abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34996608
quote:
Op zondag 12 februari 2006 02:29 schreef masterdave het volgende:
Als god er meerdere had geschapen, had dat wel in de bijbel gestaan, adam en eva zijn de enige twee mensen die die ooit gemaakt heeft, als je kijkt naar de stamboom in de bijbel, zie je ook niks anders als opvolgende zonen/dochters van adam en eva.
In de bijbel staat mbt Adam en Eva iets eigenaardigs, waaruit je op moet maken dat Adam en Eva niet de erste mensen waren. Kain was hun zoon. Wat gebeurde er met Kain?

Gen 4:16 Toen ging Kaïn bij de HEER vandaan en hij vestigde zich in Nod, een land ten oosten van Eden.

Een land? Wat is een land zonder mensen?

17 Kaïn had gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger en bracht Henoch ter wereld. Kaïn was toen een stad aan het bouwen

Waar komt de vrouw van Kain vandaan? Hoe kan je een stad bouwen zonder mensen? Op dit moment zouden er alleen Adam, Eva en Kain op de aarde dienen rond te lopen.
Al met al zou je zo tot de stelling kunnen komen dat Adam en Eva wel hebben kunnen bestaan: als de eerste twee mensen van de Joodse stam, niet van de mensheid...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_35000152
Ja nu je het zegt, zit het hier ook te lezen nu, maar toch beetje vreemd eigenlijk, betekend dus dat god echt complete steden vol met mensen heeft gemaakt(volgens de bijbel), gaat het verhaal dat ik denk dat wij allemaal incest kinderen zijn ook weer niet op, jammer.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_35424142
Ik lees net nog een stuk in het boek, en dat is ook best apart.

In de bijbel staat (genesis 17:12, Leviticus 12:3) Wie acht dagen oud is, zal bij u besneden worden.

Nu in wetenschappelijk onderzoek van deze tijd, blijkt dus inderdaad dat de achtste dag de beste dag is van je HELE leven, nergens komt er een punt in je leven waarop je beter besneden kan worden.
De eerste dagen bloeden baby's gemakkelijk leeg, doordat de stollingselementen protrombine en vitamine K niet genoeg aanwezig zijn in het lichaam. Het duurt namelijk enkele dagen voordat de vitamine K voldoende wordt aangemaakt. Nu komt het interessante gedeelte.
Vanaf de derde dag vliegt de hoeveelheid bruikbare protrombine omhoog, en bereikt op de achtste dag een bovennormaal niveau van 110%, Daarna daalt de hoeveelheid tot een waarde van 100% en blijft de rest van je leven op die waarde hangen. Op de achtste dag heb je dus meer bruikbare protrombine dan op enig ander punt van je leven!
Dat wil zeggen, op de achtste dag stopt je bloeding sneller dan elk ander punt in je bestaan.

Toen ik dit las, vraag ik me toch echt af, hoe kan je dit in godsnaam weten een paar duizend jaar geleden! Iemand enig idee of mening?
GamerTag
pi_35424264
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:31 schreef masterdave het volgende:

In de bijbel staat (genesis 17:12, Leviticus 12:3) Wie acht dagen oud is, zal bij u besneden worden.

Nu in wetenschappelijk onderzoek van deze tijd, blijkt dus inderdaad dat de achtste dag de beste dag is van je HELE leven, nergens komt er een punt in je leven waarop je beter besneden kan worden.
De eerste dagen bloeden baby's gemakkelijk leeg, doordat de stollingselementen protrombine en vitamine K niet genoeg aanwezig zijn in het lichaam. Het duurt namelijk enkele dagen voordat de vitamine K voldoende wordt aangemaakt. Nu komt het interessante gedeelte.
Vanaf de derde dag vliegt de hoeveelheid bruikbare protrombine omhoog, en bereikt op de achtste dag een bovennormaal niveau van 110%, Daarna daalt de hoeveelheid tot een waarde van 100% en blijft de rest van je leven op die waarde hangen. Op de achtste dag heb je dus meer bruikbare protrombine dan op enig ander punt van je leven!
Dat wil zeggen, op de achtste dag stopt je bloeding sneller dan elk ander punt in je bestaan.

Toen ik dit las, vraag ik me toch echt af, hoe kan je dit in godsnaam weten een paar duizend jaar geleden! Iemand enig idee of mening?
empirisch natuurlijk.
pi_35424398
pardon?
GamerTag
pi_35424463
proefondervindelijk.als je dag in dag uit mensen besnijdt, merk je op een gegeven moment dat er verschillen zijn en dat die aan de leeftijd liggen. vervolgens ga je er op letten en kom je erachter dat dag 8 ideaal is. dat wordt dan uiteindelijk traditie en komt in de bijbel. sim-pel
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:46:21 #57
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35424701
nee . . . besnijden kom op zeg, ik zou mijn velletje echt niet willen missen.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:04:52 #58
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35470199
Als je zoekt met google naar info over die achtste dag dan krijg je pagina na pagina verhalen die verwijzen naar die magische verhoging van vitK, maar nergens is een wetenschappelijke bron te vinden. (terwijl het waarschijnlijk een erg oud onderzoek is en bij dit soort dingen is de sample-grootte, demografie e.d. erg intressant) Overigens wordt op een aantal site's ook gesmeten met onderzoek waaruit zou moeten blijken dat besnijdenis hygiëne-verbeterend werkt; iets dat al duizend keer debunked is.

Is het waarschijnlijk dat er op (rond) de achtste dag iets bijzonders is? Misschien wel; veel van de regeltjes in de bijbel komen uit de regels die toch al golden en zoals Byte_Me al stelde. Als je last hebt van veel doodbloedende baby's maar die van acht dagen oude overleven het dan heb je snel een regel. (Zelfs bij ongelovige barbaren zijn doodbloedende baby's niet populair.)
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35478309
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:05 schreef masterdave het volgende:
Ja nu je het zegt, zit het hier ook te lezen nu, maar toch beetje vreemd eigenlijk, betekend dus dat god echt complete steden vol met mensen heeft gemaakt(volgens de bijbel), gaat het verhaal dat ik denk dat wij allemaal incest kinderen zijn ook weer niet op, jammer.
Dan gaat het verhaal van Adam en Eva ook niet op, dat zij de eerste mensen waren gemaakt door God. Zij niet alleen, blijkbaar nog vele meer. Maar dat komt verer nergens meer in terug. Zowel in de bijbel als in de vele stromingen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_61567344
het is onmogelijk dat het leven door toeval ontstaan is................dus er moet een super-intelligentie in de microkosmos aanwezig zijn.................
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  vrijdag 12 september 2008 @ 07:00:21 #61
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_61568401
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 01:22 schreef harriechristus het volgende:
het is onmogelijk dat het leven door toeval ontstaan is................dus er moet een super-intelligentie in de microkosmos aanwezig zijn.................
Hoi harry, groeten aan de ruimtemannetjes!
pi_61569274
Na 2,5 jaar keert mijn topic weer terug, ik heb je gemist jongen!

Maar even ontopic: Ben Hobrink (schrijver van dit boek) schijnt nogal wat processen aan z'n broek hebben hangen wegens plagiaat , heeft natuurlijk niets met de intenties van dit boek te maken, maar vind het wel grappig
pi_61570761
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 01:22 schreef harriechristus het volgende:
Heb je een wiskundige onderbouwing voor die onmogelijkheid? Doe ook gelijk even een onderbouwing in formele logica waaruit blijkt dat de mogelijke verklaringen voor het ontstaan van leven gepartitioneerd is in toeval en een super-intelligentie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:25:37 #64
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_61571073
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heb je een wiskundige onderbouwing voor die onmogelijkheid? Doe ook gelijk even een onderbouwing in formele logica waaruit blijkt dat de mogelijke verklaringen voor het ontstaan van leven gepartitioneerd is in toeval en een super-intelligentie.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh; hap nou niet.... Harry wil alleen uitleggen dat alles bestaat dankzij en uit piepkleine ruimtescheepjes.... En hij vindt zelf dat daar iedere verklaring die je maar wilt in kunt vinden. Ik ga er van uit dat Harry in de tussentijd niet in behandeling is geweest dus het zal wel op hetzelfde niveau zijn blijven hangen.
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:34:58 #65
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61571283
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:31 schreef masterdave het volgende:

[knip]

Wat dacht je van een paar generaties trail and error?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_61571728
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:34 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat dacht je van een paar generaties trail and error?
Dat antwoord was al gegeven en ben ik nu dus ook wel achter, hoef je me niet af te branden na 2,5 jaar
pi_61572910
Je behoeft echt geen wiskundige te zijn om te begrijpen dat de enorme ingewikkeldheid van het levende organisme in zijn ontstaan en ontwikkeling, in zijn constante beweging en voortplanting niet op toeval kan berusten.
Onze maatschappij, die lang niet zo ingewikkeld is, berust ook niet op toeval.

Maar de sterrenkundige Sir Fred Hoyle had al berekend dat de kans dat het leven door toeval is ontstaan gelijk is aan 10 tot de macht 40000.........dat is een 1 met 40000 nullen.

http://www.revolutietheorie.be/pagina36.html
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
pi_61572959
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:42 schreef harriechristus het volgende:
Je behoeft echt geen wiskundige te zijn om te begrijpen dat de enorme ingewikkeldheid van het levende organisme in zijn ontstaan en ontwikkeling, in zijn constante beweging en voortplanting niet op toeval kan berusten.

Maar de sterrenkundige Sir Fred Hoyle had al berekend dat de kans dat het leven door toeval is ontstaan gelijk is aan 10 tot de macht 40000.........dat is een 1 met 40000 nullen.

Ja dat was een vrij domme berekening, maar zelfs als het een correct uitgevoerde berekening was dan snap je het verschil tussen onmogelijk en een zeer kleine kans nog steeds niet. Verder stap je hier in de valkuil dat iets óf toeval óf het resultaat van intelligentie dient te zijn zoals ik in mijn vorige post al aanhaalde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61573048
Er is dan ook in zijn geheel geen sprake van toeval. Lees Climbing mount inprobable maar eens, of een willekeurig ander werk dat gaat over evolutie.
pi_61573346
quote:
Zoals beloofd, ik zou een topic openen over feiten die in dit boek staan over het geloof.

- er staan 330 profetieen in het oude testament, het boek voor Jezus dus, die allemaal exact zijn uitgekomen, paar voorbeelden:

Geboren uit een maagd: 730 jaar voor christus
Geboren in bethlehem: 720 jaar voor christus
Verraden voor 30 munten: 520 jaar voor christus
Vlucht naar Egypte: 730 jaar voor christus

Dit gaat nog wel even zo door, en alles is dus blijkbaar uitgekomen, dan hebben ze een kansberekening gemaakt of dit toeval kan zijn, het komt neer op 1:10 met 157 nullen. Onmogelijk dus.
Al deze dingen zijn ook verwerkt in andere godsdiensten van voor die tijd, en deze dingen zijn daarvan dus gewoon overgenomen, alleen op die tijd en die plek waar het geschreven is geïnterpreteerd.
Jezus was gewoon de zon, maar wordt in de bijbel voorgesteld als een persoon.
Kijk de volgende film is:
http://video.google.nl/videosearch?q=zeitgeist&hl=nl&emb=0&aq=f#
pi_61573369
quote:
Je behoeft echt geen wiskundige te zijn om te begrijpen dat de enorme ingewikkeldheid van het levende organisme in zijn ontstaan en ontwikkeling, in zijn constante beweging en voortplanting niet op toeval kan berusten...
Je bent nog steeds je portie drogredenatie niet kwijt, lees ik wel. Wat dacht je, nieuwe ronden, nieuwe kansen?
pi_61573379
quote:

Het zou pas toevallig zijn als het leven per toeval ontstaan was.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:10:55 #73
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61573526
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:53 schreef bigore het volgende:

[..]

Dat antwoord was al gegeven en ben ik nu dus ook wel achter, hoef je me niet af te branden na 2,5 jaar
Och waarom niet, dacht ik. Moet me toch ergens op afreageren.

Stiekum was het me niet opgevallen dat het 2.5 jaar geleden was.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:37:46 #74
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_61576233
Nou ja, de belangrijkste reden waarom je kansberekening nooit serieus kan nemen is wel om deze reden.
Er wordt berekend hoe een bepaalde cel uit kans kan zijn ontstaan, deze cel is verschrikkelijk complex en hier zit hem dan ook de kink. Hij is zo complex, dat er ook misschien wel oneindig veel mogelijkheden zijn om een levende cel te krijgen. Kansberekeningen gaan dan uit van 1 bepaalde soort cel. Dus als je bijvoorbeel dan een 10 tot de macht 40.000 hebt, moet je dat eigenlijk nog even delen door het aantal mogelijkheden die kunnen ontstaan in die complexiteit. Dat weten we niet, dus maakt een kansberekening derhalve nutteloos.

Om nog even een kleine analogie te geven van wat ik bedoel, ik heb het ooit al in een ander topic aangegeven.

Stel je hebt een set Mikado met 200 stokjes. Je laat deze set stokjes vallen op een tafel en er komt een (complexe) constructie uit. En dan ga je het analyseren en je komt tot de conclusie, dat als stokje 14 niet op exact 23,4 graden had gestaan het hele zaakje in elkaar zakt. En als stokje 139 niet exact op 42,1 graden had gestaan het ook niet had gekund. Waarbij je dus een constructie krijgt van van op elkaar hangende systemen die uit puur toeval zijn ontstaan.
Maar nu gaan we dit 10.000 keer achter elkaar doen, en telkens komt er een verschillende constructie uit maar wel telkens met stokjes die afhankelijk van elkaar zijn en elkaar ondersteunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')