Nee hoor, dat jij mij niet gelooft kan ik ook niet helpen.quote:
Dat kan ik prima zijn als mij dat zo uitkomt, maar is in dit topic nog niet nodig geweest.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:42 schreef deedeetee het volgende:
Spaar je de moeite, ik heb meer respect voor mensen die onbekommerd bekrompen zijn hoor![]()
Waarom zou het naar de rechter gaan? Het IBG is een overheidsinstantie, en kan een dwangbevel uitvaardigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:48 schreef danosa het volgende:
Vivi heeft het niet over Intrum gehad, dus die discussie hoeft hier niet gevoerd te worden lijkt mij. Doorgaans legt de IBG incasso neer bij een gerechtdeurwaarder die tevens incassert, Dus als Vivi er nu niet uitkomt met het incassobureau gaat het hoe dan ook naar de rechter. De IBG is absoluut geen gemakkelijk schuldeiser en alles zou dan ook gelijk in werking gezet worden om het bedrag terug te krijgen. Wat heb je eik voorgesteld als termijbedrag op een schuld van hoeveel?
Ik heb geen IBG schuld. Het is meer dat IBG een overheidsinstantie is, en dus de rechter kan passeren, omdat de deurwaarder op basis van het door IBG uitgevaardigde dwangbevel al beslag kan leggen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:52 schreef danosa het volgende:
Omdat een achterstand in betaling wordt overgenomen door een deurwaarder. Betaal maar eens 3 maanden niet dan zal je het ook merken
Nope want er is geen sprake van een verbintenis in overdrachtelijke zin of jij moet mijn broertje zijn maar dan heb ik nog een ander appeltje met je te schillen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:44 schreef Light het volgende:
[..]
Dus als ik jou een rekening stuur dan betaal je die gewoon?
Eens echter weet ik uit ervaring dat Intrum ook voor het IBG incasseert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:48 schreef danosa het volgende:
Vivi heeft het niet over Intrum gehad, dus die discussie hoeft hier niet gevoerd te worden lijkt mij.
Wat is dat, een verbintenis in overdrachtelijke zin?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:10 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nope want er is geen sprake van een verbintenis in overdrachtelijke zin of jij moet mijn broertje zijn maar dan heb ik nog een ander appeltje met je te schillen.
Wat je hier dus zegt is dat als je het niet eens bent met een vordering, je net zo min gaat betalen, en wacht totdat Light naar de rechter stapt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:10 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nope want er is geen sprake van een verbintenis in overdrachtelijke zin of jij moet mijn broertje zijn maar dan heb ik nog een ander appeltje met je te schillen.
Geef dan eens een voorbeeld waarbij iemand in de schulden komt buiten zijn schuld.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het is mij óók een keer gebeurt en de meeste mensen reageerden net als jij. * het zal wel je eigen schuld zijn * zonder ff de moeite te nemen om te horen wat er nu werkelijk aan de hand was. Ik ben eruit gekomen op eigen kracht maar heb er wel een klap van opgelopen omdat er zo veel rotopmerkingen werden gemaakt door mensen die er dus NIKS vanaf wisten. Oordelen is erg leuk geeft je zo'n zelfvoldaan gevoel zovan * wat ben ik dan toch goed hé / en zoiets zou mij nóóit overkomen ! * Lekker makkelijk, vooral als je zelf nooit de pech hebt gehad om om buiten je eigen schuld de problemen te komen. Of als je familie hebt waar je op terug kunt vallen ofzo.
[..]
ALs er wordt voorgesteld om te betalen naar draagkracht en dat wordt geweigerd is dat stom en anders niet. Het gaat hier overgens over een incasso bureau en die staan niet bekend om hun gezonde verstand alleen om hun brute optreden ! en failliet gaan die al helemaal niet daarvoor zijn er veel te veel mensen die hun schulden niet betalen![]()
Ja als je het zo gaat spelen word het moeilijk omdat in veel gevallen je kunt stellen dat iemand zich gewoon beter moet indekken tegen tegenslagen. Als je een hond wilt slaan is er altijd wel een stiok te vinden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:00 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
Geef dan eens een voorbeeld waarbij iemand in de schulden komt buiten zijn schuld.
M.a.w. ik daag je uit. En denk ff na voordat je typt, want voor je het weet krijg je de deksel op je neus.
Ben je in dat geval zelf ook niet nalatig geweest door je in het geheel niet te bemoeien met de financiele zaken?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja als je het zo gaat spelen word het moeilijk omdat in veel gevallen je kunt stellen dat iemand zich gewoon beter moet indekken tegen tegenslagen. Als je een hond wilt slaan is er altijd wel een stiok te vinden.
Maar ik ga toch een poging wagen :
1 ste poging.
Stel je partner verdwijnt naar het buitenland en het blijkt dat hij al geruime tijd niet meer de rekeningen van de vaste lasten heeft betaald. De hele handel duikt dan op jou voor de centjes want de ander is niet te bereiken. Men dreigt jou dan het huis uit te zetten wegens wanbetaling.
Omdat je overdag werkt en hij tussendoor wél thuis komt en de post kan onderscheppen heeft hij ook de kans aangegrepen om dure zaken te bestellen bij b.v wehkamp en anderen en dat dus op jouw naam.
Laat kijken die deksel![]()
Helaas is het aan het incassobureau om te bepalen of het bedrag reeel is. Gelukkig zijn er nog wel regels voor. Zo heb je een minimumbedrag wat je moet over houden om van te (moeten) kunnen leven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:51 schreef Vivi het volgende:
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of een incassobureau accooord moet gaan met een bedrag wat je redelijkerwijs kan betalen. Lezen.
En hopen dat het een mannelijk persoon is..quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:55 schreef sanger het volgende:
Ik zou gewoon dat incassobureau nog eens bellen. Open kaart spelen. Je huurovereenkomst showen, en dan hopen dat betreffende persoon gisteren verwend is door zijn vrouw.
Zijn er geen lesbische deurwaard(st?)ers dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
En hopen dat het een mannelijk persoon is..
1. Je werkt. Je kunt de lasten dus ook zelf betalen. Mocht dat niet genoeg zijn, dan ben je genoodzaakt tijdelijk een andere oplossing te verzinnen. Bij je ouders, vrienden etc, totdat je een betaalbare woning hebt gevonden. Kan dit niet, dan kun je huursubsidie aanvragen of het huis verkopen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja als je het zo gaat spelen word het moeilijk omdat in veel gevallen je kunt stellen dat iemand zich gewoon beter moet indekken tegen tegenslagen. Als je een hond wilt slaan is er altijd wel een stiok te vinden.
Maar ik ga toch een poging wagen :
1 ste poging.
Stel je partner verdwijnt naar het buitenland en het blijkt dat hij al geruime tijd niet meer de rekeningen van de vaste lasten heeft betaald. De hele handel duikt dan op jou voor de centjes want de ander is niet te bereiken. Men dreigt jou dan het huis uit te zetten wegens wanbetaling.
Omdat je overdag werkt en hij tussendoor wél thuis komt en de post kan onderscheppen heeft hij ook de kans aangegrepen om dure zaken te bestellen bij b.v wehkamp en anderen en dat dus op jouw naam.
Laat kijken die deksel![]()
Mijn ervaring is meer dat er sommige dames zijn met wie niet normaal te praten is, en die een enorme geldingsdrang lijken te hebben. Op een of andere manier lijkt het wel alsof dit vaker bij vrouwen in die sector voorkomt dan bij mannen..quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Zijn er geen lesbische deurwaard(st?)ers dan?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik prive (gelukkig) geen ervaring heb met deurwaarders.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn ervaring is meer dat er sommige dames zijn met wie niet normaal te praten is, en die een enorme geldingsdrang lijken te hebben. Op een of andere manier lijkt het wel alsof dit vaker bij vrouwen in die sector voorkomt dan bij mannen..
De incassomedewerksters waar ik mee heb gesproken en deurwaardsters die ik aan mijn deur heb gehad heb ik niet gevraagd naar hun geaardheid, dus dat zou ik niet weten.
Verstandige keuze. Als je gewoon een grapje tegen die lui maakt dreigen ze al om politie er bij te halen, laat staan als je ze vraagt naar hun geaardheid.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik prive (gelukkig) geen ervaring heb met deurwaarders.
Zakelijk echter heb ik weleens een belastingdeurwaarder op bezoek gehad. En die had ook een behoorlijke geldingsdrang. Heb nog overwogen te vragen of ie homo was, maar toch maar niet gedaan. Me baas zat naast me.![]()
quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:12 schreef Alicey het volgende:
Verstandige keuze. Als je gewoon een grapje tegen die lui maakt dreigen ze al om politie er bij te halen, laat staan als je ze vraagt naar hun geaardheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |