abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36168873
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik neem de gemeente in deze kwesie meer kwalijk dan de ambtenaar zelf. Zij hadden de zaak kunnen seponeren, maar gingen blind af op het verhaal van hun ambtenaar en droegen dat uit in de pers.
Toen was er geen weg terug....
Brandend kruis in de tuin van de burgemeester is ook OK hoor, maar 't nadeel daarvan is dat-ie dan iedere avond waarschijnlijk de brandweer kan bellen
pi_36168909
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Brandend kruis in de tuin van de burgemeester is ook OK hoor, maar 't nadeel daarvan is dat-ie dan iedere avond waarschijnlijk de brandweer kan bellen
Waarom zou je die man en zijn familie moeten terroriseren?
Hij voerde slechts zijn werk uit en dat is zeer arbitrair, enige meelevendheid heeft hij niet vertoond, maar zou zijn de meeste milieu-ambtenaren nu eenmaal, de theorie en niets anders!
Yeah baby Yeah!
pi_36169333
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:17 schreef Elgigante het volgende:
Waarom zou je die man en zijn familie moeten terroriseren?
Hij voerde slechts zijn werk uit en dat is zeer arbitrair, enige meelevendheid heeft hij niet vertoond, maar zou zijn de meeste milieu-ambtenaren nu eenmaal, de theorie en niets anders!
Ten eerste is jezelf verschuilen achter ''befehl ist befehl' al tijdenlang een zwaktebod, ten tweede zijn bezwaar- en beroepmogelijkheden een wassen neus, die alleen gebruikt worden als vertragingstaktiek maar niet om daadwerkelijk iets te kunnen veranderen, ten derde zijn ambtenaren zo goed als onschendbaar.

Hoog tijd dus om sommige ambtenaren d'r op te wijzen dat ze nog altijd in dienst staan van de maatschappij. En als dat hardhandig moet, dan moet dat maar hardhandig.
pi_36172583
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik neem de gemeente in deze kwesie meer kwalijk dan de ambtenaar zelf. Zij hadden de zaak kunnen seponeren, maar gingen blind af op het verhaal van hun ambtenaar en droegen dat uit in de pers.
Toen was er geen weg terug....
Even voor de duidelijkheid. De gemeente heeft helemaal niet de pers opgezocht. De zoon van die mevrouw heeft het in de pers gebracht. Deze "journalist"vond het nodig om zijn moeder die een overtreding had begaan in de pers te beschrijven als een lief oud vrouwtje die helemaal niets kwaad in de zin had. De gemeente heeft netjes proberen te vertellen wat er aan de hand was maar Omroep Brabant heeft alleen oor voor de eigen journalist.
Hij heeft gewoon fout gegokt want hij dacht met alle commotie rondom dit incident dat de boete wel zou worden kwijtgescholden. De boete is echter blijven staan.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_36172761
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:31 schreef Provinciaaltje het volgende:

Even voor de duidelijkheid. De gemeente heeft helemaal niet de pers opgezocht.
Allicht niet.
  zondag 19 maart 2006 @ 17:40:30 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_36172827
Typisch geval van niet het hele topic doorlezen voordat je een reactie geeft

Ik zag inderdaad vanochtend in de krant staan dat die man uit Putten ook een bekeuring kreeg. Ik vraag me af of die man in het vervolg zulke dingen laat liggen of ze mee naar huis neemt ofzo.

Maar wat mag dan eigenlijk wel in die prullenbakken? In principe kun je alles toch thuis weggooien?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 maart 2006 @ 17:42:28 #107
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36172869
quote:

[..]

Even voor de duidelijkheid. De gemeente heeft helemaal niet de pers opgezocht. De zoon van die mevrouw heeft het in de pers gebracht. Deze "journalist"vond het nodig om zijn moeder die een overtreding had begaan in de pers te beschrijven als een lief oud vrouwtje die helemaal niets kwaad in de zin had. De gemeente heeft netjes proberen te vertellen wat er aan de hand was maar Omroep Brabant heeft alleen oor voor de eigen journalist.
Hij heeft gewoon fout gegokt want hij dacht met alle commotie rondom dit incident dat de boete wel zou worden kwijtgescholden. De boete is echter blijven staan.
En daar ben je blij om?

Kabinet Balkenende had belooft de bureaucratie aan te pakken en dat is niet gelukt. Dit is zo'n wrange voorbeeld van te serieus met zulk soort overbodige regeltjes omgaan. En een voorbeeld dat dit soort ambtenaren überhaupt bestaan, als de gestapo op straat onvermoede voorbijgangers pakken die helemaal niets kwaads in hun zin hebben en hun steentje willen bijdragen en daarvoor nog erger gestrafd worden dan een minderjarig kutjoch die auto's bekrast.
The Internets, I needs it..
pi_36173147
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:20 schreef _The_General_ het volgende:
Het probleem ligt niet bij de gemeentes maar bij de machtsgeile ambtenaren zoals BOA's en Milieuambtenaren. NSB materiaal als je het mij vraagt !
Ambtenaren voeren het beleid uit dat door de politiek is vastgesteld, de politiek is dus verantwoordelijk en niet de uitvoerend ambtenaar.
pi_36173943
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:51 schreef Steijn het volgende:

Ambtenaren voeren het beleid uit dat door de politiek is vastgesteld, de politiek is dus verantwoordelijk en niet de uitvoerend ambtenaar.
In sommige gevallen interpreteren ambtenaren de wet strikter dan zoals dat door de politiek bedoeld was. Als je dan ook nog last hebt van politici met weke knieën dan houdt 't wel op.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:28:38 #110
46960 StefanP
polemicist
pi_36181053
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze man in Putten heeft ook kennis gemaakt met de milieugestapo
http://www.destentor.nl/veluwenoord/article181704.ece
on-voor-stel-baar gewoon. Hebben die mensen nou echt zo'n onvoorstelbaar bord voor hun kop? Hoe halen ze het in hun achterlijke hoofd! Realiseren ze zich niet hoe gehaat ze zich maken? Dat ze NIETS bijdragen aan Nederland? Dat -hoe ironisch- ZIJ het afval van Nederland zijn?

Balkenende zou godverdomme om 8 uur een toespraak voor het land moeten houden, uitgezonden op alle zenders, met de koninging er naast, waarin hij die ambtenaar bij naam noemt en zegt "en nou is het godverdomme welletjes geweest met burgers pesten."
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 19 maart 2006 @ 21:59:25 #111
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_36182591
Zouden die mensen nou eerder naar de krant rennen dan een klacht indienen tegen de boete ofzo?
Ik denk dat er nog best een kans is om onder die boete uit te komen, maar men rent maar naar de krant om te zeuren over ambtenaren. Officieel kan die ambtenaar die boete gewoon uitschrijven. Als ik die boa was had ik na zo'n verhaal in de krant ook niet zo'n zin om het door de vingers te zien.
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
  zondag 19 maart 2006 @ 23:06:20 #112
6290 Dr_Crouton
pi_36185863
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:59 schreef lordmedelo het volgende:
Zouden die mensen nou eerder naar de krant rennen dan een klacht indienen tegen de boete ofzo?
Ik denk dat er nog best een kans is om onder die boete uit te komen, maar men rent maar naar de krant om te zeuren over ambtenaren. Officieel kan die ambtenaar die boete gewoon uitschrijven. Als ik die boa was had ik na zo'n verhaal in de krant ook niet zo'n zin om het door de vingers te zien.
Officieel is die ambtenaar dan ook een klootzak 1ste klas met een overbodige job.
  maandag 20 maart 2006 @ 15:47:55 #113
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_36202268
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:06 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Officieel is die ambtenaar dan ook een klootzak 1ste klas met een overbodige job.
Want?
  maandag 20 maart 2006 @ 16:15:36 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36203213
Och, men heeft zelf dit beleid gekozen in het stemhokje. Klaar toch?

Men wou zou graag alles zwart-wit, dan kan je het krijgen ook.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:26:18 #115
6290 Dr_Crouton
pi_36203537
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:47 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Want?
Hoezo, want? Kan je toch wel zelf bedenken: Er wordt een landelijke campagne "Nederland Schoon" gevoerd om burgers bewust te maken van de troep op straat. Maar daartegen zijn er weer milieuambtenaren die overbodig zijn en maar op dit soort jobs op straat worden gestuurd, een beetje verdekt opstellen bij openbaren prullenbakken en burgers met goede bedoelingen (en als voorbeeld voor de campagne) afstraffen voor het weggooien van afval. "Ja maar, het is huishoudelijk afval." = Grote dikke dampende stierenpoep. Zo'n ambtenaartje kan toch met zijn eigen ogen ZIEN dat de burger in kwestie 1 zakje of 1 boterkuipje weggooit en niet hele vuilniszakken met afval. Maar als ongelooflijke eikel dat ie ambtenaar is die de overbodige regeltjes naleeft en dus een overbodige job heeft, schrijft een bon uit waarmee je een heel boodschappenkar vol met boodschappen en uiteindelijk afval mee kan dumpen.

Want? Dáárom! Sowieso zouden er voor de helft van alle amtenaren ontslagen moeten worden om de bureaucratie keihard aan te pakken. Sommige luilekkerfuncties zijn er niet om de burger te dienen blijkt maar weer.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:30:07 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36203637
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze man in Putten heeft ook kennis gemaakt met de milieugestapo
http://www.destentor.nl/veluwenoord/article181704.ece
Hebt vertrouwen in uw overheid! Weg met vrijheden en het komt allemaal goed! Niks geen eigen initiatief!

pi_36203657
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:15 schreef Yildiz het volgende:
Och, men heeft zelf dit beleid gekozen in het stemhokje. Klaar toch?

Men wou zou graag alles zwart-wit, dan kan je het krijgen ook.
Wat een slap gelul, ik heb gestemd maar op hele andere partijen als die de dienst uitmaken (nog).

Het uiteindelijke resultaat is dat mensen niets meer opruimen uit angst een boete te krijgen, mijn moeder is nog van het oude stempel die wel rommel van anderen weggooid en als haar dit overkomt dan zou ik mij echt niet inhouden tegen zo'n pennelikker.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:31:48 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36203680
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef longinus het volgende:

[..]

Wat een slap gelul, ik heb gestemd maar op hele andere partijen als die de dienst uitmaken (nog).

Het uiteindelijke resultaat is dat mensen niets meer opruimen uit angst een boete te krijgen, mijn moeder is nog van het oude stempel die wel rommel van anderen weggooid en als haar dit overkomt dan zou ik mij echt niet inhouden tegen zo'n pennelikker.
Sorry, ik was de smiley vergeten, het was sarcasme. Je hoeft er niet serieus op in te gaan.

De helft van ambtenarend nederland zal deze ambtenaar overigens verdedigen met uitspraken als:
quote:
Jamaar, straks gaan mensen hun afvalbelasting niet meer betalen, en hun reclamefolders dumpen in de containers op straat, die dan veel vaker leeggemaakt moeten worden en dat kost ons dan geld, geld wat we halen uit de gemeentebelasting en en en oh wacht, nu klopt het niet meer.
pi_36203961
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:31 schreef Yildiz het volgende:
Sorry, ik was de smiley vergeten, het was sarcasme. Je hoeft er niet serieus op in te gaan.

De helft van ambtenarend nederland zal deze ambtenaar overigens verdedigen met uitspraken als:
Geeft niet
ik heb het ook moeilijk met ambtenaren omdat ze straffeloos fouten kunnen maken en ze elkaar dekken.
pi_36230223
quote:

[..]

Ik zeg ook niet dat zij de media opgezocht hebben, maar hun allereerste reactie was gelijk van die aard dat zij hun medewerker volledig vertrouwden (dat is op zich niet vreemd) en dat deze absoluut juist gehandeld had.
Op dat moment was dat nog niet te zeggen, maar hadden ze hun hand al wel overspeeld.

Dat de boete is blijven staan kan ik best inkomen, de dame in kwestie heeft ook de regel overtreden, ik snap allen niet waarom ze hun beleid voor een schone gemeente niet uit DURVEN voeren.
Zoals eerder gezegd: Ga eens kijken rondom de woonwagenkampjes in Geldrop en Mierlo (ook in andere gemeenten trouwens), daar ligt voor containers aan afval in de bosjes, op de weg etc.
Yeah baby Yeah!
pi_36230254
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Onzin, ook de ambtenaar moet zelf een afweging maken of iets wél kan of niet, denk je dat hij/zij geen bewegingsvrijheid heeft?
Yeah baby Yeah!
pi_36231712
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:31 schreef Yildiz het volgende:

De andere helft van ambtenarend nederland wil dat dat soort figuren aan dat brandende kruis in de tuin van de burgemeester worden gespijkerd, omdat juist dat soort figuren ervoor zorgen dat ambtenaren zo'n slechte naam hebben.
pi_36231925
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

on-voor-stel-baar gewoon. Hebben die mensen nou echt zo'n onvoorstelbaar bord voor hun kop? Hoe halen ze het in hun achterlijke hoofd! Realiseren ze zich niet hoe gehaat ze zich maken? Dat ze NIETS bijdragen aan Nederland? Dat -hoe ironisch- ZIJ het afval van Nederland zijn?

Balkenende zou godverdomme om 8 uur een toespraak voor het land moeten houden, uitgezonden op alle zenders, met de koninging er naast, waarin hij die ambtenaar bij naam noemt en zegt "en nou is het godverdomme welletjes geweest met burgers pesten."
Je hebt gelijk! Dit is bijna net zo achterlijk als mensen 15 jaar in de cel gooien omdat ze een paar keer betrapt worden op het verkopen van wiet!

Gelukkig zijn er geen landen die ZO achterlijk zijn...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:49:08 #124
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_36232508
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:26 schreef Dr_Crouton het volgende:

Want? Dáárom! Sowieso zouden er voor de helft van alle amtenaren ontslagen moeten worden om de bureaucratie keihard aan te pakken. Sommige luilekkerfuncties zijn er niet om de burger te dienen blijkt maar weer.
Ok, ik wil wel eens zien hoe hard men mekkert als de helft van de ambtenaren een week of 2 op z'n gat gaat zitten en niks doet.
(vuilnisophaaldienststaking in Amsterdam vorig jaar, remember?, maar dan in het 100voud, in elke gemeente).
Kijken of je het dan nog zo'n goed idee vindt...
pi_36232583
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:49 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Ok, ik wil wel eens zien hoe hard men mekkert als de helft van de ambtenaren een week of 2 op z'n gat gaat zitten en niks doet.
(vuilnisophaaldienststaking in Amsterdam vorig jaar, remember?, maar dan in het 100voud, in elke gemeente).
Een land leeft bij z'n ambtenarenapparaat, maar kritiek mag nooit weggemoffeld worden.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:22:32 #126
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_36233687
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Een land leeft bij z'n ambtenarenapparaat, maar kritiek mag nooit weggemoffeld worden.
Als die kritiek nou terecht was
pi_36233745
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:22 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Als die kritiek nou terecht was
Check de wachttijden op een gemiddeld gemeentehuis eens, de zgn werkdruk én het aantal mensen waar ze iets voor moeten doen.
terecht dat er steen en been geklaagd wordt, onterecht dat zij zich verschuilen achter werkdruk.

Hun monopolie is hun zwaarste last.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:37:38 #128
6290 Dr_Crouton
pi_36243428
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:49 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Alsof vuilnismannen te vergelijken zijn met nutteloze pennenlikkers die half verdekt opstellen en ouderen pesten om hun goede wil. Ik wil wel eens zien hoeveel gemeentelijke vuilnisophalers zijn die solidair zijn met zulke bonnennazi's èn een landelijke staking organiseren om deze naaistreken te steunen.
pi_36243582
Alsof mensen die in het bedrijfsleven werken zoveel beter zijn. Wel eens contact gehad met een verzekeringsmaatschappij?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:50:21 #130
6290 Dr_Crouton
pi_36243887
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:41 schreef joshus_cat het volgende:
Alsof mensen die in het bedrijfsleven werken zoveel beter zijn. Wel eens contact gehad met een verzekeringsmaatschappij?
En zo kan ik ook bankmedewerkers noemen met hun vele vrije dagen, artsen die een dealtje met de farmaceutische industrie sluiten, etc. etc.

Alleen kan je nog enigszins voor een ander bedrijf kiezen maar met ambtenaren niet. Het is nu aan de regering die gekozen is dat ze hier iets aan moeten doen, anders hebben ze alsnog te weinig gedaan tegen de bureaucratie.
pi_36244000
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:41 schreef joshus_cat het volgende:
Het is juist de taak van een verzekeringsmaatschappij om zo min mogelijk uit te keren, ambtenaren worden door belastingen betaald en het is hun taak om de burgers zo goed mogelijk te helpen.
pi_36244259
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:50 schreef Dr_Crouton het volgende:

Alleen kan je nog enigszins voor een ander bedrijf kiezen maar met ambtenaren niet. Het is nu aan de regering die gekozen is dat ze hier iets aan moeten doen, anders hebben ze alsnog te weinig gedaan tegen de bureaucratie.
Tot op zekere hoogte wel. Als je de stadsdeelraden in a'dam beu bent, kun je naar een andere stad verhuizen.
pi_36244459
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:01 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte wel. Als je de stadsdeelraden in a'dam beu bent, kun je naar een andere stad verhuizen.
Want er zijn toch woningen genoeg in dit land.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36244807
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:07 schreef Seneca het volgende:

[..]

Want er zijn toch woningen genoeg in dit land.
In amsterdam niet. In friesland zijn woningen zat. En nog een stuk goedkoper ook
pi_36244864
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

In amsterdam niet. In friesland zijn woningen zat. En nog een stuk goedkoper ook
Als ze het werk dan ook nog even van Amsterdan naar Friesland zouden verhuizen waren alle problemen opgelost.
pi_36245149
Daar kun je zelf wat aan doen. Solliciteren. En een webwinkel kun je ook in friesland bijhouden.
  woensdag 22 maart 2006 @ 01:27:40 #137
6290 Dr_Crouton
pi_36253171
Pah, deelraden, praatclubjes en andere gezeik die vanwege hun conflicterende belangen de ontwikkelingen achternalopen of zelfs ophouden. Als een van hun werkgevers zeg ik: opheffen. Scheelt weer belastinggeld en maakt de weg vrij voor belastingverlaging.
  woensdag 22 maart 2006 @ 03:09:46 #138
46960 StefanP
polemicist
pi_36253706
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:33 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! Dit is bijna net zo achterlijk als mensen 15 jaar in de cel gooien omdat ze een paar keer betrapt worden op het verkopen van wiet!

Gelukkig zijn er geen landen die ZO achterlijk zijn...
Als jij het verschil tussen de twee gevallen niet ziet, dan ben je wel heel ver heen. Totaal onzinnige vergelijking.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36256483
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 03:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Als jij het verschil tussen de twee gevallen niet ziet, dan ben je wel heel ver heen. Totaal onzinnige vergelijking.
Vind je?

Iemand een boete geven omdat hij iets onschuldigs doet als huisafval in een vuilnisbak gooien, is natuurlijk absurd.

Wiet verkopen is misschien iets minder onschuldig (maar stelt nog steeds niets voor), maar de straf is disproportioneel veel groter.

Ik zie dus wel degelijk een parallel tussen deze twee. Ik vind het in beide gevallen totaal onzinnig om iemand hiervoor te straffen.

Wat ik er mee wilde aangeven is dat je wel afgeeft op Nederland, maar dat ze in Amerika precies hetzelfde doen, alleen dan in mijn ogen nog verder buiten proportie.
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:24:07 #140
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_36258517
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:10 schreef Sidekick het volgende:
Juist, no tolerance! Regels zijn regels, niet meer het pappen en nathouden. De knuffelpolitiek moet nu eens afgelopen zijn!
Inderdaad! Alles voortaan maar op straat flikkeren! dat is veel goedkoper qua boete namelijk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:20:47 #141
6290 Dr_Crouton
pi_36263763
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 11:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad! Alles voortaan maar op straat flikkeren! dat is veel goedkoper qua boete namelijk
Laten liggen is helemaal goedkoper.
pi_36295291
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:53 schreef longinus het volgende:

[..]

Het is juist de taak van een verzekeringsmaatschappij om zo min mogelijk uit te keren, ambtenaren worden door belastingen betaald en het is hun taak om de burgers zo goed mogelijk te helpen.
Het is de taak van verzekeringsmaatschappijen om uit te keren aan diegenen die er recht op hebben, helaas voor de velen die uiteindelijk nul op het rekest kregen, die hebben hun polisvoorwaarden namelijk niet fatsoenlijk gelezen.
Yeah baby Yeah!
pi_36308845
quote:
Puttenaar laat zwerfafval voortaan links liggen
door MINKE SCHUTHOF

18 MAART 2006 - PUTTEN - Denk je je steentje bij te dragen aan schonere straten door zwerfafval op te ruimen en is de beloning een boete van 75 euro. Dat overkwam Barend Lievestro uit Putten deze week. Een opsporingsambtenaar zag hoe hij een leeg boterkuipje in een openbare afvalbak deponeerde. En die zijn enkel bestemd voor straatafval en niet voor huishoudelijk afval.

Barend Lievestro heeft een hekel aan zwerfafval. Als hij allerhande rotzooi in de buurt ziet slingeren, pakt hij dat netjes op en gooit het in zijn eigen vuilnisbak. Toen hij woensdag vanaf de Sprielderweg naar de markt fietste en een leeg boterkuipje langs de weg zag liggen, stapte hij daarom af en stopte het in z’n fietstas, samen met een stukje plastic dat erbij lag.

Even verderop, bij de Golff supermarkt aan de Bilderdijkstraat, gooide hij dit in de afvalbak die daar buiten staat en vervolgde zijn weg. ‘Even later reed een auto mij achterop. Ik dacht dat iemand de weg wilde vragen en stopte. Toen bleek het een ‘boa’ te zijn die me een bekeuring van 75 euro gaf omdat ik net een boterkuipje in de prullebak had gegooid.’ Waarom mag dat niet, had hij stomverbaasd gevraagd. Omdat dat huisvuil is, was het antwoord.

Maar nee, probeerde Lievestro hem nog duidelijk te maken, het is zwerfvuil. Ik rapporteer wat ik zie, had de opsporingsambtenaar hem gezegd. ‘Maar je begrijpt toch wel dat ik niet van huis met een boterkuipje in m’n fietstas hierheen kom om het weg te gooien’, had hij nog verbrouwereerd tegengesputterd. De boa bleef onverbiddelijk.

Alleen zaken als papiertjes, blikjes, wikkels, kauwgom, plastic bekertjes en dergelijke mag je hierin gooien, licht gemeentevoorlichter Evelien van Drie toe. Dat is zo geregeld in artikel 26 van het Afvalstoffenbesluit. Afval wat ter plekke ontstaat, zeg maar. ‘De opsporingsambtenaar schrijft naar eer en geweten een proces verbaal uit van wat hij op dat moment zelf ziet.’ Iedereen weet dat je huisvuil in de gemeentelijke vuilniszak moet aanbieden, stelt zij. Lievestro heeft helaas de schijn tegen. ‘Een kuipje boter eet je tenslotte niet op straat leeg.’ Omdat er ongetwijfeld ook mensen zijn die met een smoesje onder een boete uit proberen te komen, kan de ambtenaar niet anders dan afgaan op wat hij zelf constateert.
http://www.destentor.nl/veluwewest/article181704.ece

Het gaat helemaal nergens meer over...
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:12:43 #144
3185 Adelante
To let it go now
pi_36308915
Hart van Nederland nieuws...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_36309012
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:12 schreef Adelante het volgende:
Hart van Nederland nieuws...
Is dat dus kennelijk de reden om nietszeggende dingen te gaan posten?
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:16:38 #146
3185 Adelante
To let it go now
pi_36309043
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:15 schreef The_Dijkstra het volgende:

Is dat dus kennelijk de reden om nietszeggende dingen te gaan posten?
Blijkbaar, anders had je dit topic niet geopend!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_36309132
De gestoordheid ten top!
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:47:14 #148
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_36310172
Geweldig land is dit toch. De veroorzaker van dit zwerfafval had hooguit een boete van ¤50,- gekregen. Degene die het opruimt betaalt ¤75,-
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_36310277
Bananen land is het.
pi_36310290
Was er niet laatst een zelfde voorval met een oud vrouwtje die een broodzakje weggooide?
Lekker bezig in Nederland..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')