abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:47:43 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47074000
Het probleem niet bij jezelf neerleggen, maar altijd 'andere factoren' de schuld geven. Dat is nou een onderdeel van borderline. Ik heb daar geen last van gelukkig, want ik heb geen uitkering die ik aan de maatschappij moet verantwoorden.
pi_47074102
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
pi_47074120
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Kreator het volgende:
Het probleem niet bij jezelf neerleggen, maar altijd 'andere factoren' de schuld geven. Dat is nou een onderdeel van borderline. Ik heb daar geen last van gelukkig, want ik heb geen uitkering die ik aan de maatschappij moet verantwoorden.
toegeven dat je moeilijk een baan kunt behouden om bovengenoemde redenen is toch juist het probleem bij jezelf neer leggen
toegeven dat je borderline hebt
en borderline is een persoonlijkheidsstoornis dus iets "verstoord" in jou als persoon
volgens mij kun je het niet meer bij jezelf neer leggen maja
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:55:31 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47074365
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.

Groetjes,

Krea.
pi_47074485
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.

Groetjes,

Krea.
ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaat
en ja dan is het handig dat er in nederland mogelijkheden zijn voor een uitkering of zo ipv dood gaan van de honger

en misschien had jij toch nog maar een paar jaar door moeten studeren want je slaat de plank volledig mis
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:02:04 #208
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47074676
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef liefie_ het volgende:

ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaat
Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet. Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.

Groetjes,

Krea.
pi_47074746
mijn moeder zei altijd ''uit je mond komen meer bacteriën dan uit je kont

Je moeder heeft gelijk, jongeman.
pi_47074850
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet.
dat is dus gewoon niet waar
quote:
Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.

Groetjes,

Krea.
en post op een forum is iets anders dan werken
werken zit druk achter , als je een woede aanval achter je compje krijgt verpest je daar weinig mee behalve misschien je computer of iets anders van je interieur
als je een dag jezelf niet uit bed kunt slepen omdat je dood wil, kom je gewoon niet online enz enz
en borderliners hebben ook niet altijd concentratie problemen dus ik geloof dat je stoornissen door elkaar aan t halen bent
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:12:29 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47075085
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dat is dus gewoon niet waar
[..]
Dit trek ik van de eerste beste bron:

Daarnaast wordt er meer en meer op gewezen door verschillende auteurs dat borderline patiënten een gebrekkige mentalisatiefunctie bezitten. Hierdoor kunnen ze niet zien dat eigen en andermans gedrag voortstamt uit een innerlijk mentaal leven van wensen, intenties en gedachten. Dientengevolge hebben ze een gebrekkige zelf- en anderenrepresentatie
quote:
en borderliners hebben ook niet altijd concentratie problemen
...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.
pi_47075394
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit trek ik van de eerste beste bron:

Daarnaast wordt er meer en meer op gewezen door verschillende auteurs dat borderline patiënten een gebrekkige mentalisatiefunctie bezitten. Hierdoor kunnen ze niet zien dat eigen en andermans gedrag voortstamt uit een innerlijk mentaal leven van wensen, intenties en gedachten. Dientengevolge hebben ze een gebrekkige zelf- en anderenrepresentatie
zonder diagnose is de boel waarschijnlijk inderdaad nogal lastig te volgen (maar zonder diagnose is het ook nogal wat lastiger wajong aan te vragen en daar ging het sowieso over) maar borderliners lopen echt niet de hele dag oeh de psych zegt dat ik borderline heb maar ik geloof er geen zak van
en buiten dat heb ik er nog nooi van gehoord en ben ik het nog nooit tegen gekomen in bronnen
quote:
[..]

...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.
dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?
wat een idiote beredenering
pi_47075511
Kreator, ik vind het behoorlijk knap dat jij aan de hand van een paar posts van iemand kunt weten of iemand in staat is tot werken. Ik zou zeggen, vraag er patent op aan, ga dit doen for a living, kan het UWV zijn deuren sluiten met alle arbeidsdeskundigen, want jij weet het allemaal veel beter.
pi_47075757
Ik heb ook verstand van bepaalde dingen. Kreator is een zielig persoon dat in zijn dagelijks leven geen aandacht krijgt van de mensen om zich heen. Daarom gaat hij op een forum posten om aandacht te krijgen. Helaas vind niemand hem/haar boeiend. Toen kwam hijzij erachter dat door zich negatief te gedragen hij/zij wel aandacht kreeg. Dat is wat hj/zij nu dus voordurend doet. Net als een klein kind dat in de winkel gaat gillen om aandacht van zijn moeder te krijgen.

kijk ik kan ook stompzinnig en kort door de bocht posten goed he?
Dat is eens wat anders...
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:33:01 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47075917
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:19 schreef liefie_ het volgende:

en buiten dat heb ik er nog nooi van gehoord en ben ik het nog nooit tegen gekomen in bronnen
Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.
quote:
dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?
Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.

Oh en als ik directeur van de uitkeringsinstantie zou zijn, zou er meer geld overblijven wat extra km's asfalt ja.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:34:28 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47075978
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:28 schreef cora4034 het volgende:
Kreator is een zielig persoon dat in zijn dagelijks leven geen aandacht krijgt van de mensen om zich heen. Daarom gaat hij op een forum posten om aandacht te krijgen. Helaas vind niemand hem/haar boeiend. Toen kwam hijzij erachter dat door zich negatief te gedragen hij/zij wel aandacht kreeg. Dat is wat hj/zij nu dus voordurend doet. Net als een klein kind dat in de winkel gaat gillen om aandacht van zijn moeder te krijgen.
Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?

Groetjes,

Krea.
pi_47076167
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.
misschien moet je je eens aan je eigen advies houden dan zou je niet zoveel onzin uitkramen
quote:
[..]

Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.

Oh en als ik directeur van de uitkeringsinstantie zou zijn, zou er meer geld overblijven wat extra km's asfalt ja.
dat was dan ook niet mijn conclusie maar die van jou
en ik zeg ook niet dat iedereen die BPS heeft een uitkering aan moet vragen ik zeg alleen dat het zo kan zijn dat je zo veel last hebt van je BPS dat je niet "normaal" kunt werken en dan zijn uitkeringen handig mocht je er een nodig hebben ja
pi_47076305
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?

Groetjes,

Krea.
Nee, stompzinnigheid is geen criterium.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:02:52 #219
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_47076970
Nee ik denk het niet, als je minder dat 35% afgekeurt word, word je gerekent tot de categorie 100% arbeidsgeschikt. Ik denk het niet omdat ze niet kijken naar wat je niet kunt, maar naar wat je wel kunt. Ze zijn tegenwoordig best streng en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
Ado is the pride of Holland!
pi_47077767
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.

Vriendin van me, soortgelijk verhaal. Zolang ze stage liep ging het best okee, maar daarna moest ze een scriptie gaan schrijven. Ging totaal mis, zelfmoordpoging, opgenomen, diagnose borderline, lang behandeltraject. Het gaat nu weer aardig en mijn gok is dat dat er vooral door komt dat ze nu vrijwilligerswerk doet.

Structuur en 'niet buiten de maatschappij komen staan' is ZO belangrijk. Wil je alsmaar verder wegzakken, dan moet je je vooral richten op het regelen van een uitkering en niet op het regelen van werk.
  Milf vrijdag 9 maart 2007 @ 02:25:45 #221
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47080261
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
Nee ik denk het niet, als je minder dat 35% afgekeurt word, word je gerekent tot de categorie 100% arbeidsgeschikt. Ik denk het niet omdat ze niet kijken naar wat je niet kunt, maar naar wat je wel kunt. Ze zijn tegenwoordig best streng en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
35% heeft betrekking op de WIA.
quote:
Wat gebeurt er als ik na de herbeoordeling Wajong minder dan 25 procent arbeidsongeschikt ben?
Dat betekent dat u geen arbeidsongeschiktheidsuitkering meer krijgt. Voorop staat dat u er dan zelf alles aan moet doen om weer te gaan werken en te zorgen voor inkomen. Lukt dat niet, dan kunt u als ex-werknemer WW aanvragen bij CWI of als u geen werknemer was bij uw gemeente een beroep doen op bijstand. CWI en UWV kunnen u ondersteunen bij het zoeken naar een geschikte baan. Bij CWI kunt u zich oriënteren op werk en op zoek gaan naar een (andere) baan. Dat kan u helpen om voor uzelf op een rijtje te zetten wat uw mogelijkheden zijn. UWV kan u ondersteunen met een re-integratietraject.
www.uwv.nl
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 9 maart 2007 @ 02:29:04 #222
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_47080302
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.

Vriendin van me, soortgelijk verhaal. Zolang ze stage liep ging het best okee, maar daarna moest ze een scriptie gaan schrijven. Ging totaal mis, zelfmoordpoging, opgenomen, diagnose borderline, lang behandeltraject. Het gaat nu weer aardig en mijn gok is dat dat er vooral door komt dat ze nu vrijwilligerswerk doet.

Structuur en 'niet buiten de maatschappij komen staan' is ZO belangrijk. Wil je alsmaar verder wegzakken, dan moet je je vooral richten op het regelen van een uitkering en niet op het regelen van werk.
Een vriendin van mij heeft ook bordeline. En toen zij thuis zat ging het soms verschrikkelijk slecht met der. We hebben zo vaak haar weggehaald thuis om wat te gaan doen zodat ze uit die sleur komt.
Nu heeft ze een eigen zaak en pand en het loopt als een trein.
Als ze zich niet zo lekker in haar vel voelt dan belt ze ons om even van haar af te praten. En sowieso zijn wij allemaal 1 keer per week bij elkaar en dan zouden we het wel merken aan haar gedrag. En dan moet ze ook praten. En het helpt. En daar ben ik blij om aangezien we als zussen zijn zo hecht.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_47081775
Krea... "wat je niet ziet bestaat niet"?!
Jammer dat je zo'n plaat voor je kop hebt.

Er zijn absoluut borderliners die prima kunnen werken, maar er zijn er ook die dat niet kunnen...
Je kan niet alles over 1 kam scheren, zou wel makkelijk zijn he...
Net als dat sommige mensen met een lichamelijke handicap prima kunnen werken en anderen niet. Het ligt er maar net aan hoe je ermee om kan gaan.
Fake it till you make it...
pi_47084303
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 10:56:32 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47084485
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
Dat zeg ik dus, maar dat wordt niet begrepen (misschien komt het wel omdat ik als een soort Geert Wilders paspoortcontrole kom houden, maar dat terzijde)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 10:58:49 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47084551
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:48 schreef Nijna het volgende:
Krea... "wat je niet ziet bestaat niet"?!
Jammer dat je zo'n plaat voor je kop hebt.
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.
pi_47085652
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werken
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:51:03 #228
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_47086272
Ik ben ervoor afgewezen maar daar wil ik tegen in beroep gaan.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 11:52:14 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47086311
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werken
...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant. .

Groetjes.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:56:16 #230
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47086454
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
Ja hoor, waarom kunnen dit soort reacties nou nooit eens achterwege blijven?
We kunnen als borderliner beter een arm of een been missen. Dan is onze handicap tenminste WEL zichtbaar voor de buitenwereld.
pi_47086557
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant. .

Groetjes.
volgens mij zijn hier maar 2 of 3 mensen met bps en de helft werkte maja
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:00:05 #232
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47086601
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
pi_47086722
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:51 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Ik ben ervoor afgewezen maar daar wil ik tegen in beroep gaan.
Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoiets moet hebben
pi_47086959
Ik denk dat het voor veel mensen met een psycho/sociale handicap zo belangrijk is dat ze op de juiste plaats zitten kwa werk. Als dat kan is dat mooi. Vaak zitten de meeste werkgevers er niet om te springen. Ik denk dat de aanloop daartoe vaak moeilijk en langzamer gaat dan bij iemand die daar geen last van heeft. Misschien eerst je bezig houden met een fatsoenlijke diepgaande dagtherapie therapie om je ziekte onder controle te krijgen, daarna zelfvertrouwen opbouwen door een nuttige dagbesteding, vrijwillerswerk ect, en later naar een betaalde (aangepaste) werkplek. Zover ik weet is dat bij veel psychiatrische instellingen tegenwoordig ook de insteek.
Wellicht zijn de mogelijkheden per gemeente verschillend, maar de insteek hebben om helemaal nooit te kunnen werken als je pas bv pas 22 bent lijkt me ook niet gezond. Je zult misschien nooit een volwaardige baan kunnen hebben maar er zijn vele, vele mogelijkheden en die moet je mi wel proberen te benutten.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:09:35 #235
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_47088516
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
En wie moet er dan werken om de wajong-uitkeringen van de borderliners te betalen?

Maar zonder ongein: Je kan naar jezelf kijken en vooral zeuren over wat je niet denkt te kunnen, of je kijkt vooruit en kijkt naar wat je wel kan. Misschien neigen sommigen in dit topic iets teveel naar dat eerste
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_47089488
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Ik zeg ook niet dat borderliners niet kunnen werken...
En ik ben het er absoluut wel mee eens dat het wel goed is om wat te doen en niet alleen maar thuis te zitten.
Fake it till you make it...
pi_47093073
Borderliner heb je in verschillende gradaties. Maar wat ik zeker weet zijn het niet de stabielste factoren binnen je organisatie dus snap ik wel dat je moeilijk aan werk kan komen en kan houden.

Misschien kan je voorjezelf beginnen of zo want in het bedrijfsleven wordt het lastig om je draai te vinden.
Of je moet via een reintergratiebureau een aangepaste baan vinden. Dit kan denk ik pas na dat je er van bewust bent wat je wel en niet kan. (na de therapie o.i.d.)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:24:47 #238
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47241251
Gepost in ADHD en wajong-uitkering
maar lijkt me voor dit topic ook wel handig:

Re: modediagnose

Het is bij ADHD net als bij alle andere dingen: er is altijd een klein groepje dat het "verpest" voor de rest. Zodra je eenmaal de diagnose AD(H)D hebt gekregen, kan je twee dingen doen: a) denken: oooh komt het daardoor! ok, nou, handig, goed excuus; en vervolgens op je luie reet gaan zitten, een wajong uitkering trekken, en dingen gewoon niet doen omdat je ad(h)d hebt. OF je kunt b) denken: ohh, ik heb ad(h)d, dat verklaart zus en zo! En je er dan in verdiepen, accepteren dat je bepaalde dingen niet kunt omdat je hersenen nu eenmaal anders werken en dan een manier bedenken om er op een andere manier mee om te gaan die voor jou beter werkt. Of je kunt er soms zelfs je voordeel mee doen.

De eerste groep is de groep die het meest opvalt, en tevens de groep die het minst positief in het daglicht komt te staan.. en het daarmee verpest voor de rest.

Dat is vervelend, maar weinig aan te doen. En mensen met stoornissen zouden zich ook niks moeten aantrekken van wat andere mensen er van denken. Wat we kunnen doen is het geduldig en duidelijk uitleggen aan mensen in onze omgeving, en als het fijne mensen zijn zullen ze het echt wel snappen. Zoals iemand anders zei : "mensen kunnen het opzoeken en zich 'inlezen'. En zo niet, dan blijven ze maar eigenwijs en tegen de zere schenen aanschoppen van mensen met een stoornis. Want begrijpen zullen ze het toch nooit, omdat ze het niet willen begrijpen en het empatisch vermogen ontberen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:29:09 #239
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47241425
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoiets moet hebben
Nee, daarvoor heb ik wer te weinig gewerkt - of beter gezegd: te kort aaneengesloten gewerkt.
Veel baantjes gehad in 1999-2001, maar allemaal van dramatisch korte duur.
Ik val dus net buiten de boot.
De sociale dienst wil me ook in de Wajong hebben en ik blijf ook geloven dat ik er recht op heb - dat heeft een deskundige me laten weten - en ben op dit moment aan het uitzoeken wat mijn kansen zijn (m.b.v. rechtshulp)

In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:34:51 #240
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47241651
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, zo'n vriend had ik dus in mijn nabije omgeving: die geloofde niet in borderline, dat zouden we onszelf aandoen (......)
Oftewel, overbodig om te zeggen dat dit dus nu geen vriend meer van me is. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 maart 2007 @ 19:23:38 #241
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47274895
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:29 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

Ik val dus net buiten de boot.
Story of your life.

Groetjes,

Krea.
pi_47275206
quote:
In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
Die volg ik even niet. Het al dan niet krijgen van een Wajong-uitkering heeft er toch niets mee te maken of jij in de toekomst parttime werk kunt gaan doen? Als je dat wil doen, moet je het doen. Als je dat niet denkt te kunnen, ga je in behandeling totdat je het wel kunt. Dat staat allemaal los van waar je je inkomen vandaan haalt, lijkt mij.
pi_47277275
quote:

[..]

Waarom kun je pas parttime werk gaan doen als je een wajong krijgt
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:28:46 #244
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47279623
- edit -

[ Bericht 88% gewijzigd door Frau.Pfeffertopf op 15-03-2007 23:30:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')