abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34927641
Voor u geknipt: “Wethouder Sommer van de gemeente Geldrop-Mierlo is niet van plan de 75 euro milieuboete van mevrouw Van Wordragen kwijt te schelden. De 75-jarige vrouw uit Geldrop kreeg de boete omdat ze plastic zakken in de afvalbak bij de supermarkt deed. Een milieuambtenaar van de gemeente Geldrop bekeurde haar daarvoor omdat er formeel geen huishoudelijk afval in de afvalbakken op straat mogen worden gegooid. De vrouw gooide de lege zakken weg na het voeren van vogels en kippen in een park. Ze is verbijsterd over het voorval en is niet van plan de boete zonder meer te betalen. Ze gaat er beroep tegen aantekenen. Maar PvdA/GroenLinks-wethouder Sommer is niet bereid tot enige coulance. Hij vindt dat mevrouw Van Wordragen gewoon de wet heeft overtreden.” Wellicht aardig om te onthouden wanneer u komende maand een nieuwe college mag kiezen...
Bron
Het gastenboek
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:10:22 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34928116
Juist, no tolerance! Regels zijn regels, niet meer het pappen en nathouden. De knuffelpolitiek moet nu eens afgelopen zijn!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34928255
Het probleem ligt niet bij de gemeentes maar bij de machtsgeile ambtenaren zoals BOA's en Milieuambtenaren. NSB materiaal als je het mij vraagt !
pi_34928426
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:10 schreef Sidekick het volgende:
Juist, no tolerance! Regels zijn regels, niet meer het pappen en nathouden. De knuffelpolitiek moet nu eens afgelopen zijn!
pi_34928570
Dus zij mag geen vuilniszakje in de vuilnisbak gooien terwijl ze aan de andere kant van de wereld gezellig boorplatforms in zee plaatsen?
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:10:45 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_34929105
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:41 schreef thefunny het volgende:
Dus zij mag geen vuilniszakje in de vuilnisbak gooien terwijl ze aan de andere kant van de wereld gezellig boorplatforms in zee plaatsen?
daar zit de eu niet mee! het moet hier schoon weze zodat ze kunne zegge: kijke wij zijn nie die vervuilers!
pi_34929250
quote:
Vind ik ook, maar dan ook alle geknuffelden zwaar straffen die de wet overtreden.
pi_34929256
sinds wanneer zijn plastic zakken huishoudelijk afval?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_34929278
Ooh is dat een nieuwe wet? Dat wist ik niet!
Foei zeg!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:21:11 #10
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34929305
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 08:34 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[afbeelding] Voor u geknipt: “Wethouder Sommer van de gemeente Geldrop-Mierlo is niet van plan de 75 euro milieuboete van mevrouw Van Wordragen kwijt te schelden. De 75-jarige vrouw uit Geldrop kreeg de boete omdat ze plastic zakken in de afvalbak bij de supermarkt deed. Een milieuambtenaar van de gemeente Geldrop bekeurde haar daarvoor omdat er formeel geen huishoudelijk afval in de afvalbakken op straat mogen worden gegooid. De vrouw gooide de lege zakken weg na het voeren van vogels en kippen in een park. Ze is verbijsterd over het voorval en is niet van plan de boete zonder meer te betalen. Ze gaat er beroep tegen aantekenen. Maar PvdA/GroenLinks-wethouder Sommer is niet bereid tot enige coulance. Hij vindt dat mevrouw Van Wordragen gewoon de wet heeft overtreden.” Wellicht aardig om te onthouden wanneer u komende maand een nieuwe college mag kiezen...
Bron
Het gastenboek
wat een kansloos knaapje, ik neem aan dat geldrop-mierlo voor de rest crime-free is dat hij zich over dit soort dingen kan drukmaken?
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_34929346
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:18 schreef bas-beest het volgende:
Goed punt.
Vaak zitten in afvalbakken ook plastic zakken uit hygiënisch oogpunt en dit valt er blijkbaar niet onder.
pi_34929741
Het is logisch dat een afvalbak niet gebruikt mag worden.

Hulde voor de BOA die de overlast van senioren eens rigoreus aanpakt. Er wordt veel geklaagd over jongeren, maar het probleem zit hem in de ongehoorzaamheid van 60-plussers. Juist mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt weten dondersgoed waar het weggooien van plastic zakken in afvalbakken toe leidt.
pi_34930065
Kun je een plastic zak als huishoudelijk afval betitelen, is vraag 1. Kun je het maken om iemand te beboeten in de wetenschap dat het meeste afval in Nederland ongescheiden wordt verwerkt? Is 75 euro niet een buitenproportioneel hoog bedrag voor zo'n licht vergrijp?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:22:45 #14
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34930777
Man, de reacties in dat gastenboek van die gemeente

bv.
quote:
Gevraagd: verbaliserend miljeu-ambtenaar. Functie-vereisten: IQ van ver beneden het vriespunt, bereidheid om oude vrouwtjes fiscaal lastig te vallen, juiste en onderdanige attitude ten opzichte van SUV-berijders. Strafblad is een pre. In bezit van wapenvergunning. Salaris: schaal 3 gemeente-ambtenaren, aan te vullen met jachtpremie op burgers. Nadere informatie: dhr. Sommer, zakkensnaaier.

[ Bericht 69% gewijzigd door JaJoah op 10-02-2006 11:36:40 ]
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:28:46 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_34930917
Ik heb eens de straat opgeruimd van zwerfvuil, het was een spontane actie. Was ik klaar, deed ik de plastic AH-tas met straatvuil in een afvalbak van de gemeente, kreeg ik ook bijna een boete
pi_34931037
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:22 schreef JaJoah het volgende:
Man, de reacties in dat gastenboek van die gemeente
Heb je misschien een link? Thnx.

Edit: http://www.geldrop-mierlo.nl/web/show/id=109238

Edit 2: Lui? Luier? http://www.sre.nl/upload/(...)u_Actueel_1_2004.pdf
pi_34931150
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:18 schreef bas-beest het volgende:
Het was een zak waar brood in had gezeten, dus eigenlijk huishoudelijk afval.

desalniettemin een vreemde actie.. die vrouw gooit haar afval netjes weg (het was niet zo dat ze een vuilniszak vol afval in die bak aan en proppen was) en dan nog beboten .
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_34931314
Eerlijk waar... die milieu agent en meneer Sommer zouden ter dood gebracht moeten worden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_34931339
Waar blijft de gulle nieuwe Prins Bernhard nou???
pi_34931411
quote:
pi_34931858
Daar gaat haar aow'tje! Belachelijk! En wat had ze dan moeten doen? En dan 75 euro. Van de zotte.. Dit is wat dit land zo verrot maakt, met al die maffe regels en wetten. En dit is natuurlijk zomaar een voorbeeld, wat betekent dat er nog veel meer burgers ontevreden zijn of boos zijn. En terecht natuurlijk. Nouja, het zal wel onder het motto 'normen en waarden' zijn ofzo..

Waar kan ik overigens een overzicht zien/lezen van wat ik wel in de vuilnisbak mag gooien en wat niet, en waarom niet daar en wel thuis, en waar mag ik het dan wel weggooien en moet ik bang zijn een boete te riskeren als ik een blikje cola weggooi die ik van huis heb meegenomen? Best lastig, al dat afval weggooien zeg, ben blij dat er wetten zijn..
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:08:04 #22
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_34932130
Echt van de zotte dit
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:52:38 #23
141153 Jihad.Joe
A Real Arabian Hero!
pi_34933494
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Vind ik ook, maar dan ook alle geknuffelden zwaar straffen die de wet overtreden.
Maar de ene geknuffelde heeft niet zo'n lekkere thee als de andere

en een aan alle Moslims
♥ Don't make me put a Jihad on you!
♥ Trust Allah, but tie up your camel!
pi_34934964
Tjah..
Ik zou het voor laten komen en op enige coulantie van de rechter hopen..

Dit gaat natuurlijk helemaal nergens meer over..
pi_34935962
Hoe zit het dan in geldrop met honden uitlaters moeten die het zakje wat ze gebruiken om de stront in te doen weer los scheiden?
pi_34936126
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het dan in geldrop met honden uitlaters moeten die het zakje wat ze gebruiken om de stront in te doen weer los scheiden?
pi_34939600
Haha ik ga vanaf nu in iedere openbare vuilnisbak die ik zie heel opzichtig een plastic zak gooien, en dan maar hopen dat ik word aangesproken door zo'n milieu-ambtenaar. Als ik daarna met die man klaar ben, gaat ie gegarandeerd een andere baan zoeken.

Het is toch om helemaal gek van te worden. Het mooiste vind ik nog dat die arme mevrouw die plastic zak beter in de bosjes had kunnen gooien, dat had haar 'maar' 50 euro gekost..
Big dick.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:54:12 #28
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_34942983
Nederland op z'n smalst.

Wat kan het leven toch mooi zijn.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_34956017
Schitterend hoe die Sommers en die milieuambtenaar worden gedemoniseerd op het gastenboek!

65 jaar geleden hadden ze nog een statement kunnen maken, maar helaas voor hen leven we in een heel ander tijdperk.
pi_34956227
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:52 schreef Jihad.Joe het volgende:

[..]

Maar de ene geknuffelde heeft niet zo'n lekkere thee als de andere

en een aan alle Moslims
Een zekere groep moslims heeft er nu een opdracht bij waarmee ons land deze keer gediend is
pi_34959263
Toppie, die GL knuffelaar is goed bezig!

Keihard aanpakken die bejaarde. Hoe durf je om een plastic zakje gewoon in een afvalbak te gooien! Die 75 euro boete had 75 stokslagen, 7500 euro boete en 75 jaar cel moeten zijn.

/sarcasme

Hoe ROT kan Nederland zijn? Eerlijk waar, zulk TUIG (die wethouder en ambtenaar) moet opgeknoopt worden, dit zijn dus de figuren waar het land van naar de vernieling gaat. Criminelen, verkrachters en ander geteisem is veilig met hun geknuffel, zeker als het om <censuur> gaat, want die worden altijd gediscrimineerd en zijn alleen slachtoffer. Maar de gewone burger: die is de lul. Zo hard mogelijk aanpakken! 5km te hard? Je boterhamzakje in de vuilnisbak gooien? In een SUV willen rijden? Je kozijn een andere kleur dan de rest van de straat willen verven? GENADELOOS BESTRAFFEN!!!!!

bananenrepubliek der Nederlanden
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34959331
* fraai bericht achtergelaten heeft op de Geldrop gemeente site... http://www.geldrop-mierlo(...)n=109234/msg=success
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 11 februari 2006 @ 07:54:16 #33
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34961391
Gvd Gisteren toen ik een bericht postte in dat gastenboek waren er 37 pagina's ... nu al over de 70
pi_34961541
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:03 schreef StefanP het volgende:
* fraai bericht achtergelaten heeft op de Geldrop gemeente site... http://www.geldrop-mierlo(...)n=109234/msg=success
Dat grof taalgebruik zal best wel indruk maken.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 08:59:49 #35
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_34961546

De regels hier worden steeds schever

Verkrachten en vermoorden eigen dochter : maar 5 jaar
Meisjes op webcam misbruiken en chanteren: slechts 9 maanden

id vergeten: 50 fucing euro
afval weggooien: 75 euro

Ik gooi voortaan mn zakje wel op straat, daar krijg je namelijk geen 75 euro boete voor

Ik mag mn boterhamzakjes dus niet meer op het station weggooien in de prullenbak? En ook niet bij de bus? En niet in de stad? En niet op school? Ik moet ze zeker opsparen en mee naar huis nemen, net als mijn blikjes, mn flesjes, mn papiertjes
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:39:21 #36
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34961741
Het weerwoord van de gemeente Geldrop:
quote:
NIEUWS OVER OPTREDEN MILIEUWACHTER GELDROP-MIERLO ONGENUANCEERD
In de nieuwsuitzendingen van onder meer Omroep Brabant en SBS 6 en in diverse artikelen in regionale en landelijke kranten van 9 februari 2006 wordt volgens de gemeente Geldrop-Mierlo een ongenuanceerd en eenzijdig beeld geschetst van het optreden van een gemeentelijke milieuwachter. In het door Omroep Brabant gemaakte interview vertelt mevrouw J. Nuyts-Wordragen hoe zij voor het weggooien van een plastic tasje met daarin alleen broodkruimels van deze milieuwachter een boete ontving van 75 euro. De gemeente Geldrop-Mierlo heeft in het interview benadrukt dat de kwestie anders ligt. In het uitgezonden gedeelte is dat niet meer terug te vinden. Daardoor ontstaat een eenzijdig beeld dat geen recht doet aan de werkelijkheid.

HOE ZIT DE KWESTIE IN ELKAAR?
Wethouder Sommer heeft gisteren de volgende punten onder de aandacht gebracht:
Jaarlijks treffen wij in de gemeente 30 ton zwerfafval aan. Dat betekent dat de kosten van de verwerking en inzameling van dat afval verwerkt worden in de jaarlijkse afvalkosten. Zwerfafval heeft meestal anonieme eigenaren. De burgers die hun afval wel juist inzamelen betalen daar indirect aan mee. Tegelijkertijd hanteert de gemeente Geldrop-Mierlo het principe “de vervuiler betaalt”. Dat geldt voor elke inwoner van Geldrop-Mierlo. Afval hoort thuis in de groene en grijze containers waarover elke inwoner van onze gemeente kan beschikken.
De afvalbakken die wij op veel plaatsen in onze gemeente hebben geplaatst, om zwerfafval op straat te voorkomen, zitten steeds vaker vol met huishoudelijk afval. Dus controleren wij daar scherp op, juist om de goedbedoelende burger de gelegenheid te geven zijn zak of prulletje weg te kunnen gooien.

De bewuste mevrouw is dan ook niet bekeurd omdat zij een zakje met kruimels weggooide, maar omdat zij een zak met huishoudelijk afval in een openbare afvalbak gooide.
De gemeente Geldrop-Mierlo tracht in haar handhaving zowel de grote als de kleinere vervuilers op te sporen en te bekeuren. Niet uit hobby, maar uit bittere noodzaak.
Zwerfafval is één van de grootste ergernissen van onze burgers.

Kortom: het beeld dat de gemeente Geldrop-Mierlo een inwoner bekeurt die netjes haar zakje met broodkruimels weggooit is ongenuanceerd. De werkelijke inhoud van de plastic tas wordt niet vermeld. Bovendien wordt niets verteld over de aanleiding: de cijfers waaruit blijkt dat inwoners van de gemeente Geldrop-Mierlo jaarlijks te maken krijgen met 30 ton huishoudelijk afval dat illegaal wordt gedumpt in onder meer bossen en openbare afvalcontainers.

Bron
Als het klopt wat de gemeente hier zegt en mevrouw een zak met huishoudelijk afval in de openbare afvalbak heeft gegooid met als vermoedelijk motief om zo niet te hoeven betalen voor de inzameling van het huishoudelijk afval, dan is de boete niet meer dan terecht. Het zou anders onrecht doen aan het principe dat de vervuiler betaald.

Het interessante aan deze zaak is dat het wederom toont hoe makkelijk mensen zich laten leiden door een nieuwsbericht, zonder eerst eens na te denken of er misschien ook een andere kant van de zaak bestaat.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:42:16 #37
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_34961760
Of de gemeente heeft dit verhaaltje verzonnen, om het mediabericht tegen te spreken

Maar ik snap wat je bedoelt Gebeurd veels te vaak, verkeerde berichtgeving.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:44:13 #38
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_34961774
Nou er staat toch dat de werkelijke inhoude van die plastic tas niet vermeld wordt. Misschien heeft ze idd dat brood daarin gehad, en ja... dus een tas met kruimels of whatever weggegooid. Feit is dat we het idd niet weten.

Mijn vraag is of de mileuwachter wel gecontroleerd heeft of het idd huisafval is, of gewoon omdat het een plastic tas ipv een plastic boterhamzakje is een bekeuring heeft uitgeschreven.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 09:50:39 #39
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34961827
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 09:39 schreef NewOrder het volgende:

Het interessante aan deze zaak is dat het wederom toont hoe makkelijk mensen zich laten leiden door een nieuwsbericht, zonder eerst eens na te denken of er misschien ook een andere kant van de zaak bestaat.
Plus de slechte berichtgeving zelf.

Iemand die zijn/haar huisvuil staat te dumpen is wat anders dan een lief oud onschuldig vrouwtje dat net vogeltjes heeft staan voeren.

De pers is wellicht een politiek spelletje aan het spelen?
pi_34961859
quote:
Weerwoord? Ze wekken de indruk dat die arme mevrouw een afgeladen zak vol met huiselijk afval in een kleine openbare afvalzak probeerde te proppen, maar vermelden vervolgens niet wat er daadwerkelijk in haar plastic tasje zat..

Typisch. Als ze echt een gegronde reden hadden voor deze boete hadden ze een opsomming moeten plaatsen van alle troep die deze crimineel illegaal probeerde te dumpen. Dat ze dat niet doen, zegt mij weer genoeg.

Ambtenaren
Big dick.
pi_34970206
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:59 schreef maniack28 het volgende:

De regels hier worden steeds schever

Verkrachten en vermoorden eigen dochter : maar 5 jaar
Meisjes op webcam misbruiken en chanteren: slechts 9 maanden

id vergeten: 50 fucing euro
afval weggooien: 75 euro

Ik gooi voortaan mn zakje wel op straat, daar krijg je namelijk geen 75 euro boete voor

Ik mag mn boterhamzakjes dus niet meer op het station weggooien in de prullenbak? En ook niet bij de bus? En niet in de stad? En niet op school? Ik moet ze zeker opsparen en mee naar huis nemen, net als mijn blikjes, mn flesjes, mn papiertjes
De tijd breekt aan dat we Nederland per regel eens kunnen vergelijken met Iran.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:36:56 #42
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34970499
de rechter haalt zo een streep door die boete. Niet betalen en voor laten komen. is het devies.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_34970880
quote:
[..]

Als het klopt wat de gemeente hier zegt en mevrouw een zak met huishoudelijk afval in de openbare afvalbak heeft gegooid met als vermoedelijk motief om zo niet te hoeven betalen voor de inzameling van het huishoudelijk afval, dan is de boete niet meer dan terecht. Het zou anders onrecht doen aan het principe dat de vervuiler betaald.

Wat een kletskoek van de gemeente Geldrop-Mierlo zeg.
60% van het rondzwervend huisvuil wordt daar bewust neergeflikkerd door de woonwagenbewoners van beide dorpen, maar daar durven ze of niets tegen te doen (een blauw oog na het uitschrijven van een verbaal) of men weet dat die boete toch niet betaald zal worden.

Wat een helden daar zeg!
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:51:19 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34970995
quote:
Ah, je bent eindelijk om?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34978452
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 02:00 schreef StefanP het volgende:
Toppie, die GL knuffelaar is goed bezig!

Keihard aanpakken die bejaarde. Hoe durf je om een plastic zakje gewoon in een afvalbak te gooien! Die 75 euro boete had 75 stokslagen, 7500 euro boete en 75 jaar cel moeten zijn.

/sarcasme

Hoe ROT kan Nederland zijn? Eerlijk waar, zulk TUIG (die wethouder en ambtenaar) moet opgeknoopt worden, dit zijn dus de figuren waar het land van naar de vernieling gaat. Criminelen, verkrachters en ander geteisem is veilig met hun geknuffel, zeker als het om <censuur> gaat, want die worden altijd gediscrimineerd en zijn alleen slachtoffer. Maar de gewone burger: die is de lul. Zo hard mogelijk aanpakken! 5km te hard? Je boterhamzakje in de vuilnisbak gooien? In een SUV willen rijden? Je kozijn een andere kleur dan de rest van de straat willen verven? GENADELOOS BESTRAFFEN!!!!!

bananenrepubliek der Nederlanden
Ik dacht dat je zo hekel had aan het gedoogbeleid? Dat je voor keihard aanpakken was. niks een oogje toeknijpen. Maar blijkbaar neem je het niet zo nauw met die principe's..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34978532
quote:
[..]

inderdaad.
En de mensen die normaal zo fel reageren en vinden dat het afgelopen moet zijn met het gedoogbeleid willen dit wel gedogen....
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 12 februari 2006 @ 09:38:51 #47
3542 Gia
User under construction
pi_34990843
quote:

Naar wat ik gehoord heb, zaten er een paar kassabonnetjes in het zakje.
Komt wel vaker voor dat je een plastic zakje ergens voor gebruikt, waar nog een paar kassabonnen inzitten. Zo ook hier.

Die mevrouw heeft de eendjes gevoerd en het, naar haar idee, lege zakje weggegooid.
pi_34992166
quote:

[..]

Dat betekent dus ook dat als je je buurt probeert schoon te houden door alle losliggende zakjes en ander afval bijelkaar te harken, en die in een afvalzak doet, die je vervolgens in een openbare container gooit, je dus strafbaar bent. Terwijl je feitelijk niet veel meer doet dan wat de mensen die die dingen op de grond gooien eigenlijk hadden moeten doen.

(je kunt natuurlijk zeggen 'dat moet de gemeente doen', maar is 't ergens niet prima dat mensen hun eigen buurt schoon willen houden?)
quote:
Precies!
  zondag 12 februari 2006 @ 11:43:45 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34992574
Dat wat je leert uit dit verhaal is dat het absurt is hoe het Nederlandse systeem van afval ophalen en daarvoor betalen geregeld is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 12 februari 2006 @ 11:47:02 #50
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34992636
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:21 schreef joshus_cat het volgende:
Dat betekent dus ook dat als je je buurt probeert schoon te houden door alle losliggende zakjes en ander afval bijelkaar te harken, en die in een afvalzak doet, die je vervolgens in een openbare container gooit, je dus strafbaar bent. Terwijl je feitelijk niet veel meer doet dan wat de mensen die die dingen op de grond gooien eigenlijk hadden moeten doen.
Dat lijkt me niet. Er is immers geen sprake van huishoudelijk afval maar van verzameld zwerfafval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')