Die is bij wet geregeld.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:06 schreef Meki het volgende:
Nee Europa die laat het toe dat Islaam wordt beledigd maar als er iets over holocaust wordt gezegd dan laten ze dat niet toe
quote:Het ontkennen van de Holocaust is strafbaar in o.a. Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Australië, Canada, Zwitserland en Israël. Vooral in de jaren tachtig zijn er zware straffen uitgedeeld aan mensen die openlijk hun twijfels uitten over de officiële Holocaustversie.
En toch zijn er verscheidene gebouwen in rook opgegaan, is er een priester doodgeschoten en moesten militairen zichzelf ook verdedigen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Veruit de meeste protesten tot nu toe zijn vreedzaam verlopen. Wat zou je daaraan moeten onderbouwen?
Ik sta op zich op het standpunt dat beledigen moet kunnen hoor, zij het binnen bepaalde grenzen. Punt is alleen, en dat wilde ik even aanhalen, dat de Holocaust er in het Westen mede toe heeft geleid dat we racisme e.d. hebben uitgeband en dat zich ideeën hebben ontwikkeld aangaande multiculturaliteit. Als moslim spotten met de Holocaust is dus eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen, in mijn optiek althans.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Als Europa nou afstand nam van beledigen hoefden we niet over de holocaust te hebben
nu denkt iedereeen dat we elkaar mogen beledigen![]()
Zeer triest waarom maken ze geen wet voor het beledigen van religiesquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die is bij wet geregeld.
Zie WikiPedia - Holocaust
[..]
Helemaal terecht.quote:De Nederlandse politiek zal journalisten en cartoonisten geen gedragscode opleggen over de omgang met religies. Premier Balkenende zei gisteren in de Tweede Kamer dat de vrijheid van meningsuiting geen strobreed in de weg mag worden gelegd.
Omdat niet elke religie die een keer beledigd wordt meteen huilend ambassades in de fik gaat zetten.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Zeer triest waarom maken ze geen wet voor het beledigen van religies
zeer triest hoe sommigen een historische gebeurtenis blijven vergelijken met een religie.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar nu lokken ze het weer uit door het goedkeuren van beledigen van een religie waar een miljard mensen aan gelooft . Ik had beter gezien dat iedereen hier afstand nam . nu gaan we elkaar beledigen en dat lokt juist racisme uit . Als we elkaar gaan beledigen lokken wij de racismequote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik sta op zich op het standpunt dat beledigen moet kunnen hoor, zij het binnen bepaalde grenzen. Punt is alleen, en dat wilde ik even aanhalen, dat de Holocaust er in het Westen mede toe heeft geleid dat we racisme e.d. hebben uitgeband (naast wetenschappelijk onderzoek) en dat zich ideeën hebben ontwikkeld aangaande multiculturaliteit. Als moslim spotten met de Holocaust is dus eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen, in mijn optiek althans..
Oh ja sorry man, bijblijven gaat ook zo moeilijk hieroquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik had het over de protesten die uitgelopen zijn op rellen, waarbij twee slachtoffers gevallen zijn onder de demonstranten.
Wel bijblijven he
Inderdaad. Maar ja, als er Joden betrokken zijn verliezen veel moslims vaak hun rationele denkvermogen, zo lijkt het soms althans.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik sta op zich op het standpunt dat beledigen moet kunnen hoor, zij het binnen bepaalde grenzen. Punt is alleen, en dat wilde ik even aanhalen, dat de Holocaust er in het Westen mede toe heeft geleid dat we racisme e.d. hebben uitgeband (naast wetenschappelijk onderzoek) en dat zich ideeën hebben ontwikkeld aangaande multiculturaliteit. Als moslim spotten met de Holocaust is dus eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen, in mijn optiek althans..
Het is niet wettelijke geregeld. Het is op basis van jurisprudentie (Verbeke-arrest).quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die is bij wet geregeld.
Zie WikiPedia - Holocaust
[..]
Zullen we het es over die 1400 antisemitische cartoons hebben die in Arabische kranten zijn verschenen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Ambassades in de fik steken zijn gevolgen ervanquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:19 schreef Poncho het volgende:
[..]
Omdat niet elke religie die een keer beledigd wordt meteen huilend ambassades in de fik gaat zetten.
De enige oplossing zou zijn om alle religies af te schaffen. Heb je meteen geen gezeik meer.
Ik neem aan dat je een wet tegen het beledigen van religies bedoelt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran zet de holocaust op de politieke agenda (niet het westen).quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
Als Europa nou afstand nam van beledigen hoefden we niet over de holocaust te hebben
nu denkt iedereeen dat we elkaar mogen beledigen![]()
Het beledigen van moslims zijn vaak rationele denkvermogen van Europaquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ja, als er Joden betrokken zijn verliezen veel moslims vaak hun rationele denkvermogen, zo lijkt het soms althans.
die an sich al grappig zijn, aangezien het grootste deel van de Arabieren ook semieten zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:21 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zullen we het es over die 1400 antisemitische cartoons hebben die in Arabische kranten zijn verschenen?
Wel in Iran etc. maar in gematige landen niet . Zoals in Marokko niet en dat is juist wel een Moslim landquote:Op woensdag 8 februari 2006 11:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Iran zet de holocaust op de politieke agenda (niet het westen).
En wordt sinds vele jaren joodse haat cartoons gemaakt in diverse kranten in het M.O. met een aanzienlijke oplage. ? Wie heeft het hier over beledigen ?!?
Slecht gedrag... wil niet zeggen dat je met slecht gedrag moet vergelden. Dat is wellicht de enige toeschrijving die ik voor Denemarken kan bedenken.
Kan iemand vertalen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Het beledigen van moslims zijn vaak rationele denkvermogen van Europa
Ik citeer mezelf maar even schaamteloos. Ik bedacht me net namelijk de volgende stelling: dat als er in de jaren '30 zoveel moslims in Europa zouden zijn geweest als er nu zijn dat de kans groot is dat de moslims de slachtoffers zouden zijn geweest van de Holocaust, en niet de Joden...quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ja, als er Joden betrokken zijn verliezen veel moslims vaak hun rationele denkvermogen, zo lijkt het soms althans.
Klopt en Abraham, Isaäk en Jakob zijn ook hun aartsvaders.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
die an sich al grappig zijn, aangezien het grootste deel van de Arabieren ook semieten zijn
Yep, helemaal mee eens, ik denk alleen dat zowel hier als daar er lieden rondlopen die het vuurtje bewust opstoken. Het verstandigste zou zijn om daarvan afstand te nemen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar nu lokken ze het weer uit door het goedkeuren van beledigen van een religie waar een miljard mensen aan gelooft . Ik had beter gezien dat iedereen hier afstand nam . nu gaan we elkaar beledigen en dat lokt juist racisme uit . Als we elkaar gaan beledigen lokken wij de racisme
Omdat iedereen nu denkt dat je iedereen mag beledigen in zijn waardequote:Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef TheMarco het volgende:
Ik snap het ontkennen van de holocaust als reactie op een beledigende spotprent niet. Heeft naar mijn gevoel geen kont met elkaar te maken. geschiedvervalsing versus beledigende cartoons. Kan iemand mij dit uitleggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |