ik bedoel hoppa weg ermee.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:56 schreef sp3c het volgende:
ja en als de Venezolanen zulke problemen maken van onze Apache's nadat we hun troepen van onze eilanden hebben geschoven, dan verhuizen ze toch gewoon?
interesseert me vrij weinig
Dat zou zo maar kunnen. Dat is dan gewoon een oefenvlucht.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:32 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Trouwens, kan het kloppen dat er een Apache vanmiddag rond 13.00 uur over Rotterdam vloog? Zo ja, wat doet dat ding daar?
Nou kijk, M5 we zijn beide Zeeuw, en was behoorlijk verbaast dat er een tijdje geleden enkele boven mijn huis hingen. En nu ookal Rotterdam?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen. Dat is dan gewoon een oefenvlucht.
Hoe weet jij nou dat ik uit zeeland kom? of heb je dat onthouden. staat niet meer in m'n profiel dacht ikquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:17 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Nou kijk, M5 we zijn beide Zeeuw, en was behoorlijk verbaast dat er een tijdje geleden enkele boven mijn huis hingen. En nu ookal Rotterdam?Tof
Dat is alleen voor de keuring van officier vlieger (piloot) 99% van de keuringen voor defensie funcites staan er niet op.quote:
quote:Defensie: pantserwielvoertuig Fennek naar Afghanistan
DEN HAAG - Defensie stuurt in november acht pantserwielvoertuigen van het nieuwe type Fennek naar de Afghaanse provincie Uruzgan.
Dat heeft staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) vrijdag aangekondigd.
De Fennek is een gepantserd verkenningsvoertuig voor maximaal drie personen. Het Duitse leger heeft de Fennek sinds kort operationeel in Afghanistan en is daarmee zeer tevreden, aldus Defensie. Pantservoertuigen zijn beter bestand tegen wegbommen dan niet-gepantserde voertuigen.
Nederland krijgt in totaal ruim vierhonderd Fenneks. De eerste zijn sinds enige maanden in gebruik bij oefeningen van eenheden van de landmacht. De eerste acht gaan in november mee met het verkenningspeloton van het 11e Tankbataljon. Defensie besloot eerder al Patria-pantserwielvoertuigen en YPR-pantserrupsvoertuigen te sturen naar Uruzgan.
De Fennek is een pantserwielvoertuig met vier wielen. Het voertuig weegt 11 ton, heeft een actieradius van duizend kilometer en heeft een maximale snelheid van 112 kilometer per uur. De Fennek heeft GPS en camera's aan bood, alsook een laserapparaat waarmee afstanden kunnen worden gemeten, en een warmtegevoelige camera.
De Fennek is vooral geschikt voor verkenningen van grote gebieden en het controleren van routes die bijvoorbeeld Nederlandse konvooien zullen volgen. „Zien zonder gezien te worden is van toepassing op de Fennek”, aldus Defensie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/35445831/Defensie:_pantserwielvoertuig_Fennek_naar_Afghanistan.html
Een minister op de werkvloer krijgt nooit alle shit te horen. En wat hij hoort wordt door de onderdeels leiding zwaar afgezwakt. Wat helpt is als je een weekje meedraait met de mannen. Wat helpt is als je kijkt naar de OT, om te zien of die wel gevuld is. Wat helpt, is je realiseren dat een OT gevuld moet zijn met gekwalificeerde mensen, en niet met mensen die nog in opleiding zijn, of die opleiding geven op de werkvloer. En daar dan ook aktie op nemen, in de zin van meer volk beschikbaar stellen. Want bezuinigen kan elke lul.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
kijktip
22 maart om 1950 op NL 3
gaat minister kamp de werkvloer op en gaat kijken wat voor effect zijn besluiten hebben.
als het goed is gaat hij half undercover het zelfde programma doet dat ook met bedrijven etc.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een minister op de werkvloer krijgt nooit alle shit te horen. En wat hij hoort wordt door de onderdeels leiding zwaar afgezwakt. Wat helpt is als je een weekje meedraait met de mannen. Wat helpt is als je kijkt naar de OT, om te zien of die wel gevuld is. Wat helpt, is je realiseren dat een OT gevuld moet zijn met gekwalificeerde mensen, en niet met mensen die nog in opleiding zijn, of die opleiding geven op de werkvloer. En daar dan ook aktie op nemen, in de zin van meer volk beschikbaar stellen. Want bezuinigen kan elke lul.
Bezuinigen is een kwestie van een dik potlood. Verstandig investeren is een kunst. Met de nadruk op "verstandig" uiteraard.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als het goed is gaat hij half undercover het zelfde programma doet dat ook met bedrijven etc.
en dat laatste ben ik niet met je eens bezuinigen is 1 van de moeilijkste dingen om te doen er is altijd veel kritiek en je kunt het nooit goed doen. meer uitgeven is een stuk makkelijker
en daar verschillen we van mening ook om te bezuinigen moet je verstandig zijnquote:Op zondag 19 maart 2006 23:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bezuinigen is een kwestie van een dik potlood. Verstandig investeren is een kunst. Met de nadruk op "verstandig" uiteraard.
Waar in de afgelopen 15 jaar is er "verstandi"g bezuinigd" dan? Want het vredesdividend was de stomste reden die je kon verzinnen.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en daar verschillen we van mening ook om te bezuinigen moet je verstandig zijn
eh ik zeg niet dat ik het er mee eens ben maar je moet roeien met de riemen die je hebtquote:Op zondag 19 maart 2006 23:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waar in de afgelopen 15 jaar is er "verstandi"g bezuinigd" dan? Want het vredesdividend was de stomste reden die je kon verzinnen.
De wereld wordt instabieler, dus laten we maar ons leger inkrimpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |