Die gekke Nigerianen hebben de vreemde gedachtengang dat men graag onder dekens en dekbedden slaapt in deze hitte. Moet elke dag mijn bed strippen totdat er een simpel lakentje ligt en een berg dekens ernaast.
![]()
Het verkeer is hier trouwens krankzinning, en dat is nog een understatement.
Alles krioelt doorelkaar, auto's, voetgangers, brommers, motors (soms met vier mensen erop); verkeersregels schijnen niet te bestaan of zijn simpelweg niet te doorgronden.
Stoplichten? Die staan er voor de sier volgens mij.
Het is soms zo een chaos dat een willekeurig persoon zijn auto midden op de weg stilzet en het verkeer gaat regelen, vreemde gewaarwording.
En bij zowat alle acties die ze uitvoeren, al is het nou inhalen, gas geven, remmen, aan elkanders piel trekken, even een paar seconden moeten wachten, ze claxoneren
altijd; je wordt er krankjorem van.
Daarnaast staat op elke hoek een meute straathandelaren die vooral prepaid belkaarten & lotto-tickets verkopen en zowat op de motorkap klimmen als ze zien dat je blank bent (als je auto niet geblindeerd is).
Heb vanavond wat boodschappen gedaan toen het al donker was (ja, met chauffeur) en het verbaasde me nogmaals hoe de straat-taferelen bijna zo exact zijn zoals je tijdens nieuwreportages en documentaires ziet over dit soort arme landen ziet.
Men leeft hier op straat, maken van autobanden een soort tafeltje met een vuurtje ernaast en gaan gezellig met zijn allen eten onder een dakje van inelkaar geflansd rommel/puin. En drúk dat het is!
Het is jammer dat hier bijna geen toerisme mogelijk is, anders zou ik echt aanraden om eens zelf de geuren, kleuren en cultuur hier op te snuiven. Echt een belevenis, en dan ben ik alleen nog op VI geweest.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]