abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:28:09 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872168
Oke, ik moet een afbetalingsregeling treffen met een incassobureau, nu heb ik een bepaald bedrag voorgesteld, maar zij willen dat ik dat bedrag verhoog met 150 %. Dat is niet echt haalbaar gezien mijn inkomen en vaste lasten. Dit kan ik ook aantonen maar daar hebben ze tot nu toe niet echt een boodschap aan

Weet iemand hoe dit zit en moeten ze akkoord gaan met een bepaald bedrag of kunnen ze zomaar een (voor mij) irreeel bedrag gaan eisen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:31:41 #2
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_34872266
Een betalingsregeling is helemaal ter beoordeling van de crediteur danwel diens gemachtigde (of in dit geval lastgever).
pi_34872276
In principe kunnen ze het gehele bedrag ineens wel opeisen, maar is de enige reden dat ze vaak wel voor een betalingsregeling gaan de verwachting dat ze dan meer kans hebben op het hele bedrag met minder moeite.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:32:35 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872295
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:31 schreef Sovereign het volgende:
Een betalingsregeling is helemaal ter beoordeling van de crediteur danwel diens gemachtigde (of in dit geval lastgever).
Kale kip enzo.... ?!
pi_34872348
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:32 schreef Vivi het volgende:
Kale kip enzo.... ?!
Je hebt nog een internetverbinding dus van 'kale kip' is nog lang geen sprake.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:35:29 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872401
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je hebt nog een internetverbinding dus van 'kale kip' is nog lang geen sprake.
Gaaaaaaap.
pi_34872484
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:35 schreef Vivi het volgende:
Gaaaaaaap.
Dat kan je best gaap vinden, het gaat erom dat je redenering van 'dat kan ik niet betalen' niet opgaat.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:38:59 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872518
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:38 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat kan je best gaap vinden, het gaat erom dat je redenering van 'dat kan ik niet betalen' niet opgaat.
Lul niet. Je weet helemaal niet wat ik wel en niet kan betalen en internet heb ik nodig voor mijn werk. Dus.
pi_34872553
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:38 schreef Vivi het volgende:
Je weet helemaal niet wat ik wel en niet kan betalen en internet heb ik nodig voor mijn werk. Dus.
Nou ja, het loopt bij een incassobureau dus met geld omgaan kan je in ieder geval niet.
pi_34872603
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:38 schreef Vivi het volgende:

[..]

Lul niet. Je weet helemaal niet wat ik wel en niet kan betalen en internet heb ik nodig voor mijn werk. Dus.
Lul zelf niet. Alsof een deurwaarder er schijt aan heeft wat jij voor je werk nodig hebt. Als ze het hele bedrag niet ineens krijgen kun je accoord gaan met wat zij voorstellen. Ze kunnen ook gewoon je spullen (tv, computer) vorderen.

Wees blij dat je in termijnen mag betalen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:42:01 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872610
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nou ja, het loopt bij een incassobureau dus met geld omgaan kan je in ieder geval niet.
Met het geld dat ik heb kan ik prima omgaan.

Iig, kan je ergens anders bijdehand gaan doen.
pi_34872622
hehehehe grappig topic
Free people own guns! Slaves do not!
pi_34872649
Maar goed, je stelde een vraag, en het antwoord dat ik je gaf is het antwoord dat daarbij hoort. Iets wat jij een niet reeel bedrag vindt is dat niet noodzakelijkerwijs ook.
pi_34872674
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:42 schreef Vivi het volgende:
Met het geld dat ik heb kan ik prima omgaan.
Nou, schijnbaar niet, waarom loopt het dan bij een incassobureau?
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:47:07 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872804
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:41 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Lul zelf niet. Alsof een deurwaarder er schijt aan heeft wat jij voor je werk nodig hebt. Als ze het hele bedrag niet ineens krijgen kun je accoord gaan met wat zij voorstellen. Ze kunnen ook gewoon je spullen (tv, computer) vorderen.

Wees blij dat je in termijnen mag betalen.
Een deurwaarder heeft er blijkbaar dus ook schijt aan wat je aan huur moet betalen?
En ik ben me er wel van bewust wat een deurwaarder kan doen hoor, ik kom niet uit een ei ofzo. Of moet ik soms mijn hele financiele boekhouding op internet pleuren om geloofwaardig over te komen? Ontopic reageren is behoorlijk moeilijk geloof ik.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:47:33 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_34872815
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:43 schreef 700MB het volgende:
Nou, schijnbaar niet, waarom loopt het dan bij een incassobureau?
Iets gekocht met geld dat TS niet had misschien?
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:49:03 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872868
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Iets gekocht met geld dat TS niet had misschien?
Nou nee hoor.

Alleen als je je baan kwijt raakt omdat de zaak waar je werkt ermee kapt dan kelder je nogal in inkomen. Vaste lasten zoals huur kelderen helaas niet mee
Gaat om een studieschuld die ik aan het afbetalen was. Zo genoeg info?
pi_34872881
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:47 schreef Vivi het volgende:
Een deurwaarder heeft er blijkbaar dus ook schijt aan wat je aan huur moet betalen?
Je kunt ook goedkoper gaan wonen.
quote:
Of moet ik soms mijn hele financiele boekhouding op internet pleuren om geloofwaardig over te komen?
Als jij stelt 'het is geen normaal bedrag' en vraagt 'wat is wel een normaal bedrag', dan wel ja.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:50:06 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872906
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:43 schreef 700MB het volgende:
Maar goed, je stelde een vraag, en het antwoord dat ik je gaf is het antwoord dat daarbij hoort. Iets wat jij een niet reeel bedrag vindt is dat niet noodzakelijkerwijs ook.
Nou, daar zijn wel regels voor hoor. Minimum bestaansinkomen, zegt dat je iets?
pi_34872909
Het gaat er hier toch helemaal niet om of TS wel of niet met geld om kan gaan ?!! Als je geen normaal antwoord op de vraag kunt / wilt geven laat een loze opmerking dan. Een geintje, hoe flauw soms ook, moet kunnen, dat is het risico van een forum. Om er echter op door te gaan zegt wel wat over de poster is mijn mening.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_34872936
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:50 schreef Vivi het volgende:
Nou, daar zijn wel regels voor hoor. Minimum bestaansinkomen, zegt dat je iets?
Ja, maar zolang jij nog niet in de schuldsanering loopt is daar nog geen sprake van.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:51:20 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872945
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:49 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je kunt ook goedkoper gaan wonen.
Ja tuurlijk joh, morgen heb ik een nieuw huis, zo gedaan.
[..]

Als jij stelt 'het is geen normaal bedrag' en vraagt 'wat is wel een normaal bedrag', dan wel ja.
[/quote] Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of een incassobureau accooord moet gaan met een bedrag wat je redelijkerwijs kan betalen. Lezen.
pi_34872946
quote:

[..]

En ik ben me er wel van bewust wat een deurwaarder kan doen hoor, ik kom niet uit een ei ofzo. Of moet ik soms mijn hele financiele boekhouding op internet pleuren om geloofwaardig over te komen? Ontopic reageren is behoorlijk moeilijk geloof ik.
In tegendeel tot dom kletsen dus.
Je geeft weinig informatie en denkt dat wij daaruit een gefundeerd antwoord kunnen formuleren?
En als je alleen maar wil horen "ja hoor dat moeten ze" zit je hier in het verkeerde subforum.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_34872989
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:50 schreef Gompy58 het volgende:
Het gaat er hier toch helemaal niet om of TS wel of niet met geld om kan gaan ?!!
Daar gaat het voor een groot deel juist wel om. De instelling van TS is, een schuld afbetalen is prima, maar alleen op een manier dat het mij goed uitkomt.
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:52:31 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34872991
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:51 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

In tegendeel tot dom kletsen dus.
Je geeft weinig informatie en denkt dat wij daaruit een gefundeerd antwoord kunnen formuleren?
En als je alleen maar wil horen "ja hoor dat moeten ze" zit je hier in het verkeerde subforum.
Ik geloof dat ik een zeer heldere vraagstelling had, alleen dat was blijkbaar niet genoeg voor enkele sensatiebakken waardoor ik nu in de verdediging schiet en ja, dat doe ik zelf.

Maar goed, dat lijkt me nu wel voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')