abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:28:09 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872168
Oke, ik moet een afbetalingsregeling treffen met een incassobureau, nu heb ik een bepaald bedrag voorgesteld, maar zij willen dat ik dat bedrag verhoog met 150 %. Dat is niet echt haalbaar gezien mijn inkomen en vaste lasten. Dit kan ik ook aantonen maar daar hebben ze tot nu toe niet echt een boodschap aan

Weet iemand hoe dit zit en moeten ze akkoord gaan met een bepaald bedrag of kunnen ze zomaar een (voor mij) irreeel bedrag gaan eisen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:31:41 #2
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_34872266
Een betalingsregeling is helemaal ter beoordeling van de crediteur danwel diens gemachtigde (of in dit geval lastgever).
pi_34872276
In principe kunnen ze het gehele bedrag ineens wel opeisen, maar is de enige reden dat ze vaak wel voor een betalingsregeling gaan de verwachting dat ze dan meer kans hebben op het hele bedrag met minder moeite.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:32:35 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872295
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:31 schreef Sovereign het volgende:
Een betalingsregeling is helemaal ter beoordeling van de crediteur danwel diens gemachtigde (of in dit geval lastgever).
Kale kip enzo.... ?!
pi_34872348
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:32 schreef Vivi het volgende:
Kale kip enzo.... ?!
Je hebt nog een internetverbinding dus van 'kale kip' is nog lang geen sprake.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:35:29 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872401
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je hebt nog een internetverbinding dus van 'kale kip' is nog lang geen sprake.
Gaaaaaaap.
pi_34872484
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:35 schreef Vivi het volgende:
Gaaaaaaap.
Dat kan je best gaap vinden, het gaat erom dat je redenering van 'dat kan ik niet betalen' niet opgaat.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:38:59 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872518
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:38 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat kan je best gaap vinden, het gaat erom dat je redenering van 'dat kan ik niet betalen' niet opgaat.
Lul niet. Je weet helemaal niet wat ik wel en niet kan betalen en internet heb ik nodig voor mijn werk. Dus.
pi_34872553
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:38 schreef Vivi het volgende:
Je weet helemaal niet wat ik wel en niet kan betalen en internet heb ik nodig voor mijn werk. Dus.
Nou ja, het loopt bij een incassobureau dus met geld omgaan kan je in ieder geval niet.
pi_34872603
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Lul niet. Je weet helemaal niet wat ik wel en niet kan betalen en internet heb ik nodig voor mijn werk. Dus.
Lul zelf niet. Alsof een deurwaarder er schijt aan heeft wat jij voor je werk nodig hebt. Als ze het hele bedrag niet ineens krijgen kun je accoord gaan met wat zij voorstellen. Ze kunnen ook gewoon je spullen (tv, computer) vorderen.

Wees blij dat je in termijnen mag betalen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:42:01 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872610
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nou ja, het loopt bij een incassobureau dus met geld omgaan kan je in ieder geval niet.
Met het geld dat ik heb kan ik prima omgaan.

Iig, kan je ergens anders bijdehand gaan doen.
pi_34872622
hehehehe grappig topic
Free people own guns! Slaves do not!
pi_34872649
Maar goed, je stelde een vraag, en het antwoord dat ik je gaf is het antwoord dat daarbij hoort. Iets wat jij een niet reeel bedrag vindt is dat niet noodzakelijkerwijs ook.
pi_34872674
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:42 schreef Vivi het volgende:
Nou, schijnbaar niet, waarom loopt het dan bij een incassobureau?
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:47:07 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872804
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:41 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Lul zelf niet. Alsof een deurwaarder er schijt aan heeft wat jij voor je werk nodig hebt. Als ze het hele bedrag niet ineens krijgen kun je accoord gaan met wat zij voorstellen. Ze kunnen ook gewoon je spullen (tv, computer) vorderen.

Wees blij dat je in termijnen mag betalen.
Een deurwaarder heeft er blijkbaar dus ook schijt aan wat je aan huur moet betalen?
En ik ben me er wel van bewust wat een deurwaarder kan doen hoor, ik kom niet uit een ei ofzo. Of moet ik soms mijn hele financiele boekhouding op internet pleuren om geloofwaardig over te komen? Ontopic reageren is behoorlijk moeilijk geloof ik.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:47:33 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_34872815
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:43 schreef 700MB het volgende:
Nou, schijnbaar niet, waarom loopt het dan bij een incassobureau?
Iets gekocht met geld dat TS niet had misschien?
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:49:03 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872868
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Iets gekocht met geld dat TS niet had misschien?
Nou nee hoor.

Alleen als je je baan kwijt raakt omdat de zaak waar je werkt ermee kapt dan kelder je nogal in inkomen. Vaste lasten zoals huur kelderen helaas niet mee
Gaat om een studieschuld die ik aan het afbetalen was. Zo genoeg info?
pi_34872881
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:47 schreef Vivi het volgende:
Een deurwaarder heeft er blijkbaar dus ook schijt aan wat je aan huur moet betalen?
Je kunt ook goedkoper gaan wonen.
quote:
Of moet ik soms mijn hele financiele boekhouding op internet pleuren om geloofwaardig over te komen?
Als jij stelt 'het is geen normaal bedrag' en vraagt 'wat is wel een normaal bedrag', dan wel ja.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:50:06 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872906
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:43 schreef 700MB het volgende:
Maar goed, je stelde een vraag, en het antwoord dat ik je gaf is het antwoord dat daarbij hoort. Iets wat jij een niet reeel bedrag vindt is dat niet noodzakelijkerwijs ook.
Nou, daar zijn wel regels voor hoor. Minimum bestaansinkomen, zegt dat je iets?
pi_34872909
Het gaat er hier toch helemaal niet om of TS wel of niet met geld om kan gaan ?!! Als je geen normaal antwoord op de vraag kunt / wilt geven laat een loze opmerking dan. Een geintje, hoe flauw soms ook, moet kunnen, dat is het risico van een forum. Om er echter op door te gaan zegt wel wat over de poster is mijn mening.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_34872936
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:50 schreef Vivi het volgende:
Ja, maar zolang jij nog niet in de schuldsanering loopt is daar nog geen sprake van.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:51:20 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872945
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:49 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je kunt ook goedkoper gaan wonen.
Ja tuurlijk joh, morgen heb ik een nieuw huis, zo gedaan.
[..]

Als jij stelt 'het is geen normaal bedrag' en vraagt 'wat is wel een normaal bedrag', dan wel ja.
[/quote] Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of een incassobureau accooord moet gaan met een bedrag wat je redelijkerwijs kan betalen. Lezen.
pi_34872946
quote:

[..]

En ik ben me er wel van bewust wat een deurwaarder kan doen hoor, ik kom niet uit een ei ofzo. Of moet ik soms mijn hele financiele boekhouding op internet pleuren om geloofwaardig over te komen? Ontopic reageren is behoorlijk moeilijk geloof ik.
In tegendeel tot dom kletsen dus.
Je geeft weinig informatie en denkt dat wij daaruit een gefundeerd antwoord kunnen formuleren?
En als je alleen maar wil horen "ja hoor dat moeten ze" zit je hier in het verkeerde subforum.
-
-
pi_34872989
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:50 schreef Gompy58 het volgende:
Het gaat er hier toch helemaal niet om of TS wel of niet met geld om kan gaan ?!!
Daar gaat het voor een groot deel juist wel om. De instelling van TS is, een schuld afbetalen is prima, maar alleen op een manier dat het mij goed uitkomt.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:52:31 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872991
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:51 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

In tegendeel tot dom kletsen dus.
Je geeft weinig informatie en denkt dat wij daaruit een gefundeerd antwoord kunnen formuleren?
En als je alleen maar wil horen "ja hoor dat moeten ze" zit je hier in het verkeerde subforum.
Ik geloof dat ik een zeer heldere vraagstelling had, alleen dat was blijkbaar niet genoeg voor enkele sensatiebakken waardoor ik nu in de verdediging schiet en ja, dat doe ik zelf.

Maar goed, dat lijkt me nu wel voldoende.
pi_34873044
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wahahaha, wou je soms beweren dat jij rond moet komen van 15 euro per week? Zo nee, klets dan niet. Je hebt werkelijk geen idee wat het minimum bestaansinkomen in Nederland is. Ik heb er iedere dag mee te maken. Ze kunnen zelfs je inkomen vorderen, je voldoende geld geven voor je vaste lasten en eten en de rest als aflossing gebruiken. Dat doet schuldsanering ook.

Zeker zijn er regels voor maar die bepalen zij, en niet jij.

-edit-
Ik heb er iedere dag beroepsmatig mee te maken, met de echt trieste gevallen. Zo erg zal TS het (gelukkig) niet hebben.
-
-
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:54:03 #27
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873052
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:52 schreef 700MB het volgende:

[..]

Daar gaat het voor een groot deel juist wel om. De instelling van TS is, een schuld afbetalen is prima, maar alleen op een manier dat het mij goed uitkomt.
WAT LUL JE NOU STAATSMONGOOL!!!

Als ik het geld had liggen zou ik het wel betalen, lijhkt me duidelijk, mijn hobby is niet "incassobureau's ergeren". Jezus wat een dom gelul. Ik HEB het niet, duidelijk?!
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 februari 2006 @ 18:54:14 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34873060
Zo, genoeg geklierd over en weer... Gewoon reageren op TS svp. En als TS niet kan leven met een normaal antwoord... tsja...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_34873063
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:51 schreef Vivi het volgende:
Ja tuurlijk joh, morgen heb ik een nieuw huis, zo gedaan.
Als het echt nodig is, lukt dat heus wel.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:51 schreef Vivi het volgende:
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of een incassobureau accooord moet gaan met een bedrag wat je redelijkerwijs kan betalen. Lezen.
Ik lees ook wel, maar jij verwacht schijnbaar alleen maar antwoorden die jou goed uitkomen.

Het incassobureau heeft helemaal niets te maken met wat je kan betalen, je kan ook je spullen gaan verkopen en op die manier de zaak aflossen.
pi_34873083
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

Volgens mij heb je alleen maar negatief vermogen..niet moeilijk om mee om te gaan lijkt me..je kunt het in ieder geval niet uitgeven.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:55:13 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873091
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:53 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Wahahaha, wou je soms beweren dat jij rond moet komen van 15 euro per week? Zo nee, klets dan niet. Je hebt werkelijk geen idee wat het minimum bestaansinkomen in Nederland is. Ik heb er iedere dag mee te maken. Ze kunnen zelfs je inkomen vorderen, je voldoende geld geven voor je vaste lasten en eten en de rest als aflossing gebruiken. Dat doet schuldsanering ook.

Zeker zijn er regels voor maar die bepalen zij, en niet jij.
Mijn vaste lasten zijn momenteel hoger dan mijn inkomsten ja
Ben voortdurend bezig met het ene gat met het andere dichten. Dus ik klets niet.
pi_34873115
[offtopic]hmm ts spreekt zichzelf tegen

is eerst ze internetverbinding nodig voor zijn werk maar zegt 2 tellen later dat ie zonder werk zit omdat ze zaak op de fles is gegaan.....

[ontopic]

Het is aan hun of zij akkoord gaan....doen zij een voorstel die jij niet kunt betalen kun je proberen dat te overleggen..willen ze daar niet aan is het hun recht om de regeling zo te doen als zij voorstellen./

Per slot van rekening heb jij een of ander afgenomen van ze...diensten goederen stroom whatever....je hebt het afgenomen en daarmee ben je akkoord gegaan om er voor te betalen. Je wist de termijn van betaling bij aanschaf en dus mag je blij zijn dat er in onze maatschappij zoiets bestaat als betalingsregeling.

[edit] en ik begrijp de ts ze probleem...ik zit hier in hetzelfde schuitje dat me lasten hoger zijn dan me inkomen maar enige wat eruit zou kunnen is me inet maar die ben ik dus wel echt nodig voor de zaak...vpn.....vooral het ene gat met het andere gat vullen komt me zeer bekent voor

[ Bericht 16% gewijzigd door cyberbull op 08-02-2006 18:58:29 (toevoeging) ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:55:55 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_34873121
je werkt?

mooi, vraag een voorschot, betaal het daarmee

edit: ik lees net dat je werkloos bent
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:55:56 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873122
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:54 schreef Sjeen het volgende:
Zo, genoeg geklierd over en weer... Gewoon reageren op TS svp. En als TS niet kan leven met een normaal antwoord... tsja...
Ik heb nog geen normaal, ontopic antwoord gezien, met uitzondering van Sovereign dan.
pi_34873134
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:55 schreef Vivi het volgende:
Mijn vaste lasten zijn momenteel hoger dan mijn inkomsten ja
Ben voortdurend bezig met het ene gat met het andere dichten. Dus ik klets niet.
Dat is verre van 'bestaansminimum'.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:57:07 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873163
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:55 schreef cyberbull het volgende:
[offtopic]hmm ts spreekt zichzelf tegen

is eerst ze internetverbinding nodig voor zijn werk maar zegt 2 tellen later dat ie zonder werk zit omdat ze zaak op de fles is gegaan.....
oud werk, nieuw werk... moeilijk he?
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:57:40 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873187
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:56 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat is verre van 'bestaansminimum'.
In negatieve zin dan. Bestaansminimum is met afrek van je lasten hoor.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:58:06 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873209
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:55 schreef Blik het volgende:
je werkt?

mooi, vraag een voorschot, betaal het daarmee

edit: ik lees net dat je werkloos bent
4 maanden voorschot?
pi_34873220
Wat versta je onder een studieschuld eigenlijk?
pi_34873247
Je mag ook nog een voorstel in natura aanbieden
pi_34873262
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:57 schreef Vivi het volgende:
In negatieve zin dan. Bestaansminimum is met afrek van je lasten hoor.
Je hebt teveel bezittingen om te kunnen spreken van een bestaansminimum.

En zolang je wel werk hebt is bestaansminimum inderdaad niet aan de orde, dan moet je gewoon wat aan je vaste lasten doen, en inderdaad goedkoper/kleiner gaan wonen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:59:29 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873272
Wat versta ik onder een studieschuld? WAT DENK JE? pleur hier ajb 3en slotje op
pi_34873329
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:59 schreef Vivi het volgende:
Wat versta ik onder een studieschuld? WAT DENK JE?
Toch is dat best een relevante vraag. Er kan sprake zijn van een schuld bij de IBG maar het kan ook gaan om een (bank-)lening die is gebruikt voor het betalen van een studie.
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:01:05 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34873339
Het gaat om een incassobureau als ik het goed begrijp, dus niet om een deurwaarder?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:01:19 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873346
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:01 schreef deedeetee het volgende:
Het gaat om een incassobureau als ik het goed begrijp, dus niet om een deurwaarder?
Yep.
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:01:57 #46
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873382
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

Toch is dat best een relevante vraag. Er kan sprake zijn van een schuld bij de IBG maar het kan ook gaan om een (bank-)lening die is gebruikt voor het betalen van een studie.
Wat doet dat er toe voor de vraagstelling!? Maar het is het IBG
pi_34873404
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

U gaat door voor de wasmachine

De reden dat ik het vraag is omdat je bij de IB groep een draagkrachtmeting kan aanvragen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:02:46 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34873419
Ga ik ff voor je informeren ik ken iemand die óók problemen heeft gehad in die richting.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:03:15 #49
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34873437
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:02 schreef deedeetee het volgende:
Ga ik ff voor je informeren ik ken iemand die óók problemen heeft gehad in die richting.
Da's lief
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:07:26 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_34873603
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

4 maanden voorschot?
hoeveel schuld heb je in hemelsnaam???

enkele voorbeelden voor besparing:
gooi dat mobieltje eens weg (of bel in ieder geval minder), verkoop je senseo en ga eens bij de Lidl shoppen ipv de AH
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')