toegeven dat je moeilijk een baan kunt behouden om bovengenoemde redenen is toch juist het probleem bij jezelf neer leggenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Kreator het volgende:
Het probleem niet bij jezelf neerleggen, maar altijd 'andere factoren' de schuld geven. Dat is nou een onderdeel van borderline. Ik heb daar geen last van gelukkig, want ik heb geen uitkering die ik aan de maatschappij moet verantwoorden.
Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaatquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.
Groetjes,
Krea.
Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet. Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef liefie_ het volgende:
ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaat
dat is dus gewoon niet waarquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet.
en post op een forum is iets anders dan werkenquote:Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.
Groetjes,
Krea.
Dit trek ik van de eerste beste bron:quote:
...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.quote:en borderliners hebben ook niet altijd concentratie problemen
zonder diagnose is de boel waarschijnlijk inderdaad nogal lastig te volgen (maar zonder diagnose is het ook nogal wat lastiger wajong aan te vragen en daar ging het sowieso over) maar borderliners lopen echt niet de hele dag oeh de psych zegt dat ik borderline heb maar ik geloof er geen zak vanquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit trek ik van de eerste beste bron:
Daarnaast wordt er meer en meer op gewezen door verschillende auteurs dat borderline patiënten een gebrekkige mentalisatiefunctie bezitten. Hierdoor kunnen ze niet zien dat eigen en andermans gedrag voortstamt uit een innerlijk mentaal leven van wensen, intenties en gedachten. Dientengevolge hebben ze een gebrekkige zelf- en anderenrepresentatie
dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?quote:[..]
...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.
Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:19 schreef liefie_ het volgende:
en buiten dat heb ik er nog nooi van gehoord en ben ik het nog nooit tegen gekomen in bronnen
Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.quote:dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?
Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:28 schreef cora4034 het volgende:
Kreator is een zielig persoon dat in zijn dagelijks leven geen aandacht krijgt van de mensen om zich heen. Daarom gaat hij op een forum posten om aandacht te krijgen. Helaas vind niemand hem/haar boeiend. Toen kwam hijzij erachter dat door zich negatief te gedragen hij/zij wel aandacht kreeg. Dat is wat hj/zij nu dus voordurend doet. Net als een klein kind dat in de winkel gaat gillen om aandacht van zijn moeder te krijgen.
misschien moet je je eens aan je eigen advies houden dan zou je niet zoveel onzin uitkramenquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.
dat was dan ook niet mijn conclusie maar die van jouquote:[..]
Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.
Oh en als ik directeur van de uitkeringsinstantie zou zijn, zou er meer geld overblijven wat extra km's asfalt ja.
Nee, stompzinnigheid is geen criterium.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?
Groetjes,
Krea.
Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
35% heeft betrekking op de WIA.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
Nee ik denk het niet, als je minder dat 35% afgekeurt word, word je gerekent tot de categorie 100% arbeidsgeschikt. Ik denk het niet omdat ze niet kijken naar wat je niet kunt, maar naar wat je wel kunt. Ze zijn tegenwoordig best streng en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
www.uwv.nlquote:Wat gebeurt er als ik na de herbeoordeling Wajong minder dan 25 procent arbeidsongeschikt ben?
Dat betekent dat u geen arbeidsongeschiktheidsuitkering meer krijgt. Voorop staat dat u er dan zelf alles aan moet doen om weer te gaan werken en te zorgen voor inkomen. Lukt dat niet, dan kunt u als ex-werknemer WW aanvragen bij CWI of als u geen werknemer was bij uw gemeente een beroep doen op bijstand. CWI en UWV kunnen u ondersteunen bij het zoeken naar een geschikte baan. Bij CWI kunt u zich oriënteren op werk en op zoek gaan naar een (andere) baan. Dat kan u helpen om voor uzelf op een rijtje te zetten wat uw mogelijkheden zijn. UWV kan u ondersteunen met een re-integratietraject.
Een vriendin van mij heeft ook bordeline. En toen zij thuis zat ging het soms verschrikkelijk slecht met der. We hebben zo vaak haar weggehaald thuis om wat te gaan doen zodat ze uit die sleur komt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.
Vriendin van me, soortgelijk verhaal. Zolang ze stage liep ging het best okee, maar daarna moest ze een scriptie gaan schrijven. Ging totaal mis, zelfmoordpoging, opgenomen, diagnose borderline, lang behandeltraject. Het gaat nu weer aardig en mijn gok is dat dat er vooral door komt dat ze nu vrijwilligerswerk doet.
Structuur en 'niet buiten de maatschappij komen staan' is ZO belangrijk. Wil je alsmaar verder wegzakken, dan moet je je vooral richten op het regelen van een uitkering en niet op het regelen van werk.
Dat zeg ik dus, maar dat wordt niet begrepen (misschien komt het wel omdat ik als een soort Geert Wilders paspoortcontrole kom houden, maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:48 schreef Nijna het volgende:
Krea... "wat je niet ziet bestaat niet"?!
Jammer dat je zo'n plaat voor je kop hebt.
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werkenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.
...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werken![]()
Ja hoor, waarom kunnen dit soort reacties nou nooit eens achterwege blijven?quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
volgens mij zijn hier maar 2 of 3 mensen met bps en de helft werkte majaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant.![]()
![]()
.
Groetjes.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoietsquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:51 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Ik ben ervoor afgewezenmaar daar wil ik tegen in beroep gaan.
En wie moet er dan werken om de wajong-uitkeringen van de borderliners te betalen?quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
Ik zeg ook niet dat borderliners niet kunnen werken...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
Nee, daarvoor heb ik wer te weinig gewerkt - of beter gezegd: te kort aaneengesloten gewerkt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoietsmoet hebben
![]()
Oh, zo'n vriend had ik dus in mijn nabije omgeving: die geloofde niet in borderline, dat zouden we onszelf aandoen (......)quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
Die volg ik even niet. Het al dan niet krijgen van een Wajong-uitkering heeft er toch niets mee te maken of jij in de toekomst parttime werk kunt gaan doen? Als je dat wil doen, moet je het doen. Als je dat niet denkt te kunnen, ga je in behandeling totdat je het wel kunt. Dat staat allemaal los van waar je je inkomen vandaan haalt, lijkt mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:29 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
Waarom kun je pas parttime werk gaan doen als je een wajong krijgtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:29 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |