nog eentje van dapprestrijders
[Ingezonden bericht]
Danny Blind verklaart dat de spelers niet graag thuis spelen, dat ze de steun missen van het publiek.
Ik citeer:
'Je ziet op het veld een ploeg die niet graag thuisspeelt. Want daar zit ook geen hulp. Ik zie gewoon fouten die niets met kwaliteit te maken hebben. Dat heeft te maken met het gebrek aan ondersteuning. Er is eerder de angst om geen fouten te maken'. 'Als het om thuiswedstrijden gaat hebben we de steun nodig en geen cynisme. Vertrouwen is in deze fase belangrijker dan andere zaken. het is niet voor niets dat de jongens misschien wel liever uit dan thuis spelen.'
Hier kan ik pissig om worden Danny. De spelers hebben steun nodig, begrijpelijk. Maar denk je dat de supporters geen steun van de spelers nodig hebben? Dat die niks voelen, dat ze liever fluiten dan schreeuwen en juichen? De echte supporter heeft de steun van de spelers net zo hard nodig! Het mes snijdt aan twee kanten trainer!
Danny, ik ga ook liever andere dingen doen, mijn vriendin verklaart me voor gek dat ik elke week weer naar dat 'kut Ajax' ga kijken. Kou en regen trotseer ik voor weer een klotewedstrijd van een onherkenbaar Ajax. Op mijn vrije zondag om 8 uur bij de bussen of de trein sta voor weer een uitwedstrijd. En wat krijg ik terug voor die moeite? Een wedstrijd waarin MIJN club er weer met de pet naar smijt, een wedstrijd die me weer een kater van een week bezorgt, een wedtrijd waarin Ajax MIJN Ajax niet meer is. Elke week weer die hoon van mijn collega's, steeds dezelfde vragen: 'Hoe kan dat nou?' 'Waarom ga je eigenlijk nog?'. Vragen die ik niet meer wil beantwoorden Danny!!
Houd eens op met dat zelfmedelijden en gooi dat roer eens om! Wij blijven toch wel gaan, mogen we alsjeblieft van jou en je spelers hetzelfde verwachten?
Helemaal waar vind ik, dat gezeik moet eens afgelopen zijn!
AFC Ajax