Jaha, maar nu zie je de invloeden in die liedjes!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef jitzzzze het volgende:
Pff, die reclame is al zóóó lang op tv
Nee, sorry. Die zie ik niet, ik maak me wel druk over echte zaken.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jaha, maar nu zie je de invloeden in die liedjes!
trouwens.. weet je dat het woord vogelvrij al ietsje langer bestaat dan die kaas reclame?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:12 schreef Floripas het volgende:
Omdat één of andere toeristenkaas ("Old Amsterdam", dat zeggen ze in Groningen nog niet eens zo) op sentimentele wijze aan de man moest worden gebracht hebben ze één of ander versje van een Belg over zwart-wit-beelden van grachten en paardentrams geplakt.
In dat liedje hoor je: "Je bent er vogelvrij / omdat er alles mag.."
Vogelvrij betekent dat je doodgeschoten mag worden zonder dat daar iemand strafrechtelijk voor vervolgd wordt.
Vogelvrij betekent dus niet héél erg vrij.
Maar omdat we dagelijks die onzin over ons heen gestort krijgen, hebben andere mensen die verkeerde betekenis ook overgenomen.
Brace: "Ik ben liever vogelvrij" (dat denkt Floripas eigenlijk niet)
Jan Smit heeft een liedje [i[Vogelvrij[/i]: "Als een vogel zo vrij / alle zorgen voorbij."
Marco Borsato: "Vogelvrij, ik laat me door geen mens de wet voorschrijven / Vogelvrij, ik ben iemand anders, ik ben iemand anders dan jij"
Is het nou afgelopen met die onzin?!?
Dankjewel, kutkaas!
Weet jij dat sommige users hier te stom zijn om voor de duvel te dansen?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:25 schreef Baleog het volgende:
[..]
trouwens.. weet je dat het woord vogelvrij al ietsje langer bestaat dan die kaas reclame?![]()
mjah, maar in liedjes is het dichterlijke vrijheid (of volgens Drs. P dichterlijke onkundequote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jaha, maar nu zie je de invloeden in die liedjes!
*uch* Floripas *uch*quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Weet jij dat sommige users hier te stom zijn om voor de duvel te dansen?
Weet je dat sommige mensen zich druk maken om niks.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jouw postgeschiedenis verraadt jou inderdaad als de nieuwe kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, sorry. Die zie ik niet, ik maak me wel druk over echte zaken.![]()
Het betekent dus ook inderdaad dat je doodgeschoten mag worden zonder dat daar iemand strafrechtelijk voor vervolgd wordt, maar dat is slechts maar een klein deel.quote:vo·gel·vrij (bn.)
1 buiten bescherming van de wet gesteld => rechteloos
Die van DrsP is leuk...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:27 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
mjah, maar in liedjes is het dichterlijke vrijheid (of volgens Drs. P dichterlijke onkunde)
verder heb je gewoon gelijk hoor
Gelukkig wil ik die niet winnenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jouw postgeschiedenis verraadt jou inderdaad als de nieuwe kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede.![]()
KLBKLBKLBKLBKLBKLBKLBKLBKLBKLBONZKLBKLBKLBKLBKLBKLBKLBKLBKLB....
Ik eet veel vis om mijn kwaaie natuur te compenseren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:28 schreef Vipers het volgende:
[..]
Weet je dat sommige mensen zich druk maken om niks.
Tip doe dat niet is niet goed voor je hart.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik eet veel vis om mijn kwaaie natuur te compenseren.
Nogmaals, ik heb totaal geen ambitie om die prijs te winnen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, wat moet je toch met al dat aanzien en dat geld?
Dan zal ik jouw taalgebruik ook maar dichterlijk opvatten?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:31 schreef buzzer het volgende:
ik lig wakker van andere dingen als dergelijke futiliteiten... noem het gewoon dichterlijke vrijheid..
in dit geval jij, zwakzinning knaapje. alleen omdat er 1 woord wordt gebruikt van dat liedje in die reclame in andere liedjes wil dat niet zeggen dat er meteen een verband is..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Slechte dichters moeten verbaal met de grond gelijk worden gemaakt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:31 schreef buzzer het volgende:
ik lig wakker van andere dingen als dergelijke futiliteiten... noem het gewoon dichterlijke vrijheid..
Het liedje heet "Vogelvrij", daar ging met me om.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:34 schreef Deetch het volgende:
vrij als een vogel is wel heel erg vrij maar vogelvrij is inderdaad buiten de wet geplaatst.
Zo'n avatar, en dan waagt die me nog 'knaapje' te noemen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:33 schreef Baleog het volgende:
[..]
in dit geval jij, zwakzinning knaapje. alleen omdat er 1 woord wordt gebruikt van dat liedje in die reclame in andere liedjes wil dat niet zeggen dat er meteen een verband is..![]()
dus dat wordt een cursusje streetdance voor jou![]()
natuurlijk! ik was vergeten dat het zo'n inspirerende reclame was, een voorbeeld voor elke artiest!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een verband. Als je een woord foutief blijft gebruiken, gaan anderen het overnemen.
Andere voorbeelden: criticaster (ipv criticus) en humor (ipv gevoel voor humor).
Misschien had jij beter in bed kunnen blijven vanmorgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:41 schreef Baleog het volgende:
[..]
natuurlijk! ik was vergeten dat het zo'n inspirerende reclame was, een voorbeeld voor elke artiest!
het liedje heeft natuurlijk ook wel mystieke waarde!
misschien had je dit beter in TRU kunnen posten![]()
Het klopt toch? Je mag er alles, dus ook iemand ongestraft voor zijn donder schieten. Dus ben je er vogelvrij.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:12 schreef Floripas het volgende:
Omdat één of andere toeristenkaas ("Old Amsterdam", dat zeggen ze in Groningen nog niet eens zo) op sentimentele wijze aan de man moest worden gebracht hebben ze één of ander versje van een Belg over zwart-wit-beelden van grachten en paardentrams geplakt.
In dat liedje hoor je: "Je bent er vogelvrij / omdat er alles mag.."
Vogelvrij betekent dat je doodgeschoten mag worden zonder dat daar iemand strafrechtelijk voor vervolgd wordt.
Vogelvrij betekent dus niet héél erg vrij.
Maar omdat we dagelijks die onzin over ons heen gestort krijgen, hebben andere mensen die verkeerde betekenis ook overgenomen.
Brace: "Ik ben liever vogelvrij" (dat denkt Floripas eigenlijk niet)
Jan Smit heeft een liedje [i[Vogelvrij[/i]: "Als een vogel zo vrij / alle zorgen voorbij."
Marco Borsato: "Vogelvrij, ik laat me door geen mens de wet voorschrijven / Vogelvrij, ik ben iemand anders, ik ben iemand anders dan jij"
Is het nou afgelopen met die onzin?!?
Dankjewel, kutkaas!
Dan is het advies om er eens langs de grachten te lopen dus eigenlijk een verkapte doodsverwensing....quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het klopt toch? Je mag er alles, dus ook iemand ongestraft voor zijn donder schieten. Dus ben je er vogelvrij.
Vraag is of "'die anderen" dat hebben overgenomen of zelf die "vergissing" al hadden gemaakt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Uit-ste-kend. Mijn schaamhaar glimt als een poezenvachtje.
Verder nog iets?
Precies! Ban!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan is het advies om er eens langs de grachten te lopen dus eigenlijk een verkapte doodsverwensing....
Ik heb geen liedteksten kunnen vinden die deze fout ook al hadden voor de reclametijd, en nu drie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:47 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
Vraag is of "'die anderen" dat hebben overgenomen of zelf die "vergissing" al hadden gemaakt.
Ik vermoed dat jij de eerste bent die ooit deze zin heeft gezegd of geschreven.quote:Schaamhaar is nog erger dan vogelvrij.
Dit is KLB, die is gemaakt op dehumaniseringquote:Is dit een verkapte vorm van "dehumanisering" gezien enkele reacties?
misschien had jij beter een TO ban moeten hebbenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Misschien had jij beter in bed kunnen blijven vanmorgen.
Linguistische contaminatie.
Het overnemen van "vogelvrij" in foutieve betekenis is linguistische contaminatie!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:51 schreef Baleog het volgende:
[..]
misschien had jij beter een TO ban moeten hebben
oh en moeilijke woorden als argumentatie gebruiken moet natuurlijk ook wel ergens op slaan.
ik zie nl. nergens een Linguistische contaminatie in mijn post staan
Het is generale incompetentie, wat ik je brom!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het overnemen van "vogelvrij" in foutieve betekenis is linguistische contaminatie!
dat staat iig los van die kaasreclamequote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het overnemen van "vogelvrij" in foutieve betekenis is linguistische contaminatie!
Wat doet je dat denken?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:01 schreef Baleog het volgende:
[..]
dat staat iig los van die kaasreclame
Of als je een gezond verstand hebtquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat doet je dat denken?
Als jij iedere dag een woord in foute connotatie tegenkomt, ga je het overnemen, tenzij je je er actief tegen verzet.
En daar wilde jij bovenstaande "artiesten" van beschuldigen, van het hebben van gezond verstand?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Of als je een gezond verstand hebt![]()
misschien kijk jij iedere dag die kaasreclame omdat je hem uit nostalgisch oogpunt een keer hebt opgenomen, maar ik vermoed dat de meeste mensen hem niet zo vaak hebben mogen aanschouwen, laat staan de reclame inspirerend genoeg vonden om er tekst uit te gebruikenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat doet je dat denken?
Als jij iedere dag een woord in foute connotatie tegenkomt, ga je het overnemen, tenzij je je er actief tegen verzet.
Hij was anders érg vaak op tv.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:09 schreef Baleog het volgende:
[..]
misschien kijk jij iedere dag die kaasreclame omdat je hem uit nostalgisch oogpunt een keer hebt opgenomen, maar ik vermoed dat de meeste mensen hem niet zo vaak hebben mogen aanschouwen, laat staan de reclame inspirerend genoeg vonden om er tekst uit te gebruiken
Toch blijft het je zo mateloos boeien dat je blijft terugkomen voor meer reactie.quote:verder zijn het natuurlijke domme artiesten, maar dat staat los van deze even domme OP
Nee! Dat heb ik ook niet gezegd.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
En daar wilde jij bovenstaande "artiesten" van beschuldigen, van het hebben van gezond verstand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |