Daarom vindt het zeer erg als Balkenende dat goedkeurt . Waarom nemen ze de voorbeeld niet van Poetin ??quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, helemaal mee eens, ik denk alleen dat zowel hier als daar er lieden rondlopen die het vuurtje bewust opstoken. Het verstandigste zou zijn om daarvan afstand te nemen...
Het wijzen naar de Joden is een standaard Islamitische reactie tegenwoordig. Autoband lek? Schuld van de Jood.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef TheMarco het volgende:
Ik snap het ontkennen van de holocaust als reactie op een beledigende spotprent niet. Heeft naar mijn gevoel geen kont met elkaar te maken. geschiedvervalsing versus beledigende cartoons. Kan iemand mij dit uitleggen?
Waarom google je niet eerst even voor je onzin uitkraamt?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wel in Iran etc. maar in gematige landen niet . Zoals in Marokko niet en dat is juist wel een Moslim land
de moslims stonden zelfs al op de lijst van Adolf H. Zodra de Joden op waren had hij namelijk een volgende zondebok nodig. Gezien de bezetting van Noord-Afrika is het niet meer dan logisch dat hij over zou schakelen op de Arabische medemensch die, zoals ik al aangaf, ook semieten zijn, net als de Joden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:24 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik citeer mezelf maar even schaamteloos. Ik bedacht me net namelijk de volgende stelling: dat als er in de jaren '30 zoveel moslims in Europa zouden zijn geweest als er nu zijn dat de kans groot is dat de moslims de slachtoffers zouden zijn geweest van de Holocaust, en niet de Joden...
Nou ja, als afstand nemen zou betekenen dat onze kranten niet meer vrij meningen over moslim-terrorime kunnen publiceren omdat dat dergelijke reacties oproept dan ben ik het hier toch niet helemaal mee eens. Want dan capituleer je in feite.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep, helemaal mee eens, ik denk alleen dat zowel hier als daar er lieden rondlopen die het vuurtje bewust opstoken. Het verstandigste zou zijn om daarvan afstand te nemen...
wil je dat echt? Ben je vergeten wat er in Tsetsjeniė gebeurt?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarom vindt het zeer erg als Balkenende dat goedkeurt . Waarom nemen ze de voorbeeld niet van Poetin ??
Waarom haalt Iran trouwens de Holocaust erbij en niet bijv het christendom? Antwoord is ismpel, Iran is juist hartstikke dankbaar dat het de jodenhaat weer voluit mag prediken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Wel in Iran etc. maar in gematige landen niet . Zoals in Marokko niet en dat is juist wel een Moslim land
Omdat de holocaust een werkelijk feit is (waar veel bloed aan kleeft). Beetje sneu als je dat op de agenda gaat zetten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
Zeer triest waarom maken ze geen wet voor het beledigen van religies
De holocaust ontkennen heeft als gevolg dat het enorm grievend is voor overlevenden en nabestaanden van de concentratiekampen. Om die reden is het verboden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:26 schreef TheMarco het volgende:
Meki, beledigen is iets totaal anders dan geschiedsvervalsing. Als je de holocaust ontkent laat je zien dat je een moron bent. Als je iemand beledigt ben je onfatsoenlijk bezig. Twee verschillende dingen die geen reet met elkaar te maken hebben. Als de Iraniers nu cartoons met joden met grote neuzen, geldzucht of noem nog es wat stereotypen dan snapte ik het. De holocaust ontkennen slaat stomweg nergens op. Een extreme vorm van een zwaktebod.
Ik had het over jou eigenlijk, ik begrijp dat je je verweert tegen de incestueuze amplificatie van een overweldigende meerderheid (op Fok!), maar je verdedigt daardoor ook een zaak die bij slechts een klein aantal extremisten leeft, zowel hier als daar.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Daarom vindt het zeer erg als Balkenende dat goedkeurt . Waarom nemen ze de voorbeeld niet van Poetin ??
dat weten de mensen niet . En ik vind jammer dat holocaust wordt erbij gehaald dat hoefde niet ? maar omdat Europa dom bezig is en beledigen van mensen goed keurt gaan men dit toch bijhalenquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:26 schreef TheMarco het volgende:
Meki, beledigen is iets totaal anders dan geschiedsvervalsing. Als je de holocaust ontkent laat je zien dat je een moron bent. Als je iemand beledigt ben je onfatsoenlijk bezig. Twee verschillende dingen die geen reet met elkaar te maken hebben. Als de Iraniers nu cartoons met joden met grote neuzen, geldzucht of noem nog es wat stereotypen dan snapte ik het. De holocaust ontkennen slaat stomweg nergens op. Een extreme vorm van een zwaktebod.
Onze Islamitische mede-discussieerders hebben eigenlijk alleen de mond vol over joden en presteren het ook nog te ontkennen dat ze wel degelijk anti-semitische neigingen hebben. Heeft iemand ze al eens over iets anders horen praten?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:26 schreef TheMarco het volgende:
Arabieren en Joden waren ooit genetisch nauwer verwant, ja. Inmiddels is er zoveel vermenging opgetreden, bij met name de Joden door de diaspora, dat er in feite voor het grootste deel een taalkundige verwantschap bestaat. Moshe is eerder Slavisch of Ethiopisch dan semitisch inmiddels.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
de moslims stonden zelfs al op de lijst van Adolf H. Zodra de Joden op waren had hij namelijk een volgende zondebok nodig. Gezien de bezetting van Noord-Afrika is het niet meer dan logisch dat hij over zou schakelen op de Arabische medemensch die, zoals ik al aangaf, ook semieten zijn, net als de Joden.
Ik had liever dat we niemand mochten beledigen in hun waarde maar dat kan niet meerquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik had het over jou eigenlijk, ik begrijp dat je je verweert tegen de incestueuze amplificatie van een overweldigende meerderheid (op Fok!), maar je verdedigt daardoor ook een zaak die bij slechts een klein aantal extremisten leeft, zowel hier als daar..
Dat hebben ze gedaan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef TheMarco het volgende:
nikk> eens! Mijn punt was ook dat het ontkennen van de holocaust als reactie op beledigende cartoons ronduit belachelijk is. Vecht dan terug met cartoons die op dezelfde manier 'beledigen' als de cartoons waar al dit geouwehoer om gaat.
Iets dat er niks mee te maken heeft erbij halen is het ultieme zwaktebod.Het is hetzelfde gedrag als dat kleuters vertonen als ze hun zin niet krijgen of boos zijn: dingen erbij gaan halen die totaal irrelevant zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weten de mensen niet . En ik vind jammer dat holocaust wordt erbij gehaald dat hoefde niet ? maar omdat Europa dom bezig is en beledigen van mensen goed keurt gaan men dit toch bijhalen
Als je fel tegen bent kun je denk ik verhuizen. Er is een wet op bescherming van religie, namelijk die van de vrijheid van meningsuiting de de wet op discriminatie. In beide staat dat religie of andere levensovertuigingen niet beledigd mogen worden en dat je ze mag uitoefenen wanneer je dat wil en hierover je mening mag geven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Omdat de holocaust een werkelijk feit is (waar veel bloed aan kleeft). Beetje sneu als je dat op de agenda gaat zetten.
Religie is slechts een interpretatie van een spirituele stroming. IK zou fel tegen zijn als atheist als er wetten worden bedacht om het geloof te beschermen. Het zou omgekeerd betekeken dat is als ongelovige moet leven volgens een gestelde wet.
Dan heb je de eerste hoeksteen van een willekeurig denkbare theocratie al te pakken. En dan is er geen weg meer terug.
En welke religie moeten we dan tot wet verheffen..?!?... bosjesmannen ?, indianen ? christelijk geloof ? de islam ? Hindoisme ? Je gaat met zo'n wetgeving nog sneller polariseren om andere religies achtergesteld te maken. Je mag in Nederland de spot drijven met 'jesus' = niet netjes maar het mag... idem voor 'Mohammed' = niet netjes maar het mag.
- Jounalistieke vrijheid noemen we zoiets -
Dat weten de mensen nu niet . iedereen denkt dat je iedereen mag beledigen . en dat heeft erg gevolgen voor laterquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef TheMarco het volgende:
nikk> eens! Mijn punt was ook dat het ontkennen van de holocaust als reactie op beledigende cartoons ronduit belachelijk is. Vecht dan terug met cartoons die op dezelfde manier 'beledigen' als de cartoons waar al dit geouwehoer om gaat.
En ik zou ook graag zien dat er geen criminaliteit meer is, geen verkeersovertredingen en kleine roze konijntjes vrij door de straten kunnen huppelen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik had liever dat we niemand mochten beledigen in hun waarde maar dat kan niet meer
Het is ook een zwaktebod wat Europa doet massaal beledigen van een geloofquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:32 schreef TheMarco het volgende:
[..]
Iets dat er niks mee te maken heeft erbij halen is het ultieme zwaktebod.Het is hetzelfde gedrag als dat kleuters vertonen als ze hun zin niet krijgen of boos zijn: dingen erbij gaan halen die totaal irrelevant zijn.
Over waarden gesproken, hoe sta jij tegenover dar al harb? Jij bent immers voorstander van een groot islamitisch rijk en hoe sta je ertegenover dat landen als Frankrijk Belgie en waarschijnlijk ook Nederland als zodanig gemarkeerd zijn in de islamitische wereld?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik had liever dat we niemand mochten beledigen in hun waarde maar dat kan niet meer
Utopisch, vrees ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Alleen is dat vrijwel onmogelijk. Er is namelijk niets te bedenken waar in de westerse wereld zo fel op gereageerd zou worden als op deze spotprentjes over Mohammed. Tenminste, zolang je spreekt over publiceerbare dingen, een eventuele aanslag met massa-vernietiginswapens zou denk ik wel degelijk een echte woede-uitbarsting ontketenen. Het verbaast mij eigenlijk al dat dat nog niet is gebeurd na Madrid en London.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef TheMarco het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |