2 LCF'jes en M-fregat, wat F-16's en een KDC-10 er heen sturen als het nodig is en klaar is Kamp.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:17 schreef sp3c het volgende:
ja als het enigszins strookte met de waarheid zou ik me gedissed voelen als Venezolaans marinepersoneel ... maar op deze manier zou ik hard moeten lachen om die domme hollander die zijn eigen marine naar het graf aan het dragen is want reken maar dat ze daar van op de hoogte zijn
Waarom maar twee fregatten? Gewoon alles sturen wat je kunt inzetten daar. St. Maarten als uitvalsbesis, 3 squadrons F-16 op oorlogssterkte die kant op, met allebei de tankers. De 3e DC-10 kan voor die tijd mooi nog even snel omgebouwd worden tot KDC-10, zo snel zal Chavez toch niet zijn.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:21 schreef M5 het volgende:
[..]
2 LCF'jes en M-fregat, wat F-16's en een KDC-10 er heen sturen als het nodig is en klaar is Kamp.
eventueel een sub mee sturen.
Je kunt wel alles sturen, maar dat heeft ook geen zin als het niet nodig is. Zo sterk is Venezuela helemaal niet.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waarom maar twee fregatten? Gewoon alles sturen wat je kunt inzetten daar. St. Maarten als uitvalsbesis, 3 squadrons F-16 op oorlogssterkte die kant op, met allebei de tankers. De 3e DC-10 kan voor die tijd mooi nog even snel omgebouwd worden tot KDC-10, zo snel zal Chavez toch niet zijn.
Dan twee Walrussen voor de kust van Venezuela laten patrouilleren. De eerste de beste grijze boot die vanuit Venezuela naar de Antillen zeilt, jaag je gelijk naar de kelder. Moet je eens opletten wat er dan met de Venezolaanse economie gebeurt: geen tanker die meer die kant op wil. dan kun je alle olie hebben die je wilt verkopen, maar als niemand het komt ophalen heb je mooi pech.
Bij de eerstvolgende verkiezingen is hetChavez.
Waarom zou je gepast antwoorden als je met een enorme klap duidelijk aan iedereen duidelijk kunt maken wat de gevolgen zijn als je Nederland pest?quote:Op zondag 12 maart 2006 21:39 schreef M5 het volgende:
[..]
Je kunt wel alles sturen, maar dat heeft ook geen zin als het niet nodig is. Zo sterk is Venezuela helemaal niet.
Ik zou er zelf nooit voor kiezen om onnodig hard terug te slaan. Gewoon de aanval afweren, en dan zie je wel weer of hij nog materieel overheeft voor 'n tweede poging. Nederland heeft er geen baat bij om het hele militaire aparaat van Venezuela op z'n gat te leggen.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waarom zou je gepast antwoorden als je met een enorme klap duidelijk aan iedereen duidelijk kunt maken wat de gevolgen zijn als je Nederland pest?
Was de tocht naar Chatham militair noodzakelijk? Nee, maar De Ruijter wilde een duidelijk signaal afgeven: mess with us, and you will face the awful consequences. Je prikt me op de ene plek, en ik sla ongenadig hard terug daar waar het het meeste zeer doet.
In de problemen door de VN?quote:Op zondag 12 maart 2006 21:46 schreef M5 het volgende:
Verder is Venezuela lid van de VN dus mocht Chavez zoiets proberen als de Antillen te annexeren zit hij diep in de problemen. De USA heeft het ook al niet echt op Chavez en Venezuela, dus die zullen ook wel 'n handje helpen als de beste man z'n boekje te buiten gaat.
idd en het jaar erop gelijk een miljard meer vragen voor defensie.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:24 schreef sp3c het volgende:
ja dan probeert hij het volgende week weer
gewoon zo hard terugslaan als we kunnen imo, zeker als we dan toch kruisraketten aan gaan schaffen, dan wil ik ze ook allemaal minstens een half uur boven Caracas rondjes zien draaien op CNN voordat ze de afslag richting de boorplatforms nemen
oorlog is al een tijdje geen gentleman's sport meer
Ja. lidmaatschap geschrapt, VN-handelsembargo's (incl. militair materieel), VN-resolutie voor het aanvallen van Venezuela, etc. etc.quote:
ze vallen ons aan ... dat lijkt me reden genoeg, je moet zien te voorkomen dat ze het de volgende zomer weer proberen met meer materiaal, dat doe je door zoveel mogelijk van hun spulletjes in brand te schieten en het leger/volk zo bang te maken voor Nederland dat ze al in hun broek beginnen te poepen als ze het eiland bij helder weer in de verte kunnen zien liggen!quote:Op maandag 13 maart 2006 16:40 schreef M5 het volgende:
Je moet ook het financiele plaatje bekijken. Als je Venezuela plat wil leggen heb je serieus wat bommen en raketten nodig, en wat schiet je er vervolgens mee op? Niets, maar je moet wel een flinke zak geld hebben om die troep aan te schaffen. Dus de aanval afslaan is voldoende.
Alles plat gooien is leuk, maar dan moet daar wel een reden voor zijn.
Nee anders om, Venezuela valt als VN lid een VN land aan, dus heeft Venezuela problemen. Daarom doet ie dat nooit.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:06 schreef sp3c het volgende:
Venezuela valt Nederland aan en dan zou Nederland problemen krijgen omdat ze terugslaat?
dat vind ik vreemd
ik denk dat daar wel geld voor gevonden kan wordenquote:Op maandag 13 maart 2006 16:40 schreef M5 het volgende:
Je moet ook het financiele plaatje bekijken. Als je Venezuela plat wil leggen heb je serieus wat bommen en raketten nodig, en wat schiet je er vervolgens mee op? Niets, maar je moet wel een flinke zak geld hebben om die troep aan te schaffen. Dus de aanval afslaan is voldoende.
Alles plat gooien is leuk, maar dan moet daar wel een reden voor zijn.
en van welk hoopje mag dat dan geschraapt worden? ik zie NL niet zo maar ff zelfstandig een oorlogje financieren. Daar is serieus wat geld voor nodig.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat daar wel geld voor gevonden kan worden
erm ... maar ik ben ziek!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:07 schreef M5 het volgende:
[..]
Nee anders om, Venezuela valt als VN lid een VN land aan, dus heeft Venezuela problemen. Daarom doet ie dat nooit.
ff lezen he
beterschap dan!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
erm ... maar ik ben ziek!
en niet in mijn hoofd nee![]()
ten tijde van oorlog denk ik niet dat er moeilijk gedaan wodrt over de staatsschuldquote:Op maandag 13 maart 2006 17:10 schreef M5 het volgende:
[..]
en van welk hoopje mag dat dan geschraapt worden? ik zie NL niet zo maar ff zelfstandig een oorlogje financieren. Daar is serieus wat geld voor nodig.
ik bedoel hoppa weg ermee.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:56 schreef sp3c het volgende:
ja en als de Venezolanen zulke problemen maken van onze Apache's nadat we hun troepen van onze eilanden hebben geschoven, dan verhuizen ze toch gewoon?
interesseert me vrij weinig
Dat zou zo maar kunnen. Dat is dan gewoon een oefenvlucht.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:32 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Trouwens, kan het kloppen dat er een Apache vanmiddag rond 13.00 uur over Rotterdam vloog? Zo ja, wat doet dat ding daar?
Nou kijk, M5 we zijn beide Zeeuw, en was behoorlijk verbaast dat er een tijdje geleden enkele boven mijn huis hingen. En nu ookal Rotterdam?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen. Dat is dan gewoon een oefenvlucht.
Hoe weet jij nou dat ik uit zeeland kom? of heb je dat onthouden. staat niet meer in m'n profiel dacht ikquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:17 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Nou kijk, M5 we zijn beide Zeeuw, en was behoorlijk verbaast dat er een tijdje geleden enkele boven mijn huis hingen. En nu ookal Rotterdam?Tof
Dat is alleen voor de keuring van officier vlieger (piloot) 99% van de keuringen voor defensie funcites staan er niet op.quote:
quote:Defensie: pantserwielvoertuig Fennek naar Afghanistan
DEN HAAG - Defensie stuurt in november acht pantserwielvoertuigen van het nieuwe type Fennek naar de Afghaanse provincie Uruzgan.
Dat heeft staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) vrijdag aangekondigd.
De Fennek is een gepantserd verkenningsvoertuig voor maximaal drie personen. Het Duitse leger heeft de Fennek sinds kort operationeel in Afghanistan en is daarmee zeer tevreden, aldus Defensie. Pantservoertuigen zijn beter bestand tegen wegbommen dan niet-gepantserde voertuigen.
Nederland krijgt in totaal ruim vierhonderd Fenneks. De eerste zijn sinds enige maanden in gebruik bij oefeningen van eenheden van de landmacht. De eerste acht gaan in november mee met het verkenningspeloton van het 11e Tankbataljon. Defensie besloot eerder al Patria-pantserwielvoertuigen en YPR-pantserrupsvoertuigen te sturen naar Uruzgan.
De Fennek is een pantserwielvoertuig met vier wielen. Het voertuig weegt 11 ton, heeft een actieradius van duizend kilometer en heeft een maximale snelheid van 112 kilometer per uur. De Fennek heeft GPS en camera's aan bood, alsook een laserapparaat waarmee afstanden kunnen worden gemeten, en een warmtegevoelige camera.
De Fennek is vooral geschikt voor verkenningen van grote gebieden en het controleren van routes die bijvoorbeeld Nederlandse konvooien zullen volgen. „Zien zonder gezien te worden is van toepassing op de Fennek”, aldus Defensie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/35445831/Defensie:_pantserwielvoertuig_Fennek_naar_Afghanistan.html
Een minister op de werkvloer krijgt nooit alle shit te horen. En wat hij hoort wordt door de onderdeels leiding zwaar afgezwakt. Wat helpt is als je een weekje meedraait met de mannen. Wat helpt is als je kijkt naar de OT, om te zien of die wel gevuld is. Wat helpt, is je realiseren dat een OT gevuld moet zijn met gekwalificeerde mensen, en niet met mensen die nog in opleiding zijn, of die opleiding geven op de werkvloer. En daar dan ook aktie op nemen, in de zin van meer volk beschikbaar stellen. Want bezuinigen kan elke lul.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
kijktip
22 maart om 1950 op NL 3
gaat minister kamp de werkvloer op en gaat kijken wat voor effect zijn besluiten hebben.
als het goed is gaat hij half undercover het zelfde programma doet dat ook met bedrijven etc.quote:Op zondag 19 maart 2006 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een minister op de werkvloer krijgt nooit alle shit te horen. En wat hij hoort wordt door de onderdeels leiding zwaar afgezwakt. Wat helpt is als je een weekje meedraait met de mannen. Wat helpt is als je kijkt naar de OT, om te zien of die wel gevuld is. Wat helpt, is je realiseren dat een OT gevuld moet zijn met gekwalificeerde mensen, en niet met mensen die nog in opleiding zijn, of die opleiding geven op de werkvloer. En daar dan ook aktie op nemen, in de zin van meer volk beschikbaar stellen. Want bezuinigen kan elke lul.
Bezuinigen is een kwestie van een dik potlood. Verstandig investeren is een kunst. Met de nadruk op "verstandig" uiteraard.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als het goed is gaat hij half undercover het zelfde programma doet dat ook met bedrijven etc.
en dat laatste ben ik niet met je eens bezuinigen is 1 van de moeilijkste dingen om te doen er is altijd veel kritiek en je kunt het nooit goed doen. meer uitgeven is een stuk makkelijker
en daar verschillen we van mening ook om te bezuinigen moet je verstandig zijnquote:Op zondag 19 maart 2006 23:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bezuinigen is een kwestie van een dik potlood. Verstandig investeren is een kunst. Met de nadruk op "verstandig" uiteraard.
Waar in de afgelopen 15 jaar is er "verstandi"g bezuinigd" dan? Want het vredesdividend was de stomste reden die je kon verzinnen.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en daar verschillen we van mening ook om te bezuinigen moet je verstandig zijn
eh ik zeg niet dat ik het er mee eens ben maar je moet roeien met de riemen die je hebtquote:Op zondag 19 maart 2006 23:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Waar in de afgelopen 15 jaar is er "verstandi"g bezuinigd" dan? Want het vredesdividend was de stomste reden die je kon verzinnen.
De wereld wordt instabieler, dus laten we maar ons leger inkrimpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |