http://www.nu.nl/news/669(...)_missie_Uruzgan.htmlquote:AMSTERDAM - Meer dan honderd Nederlandse soldaten weigeren deel te nemen aan de missie naar de Afghaanse provincie Uruzgan. Ruim duizend militairen twijfelen. Dat zeggen twee vakbonden voor militairen, de AFMP en de ACOM, woensdag in Algemeen Dagblad. Druk vanuit het thuisfront en behoefte aan ander werk zouden de belangrijkste redenen zijn.
Voorzitter Wim van den Burg van de AFMP voorspelt in het dagblad dat de komende weken 'de ene na de andere militair zal afhaken'. "Afghanistan is voor veel van onze leden de druppel die de emmer doet overlopen. Nu de conjunctuur aantrekt, hebben zij uitzicht op ander werk en een normaal gezinsleven. Velen blijken dat met beide handen aan te grijpen." De ACOM zegt honderden twijfelaars onder zijn leden te tellen.
Bij de Vakbond voor Defensiepersoneel en het ministerie van Defensie is niets bekend over twijfelaars. "Pas bij een zwaarwegende reden zoals ziekte hoeft een militair niet deel te nemen aan de missie. Als dit niet het geval is en hij weigert naar Afghanistan te gaan, dan wordt het contract ontbonden. Dat is niet iets waar je graag voor kiest", zegt woordvoerder Nico van der Zee in het dagblad.
Nederland gaat vanaf augustus een bijdrage leveren aan de Navo-missie International Security Assistance Force (Isaf). De missie wordt gekarakteriseerd als een risicovolle missie, omdat delen van de Taliban actief zijn in Uruzgan. In maart vertrekken de eerste militairen om een kamp op te bouwen.
Heel terechtquote:Op woensdag 8 februari 2006 09:57 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/669(...)_missie_Uruzgan.html
Volgens mij snappen die jongens de betekenis van het woord LE-GER niet..., belachelijk!![]()
Dit is de enige reden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nederland mist het patriottisme voor dit soort dingen.
Als het dienstplichtigen waren geweestn (dan zou ik zelf ook vanalles hebben gedaan om eronderuit te komen), maar dit zijn BEROEPS! Vooral die opmerking over de conjunctuur in het nieuwsbericht is belachelijk!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nederland mist het patriottisme voor dit soort dingen.
Klopt. Toch missen wij de mentaliteit voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:08 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Als het dienstplichtigen waren geweest, maar dit zijn BEROEPS!
Tja, het is wel stressen als je gewend bent om tanken over te schilderen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:09 schreef Fliepke het volgende:
Wat een mietjes
Juist daarvoor zit je bij het leger?
Heb je eens een keer een kansje dat je mag gaan schieten grijp je die niet
Ik snap gewoon niet dat je voor dat beroep kiest en gaat huilen als je dan daadwerkelijk ook eens wat moet gaan doen.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Tja, het is wel stressen als je gewend bent om tanken over te schilderen...
Nouja, belastingcenten, da's ondertussen ook wel een cliche argument..., maar ik ben het met je eens dat als ze m nokken dat daar op een of andere manier wat aan gedaan moet worden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:18 schreef gebruikersnaam het volgende:
die soldaten die ontslag nemen, mogen wat mij betreft mijn belastingcenten ook terug betalen.
Ik sponsor ze niet om te klaverjasse in de kazerne.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |