bahahahaha, Talpa, DJim Bakkum, de tigste olitie serie op Talpa en op de Nederlandse TV sowiezo, erg triest.
Het zou niet zo aanspreken als het in Groningen of Apeldoorn plaatsvind.quote:Op zondag 9 april 2006 21:56 schreef TC03 het volgende:
Waarom spelen die series zich altijd af in A'dam.
Kats & Co (met Coen van Vrijberghe de Coningh en Ben van Ostade) vond ik erg geslaagd. Deze politieserie speelde zich af in Maastricht.quote:Op zondag 9 april 2006 22:05 schreef Asskicker14 het volgende:
Het zou niet zo aanspreken als het in Groningen of Apeldoorn plaatsvind.![]()
Wat een gelul.... er lopen 100-en jongens als Jim op de politieschool. De meeste reakties hier zijn lekker vooringenomen.quote:Op zondag 9 april 2006 22:14 schreef BVO het volgende:
Hoe kan je Jim als politieagent ooit serieus nemen.
Ik vind Baantjer ook niet de standaard waarmee alles moet worden vergeleken. Ik kan zelf in ieder geval maar heel moeilijk naar die serie kijken. Heel professioneel gemaakt hoor, maar wel volgens een exacte formule die mij na drie afleveringen al begon te vervelen.quote:Op zondag 9 april 2006 22:58 schreef marky het volgende:
Het verhaal kan scherper maar bij Baantjer zijn ook niet alle verhalen sterk.
Da's dan vooral je eigen makke denk ikquote:Op zondag 9 april 2006 22:56 schreef BVO het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik hem slecht vind acteren of iets dergelijks, ik kan hem als politie-agent gewoon niet serieus nemen.
Dat kan ik zelden met politieagenten, dus dat klinkt wel realistisch.quote:Op zondag 9 april 2006 22:56 schreef BVO het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik hem slecht vind acteren of iets dergelijks, ik kan hem als politie-agent gewoon niet serieus nemen.
Ik vond 'm ronduit slecht. Die Jim liep mij niet in de weg. Die gast van Jiskefet was wel geinig. Joost Prinsen volkomen ongeloofwaardige rol.quote:Op zondag 9 april 2006 23:54 schreef 7eVeNL het volgende:
................... en ik vond spanjer ook erg matig acteren..............
Geloof me het was een proefballon.quote:Op maandag 10 april 2006 20:32 schreef boneyard het volgende:
van speijk zou ik niet echt een proefballon noemen, zijn best redelijk wat afleveringen van geweest.
en zolang ze van goed lopende series een vervolg maken is een proefbalon niet eens zo erg.
Ach wat wil je met Thijs Römerquote:Op maandag 10 april 2006 21:30 schreef marky het volgende:
Of ze zijn goed in het maken vaan een spannende trailer of de volgende aflevering is beter.
http://www.talpa.tv/web/s(...)304/typeofpage=47023
Voor John was het in ieder geval wel een proefballon.quote:Op maandag 10 april 2006 23:11 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Ik noem een serie van 13 afleveringen geen proefballon, van dit soort series duren seizoenen meestal ergens tussen de 12 en 14 afleveringen.
Ik zal zondag nog wel 1x kijken, maar het moet echt flink verbeteren wil ik blijven kijken.
Gefeliciteerd met je t-shirt.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:59 schreef 7eVeNL het volgende:
Zoooo net een hele figuratie dag achter de rug, was erg leuk, heb me erg vermaakt, leuke scenes opgenomen in discotheek lexion is zaandam, veel bekende gezien uiteraard, Jim, Bracha, Maarten Spanjer, Michiel Romein, Thom Hoffman, Leotienne van moorsel, etc, de DJ gespeeld voor Jeroen van inkel werd zogenaamd achter de schermen vermoord, van ten voren had hij nog een optreden en heel toevallig zijn Jim & Bracha daar ook aanwezig in normale kleding, maar goed kijk zelf maar over 8 weken ofzo, ik ben ff douche![]()
haha, van het zelfde?quote:
dan heb je echt wel wat gemistquote:Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef Badabingea het volgende:
Ik zou gaan, maar deed het toch maar niet.
maar wel mooi om mee te maken toch?quote:Op vrijdag 14 april 2006 00:37 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
dan heb je echt wel wat gemist![]()
Vind het nog steeds onwerkelijk klinken als ik zeg dat ik naast maarten spanjer, jim & bracha en wie niet meer heb gestaan
Ja, kan je beter een attie neerzetten.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:53 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vond het best een aardige serie, maar die vent in dat lab was tenenkrommend zo slecht
Ik vond hem nu al een stuk beter dan de vorige keer. Hij moet het typetje nog een beetje vinden. Maarten is altijd een typetjes acteur geweest.quote:Op zondag 16 april 2006 22:38 schreef BVO het volgende:
Wat is Maarten Spanjer slecht zeg.
Hij was zeker een stuk beter dan in de vorige aflevering. In tegenstelling tot vorige week, heeft deze aflevering me echt van het begin tot het eind geboeid. Ik vond het een veel beter verhaal en ook de acteerprestaties vond ik best ok.quote:Op zondag 16 april 2006 22:38 schreef BVO het volgende:
Wat is Maarten Spanjer slecht zeg.
Nope tegen betaling...quote:Op maandag 17 april 2006 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
niet gekeken vanavond is deze gratis te zien via de talpa site ?
Thijs Römer vond ik wel goed in zijn rol. Dat het van toevalligheden aan elkaar hangt valt wel mee. Er werd toegewerkt naar die signeersessie. Het enige wat ik vind is dat ze aan de ene kant een bepaalde traagheid willen hebben waardoor het spannender wordt aan de andere kant willen ze weer snel door bpaalde stukken weg te laten. Zo had voor de eerste moord iets moeten zijn geweest dat we die junk in beeld hadden gehad. Ook toen Boks midden in de nacht naar het huis van de schrijver ging was daar ook ineens Willem. Daar ziten dus stukken voor die ze weg hebben gelaten.quote:Op zondag 16 april 2006 23:57 schreef Dwersdriever het volgende:
Het niveau van deze serie zal toch nog behoorlijk omhoog moeten, wil het mij boeien. Het acteerwerk is toch voorwaar niet al te best. De gastrollen waren zeer matig ingevuld. Thijs Römer schmierde zo vreselijk in zijn rol dat het echt om te huilen was. Maarten Spanjer is vooralsnog niet best als hoofdrolspeler. Jim vindt ik het zelf nog het aardigst doen als agentje. Bracha van Doesburg mag ook wel wat acteerlessen nemen. Een mooi snoetje is niet genoeg. Waarom Joost Prinsen zich hiervoor heeft laten strikken is ook een raadsel, tenzij die rol in de toekomst meer waarde krijgt.
Het script was echter de grootste ramp. Wat een toevalligheden allemaal. Toevallig was Sacha in de winkel aanwezig waar de junk de schrijver lastigvalt, natuurlijk krijgt ze direct zijn telefoonnummer en is ze net op tijd op het politiebureau aanwezig om de noodzakelijke connectie te leggen. En daarna verschijnt ze ook nog op tijd in de flat van de schrijver om bijna omgelegd te worden. Beter een simpel plot dat klopt, dan zo'n ambitieus verhaal dat een een uurtje niet is op te lossen zonder ongeloofwaardige toevalstreffers.
Volgende week een laatste kans wat mij betreft.
Ik snap wel dat het voor de scenarioschrijvers allemaal prima klopte. Maar de rol van Sacha hing toch echt van de onwaarschijnlijke toevalligheden aan elkaar.quote:Op maandag 17 april 2006 08:44 schreef marky het volgende:
[..]
Dat het van toevalligheden aan elkaar hangt valt wel mee. Er werd toegewerkt naar die signeersessie.
Ja, hij had een behoorlijke rol in deze aflevering, inclusief verschillende close-ups. Doet het zeker niet minder dan al die ervaren acteurs om hem heen. Sterker nog, het is zo'n beetje het enige karakter in de serie dat me een beetje aanspreekt.quote:
Dat is heel positief voor Jimquote:Op maandag 17 april 2006 11:03 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ja, hij had een behoorlijke rol in deze aflevering, inclusief verschillende close-ups. Doet het zeker niet minder dan al die ervaren acteurs om hem heen. Sterker nog, het is zo'n beetje het enige karakter in de serie dat me een beetje aanspreekt.
Die toevalligheden viele ook wel mee. Ze zit op de politieschool, dus moetz e een studie daarover doen. Iedereen is een liefhebber van die schrijver, hij was zogenaamd de populairste van nederland. Dat jim haar uitnodigt is logisch, hij vind haar leuk. een signeersessie duurt nooit zo lang,m dus is het niet zo gek dat ze die junk ziet. en nou ja nog veel meer dingen.quote:Op maandag 17 april 2006 10:16 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het voor de scenarioschrijvers allemaal prima klopte. Maar de rol van Sacha hing toch echt van de onwaarschijnlijke toevalligheden aan elkaar.
- Toevallig bezig met een studie over misdaadcijfers waardoor ze op het politiebureau moest zijn
- Toevallig een liefhebber van het werk van die schrijver
- Toevallig net uitgenodigd door een agent om wat te gaan drinken
- Toevallig net aanwezig bij de signeersessie op het moment dat die junkie opduikt
- Toevallig krijgt juist zij het telefoonnummer van de gevierde schrijver
- Toevallig net aanwezig op het politiebureau als Boks de foto's van de dode junk bekijkt
- Toevallig net aanwezig bij de schrijver als zijn vriendin terugkeert
- Toevallig wordt zij net gemist omdat ze een afspraakje heeft met die agent
- Toevallig vertelt ze de schrijver alles over die junk
- Toevallig vindt Boks een hangertje van Sasha in het bankstel
- Toevallig komt Boks midden in de nacht aan in het appartement van de schrijver, maar vindt de ontknoping plaats in perfect daglicht.
Kortom....Simon de Waal heeft wel beter werk afgeleverd. Ik hou ervan als er een beetje logica in de scripts zit, zoals dat vaak bij Britse detectives het geval is en zoals bijvoorbeeld Herbert Reinecker dat kon. Als het script goed was geweest, waren de brakke acteerprestaties ook minder opgevallen denk ik.
Meningen kunnen verschillen en als jij er wel van genoten hebt, prima. Ik leg de standaard echter een stuk hoger. Ik kon me al niet voorstellen dat De Waal dit brakke scenario had afgeleverd.quote:Op maandag 17 april 2006 11:56 schreef proflupardi het volgende:
En niet om het een of ander - ik vond het echt een prima aflevering - maar ik zag dat Steven r. The (die trouwens ook voor Baantrjer schreef) deze aflevering had geschreven, niet die Simon de Waal.
Die van vorige week was volgens mij wel van de waal en die vond ik een stuk slechter.quote:Op maandag 17 april 2006 15:23 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Meningen kunnen verschillen en als jij er wel van genoten hebt, prima. Ik leg de standaard echter een stuk hoger. Ik kon me al niet voorstellen dat De Waal dit brakke scenario had afgeleverd.
Is allemaal heel persoonlijk. Het Algemeen Dagblad vond de serie helemaal ruk en het parool zei dat het zich kon meten met de beste engelse detectives....quote:Op maandag 17 april 2006 16:25 schreef marky het volgende:
[..]
Die van vorige week was volgens mij wel van de waal en die vond ik een stuk slechter.
Wat is je standaard?
Die van het algemeen dagblad is een azijnzeikerd. die vind niet snel iets goed of het moet van de VPRO zijn.quote:Op maandag 17 april 2006 17:29 schreef proflupardi het volgende:
[..]
Is allemaal heel persoonlijk. Het Algemeen Dagblad vond de serie helemaal ruk en het parool zei dat het zich kon meten met de beste engelse detectives....
Zeg het maar....
De eerste aflevering is natuurlijk vooral bedoeld om de karakters te introduceren. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Boks mij in de toekomst gaat boeien. Het is echter leuk om te horen dat er genoeg mensen zijn die er anders over denken, want Nederlands kwaliteitsdrama is schaars en ieder project kan leiden tot een verbetering van het algemene niveau. De serie kan zich echter vooralsnog zeker niet meten met de Britse series.quote:Op maandag 17 april 2006 16:25 schreef marky het volgende:
[..]
Die van vorige week was volgens mij wel van de waal en die vond ik een stuk slechter.
Wat is je standaard?
Die duurt 2 keer een aflevering als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:52 schreef 7eVeNL het volgende:
Hier alvast een preview voor de komende aflevering...
ziet er spannend uit![]()
De verdwenen Van Gogh
http://www.talpa.tv/web/s(...)745/typeofpage=47019
Oh hoezo dat? niets over gehoordquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:59 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Die duurt 2 keer een aflevering als ik het goed heb.
Dinsdag 22:00quote:Op maandag 24 april 2006 07:59 schreef Badabingea het volgende:
Heb het gemist? Kwam er een herhaling?
Gisteren alweer onder de 800.000quote:Op maandag 17 april 2006 11:56 schreef 7eVeNL het volgende:
Zoooow! meer dan 900.000 mensen hebben gisteren gekeken!Netjes!
Jeetje, daar heb ik een tijd niets over gehoord. Hij was toch de liefdesrivaal van Theo van Gogh, die de hoofdrol speelde in vals licht en die er vervolgens met de vrouw van Van Gogh vandoor ging?quote:Op zondag 23 april 2006 21:24 schreef 7eVeNL het volgende:
Ellik Bargai
Voor Talpa begrippen is dat fenomenaalquote:
Ik kende die hele gozer voorheen niet, ik hoorde via mij ouders dat hij vroeger ook mee speelde in sesamstraat?quote:Op maandag 24 april 2006 16:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jeetje, daar heb ik een tijd niets over gehoord. Hij was toch de liefdesrivaal van Theo van Gogh, die de hoofdrol speelde in vals licht en die er vervolgens met de vrouw van Van Gogh vandoor ging?
Viel me op idd, maar koninginnedag is over heurquote:Op zondag 30 april 2006 16:56 schreef 7eVeNL het volgende:
Uiteraard gaan wij weer kijken, en letten op 't spel van Ellick bagai, hopelijk weer wat beter dan vorige week...![]()
* me naam... in oranje![]()
Je bedoeld Hannaquote:Op maandag 1 mei 2006 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Waar is Bracha ????
Heb haar de laatste 2 afleveringen niet gezien
ja of allebei, maakt me niet uit. Ik heb zowel Hanna Verboom als Bracha van Doesburg nog niet gezien.. beetje vreemd. Daar kijk ik juist die serie voor...quote:Op maandag 1 mei 2006 13:05 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Je bedoeld Hanna
Die heb ik 1x gezien.
2 weken geleden werd bracha nog ontvoerd, verder heb ik haar bijna in elke aflevering wel voorbij zien komen hoor, die andere blonde daarin tegen 1 keer? iig komt ze ook nog flink in beeld in de laatste aflevering van dit seizoen, dan gaat ze namelijk uit met Jim, en wat er dan allemaal gebeurtquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja of allebei, maakt me niet uit. Ik heb zowel Hanna Verboom als Bracha van Doesburg nog niet gezien.. beetje vreemd. Daar kijk ik juist die serie voor...
Damn net gemist dus. Was het de eerste 2 keer vergeten. Vorige week die van dat schilderij zat ze niet in, en die van afgelopen weekend over die coke, ook al geen Brachaquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:53 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
2 weken geleden werd bracha nog ontvoerd, verder heb ik haar bijna in elke aflevering wel voorbij zien komen hoor, die andere blonde daarin tegen 1 keer? iig komt ze ook nog flink in beeld in de laatste aflevering van dit seizoen, dan gaat ze namelijk uit met Jim, en wat er dan allemaal gebeurt![]()
Nog ff wachten met rukken dan.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja of allebei, maakt me niet uit. Ik heb zowel Hanna Verboom als Bracha van Doesburg nog niet gezien.. beetje vreemd. Daar kijk ik juist die serie voor...
quote:Op zondag 7 mei 2006 21:11 schreef boneyard het volgende:
is wel weer zwaar romeo en julia zo.
Nee dat vond ik niet. Het bleef toch tot aan het einde onduidelijk wie van de broers de relatie had.quote:Op zondag 7 mei 2006 22:08 schreef boneyard het volgende:
[..]
ik vond het voornamelijk te voorspelbaar.
ja, echt dramatisch. voetbal over en nog een kwart van de kijkers over.quote:
Ik denk juist doordat er gister zoveel programma's op TV waren dat Boks daarvan heeft mee geprofiteerdquote:Op maandag 15 mei 2006 14:11 schreef boneyard het volgende:
meer kijkers dan vorige week trouwens; 304.000 en dat met dwts en boer zoekt vrouw.
Echt niet...dat klopt natuurlijk niet, die redenering.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:39 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Ik denk juist doordat er gister zoveel programma's op TV waren dat Boks daarvan heeft mee geprofiteerd
Als je het topic zou doorlezen zou je zien dat de meeste mensen positief over deze serie denken...quote:Op maandag 15 mei 2006 22:32 schreef jorienvdherik het volgende:
nog steeds zo slecht als afl 1 ?
Leontine had 'm per ongeluk vermoord. ze vond een pistool in de tas van ultra, ze kregen ruzie en pistool ging af. fotograaf kwam binnen en verstopte het pistool voor haar.quote:
Het mooiste van alles was ook nog dat ie meteen de goed plek had.... Sorry hoor maar volgens mij komt dit echt maar zelden voorquote:Op zondag 21 mei 2006 21:38 schreef marky het volgende:
Mooi verhaal en juist goed geacteerd en het enige wat ik wat raar vond is dat ze volgens mij wel achter een systeemplafond kijken als ze iets zoeken.
Ja, maar ze kunnen die hond ook moeilijk een half uur laten zoeken.. beetje saaie tv danquote:Op zondag 21 mei 2006 22:05 schreef LeonH het volgende:
[..]
Het mooiste van alles was ook nog dat ie meteen de goed plek had.... Sorry hoor maar volgens mij komt dit echt maar zelden voor
Duh, zomerstop?quote:Op zondag 21 mei 2006 22:24 schreef miss_schaapje het volgende:
whehhe lol vandaag was de laatste aflevering !!!!
Haha, werk je bij de politie?quote:Op zondag 21 mei 2006 22:05 schreef LeonH het volgende:
[..]
Het mooiste van alles was ook nog dat ie meteen de goed plek had.... Sorry hoor maar volgens mij komt dit echt maar zelden voor
Dan heb ik het dus vies mis gehad zo blijkt. Maja als leek op dit gebied kun je je zoiets gewoon niet voorstellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:38 schreef 7eVeNL het volgende:
De scene met die hond klopte gewoon hoor, me'n vader is inspecteur, die keek ook mee en bevestigde dat zo'n onderzoek met een speurhond idd zo makkelijk kan verlopen
ben dan in amsterdamquote:Op donderdag 14 september 2006 21:52 schreef marky het volgende:
Zaterdag om 20.30 uur weer nieuwe afleveringenHier is een voorstukje voor zaterdag te zien:
http://www.talpa.tv/web/s(...)849/typeofpage=51230
quote:23 sep - 20:30
Afl. 1. Vergeten Moord
30 sep - 20:30
Afl. 2. Wie schrijft die blijft
14 okt - 20:30
Afl. 3. De verdwenen Van Gogh
bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |