abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34855869
quote:
AMSTERDAM - Meer dan honderd Nederlandse soldaten weigeren deel te nemen aan de missie naar de Afghaanse provincie Uruzgan. Ruim duizend militairen twijfelen. Dat zeggen twee vakbonden voor militairen, de AFMP en de ACOM, woensdag in Algemeen Dagblad. Druk vanuit het thuisfront en behoefte aan ander werk zouden de belangrijkste redenen zijn.

Voorzitter Wim van den Burg van de AFMP voorspelt in het dagblad dat de komende weken 'de ene na de andere militair zal afhaken'. "Afghanistan is voor veel van onze leden de druppel die de emmer doet overlopen. Nu de conjunctuur aantrekt, hebben zij uitzicht op ander werk en een normaal gezinsleven. Velen blijken dat met beide handen aan te grijpen." De ACOM zegt honderden twijfelaars onder zijn leden te tellen.

Bij de Vakbond voor Defensiepersoneel en het ministerie van Defensie is niets bekend over twijfelaars. "Pas bij een zwaarwegende reden zoals ziekte hoeft een militair niet deel te nemen aan de missie. Als dit niet het geval is en hij weigert naar Afghanistan te gaan, dan wordt het contract ontbonden. Dat is niet iets waar je graag voor kiest", zegt woordvoerder Nico van der Zee in het dagblad.

Nederland gaat vanaf augustus een bijdrage leveren aan de Navo-missie International Security Assistance Force (Isaf). De missie wordt gekarakteriseerd als een risicovolle missie, omdat delen van de Taliban actief zijn in Uruzgan. In maart vertrekken de eerste militairen om een kamp op te bouwen.
http://www.nu.nl/news/669(...)_missie_Uruzgan.html

Volgens mij snappen die jongens de betekenis van het woord LE-GER niet..., belachelijk!
pi_34855958
Ach zolang ze hun contract uitdienen is er natuurlijk niks aan de hand. Als je in je contractsperiode zit en nu moet je naar Afghanistan en je wilt er opeens tussenuit dan ben je in mijn ogen een lafaard. Je tekent vrijwillig bij het leger met het risico dat je wordt uitgezonden.
pi_34855984
Wtf..... ik snappen dat ze het niet leuk vinden dat ze daar heen worden gestuurd. Maar dat hoort er ook bij lijkt me
pi_34855989
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:57 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news/669(...)_missie_Uruzgan.html

Volgens mij snappen die jongens de betekenis van het woord LE-GER niet..., belachelijk!
Heel terecht

ze willen niet naar Afganistan ze willen nog niet dood
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:02:50 #5
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_34855993
Op het moment dat er een grotere kans op uitzending bestaat, daalt het aantal aanmeldingen ook altijd significant. Wellicht dat er een hoop types tussen zitten die het enkel bij oefenen in de Biesbosch willen houden...
Decisions are made by those who show up.
pi_34855997
Tegen de muur zetten, die deserteurs!
  FOK!fossiel woensdag 8 februari 2006 @ 10:05:12 #7
8443 cptmarco
it's captain...
pi_34856035
hmmm, werkweigering..... Volgens mij is dat het risico als je het leger in gaat: je loopt de kans dat je uitgezonden kan worden.
pi_34856079
Nederland mist het patriottisme voor dit soort dingen.
The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:07:38 #9
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_34856080
Volgens mij denken die lui dat het leger een sociale werkplaats is voor werklozen ofzo
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:08:13 #10
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_34856092
Waarschijnlijk hebben ze, toen ze het leger ingingen, niet goed nagedacht. Ik kan me wel voorstellen dat je in het leger gaat om het landsbelang te dienen maar geen zin hebt om een of andere vuile oorlog van een Amerikaanse president in the middle of nowhere te gaan voeren. Naief natuurlijk want als je het leger ingaat weet je dat de kans erin zit dat dit je gaat overkomen. Als je dat niet wilt moet je dan ook niet het leger ingaan.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_34856097
hadden ze hun VMBO maar af moeten maken.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_34856098
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dit is de enige reden.
pi_34856115
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Als het dienstplichtigen waren geweestn (dan zou ik zelf ook vanalles hebben gedaan om eronderuit te komen), maar dit zijn BEROEPS! Vooral die opmerking over de conjunctuur in het nieuwsbericht is belachelijk!
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:09:53 #14
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_34856128
Wat een mietjes
Juist daarvoor zit je bij het leger?
Heb je eens een keer een kansje dat je mag gaan schieten grijp je die niet

Ik snap gewoon niet dat je voor dat beroep kiest en gaat huilen als je dan daadwerkelijk ook eens wat moet gaan doen.
pi_34856131
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Als het dienstplichtigen waren geweest, maar dit zijn BEROEPS!
Klopt. Toch missen wij de mentaliteit voor dit soort zaken.
pi_34856161
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:09 schreef Fliepke het volgende:
Wat een mietjes
Juist daarvoor zit je bij het leger?
Heb je eens een keer een kansje dat je mag gaan schieten grijp je die niet

Ik snap gewoon niet dat je voor dat beroep kiest en gaat huilen als je dan daadwerkelijk ook eens wat moet gaan doen.
Tja, het is wel stressen als je gewend bent om tanken over te schilderen...
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:13:58 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_34856219
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Tja, het is wel stressen als je gewend bent om tanken over te schilderen...
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:16:09 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_34856272
Aan de ene kant kan ik me het voorstellen dat ze het benauwd krijgen... Aan de andere kant, ze wisten dat dit kon gebeueren. Je gaat niet voor niets in het leger lijkt me.
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:16:48 #19
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_34856289
Mwoah, vind het wel een geruststellend idee dat de militairen iig nog nadenken.
Dat verandert alles
pi_34856306
a) wat een indruk maken we weer met een beroepsleger dat ernstig gaat twijfelen of het niet te eng wordt allemaal
b) er zijn weken van gedraaikont in de Kamer voor nodig en de militairen willen niet, nochtans kunnen uitgeprocedeerde asielzoekers zonder problemen terug volgens de IND
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34856327
Vind het ook prima dat mensen nadenken, maar laat ze dan dat doen voordat ze een krabbel zetten.
pi_34856330
die soldaten die ontslag nemen, mogen wat mij betreft mijn belastingcenten ook terug betalen.
Ik sponsor ze niet om te klaverjasse in de kazerne.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:23:11 #23
14827 Kogando
Modelprutser
pi_34856448
Ach, zulke slappe lullen zijn we liever kwijt dan rijk. Laat ze lekker achter op de vuilniswagen gaan staan. In Afghanistan zouden ze toch niet veel waard zijn.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_34856454
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:18 schreef gebruikersnaam het volgende:
die soldaten die ontslag nemen, mogen wat mij betreft mijn belastingcenten ook terug betalen.
Ik sponsor ze niet om te klaverjasse in de kazerne.
Nouja, belastingcenten, da's ondertussen ook wel een cliche argument..., maar ik ben het met je eens dat als ze m nokken dat daar op een of andere manier wat aan gedaan moet worden.
pi_34856457
jep idd, en het rijbewijs even terugbetalen aub, je zit in het LEGER, dan moeten ze niet gaan mieten!!!!
namaste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')