abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34967438
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:44 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Er zijn nog zoets als ingeboren waarden.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het puur een kwestie van opvoeding / cultuur is dat vrouwen verkrachting zo verachten.
Als het daadwerkelijk een ingeboren waarde is, waarom komt verkrachting dan toch zo relatief vaak voor?
pi_34967450
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:38 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

precies Bombie! Wat grappig dat je met dat laatste komt, want daar heb ik een paar maanden geleden ook een topic over geopend . Over dat vrouwen (seksueel) worden beschermd enkel en alleen omdat mannen dit toestaan. Het is namelijk helemaal niet zo vanzelfspreken dat vrouwen de veiligheid en de positie genieten die zij tegenwoordig genieten.
Nee, maar sommige vrouwen blijven nogal stug volhouden dat dit een soort van natuurlijk verkregen omstandigheid is. Alsof zij dit in stand houden.

Als mannen collectief zouden beslissen dat het jachtseizoen geopend is, zou het misschien eindelijk eens tot die botte koppies doordringen.
Zien is immers geloven.
pi_34967509
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:46 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee, maar sommige vrouwen blijven nogal stug volhouden dat dit een soort van natuurlijk verkregen omstandigheid is. Alsof zij dit in stand houden.

Als mannen collectief zouden beslissen dat het jachtseizoen geopend is, zou het misschien eindelijk eens tot die botte koppies doordringen.
Zien is immers geloven.
Ja, klopt. Ik ben het volledig met je eens. Het is tegenwoordig echt een enorm taboe om ook maar iets te suggereren in de richting van het idee dat vrouwen inderdaad zwakker zijn dan mannen en dat ze simpelweg het geluk hebben gehad dat de moraal van onze samenlevingsvorm zich op deze manier heeft gevormd.
pi_34967600
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk een ingeboren waarde is, waarom komt verkrachting dan toch zo relatief vaak voor?
Blijkbaar zijn er vele situaties waarin de natuurlijke drift tot voortplanting / het uitoefenen van macht de overhand krijgt omdat deze niet afdoende geremd wordt door interne ( eigen moraal ) en externe ( toezicht ) factoren.

Ik denk wel dat je een punt hebt als je zegt dat er blijkbaar niet zoiets bestaat als een natuurlijke totale afkeer tegen verkrachten, tenminste niet zo sterk dat deze niet beinvloedbaar is.
pi_34967609
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:43 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik denk dat een trap in de genitaliën een van de meest beperkte opties is die je op dat moment als vrouw hebt. Als het je al lukt heb je verrot veel geluk.

Ik denk dat de dader meer bezig is met de toekomstige straf van de samenleving, dan met de directe weerstand van de vrouw. Vrouwen zijn immers fysiek zwakkere wezens. Als ze ongewapend zijn heb je niet veel van ze te vrezen.
dat is zeker waar dus echt een uitdaging is het ook niet
pi_34967681
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:52 schreef InsertCredit het volgende:
Blijkbaar zijn er vele situaties waarin de natuurlijke drift tot voortplanting / het uitoefenen van macht de overhand krijgt omdat deze niet afdoende geremd wordt door interne ( eigen moraal ) en externe ( toezicht ) factoren.

Ik denk wel dat je een punt hebt als je zegt dat er blijkbaar niet zoiets bestaat als een natuurlijke totale afkeer tegen verkrachten, tenminste niet zo sterk dat deze niet beinvloedbaar is.
Maar stel je zelf dan eens een samenleving voor waarin verkrachting niet strafbaar is? Een samenleving waarin geen mens zich een hol interesseert in hoe het is voor een vrouw om door een man tegen haar wil in te worden genomen? Denk je nu werkelijk dat er niet meer verkrachtingen zullen plaatsvinden in zo'n samenleving?

En alleen al het feit dat er uberhaupt een wet nodig is om het te voorkomen, geeft al aan dat het 'kunstmatig' gereguleerd moet worden en dat het dus niet vanuit de natuur zelf wordt voorgeschreven.
pi_34967713
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:44 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Er zijn nog zoets als ingeboren waarden.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het puur een kwestie van opvoeding / cultuur is dat vrouwen verkrachting zo verachten.
Dat vrouwen verkrachting verachten is wel duidelijk. Zij zijn immers het slachtoffer.
Maar je hebt het dan ook niet over het moraal van de man.

Gek genoeg zijn er echter ook vrouwen die de baby van een verkrachter houden. Het loont dus wél, als het gaat om voortplanting.

Ik ben opgevoed als iemand die vrouwen adoreert en respecteert. Dat heb ik ook lange tijd uitgedragen, maar alle redenen die daaraan ten grondslag hebben gelegen zijn eigenlijk altijd grote leugens geweest.

En dus zou ik al heel wat vrouwen gedwongen 'genomen' hebben, als het mij m'n vrijheid niet zou kosten. Iets waar mensen het niet mee eens of oneens hoeven te zijn; Ik weet gewoon dat het zo is. En ik zou me daarbij overigens niet bezighouden met moraal.

En dus moet ik je gelijk geven: er ís inderdaad zoiets als ingeboren waarden. Waarden die verkracht worden door de samenleving; groepsverkrachting.
pi_34967730
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar stel je zelf dan eens een samenleving voor waarin verkrachting niet strafbaar is? Een samenleving waarin geen mens zich een hol interesseert in hoe het is voor een vrouw om door een man tegen haar wil in te worden genomen? Denk je nu werkelijk dat er niet meer verkrachtingen zullen plaatsvinden in zo'n samenleving?

En alleen al het feit dat er uberhaupt een wet nodig is om het te voorkomen, geeft al aan dat het 'kunstmatig' gereguleerd moet worden en dat het dus niet vanuit de natuur zelf wordt voorgeschreven.
Noujah, er is natuurlijk een verschil tussen zoals het door de natuur wordt voorgeschreven en er een regeling voor treffen om incidenten te voorkomen.

Maar je hebt absoluut gelijk wanneer je stelt dat er zonder regelgeving en toezicht het aantal verkrachtingen toe zal nemen.
pi_34967750
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:27 schreef FuifDuif het volgende:
En wat dacht je van macht? Macht is namelijk ook sterk verbonden aan de voortplantingsdrift. Macht leidt tot meer mogelijkheden om voort te planten. Het geeft een mens een sterkere positie binnen de samenleving en dat is aantrekkelijk voor de andere sekse in verband met de kansen voor het nageslacht. Dat een verkrachter verkracht uit het gevoel macht te willen hebben over het slachtoffer kan dus worden herleid tot het feit dat hij de macht wil hebben om voort te kunnen planten. Het lijkt aldus om de macht zelf te gaan, maar op een lager niveau wordt het gedrag veroorzaakt door... inderdaad... de voortplantingsdrift.
Onzin natuurlijk. De macht die een verkrachter heeft, is alleen aanwezig tijdens zijn verkrachtersdaad. Vandaar ook dat verkrachters bijna altijd recidiveren in hun gedrag. Ze willen dat gevoel herbeleven. In de huidige samenleving zal het gedrag van de dader alleen maar leiden tot een verlies van macht. Daarbij wordt hij uitgesloten van de maatschappij.
Als verkrachting werkelijk zoveel macht zou genereren, als dit werkelijk zou leiden tot een betere positie, en als het ook nog eens de kans tot productie van het nageslacht zou leiden, dan zouden er veel meer verkrachters zijn. Gezien het feit dat veel verkrachters gewoon thuis een vrouw hebben zitten, ook naar de hoeren zouden kunnen gaan, of een willekeurig grietje uit een bar zouden kunnen oppikken, is het behoorlijk duidelijk dat het geen hol met voortplantingsdrift te maken heeft. Die drift is immers op een veel makkelijkere, veiliger, en kansrijkere momenten ten uitvoer te brengen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34967826
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:57 schreef Bombie het volgende:

[..]

Dat vrouwen verkrachting verachten is wel duidelijk. Zij zijn immers het slachtoffer.
Maar je hebt het dan ook niet over het moraal van de man.

Gek genoeg zijn er echter ook vrouwen die de baby van een verkrachter houden. Het loont dus wél, als het gaat om voortplanting.

Ik ben opgevoed als iemand die vrouwen adoreert en respecteert. Dat heb ik ook lange tijd uitgedragen, maar alle redenen die daaraan ten grondslag hebben gelegen zijn eigenlijk altijd grote leugens geweest.

En dus zou ik al heel wat vrouwen gedwongen 'genomen' hebben, als het mij m'n vrijheid niet zou kosten. Iets waar mensen het niet mee eens of oneens hoeven te zijn; Ik weet gewoon dat het zo is. En ik zou me daarbij overigens niet bezighouden met moraal.

En dus moet ik je gelijk geven: er ís inderdaad zoiets als ingeboren waarden. Waarden die verkracht worden door de samenleving; groepsverkrachting.
Je hebt wat mij betreft volkomen gelijk. En ik eigenlijk ook dat dit wel eens vaker mag worden aangedragen wanneer er weer een aantal vrouwen lopen te blèren dat de emancipatie nog niet voldoende is ontwikkeld en meer van dat soort gelul. Alsof het hun universeele recht en verdienste is .
pi_34967852
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:46 schreef Bombie het volgende:

[..]

Zien is immers geloven.
Dit houden we samen in stand. Dat is niet bij de gratie van de man. Het feit alleen al dat er mannen zijn die zich hierbij een houding aanmeten van "kijk ons eens goed, en vrouwvriendelijk zijn, jullie zijn ons wat verschuldigd" zegt een heleboel over dergelijke mannen.
pi_34967887
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je hebt wat mij betreft volkomen gelijk. En ik eigenlijk ook dat dit wel eens vaker mag worden aangedragen wanneer er weer een aantal vrouwen lopen te blèren dat de emancipatie nog niet voldoende is ontwikkeld en meer van dat soort gelul. Alsof het hun universeele recht en verdienste is .
Welnee, het is gewoon ons recht. Klaar. En daar hebben vrouwen wel voor moeten knokken. Want geloof maar niet dat het gebeurd zou zijn als vrouwen dat niet gedaan hadden. In andere woorden: dit is een verdienste van mannen en vrouwen samen!
pi_34967900
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:58 schreef djenneke het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De macht die een verkrachter heeft, is alleen aanwezig tijdens zijn verkrachtersdaad. Vandaar ook dat verkrachters bijna altijd recidiveren in hun gedrag. Ze willen dat gevoel herbeleven. In de huidige samenleving zal het gedrag van de dader alleen maar leiden tot een verlies van macht. Daarbij wordt hij uitgesloten van de maatschappij.
Als verkrachting werkelijk zoveel macht zou genereren, als dit werkelijk zou leiden tot een betere positie, en als het ook nog eens de kans tot productie van het nageslacht zou leiden, dan zouden er veel meer verkrachters zijn. Gezien het feit dat veel verkrachters gewoon thuis een vrouw hebben zitten, ook naar de hoeren zouden kunnen gaan, of een willekeurig grietje uit een bar zouden kunnen oppikken, is het behoorlijk duidelijk dat het geen hol met voortplantingsdrift te maken heeft. Die drift is immers op een veel makkelijkere, veiliger, en kansrijkere momenten ten uitvoer te brengen.
Absoluut niet, zoals Bombie al aanhaalt. Alle manieren die op vrijwilligheid zijn gebaseerd kosten veel tijd en dat is inefficient. Even willekeurig een vrouw pakken gaat vele malen sneller. Stel je eens voor dat je als man iedere avond een nieuwe vrouw pakt. Je zaadproductie staat dat toe en je hebt meer kans om je genen te verspreiden dan wanneer je je richt tot slechts één vrouw met het oog op de rest van je leven.
pi_34967926
quote:

[..]

Gezien het feit dat veel verkrachters gewoon thuis een vrouw hebben zitten, ook naar de hoeren zouden kunnen gaan, of een willekeurig grietje uit een bar zouden kunnen oppikken, is het behoorlijk duidelijk dat het geen hol met voortplantingsdrift te maken heeft.
Daarbij wordt er van je verwacht dat je een condoom gebruikt. Er is geen hoer of 'breezah-slet' die zich door de eerste de beste vent zou laten bevruchten (tenzij het echt een wanhopig geval is of ze echt achterlijk is), Hiermee leg je dus ongewild bloot dat deze alternatieven juist tekortkomen in de doelstelling om je voort te planten.
pi_34967938
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dit houden we samen in stand. Dat is niet bij de gratie van de man. Het feit alleen al dat er mannen zijn die zich hierbij een houding aanmeten van "kijk ons eens goed, en vrouwvriendelijk zijn, jullie zijn ons wat verschuldigd" zegt een heleboel over dergelijke mannen.
Wat dan? Hij heeft toch gewoon gelijk? Waar is de vrouw wanneer mannen collectief besluiten dat het afgelopen is met die vrouwvriendelijkheid? Welk geslacht zal dominant zijn? Ik weet zeker dat het de man is die zal overheersen. En dan zul je de vrouwen zien smeken dat ze op zijn minst baas over eigen lichaam mogen zijn. Tegenwoordig willen ze daarentegen al een plaats in het hogere kader bekleden.
pi_34967950
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:04 schreef djenneke het volgende:

[..]

Welnee, het is gewoon ons recht. Klaar. En daar hebben vrouwen wel voor moeten knokken. Want geloof maar niet dat het gebeurd zou zijn als vrouwen dat niet gedaan hadden. In andere woorden: dit is een verdienste van mannen en vrouwen samen!
Verdienste van de mannen? De mannen hebben het enkel toegestaan. We hebben jullie die rechten verleent omdat we er potentie in hebben gezien in ons eigen belang.
pi_34967951
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Absoluut niet, zoals Bombie al aanhaalt. Alle manieren die op vrijwilligheid zijn gebaseerd kosten veel tijd en dat is inefficient. Even willekeurig een vrouw pakken gaat vele malen sneller. Stel je eens voor dat je als man iedere avond een nieuwe vrouw pakt. Je zaadproductie staat dat toe en je hebt meer kans om je genen te verspreiden dan wanneer je je richt tot slechts één vrouw met het oog op de rest van je leven.
Wat een onzin. Zo zit onze samenleving momenteel gewoon niet in elkaar. Mensen werken overdag, komen moe thuis. En wie zit daar op je te wachten? Je partner! Veel makkelijker, veel veiliger, veel meer (duidelijk een understatement) maatschappelijk geaccepteerd.

De persoon die op een willekeurige plek gaat zitten wachten op een onwillig slachtoffer, heeft het echt niet makkelijker.
pi_34967980
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Verdienste van de mannen? De mannen hebben het enkel toegestaan. We hebben jullie die rechten verleent omdat we er potentie in hebben gezien in ons eigen belang.
Veel mannen hebben het decennia lang tegengehouden zou je bedoelen. En nog! Niemand heeft ons iets verleend. Er is iets bereikt!
pi_34968002
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo zit onze samenleving momenteel gewoon niet in elkaar. Mensen werken overdag, komen moe thuis. En wie zit daar op je te wachten? Je partner! Veel makkelijker, veel veiliger, veel meer (duidelijk een understatement) maatschappelijk geaccepteerd.

De persoon die op een willekeurige plek gaat zitten wachten op een onwillig slachtoffer, heeft het echt niet makkelijker.
Maar dat is toch precies wat wij steeds zeggen? ]Deze huidige samenleving is gevormd op een manier die dat inderdaad niet toelaat en niet accepteert. Maar dat betekent niet dat het per se zo moet zijn.
pi_34968006
quote:

[..]

Als verkrachting werkelijk zoveel macht zou genereren, als dit werkelijk zou leiden tot een betere positie, en als het ook nog eens de kans tot productie van het nageslacht zou leiden, dan zouden er veel meer verkrachters zijn.
Angst voor uitstoting uit de maatschappij is wellicht wat hen weerhoudt? Het gevoel van macht is overigens overduidelijk heel prettig, en dat het prettig voelt kan er wel eens mee te maken hebben dat macht voordeel oplevert. Dat hoeft dus in het concrete geval niet zo te zijn, zo specifiek werkt het brein niet.
quote:
Gezien het feit dat veel verkrachters gewoon thuis een vrouw hebben zitten, ook naar de hoeren zouden kunnen gaan, of een willekeurig grietje uit een bar zouden kunnen oppikken, is het behoorlijk duidelijk dat het geen hol met voortplantingsdrift te maken heeft. Die drift is immers op een veel makkelijkere, veiliger, en kansrijkere momenten ten uitvoer te brengen.
Maar daar valt niet a contrario uit af te leiden dat als tóch gekozen wordt voor verkrachten, dat het geen hol met voortplantingsdrift heeft te maken.
pi_34968018
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Quid pro quo.

Is het nu weer onbedoeld dat je perfect blootlegd wat 's mans ware aard is, of is het toeval?
pi_34968056
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar dat is toch precies wat wij steeds zeggen? ]Deze huidige samenleving is gevormd op een manier die dat inderdaad niet toelaat en niet accepteert. Maar dat betekent niet dat het per se zo moet zijn.
Maar zo is het nu dus wel. Over de rest doorleuteren is dus behoorlijk nutteloos. EN het betekent dus ook dat een verkrachter zijn daad niet doet uit voortplantingsdrift. Het betekent dat hij een afwijking heeft.
pi_34968061
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Veel mannen hebben het decennia lang tegengehouden zou je bedoelen. En nog! Niemand heeft ons iets verleend. Er is iets bereikt!
Wil je nu serieus beweren dat het alleen aan die vrouwenacties heeft gelegen? De man heeft langzaam aan plaats gemaakt voor de vrouw. Maar alleen maar omdat de man het heeft laten en laat gebeuren.
pi_34968074
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:04 schreef djenneke het volgende:

[..]

Is recht wel zo statisch als jij wil doen geloven?
pi_34968101
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:11 schreef Bombie het volgende:

[..]

Quid pro quo.

Is het nu weer onbedoeld dat je perfect blootlegd wat 's mans ware aard is, of is het toeval?
Dat jij dat erin wil lezen zegt meer over jou, dan over mij. Ik heb het over jullie (fuifduif en jou) ware aard, die je wat betreft jezelf, zojuist in een aantal posts hiervoor aardig hebt neergepost. Maar als jij mijn opmerkingen over 2 aanwezige manspersonen in dit topic wil doortrekken naar alle mannen, dan kan ik daar weinig aan doen, niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')