abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:14:52 #76
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34857754
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:06 schreef Meki het volgende:
Nee Europa die laat het toe dat Islaam wordt beledigd maar als er iets over holocaust wordt gezegd dan laten ze dat niet toe
Die is bij wet geregeld.

Zie WikiPedia - Holocaust
quote:
Het ontkennen van de Holocaust is strafbaar in o.a. Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Australië, Canada, Zwitserland en Israël. Vooral in de jaren tachtig zijn er zware straffen uitgedeeld aan mensen die openlijk hun twijfels uitten over de officiële Holocaustversie.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:15:45 #77
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34857780
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Veruit de meeste protesten tot nu toe zijn vreedzaam verlopen. Wat zou je daaraan moeten onderbouwen?
En toch zijn er verscheidene gebouwen in rook opgegaan, is er een priester doodgeschoten en moesten militairen zichzelf ook verdedigen.

Wat is daar vreedzaam aan?
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34857792
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Als Europa nou afstand nam van beledigen hoefden we niet over de holocaust te hebben
nu denkt iedereeen dat we elkaar mogen beledigen
Ik sta op zich op het standpunt dat beledigen moet kunnen hoor, zij het binnen bepaalde grenzen. Punt is alleen, en dat wilde ik even aanhalen, dat de Holocaust er in het Westen mede toe heeft geleid dat we racisme e.d. hebben uitgeband en dat zich ideeën hebben ontwikkeld aangaande multiculturaliteit. Als moslim spotten met de Holocaust is dus eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen, in mijn optiek althans. .
I´m back.
pi_34857806
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die is bij wet geregeld.

[..]
Zeer triest waarom maken ze geen wet voor het beledigen van religies
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:17:38 #80
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34857829
quote:
De Nederlandse politiek zal journalisten en cartoonisten geen gedragscode opleggen over de omgang met religies. Premier Balkenende zei gisteren in de Tweede Kamer dat de vrijheid van meningsuiting geen strobreed in de weg mag worden gelegd.
Helemaal terecht.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:19:19 #81
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34857872
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Omdat niet elke religie die een keer beledigd wordt meteen huilend ambassades in de fik gaat zetten.
De enige oplossing zou zijn om alle religies af te schaffen. Heb je meteen geen gezeik meer.
pi_34857892
quote:

[..]

zeer triest hoe sommigen een historische gebeurtenis blijven vergelijken met een religie.

Ga je nog een keer onderbouwen waarom je rellen vreedzaam vind, meki?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34857904
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik sta op zich op het standpunt dat beledigen moet kunnen hoor, zij het binnen bepaalde grenzen. Punt is alleen, en dat wilde ik even aanhalen, dat de Holocaust er in het Westen mede toe heeft geleid dat we racisme e.d. hebben uitgeband (naast wetenschappelijk onderzoek) en dat zich ideeën hebben ontwikkeld aangaande multiculturaliteit. Als moslim spotten met de Holocaust is dus eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen, in mijn optiek althans. .
Maar nu lokken ze het weer uit door het goedkeuren van beledigen van een religie waar een miljard mensen aan gelooft . Ik had beter gezien dat iedereen hier afstand nam . nu gaan we elkaar beledigen en dat lokt juist racisme uit . Als we elkaar gaan beledigen lokken wij de racisme
pi_34857907
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik had het over de protesten die uitgelopen zijn op rellen, waarbij twee slachtoffers gevallen zijn onder de demonstranten.

Wel bijblijven he
Oh ja sorry man, bijblijven gaat ook zo moeilijk hiero , maarja in Afghanistan zullen ze wel andere standaarden hebben wat betreft rellenbestrijding, dus wie weet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_34857909
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik sta op zich op het standpunt dat beledigen moet kunnen hoor, zij het binnen bepaalde grenzen. Punt is alleen, en dat wilde ik even aanhalen, dat de Holocaust er in het Westen mede toe heeft geleid dat we racisme e.d. hebben uitgeband (naast wetenschappelijk onderzoek) en dat zich ideeën hebben ontwikkeld aangaande multiculturaliteit. Als moslim spotten met de Holocaust is dus eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen, in mijn optiek althans. .
Inderdaad. Maar ja, als er Joden betrokken zijn verliezen veel moslims vaak hun rationele denkvermogen, zo lijkt het soms althans.
pi_34857919
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die is bij wet geregeld.

[..]
Het is niet wettelijke geregeld. Het is op basis van jurisprudentie (Verbeke-arrest).
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:21:11 #87
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34857932
quote:

[..]

Zullen we het es over die 1400 antisemitische cartoons hebben die in Arabische kranten zijn verschenen?
pi_34857933
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:19 schreef Poncho het volgende:

[..]

Omdat niet elke religie die een keer beledigd wordt meteen huilend ambassades in de fik gaat zetten.
De enige oplossing zou zijn om alle religies af te schaffen. Heb je meteen geen gezeik meer.
Ambassades in de fik steken zijn gevolgen ervan
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:21:23 #89
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_34857938
quote:

[..]

Ik neem aan dat je een wet tegen het beledigen van religies bedoelt.

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Artikel 6
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging,
individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen
en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid,
in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van
wanordelijkheden.

Artikel 7
1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers
gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Artikel 10
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen,
recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
verantwoordelijkheid volgens de wet.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:21:53 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34857951
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
Als Europa nou afstand nam van beledigen hoefden we niet over de holocaust te hebben
nu denkt iedereeen dat we elkaar mogen beledigen
Iran zet de holocaust op de politieke agenda (niet het westen).
En wordt sinds vele jaren joodse haat cartoons gemaakt in diverse kranten in het M.O. met een aanzienlijke oplage. ? Wie heeft het hier over beledigen ?!?
Slecht gedrag... wil niet zeggen dat je met slecht gedrag moet vergelden. Dat is wellicht de enige toeschrijving die ik voor Denemarken kan bedenken.
pi_34857957
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ja, als er Joden betrokken zijn verliezen veel moslims vaak hun rationele denkvermogen, zo lijkt het soms althans.
Het beledigen van moslims zijn vaak rationele denkvermogen van Europa
pi_34857966
Net een googeltje gedaan op "dar al harb" en dan keert toch echt mijn maag om zeg.
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:22:40 #93
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_34857970
Ik snap het ontkennen van de holocaust als reactie op een beledigende spotprent niet. Heeft naar mijn gevoel geen kont met elkaar te maken. geschiedvervalsing versus beledigende cartoons. Kan iemand mij dit uitleggen?
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_34857973
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:21 schreef Klummie het volgende:

[..]

Zullen we het es over die 1400 antisemitische cartoons hebben die in Arabische kranten zijn verschenen?
die an sich al grappig zijn, aangezien het grootste deel van de Arabieren ook semieten zijn
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34857997
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Iran zet de holocaust op de politieke agenda (niet het westen).
En wordt sinds vele jaren joodse haat cartoons gemaakt in diverse kranten in het M.O. met een aanzienlijke oplage. ? Wie heeft het hier over beledigen ?!?
Slecht gedrag... wil niet zeggen dat je met slecht gedrag moet vergelden. Dat is wellicht de enige toeschrijving die ik voor Denemarken kan bedenken.
Wel in Iran etc. maar in gematige landen niet . Zoals in Marokko niet en dat is juist wel een Moslim land
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:23:43 #96
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34858001
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Het beledigen van moslims zijn vaak rationele denkvermogen van Europa
Kan iemand vertalen?
pi_34858027
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik citeer mezelf maar even schaamteloos. Ik bedacht me net namelijk de volgende stelling: dat als er in de jaren '30 zoveel moslims in Europa zouden zijn geweest als er nu zijn dat de kans groot is dat de moslims de slachtoffers zouden zijn geweest van de Holocaust, en niet de Joden...
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:24:56 #98
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34858034
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

die an sich al grappig zijn, aangezien het grootste deel van de Arabieren ook semieten zijn
Klopt en Abraham, Isaäk en Jakob zijn ook hun aartsvaders.
pi_34858040
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar nu lokken ze het weer uit door het goedkeuren van beledigen van een religie waar een miljard mensen aan gelooft . Ik had beter gezien dat iedereen hier afstand nam . nu gaan we elkaar beledigen en dat lokt juist racisme uit . Als we elkaar gaan beledigen lokken wij de racisme
Yep, helemaal mee eens, ik denk alleen dat zowel hier als daar er lieden rondlopen die het vuurtje bewust opstoken. Het verstandigste zou zijn om daarvan afstand te nemen...
I´m back.
pi_34858044
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:22 schreef TheMarco het volgende:
Ik snap het ontkennen van de holocaust als reactie op een beledigende spotprent niet. Heeft naar mijn gevoel geen kont met elkaar te maken. geschiedvervalsing versus beledigende cartoons. Kan iemand mij dit uitleggen?
Omdat iedereen nu denkt dat je iedereen mag beledigen in zijn waarde
dus daarom gaan mensen ook joden beledigen omdat het nu toegestaan is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')