Tja.. is inderdaad een mogelijke zienswijze. Maar ik bekijk het liever van de positieve kant: alles valt dus nog wel mee in vergelijking met mijn gedachten en dergelijke. En het is voor mij nu een stuk makkelijker niet te oordelen, positief in het leven te staan en gewoon bewust te zijn..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:46 schreef MrBean het volgende:
Heeft het wel zin om er achter te komen dat alles een droom is? Het lijkt me dat je daar zo depressief van wordt.
"Ben je verliefd?"
"Ben je gek, het is toch alleen maar een droom."
TS vind het niet erg, als het topic daarheen verplaatst wordt... maar vond er ook wel iets filosofisch in zitten.. maar u beslistquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:29 schreef Doffy het volgende:
Vind TS dit niet meer een TRU-topic?
Meer dat je je bewust bent van het feit dat je droomt. Zeg maar wakker zijn in je droom --> je kunt je droom sturen, mits je getraind bent de 'symptonen' van lucide dromen te herkennenquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef MrBean het volgende:
Lucide dromen is toch dat je weet dat je de droom een fantasiewereld is en niet de echte?
Inderdaad, dat heb ik ook wel eens gehad, maar het is erg moeilijk om het vast te houden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Meer dat je je bewust bent van het feit dat je droomt. Zeg maar wakker zijn in je droom --> je kunt je droom sturen, mits je getraind bent de 'symptonen' van lucide dromen te herkennen
Volgens mij is het niet zo dat je een fantasiewereld (h)erkent, maar meer dat je binnen je droom(wereld) bewust bent van veel al dan niet alles..
Ik dacht dat je dan weet dat het een droom is. Lucide dromers kijken in hun dromen toch altijd naar aanwijzingen of het een droom is of niet?quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:26 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Meer dat je je bewust bent van het feit dat je droomt. Zeg maar wakker zijn in je droom --> je kunt je droom sturen, mits je getraind bent de 'symptonen' van lucide dromen te herkennen
Volgens mij is het niet zo dat je een fantasiewereld (h)erkent, maar meer dat je binnen je droom(wereld) bewust bent van veel al dan niet alles..
Maar wat is dan het verschil tussen lucide dromen en met je ogen dicht op je rug liggen te fantaseren? Of merk je ondertussen ook dat je in diepe slaap bent?quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:39 schreef Biancavia het volgende:
In mijn lucide dromen ben ik me er gewoon 'opeens' van bewust dat ik aan het dromen ben.
Vervolgens kan ik dan in meer of mindere mate doen wat ik wil, vliegen e.d. en ook de omgeving naar mijn hand zetten.
De volgende stap voor mij is 'bewust' in contact komen en praten met andere mensen, ik ben tot nu toe altijd alleen geweest in mijn lucide dromen.
Ik geloof ook dat de droomwereld echt net, alleen op een hoger niveau dan onze materiële wereld, die door een collectief bewustzijn van energie in stand wordt gehouden.
Ja, alles voelt echt in een lucide droom! Je weet dat je slaapt, maar ondertussen sta je midden in je eigen droomwerkelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:42 schreef MrBean het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil tussen lucide dromen en met je ogen dicht op je rug liggen te fantaseren? Of merk je ondertussen ook dat je in diepe slaap bent?
Eerder teveel naar Waking Lifequote:Op woensdag 8 februari 2006 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft de TS teveel naar de Matrix zitten kijken??
Ik had ergens gelezen dat als je zoiets hebt, iemand die je achterna zit, dat je er dan in je lucide dromen juist voor kunt zorgen dat het ophoudt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:57 schreef bxie het volgende:
Zou dit betekenen dat het of allebei een droom is of allebei realiteit?
Aangezien die problemen mij in mijn droom in een andere gedaante achtervolgen en ik zelfs tijdens mijn vorm van lucide dromen,waar je de situatie naar je eigen hand kan zetten,er nog steeds niet aan kan ontsnappen?
hey dat lijkt me wel vet hahaquote:Op woensdag 8 februari 2006 12:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat als je zoiets hebt, iemand die je achterna zit, dat je er dan in je lucide dromen juist voor kunt zorgen dat het ophoudt.
Dat doe je dan door niet te vluchten, maar de confrontatie met de achtervolger aan te gaan. Je zou dan kunnen vragen 'Wie ben je?' 'Wat wil je van me?' 'Is er iets dat je me wilt zeggen?' en dat soort vragen.
Zo kun je er dan achterkomen waar je eigenlijk voor aan het vluchten bent en misschien zelfs wel een oplossing voor dat probleem vinden.
Je hebt 2 verschillende soorten 'bewust' dromen.. de dromen die je je herinnert, maar waar je geen controle over hebt, en de dromen waarin je wel controle hebt.. in de dromen waar je geen controle hebt, voelt alles echt aan, en denk je dus ook dat het echt is.. In lucide dromen (waar je dus controle hebt) weet je dat het niet echt is, maar het voelt wel 'echt' aan.. vandaar dat mensen inlucide dromen gaan vliegen, want dat is iets wat je niet kunt in het echte leven.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:31 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dan weet dat het een droom is. Lucide dromers kijken in hun dromen toch altijd naar aanwijzingen of het een droom is of niet?
Of is het zo als je lucide droomt dat je weet dat je in een wereld terecht bent gekomen waar alles kan, maar dat je niet weet dat het eigenlijk allemaal niet echt is?
Maar was is dan het verschil tussen lucide dromen en gewoon overdag fantaseren?quote:Op woensdag 8 februari 2006 13:30 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je hebt 2 verschillende soorten 'bewust' dromen.. de dromen die je je herinnert, maar waar je geen controle over hebt, en de dromen waarin je wel controle hebt.. in de dromen waar je geen controle hebt, voelt alles echt aan, en denk je dus ook dat het echt is.. In lucide dromen (waar je dus controle hebt) weet je dat het niet echt is, maar het voelt wel 'echt' aan.. vandaar dat mensen inlucide dromen gaan vliegen, want dat is iets wat je niet kunt in het echte leven.
Overigens moet ikb wel zeggen dat hetzogeheten 'super -ego' gedeelte van je persoonlijkheid (in de freudiaanse psychologie) in lucide dromen nog steeds is uitgeschakeld.. je kan dus nog weleens raar gedrag vertonen.. (dierlijke lusten enzo)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |