abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34920307
Deel 1: Waarom laten vrouwen zich zo makkelijk verkrachten?
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:12 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook niet
Hij geeft een mening als stelling. Misschien wat ver gezocht voor sommige maar dat is Fuifduif zijn recht. Al gaan we nu geen topic vullen over wat Fuifduif wel of niet denkt.

Als ik het een beetje vertaal zou ik uit komen op het feit dat de verkrachtings driften van de mensen afstammen van ons oerinstinct en dat lijkt me niet een heel gek standpunt om over in discussie te gaan.
Inderdaad, punt is echter: mensen durven dat soort discussies niet aan. Dat is te hard voor ze. Daar is de mensheid nog niet aan toe. Inmiddels durven we al wel kritisch te praten over het allochtonenbeleid, maar voor het onderwerp van dit topic zijn we nog niet echt klaar.

.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:18:35 #2
125195 thunderice
Proud to be pauper!
pi_34920383
Bedankt voor de TT,

Ik ga meteen een stukje lopen.
Almelo paupers dat zie je zo!
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:19:45 #3
117728 Daysiez
Zo lijkt het tenminste
pi_34920441
Ik heb het vorige topic doorgelezen, en wil eenmalig reageren op mensen die denken dat aanranding niet erg is.
Ik ben aangerand op mijn 6de door drie jongens van ongeveer 10 jaar ouder. Er vond dus geen penetratie plaats, maar wel bedreiging, het betasten van elk deel van mijn lichaam, uitgekleed worden, en verder...
En daar ben ik nu jaren later soms nog ziek van soms! Onderschat niet wat zoiets met een kind doet! Ik ben echt geen traumatisch geval, maar het heeft impact, veel impact!

En 15% van meiden die negatieve ervaringen hebben MET EEN FAMILIELID!!! is gewoon erg! En het betekent dat sommige mensen dat artikel maar slecht doorgenomen hebben.

Ik ga hier niet verder over in discussie. De toon van sommige personen staat mij niet aan.

Achterlijke figuren die denken te weten of iets erg is of niet, rot toch op!
Niets is wat het lijkt...
pi_34920509
Black_Tulip zei:
quote:
Waar praten we dan nog over?

Jij bestempelt verkrachting als normaal in de menselijke natuur, maar dat heb je niet onderbouwd en ik denk ook niet dat je het kan onderbouwen. Bovendien is het sociaal maatschappelijk absoluut niet normaal, statistisch niet en moreel niet.
Er zit een groot verschil tussen de natuur enerzijds en sociaal maatschappelijk, statistisch en moreel anderzijds. De natuur werkt simpelweg op de manier zoals zij werkt en zolang het werkt, werkt het. Simpel. Als een man via verkrachting kans ziet zich voort te planten, dan is dat hoe het werkt. De natuur straft de man niet, maar 'beloont' hem zelfs door hem een bevredigend gevoel te geven. Het is naar mijn mening interessant om dan vervolgens te gaan kijken naar de manier waarop de stap gemaakt is naar de norm die verkrachting afkeurt.
quote:
Doordat jij verkrachting als normaal bestempelt, lijkt het alsof je het je goedkeuring verleent. Verkrachting is niet normaal en het verdient geen goedkeuring. Waarom vertoon jij je dan toch met deze harteloze en kwetsende opmerkingen in dit topic?
Zo is het niet bedoeld. Mensen kunnen kennelijk niet goed begrijpend en objectief lezen. Dat is niet mijn probleem.
pi_34920605
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:19 schreef Daysiez het volgende:
Ik ga hier niet verder over in discussie. De toon van sommige personen staat mij niet aan.

Achterlijke figuren die denken te weten of iets erg is of niet, rot toch op!
Ik vind het heel naar wat jou overkomen is, maar dit slaat echt werkelijk nergens op. Mij staat de toon van sommigen ook wel eens niet aan, maar dat betekent niet dat ik een discussie met hen uit de weg ga. Bovendien zou je wellicht moeite kunnen doen om die mensen op andere gedachten te brengen?
pi_34920675
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef FuifDuif het volgende:
Black_Tulip zei:
[..]

Er zit een groot verschil tussen de natuur enerzijds en sociaal maatschappelijk, statistisch en moreel anderzijds. De natuur werkt simpelweg op de manier zoals zij werkt en zolang het werkt, werkt het. Simpel. Als een man via verkrachting kans ziet zich voort te planten, dan is dat hoe het werkt. De natuur straft de man niet, maar 'beloont' hem zelfs door hem een bevredigend gevoel te geven. Het is naar mijn mening interessant om dan vervolgens te gaan kijken naar de manier waarop de stap gemaakt is naar de norm die verkrachting afkeurt.
[..]

Zo is het niet bedoeld. Mensen kunnen kennelijk niet goed begrijpend en objectief lezen. Dat is niet mijn probleem.
Ik zeg het gewoon nog een keer: verkrachting heeft niets met voortplantingsdrift te maken!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34920722
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zeg het gewoon nog een keer: verkrachting heeft niets met voortplantingsdrift te maken!
Hoe weet jij dat? Waar is deze bewering op gebaseerd?
pi_34920811
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:26 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Waar is deze bewering op gebaseerd?
Op veelvuldig onderzoek, en nee, ik ga dat niet voor je opgooglen, dat mag je lekker zelf doen.

Het feit dat veel verkrachtingen door familieleden worden gepleegd, veel verkrachters vrouw en kinderen hebben zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.
Seks met familie is niet natuurlijk, dat weet jij ook wel, toch?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34920913
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:28 schreef djenneke het volgende:
Op veelvuldig onderzoek, en nee, ik ga dat niet voor je opgooglen, dat mag je lekker zelf doen.
Onderzoek schmonderzoek... er wordt zoveel onderzoek gedaan en er wordt zoveel onderzoek uiteindelijk weer verworpen. Ik heb altijd geleerd om niet klakkeloos aan te nemen wat zelfs de beste wetenschappers beweren.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:28 schreef djenneke het volgende:
Het feit dat veel verkrachtingen door familieleden worden gepleegd, veel verkrachters vrouw en kinderen hebben zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen.
Seks met familie is niet natuurlijk, dat weet jij ook wel, toch?
Waarom niet? Het is wel een feit dat het gebeurt... en relatief vaak ook. Waarom gebeurt het toch relatief zo vaak, terwijl het niet natuurlijk zou zijn? Kun jij verder kijken dan de grenzen van onze huidige kennis?
pi_34920939
wegwezen jij

[ Bericht 84% gewijzigd door buzzer op 09-02-2006 23:34:40 ]
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_34920948
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:31 schreef Aurelianus het volgende:
edit
.

[ Bericht 9% gewijzigd door buzzer op 09-02-2006 23:34:50 ]
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:54:52 #12
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_34921989
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Onderzoek schmonderzoek... er wordt zoveel onderzoek gedaan en er wordt zoveel onderzoek uiteindelijk weer verworpen. Ik heb altijd geleerd om niet klakkeloos aan te nemen wat zelfs de beste wetenschappers beweren.
Waar baseer jij dan de voortplantingsdrang op?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_34922689
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:12 schreef Godlike02 het volgende:
Als ik het een beetje vertaal zou ik uit komen op het feit dat de verkrachtings driften van de mensen afstammen van ons oerinstinct en dat lijkt me niet een heel gek standpunt om over in discussie te gaan.
Dat op zichzelf is misschien vrij interessant, maar je hebt niet alles meegenomen. Dit is wat Fuifduif beweert:

1 Verkrachting is natuurlijk.
2 Verkrachting komt voort uit voortplantingsdrift.
3 De vrouw moet verkrachting, hoewel het voor haar een onprettige ervaring is, altijd incasseren.
4 De vrouw is onderbewust tot stelling 3 bereid, want:
5 De vrouw is minderwaardig aan de man en beseft dit.

1, 2 en 4 kan Fuifduif niet onderbouwen. 3 en 5 zijn morele stellingen die niet alleen bijzonder kwetsend zijn voor vrouwen maar ook nog eens niet van deze tijd. Bovendien schijnt Fuifduif te menen dat zijn eigen ongefundeerde en kwetsende stellingen nog altijd betrouwbaarder zijn dan wetenschappelijk onderzoek. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom het hem toe zou worden gelaten om dit postgedrag te vertonen in een topic zoals deze. Maar goed, je wil dat ik op zijn stellingen inga en hierbij heb je je zin.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef FuifDuif het volgende:
Black_Tulip zei:
[..]

Deze stap is gemaakt door te kijken naar wat verkrachting doet met een vrouw. Dat lijkt me nogal duidelijk. Maar blijkbaar kon jij deze stap niet zetten, want ten eerste is het volstrekt niet boeiend wat er omgaat in een vrouw, want ze is toch minderwaardig, en ten tweede is jouw empathisch vermogen sowieso niet om over naar huis te schrijven, of wel soms?
quote:
Oh ik kan zeker begrijpend lezen. Objectief waarnemen of weergeven is een vaardigheid waar de mens niet over beschikt. En jij, Fuifduif, zit bijzonder fout als jij meent dat jij objectief naar verkrachting kijkt.
pi_34927274
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:
Dat op zichzelf is misschien vrij interessant, maar je hebt niet alles meegenomen. Dit is wat Fuifduif beweert:

1 Verkrachting is natuurlijk.
2 Verkrachting komt voort uit voortplantingsdrift.
3 De vrouw moet verkrachting, hoewel het voor haar een onprettige ervaring is, altijd incasseren.
4 De vrouw is onderbewust tot stelling 3 bereid, want:
5 De vrouw is minderwaardig aan de man en beseft dit.

1, 2 en 4 kan Fuifduif niet onderbouwen. 3 en 5 zijn morele stellingen die niet alleen bijzonder kwetsend zijn voor vrouwen maar ook nog eens niet van deze tijd. Bovendien schijnt Fuifduif te menen dat zijn eigen ongefundeerde en kwetsende stellingen nog altijd betrouwbaarder zijn dan wetenschappelijk onderzoek. Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom het hem toe zou worden gelaten om dit postgedrag te vertonen in een topic zoals deze. Maar goed, je wil dat ik op zijn stellingen inga en hierbij heb je je zin.
Ik heb vorig jaar in een ander verkrachtingstopic een zeer goed wetenschappelijk artikel geplaatst over de achtergronden van verkrachting, waarbij voornamelijk ook voorbeelden uit de dierenwereld werden aangehaald. Onderzoek is relatief, Black_Tulip... en zeker kwalitatief onderzoek! Het is echt bijzonder naief om blindelings uit te gaan van wat anderen je voorschrijven enkel en alleen omdat het de stempel 'wetenschappelijk' draagt. Geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zal wetenschappelijk onderzoek aandragen als een manier om een absolute waarheid te verkondigen... dat is vooral een nare eigenschap van het wat meer naieve volk.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:Deze stap is gemaakt door te kijken naar wat verkrachting doet met een vrouw. Dat lijkt me nogal duidelijk. Maar blijkbaar kon jij deze stap niet zetten, want ten eerste is het volstrekt niet boeiend wat er omgaat in een vrouw, want ze is toch minderwaardig, en ten tweede is jouw empathisch vermogen sowieso niet om over naar huis te schrijven, of wel soms?
Waar slaat dit op?
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 00:14 schreef Black_Tulip het volgende:Oh ik kan zeker begrijpend lezen. Objectief waarnemen of weergeven is een vaardigheid waar de mens niet over beschikt. En jij, Fuifduif, zit bijzonder fout als jij meent dat jij objectief naar verkrachting kijkt.
Dat jij dat kunt blijkt anders niet bepaald uit datgene wat jij hierboven over mij loopt te verkondigen.
pi_34927277
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:54 schreef NJ het volgende:

[..]

Waar baseer jij dan de voortplantingsdrang op?
Dat is de meest logische en eenvoudige verklaring. Wat zou het anders kunnen zijn volgens jou? Laten we anders daar eens over praten.

Wat zijn mogelijke verklaringen voor verkrachting?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:05:39 #16
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34927397
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is de meest logische en eenvoudige verklaring. Wat zou het anders kunnen zijn volgens jou? Laten we anders daar eens over praten.

Wat dacht je van sexueel gefrustreerde mannen en mannen die elders nooit ene zak te vertellen hebben? Machtspelletje dus...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:43:09 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34927727
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ging ik ook net ff zeggen

Wat een walgelijke smoes mannen verkrachten tegenwoordig niet on zich voort te planten maar uit heel andere motieven. Meestal heeft het iets met * macht * uitoefenen te maken of vinden ze het gewoon lekker om iemand op een sadistische manier te pijnigen en te vernederen.
Aan de andere kant : als je denkt dat mannen verkrachten om zich voort te planten verlaag je ze daardoor IMO tot het niveau van dieren.

Hmmmzz komt die gedachte mss voort uit * zelfkennis * ofsow Fuifduif ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_34927787
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:18 schreef thunderice het volgende:
Bedankt voor de TT,

Ik ga meteen een stukje lopen.
Wacht ff.
pi_34929966
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar in een ander verkrachtingstopic een zeer goed wetenschappelijk artikel geplaatst over de achtergronden van verkrachting, waarbij voornamelijk ook voorbeelden uit de dierenwereld werden aangehaald. Onderzoek is relatief, Black_Tulip... en zeker kwalitatief onderzoek! Het is echt bijzonder naief om blindelings uit te gaan van wat anderen je voorschrijven enkel en alleen omdat het de stempel 'wetenschappelijk' draagt. Geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zal wetenschappelijk onderzoek aandragen als een manier om een absolute waarheid te verkondigen... dat is vooral een nare eigenschap van het wat meer naieve volk.
Nergens zeg ik of blijk ik blind "de conclusies der wetenschap" te volgen, Fuifduif. Ik vraag aan jou met behulp van wetenschappelijk onderzoek jouw stellingen te onderbouwen. En geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zal conclusies van een onderzoek opwerpen als de absolute waarheid, maar wel als interpretatie van de werkelijkheid die betwist kan worden.
quote:
[..]

Waar slaat dit op?
Ontbreekt het jou wellicht aan de vaardigheid begrijpend te lezen?

Ik kom hier straks op terug, ik heb helaas nu niet uitgebreid de tijd om te reageren en snel gaat ook niet.
pi_34929972
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34930218
"Verkrachting" in de natuur is toch anders dan bij mensen? Als een dier "verkracht" wordt, en het echt niet wilt, dan bijt hij van zich af. Een vrouw doet dat ook, alleen kan zich niet altijd verwerken tegen de sterkere man.

Bovendien is er bij de mens sprake van vernedering, en dat is er bij dieren niet volgens mij.
pi_34930320
Wat een debiele kutdiscussie. Een vrouw laat zich echt niet makkelijk verkrachten.
M'n vriendin is 1.62m en weegt 50 kg. Ik ben 1.93m en weeg 90 kg.

Ben geen slap gebouwd persoon. Stel dat ik dr ooit had willen verkrachten wat had ze me dan kunnen doen? Denk vrij weinig.

Je kan beter vragen, waarom zijn er zoveel verkrachters...
JOHNNY HEITINGA
pi_34930430
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Geilheid + Gebrek aan inlevingsvermogen + Een verkeerde perceptie van de werkelijkheid + Dominantie = Verkrachting
pi_34930473
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:09 schreef MrBean het volgende:

[..]

Geilheid + Gebrek aan inlevingsvermogen + Een verkeerde perceptie van de werkelijkheid + Dominantie = Verkrachting
wat is een verkeerde percepte van de werkelijkheid
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34930500
Volgens mij willen ze gewoon domineren over iets maar de daad echt doen, dat is anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')