abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2006 @ 08:40:39 #201
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
  zaterdag 11 februari 2006 @ 08:44:47 #202
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34961487
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dit is bijna een belediging,
Wanneer gaat er weer wat de fik in???
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:00:25 #203
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_34961547
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wanneer gaat er weer wat de fik in???
Eerst weer een creationist zoeken die weet waar hij/zij het over heeft.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_34963954
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 09:00 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Eerst weer een creationist zoeken die weet waar hij/zij het over heeft.
Kan je lang zoeken.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_35001602
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 08:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dit is bijna een belediging, je moet wel met iets origineels aankomen.

http://www.talkorigins.org/indexcc/
Ja, idd, en dan ga je het lezen, zie je dit staan
quote:
Ten eerste, zijn de individuele sporen die wereldwijd gevonden worden bijna altijd rechtlijnig. [1] Normaal gedrag van dieren zou vaak ook kronkelende sporen moeten vertonen, zoals we ze ook kunnen waarnemen bij sporen achtergelaten in de sneeuw. Rechtlijnige sporen duiden erop dat de dieren angstig waren, alsof ze vluchtten voor een catastrofe.
He hallo, wat zou jij doen als er een megakomeet neerklapt op de aarde, dan ren ik met vlammen uit me reet, zo hard(niet dat het nut heeft, maar toch). Kom dan niet aan met de zondvloed man,
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_35010341
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:28 schreef masterdave het volgende:
Maar telkens als ik daarover nadenk, kom ik bij 1 punt uit. De dinosaurussen, waar passen die in het plaatje bij gelovigen. Uiteraard heb ik dat gevraagd aan haar ouders. Die zeggen het volgende:

De koolstofdatering klopt ten eerste van geen kanten, dus de botten die voor dino's aangegeven zijn dat ze miljoenen jaren oud zijn, vertrouwen ze natuurlijk niet. Er blijkt ook een voetstap ooit gevonden te zijn in een dinosaurus voetstap, lag in dezelfde aardlaag. Dus volgens haar ouders hebben de dinosaurussen hetzelfde tijdstip geleefd als de mens, VOOR de zondvloed, dus daarna waren de dinosaurussen uitgestorven.

Nou ben ik benieuwd naar mensen hier die gelovig zijn, hoe die de dinosaurussen in hun geloof plaatsen, want ontkennen dat ze bestaan hebben is onmogelijk. Of mensen die niet gelovig zijn om hun mening hierover te uiten.
En sorry dat ik het zeg, maar de mens tegelijk met de dinosaurussen? kom op zeg...dat houdt de mens geen jaar vol, laat staan duizenden jaren.
Ja, in dit stadium zat ik ook toen ik drie was, en toen ben ik van m'n geloof gevallen. Ik heb nog nooit een fatsoenlijke verklaring gehoord, dus reken maar nergens op. Mensen die in God geloven hebben gewoon iets nodig om zich aan vast te klampen, en wat niet in het verhaaltje past wordt geëlimineerd, zo simpel is het.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:38 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ook toen hij op 2 na alle mensen op deze planeet uitmoordde door een overstroming? Of toen hij een stad platbrandde? etc. etc.

Als Adam&Eva het begin waren dan is onze hele genenpool begonnen met Incest.
Dat laatste is het beste argument voor het bestaan van God wat ik ooit gehoord heb. Het verklaart in ene keer waarom er zo'n gigantische hoeveelheid imbecielen rondloopt op deze aardkloot.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef masterdave het volgende:

[..]

hetgeen wat je zegt, klopt volgens haar ouders niet, want ALLES wat in de bijbel staat is waar, en valt niet tegen te spreken, zitten geen fouten in blijkbaar, heb je voorbeelden toevalllig?
Voor fouten in de Bijbel moet je Maarten 't Harts boek "Wie God verlaat heeft niets te vrezen" eens lezen. Zo worden in de Bijbel het licht en duister en de zon, maan en sterren niet op dezelfde dag geschapen, wat op z'n minst erg bijzonder is als je het mij vraagt. Verder blijkt er ook een meneer te zijn die altijd op aarde rondloopt, gelopen heeft en zal lopen, namelijk ene Melchizedek (en die meneer wandelt ergens in Genesis, als ik mij niet vergis), wat dus tegenspreekt dat Adam en Eva niet de eerste mensen waren.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

goeie vraag.. in de bijbel staat toch duidelijk dat Noach van alle dieren der aarde 2 stuks meenam...
Dat dino's zijn verdronken tijdens de zondvloed is dus niet erg logisch
Ja, maar Noach is natuurlijk menselijk, en dus feilbaar. Of misschien had Satan de dino's verstopt. Satan is het antwoord op alle moeilijke vragen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 12-02-2006 19:37:16 ]
Sanity is (not) statistical
  maandag 13 februari 2006 @ 12:07:09 #207
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_35031269
tvp
*Think outside the box*
pi_35031779
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:42 schreef masterdave het volgende:

[..]

Ja, idd, en dan ga je het lezen, zie je dit staan
[..]

He hallo, wat zou jij doen als er een megakomeet neerklapt op de aarde, dan ren ik met vlammen uit me reet, zo hard(niet dat het nut heeft, maar toch). Kom dan niet aan met de zondvloed man,
En wat als die komeet nou eens in de zee valt?
pi_35038712
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:21 schreef Maeghan het volgende:
Dat laatste is het beste argument voor het bestaan van God wat ik ooit gehoord heb. Het verklaart in ene keer waarom er zo'n gigantische hoeveelheid imbecielen rondloopt op deze aardkloot.
Shit man... ik was toch overtuigd atheist... Maar nu... dit is idd wel een heel erg sterk punt
pi_35054013
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:24 schreef Integrity het volgende:

[..]

En wat als die komeet nou eens in de zee valt?
Dan ben je alsnog weg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35054788
de wereld zou toch maar 6005 jaar oud zijn... hoe zat het dan ook alweer met die ouwe dinosaurusbotten
pi_35055354
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

goeie vraag.. in de bijbel staat toch duidelijk dat Noach van alle dieren der aarde 2 stuks meenam...
Dat dino's zijn verdronken tijdens de zondvloed is dus niet erg logisch
Klopt niet. Noach nam van de reine dieren 7 paar mee.

1 Daarna zeide de HEERE tot Noach: Ga gij, en uw ganse huis in de ark; want u heb Ik gezien rechtvaardig voor Mijn aangezicht in dit geslacht.
2 Van alle rein vee zult gij tot u nemen zeven en zeven, het mannetje en zijn wijfje; maar van het vee, dat niet rein is, twee, het mannetje en zijn wijfje.

En dino's mochten wel mee maar aten de schapen op dus werden snel overboord gegooid.
  maandag 13 februari 2006 @ 21:43:42 #213
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35055520
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de wereld zou toch maar 6005 jaar oud zijn... hoe zat het dan ook alweer met die ouwe dinosaurusbotten
Die heeft godt in de grond gestopt om de gelovigen te testen...
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35056107
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
1. zijn erin gestopt door god om ons te testen/misleiden.
2. De testmethoden voor de datering kloppen niet
3. ze liggen in andere aardlagen, hoe kan dit dan?
4. staat niet in de bijbel.
5. kom eens uit je dogma
6. altijd nog een beter idee dan de evolutietheorie

volgesn mij heb ik nu de meeste redenen gehad, en zeg zelf, ze zijn niet sterk
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35056312
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:43 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Die heeft godt in de grond gestopt om de gelovigen te testen...
Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." Thank God I'm strapped in right now here man. I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "Uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be...fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha HA.”

Nog meer Bill Hicks over het geloof in God:
quote:
You ever noticed how people who believe in Creationism look really unevolved? You ever noticed that? Eyes real close together, eyebrow ridges, big furry hands and feet. "I believe God created me in one day" Yeah, looks liked He rushed it.”

A lot of Christians wear crosses around their necks. You think when Jesus comes back he ever wants to see a fucking cross? It's like going up to Jackie Onassis wearing a rifle pendant.”

"You believe the world's 12 thousand years old? "That's right." Okay I got one word to ask you, a one word question, ready? "Uh huh." Dinosaurs. You know the world's 12 thousand years old and dinosaurs existed, they existed in that time, you'd think it would have been mentioned in the fucking Bible at some point. "And so Jesus and the disciples walked to Nazareth. But the trail was blocked by a giant brontosaurus...with a splinter in his paw. And O the disciples did run a shriekin': 'What a big fucking lizard, Lord!' But Jesus was unafraid and he took the splinter from the brontosaurus's paw and the big lizard became his friend"

Christianity has a built-in defense system: anything that questions a belief, no matter how logical the argument is, is the work of Satan by the very fact that it makes you question a belief. It's a very interesting defense mechanism and the only way to get by it -- and believe me, I was raised Southern Baptist -- is to take massive amounts of mushrooms, sit in a field, and just go, "Show me."”
pi_35056679
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

1. zijn erin gestopt door god om ons te testen/misleiden.
2. De testmethoden voor de datering kloppen niet
3. ze liggen in andere aardlagen, hoe kan dit dan?
4. staat niet in de bijbel.
5. kom eens uit je dogma
6. altijd nog een beter idee dan de evolutietheorie

volgesn mij heb ik nu de meeste redenen gehad, en zeg zelf, ze zijn niet sterk
Preview TV van @Home laat momenteel een Evangelistenzender zien, Famliy 7. Een paar dagen terug was er een uitzending met een 'comediant' die de evolutietheorie op een belachelijk eenvoudige manier probeerde te ontkrachten aan mensen die zelf nog nooit van hun leven zelf hun hersenen gebruikt hebben. Dat was zo triest. Ze verdommen zichzelf af te vragen welke bewijzen christenen hebben voor creatisme. Geen enkelen die stroken met de wetenschappelijke feiten die we al hebben over de wereld.
pi_35058116
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Preview TV van @Home laat momenteel een Evangelistenzender zien, Famliy 7. Een paar dagen terug was er een uitzending met een 'comediant' die de evolutietheorie op een belachelijk eenvoudige manier probeerde te ontkrachten aan mensen die zelf nog nooit van hun leven zelf hun hersenen gebruikt hebben. Dat was zo triest. Ze verdommen zichzelf af te vragen welke bewijzen christenen hebben voor creatisme. Geen enkelen die stroken met de wetenschappelijke feiten die we al hebben over de wereld.
Ik heb het inderdaad ook eens gezien, family 7. Ze zouden eens naar family guy moeten kijken.
Het rare is, ik sprak later mensen die zeiden dat er best argumentne waren waar wat in zat. Heb ik gevraagd welke dan en binnen een paar minuten waren ze weer terug.

Maar dat ze toch ergens ideeen inzagen geeft aan dat het wel aanslaat. Maar wat zei ook vonden, ze brengen het heel handig zodat je denkt ''he dat is zo gek nog niet''. Maar als je iets verder kijkt zie je dat eigenlijk lucht is wat ze vetellen.

Ik vind het echt zeer irritant als mensen een discussie over de evolutie aangaan, maar daar dan dingen bij gaan halen die niet met de theorie te maken hebben. Appels met peren vergelijken, maar zij vinden het argumenten tegen de evolutie. Dan heb ik nog liever een gelovige die zegt dat de theorie niet hoeft te kloppen, maar dat het iedergeval geen god uitsluit. En dus ook gewoon geloofd. die het geloof breder trekt dan de bijbel alleen. Ik ben het niet met hem eens, maar zijn standpunt kan ik wel begrijpen.
And that is the news.''
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:46:46 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_35074086
Family 7 is bij mij ook de eerste die uit de favorietenlijst verdween. Er was laatst nog een programma over de "raadsels rond de schepping" op, maar dat heb ik dus niet gezien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_36555293
Ik ben niet gelovig en sorry dat ik het zeg, maar ik vind de mensen die de bijbel te letterlijk nemen niet echt slim. Ze zijn veel te goedgelovig en het is niet de bedoeling dat de inhoud veel te letterlijk wordt genomen.
Want, als er een god zou bestaan, waarom zijn er dan meerdere geloven? Als er echt een god zou zijn zou die voor maar 1 God zorgen en dat was hij dan zelf. Bovendien, waarom zouden er oorlogen zijn om het geloof? Dat zou god toch nooit toelaten...
En de datering van dinosaurussen, daar gebruiken ze geen koolstofdateringen voor, maar andere manieren van dateren, bijvoorbeeld Uranium-lood datering. Dat heeft een veel langere halfwaardetijd en is dus voor oudere dateringen beter bruikbaar. dus het is moeilijk om dat te ontkennen.
En nog iets uit de bijbel wat nooit zo kunnen: dat hele wereld onder water stroomt en van elke soort worden maar een paar dieren meegenomen. Ten eerste: waar is al dat water vandaan gekomen? En waar is het later gebleven? Om al het land te bedekken was wel wat water nodig ...
En dan nog die beestenboel op die boot: Er zou een schip gebouwd moeten worden van ongekende grootte en er moet dan ook een enorme hoeveelheid voedsel mee moeten... Kortom onzin dus...
Het is mooi dat mensen een rijker leven krijgen dor hun geloof, maar als andere mensen niet geloven moeten de gelovigen niet hun onzin gaan verkopen...
pi_36560072
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:39 schreef mauriceo het volgende:
En nog iets uit de bijbel wat nooit zo kunnen: dat hele wereld onder water stroomt en van elke soort worden maar een paar dieren meegenomen. Ten eerste: waar is al dat water vandaan gekomen? En waar is het later gebleven? Om al het land te bedekken was wel wat water nodig ...
Welnu, om het grote NEGEREN der creationisten nog maar eens te illustreren: daar heeft de Bijbel een antwoord op waar men uiteraard vrolijk overheen leest:

Gen 1:6 God zei: ‘Er moet midden in het water een gewelf komen dat de watermassa’s van elkaar scheidt.’ 7 En zo gebeurde het. God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. 8 Hij noemde het gewelf hemel.

Hieruit kan je duidelijk lezen dat men dacht dat het water zich BOVEN het hemelgewelf bevond. En dat is nog niet alles:

Gen 1:14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’

Dus de sterren waren lampen die aan het hemelgewelf hingen en boven dat hemelgewelf bevond zich het water. Een bedenksel ontsproten uit de geest van woestijnnomaden die de hemel vergeleken met een tentdoek.
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:30:55 #221
17928 averty
Retroactief ziener
pi_36561275
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij Kent Hovind gezien.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_36563030
Deze hele discussie gaat over geloven versus weten.
Ik weet dat 3x5 gelijk is aan 15, maar ik kan best wel geloven dat het 16 is.
Iemand die tegen mij zegt: De aarde is in 6 dagen geschapen krijgt van mij als antwoord: Dat geloof je maar daarom is het nog niet zo gegaan.
Nu is het zo dat hoe meer je weet, hoe minder je gelooft.
In de bijbel, die ik van kaft tot kaft vele malen gelezen heb staan volstrekt ongeloofwaardige dingen om een paar te noemen: Schepping in 6 dagen, de zondvloed, de wonderen in het verhaal van Jona,
Daniel in de leeuwenkuil, de jongens in de vurige oven., de doortocht door de schelfzee -(wordt vaak voor de rode zee gehouden -) de krachtpatserij van Simson....
Ik kan zo wel een poosje doorgaan, maar wil niet het achterste van mijn toetsenbord laten zien.
Ik heb vele gesprekken gevoerd met streng gelovigen maar heb het opgegeven want je komt toch niet over.
Toch zal ik niet respectloos omgaan met een gelovige alhoewel sommigen het wel erg bont maken.
Tot slot: Ik ben heel gelovig geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Schonedal op 03-04-2006 21:18:24 ]
  maandag 3 april 2006 @ 13:56:34 #223
46727 masterdave
Topic Killer
pi_36606617
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat je heel vaak ziet in een discussie over evolutie is dat gelovigen hun bewijs zien van een god in de incompletie of niet kloppen van de evolutietheorie. Dat is natuurlijk de kromste redenering die je kan maken.
Dat is inderdaad EXACT wat de ouders van mijn vriendin doen. Soms is dat best lastig, maar wil ze ook niet beledigen, aangezien ze echt heel erg gelovig zijn, en ik dat uiteraard respecteer
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_36606675
Jezus heeft die botjes begraven om je geloof te testen!
pi_36638155
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Jezus heeft die botjes begraven om je geloof te testen!
Nee joh de duivel heeft dat gedaan om je in de war te brengen!
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')