Dus heb ik een ideaal leven? Dus mag ik geen mening hebben? Jij bent dus wel gevlucht en je leven is in gevaar geweest? Wat is dat rare reden?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt nooit de indruk gewekt dat het anders is. Volgens mij ben je niet gevlucht naar een ander land toch en heeft je leven al eens gevaar gelopen?
Jij beschuldigt mij van op mensen inhakken, maar ondertussen reageer ik normaal en veroordeel jij elke actie van mij als minderwaardig, debiel, onwetend en dom. Fan-tas-tisch.quote:[..]
Ach, het was slechts een reactie op jouw debiliserende reactie over mijn zogenaamde politieke verantwoordelijkheid waaruit wel spreekt hoe je over mensen denkt en wat je ze gunt.
Dat zeg ik niet. Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met het feit dat zij de gevangenis in gezet is. Ik geef alleen dat regels nageleefd moeten worden. Als zij hier onwettig is, dan is zij hier onwettig. Wanneer ze daar nu pas achterkomen, is dat heel treurig, maar dat is geen probleem van Verdonk. Dat is het hele politieke bureaucratische systeem hier. Punt. Je kan niet keer op keer een uitzondering maken. Waar begin je dan aan?quote:[..]
Ja jongen het is verwennerij om te moeten vluchten en vervolgens hier een paar weken in de gevangenis te moeten zitten. Dat is echt pure luxe
Wacht nou maar eerst af wat de uitspraak wordt in hoger beroep. Als Verdonk dan in gelijk gesteld wordt, blijf je dan hetzelfde zeggen? Dat jij iemand niet mag, betekent niet dat alles wat zij doet, ook gelijk maar hartstikke fout is.quote:[..]
Hoor wie het zegt - ik trek geen overhaaste conclusies, dat doet die teringRita wel.![]()
Het zal je puberteit wel zijn. Almachtige alwetende verwende puber. Ik vind het ongelooflijk dat mensen van jouw leeftijd tegenwoordig zo hard, kil en egocentrisch kunnen zijn. Echt jammer.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus heb ik een ideaal leven? Dus mag ik geen mening hebben? Jij bent dus wel gevlucht en je leven is in gevaar geweest? Wat is dat rare reden?
[..]
Jij beschuldigt mij van op mensen inhakken, maar ondertussen reageer ik normaal en veroordeel jij elke actie van mij als minderwaardig, debiel, onwetend en dom. Fan-tas-tisch.
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met het feit dat zij de gevangenis in gezet is. Ik geef alleen dat regels nageleefd moeten worden. Als zij hier onwettig is, dan is zij hier onwettig. Wanneer ze daar nu pas achterkomen, is dat heel treurig, maar dat is geen probleem van Verdonk. Dat is het hele politieke bureaucratische systeem hier. Punt. Je kan niet keer op keer een uitzondering maken. Waar begin je dan aan?
[..]
Wacht nou maar eerst af wat de uitspraak wordt in hoger beroep. Als Verdonk dan in gelijk gesteld wordt, blijf je dan hetzelfde zeggen? Dat jij iemand niet mag, betekent niet dat alles wat zij doet, ook gelijk maar hartstikke fout is.
Open staan voor andere ideeen, meningen en argumenten SCH. Dat jij er niet mee eens bent, betekent niet gelijk dat die ander debiel en stom is. Beetje triest dat een kerel van 40+ dat niet kan inzien.
Graag gedaan en beterschap.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:24 schreef Bjoro het volgende:
nog 1x alle lof voor Golfer en DaMart
en dan ga ik slapen
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zal je puberteit wel zijn. Almachtige alwetende verwende puber. Ik vind het ongelooflijk dat mensen van jouw leeftijd tegenwoordig zo hard, kil en egocentrisch kunnen zijn. Echt jammer.
Jij wordt niet woest van zo'n Verdonk?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt overal waar rondlees kom ik reacties van je tegen van deze toon! Vermakelijk...
Ik ga er maar vanuit dat je op deze manier aangeeft dat ik gelijk heb. Leuk dat je zo goed kan discussieren en open staat voor andere meningen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zal je puberteit wel zijn. Almachtige alwetende verwende puber. Ik vind het ongelooflijk dat mensen van jouw leeftijd tegenwoordig zo hard, kil en egocentrisch kunnen zijn. Echt jammer.
Pas jij daar wel op in de VS?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:27 schreef popolon het volgende:
Ah leuk, is SCH weer persoonlijke aanvallen aan het plaatsen.
Let jij nou maar op je bloeddruk en probeer eens niet zo persoonlijk te worden.quote:
Ik vind het jammer dat je zo kil en koud reageert en zo ontzettend egocentrisch. Ik snap echt niet waarom zoveel jonge mensen vooral aan zichzelf denken en anderen die het slechter hebben getroffen geen leven gunnen en op een heel arrogante toon over hen praten. Dat snap ik echt niet en daar word ik ook boos over. Volgens mij heb jij een goed leven en het zou je sieren dat anderen ook te gunnen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat je op deze manier aangeeft dat ik gelijk heb. Leuk dat je zo goed kan discussieren en open staat voor andere meningen.
Nee, integendeel.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij wordt niet woest van zo'n Verdonk?
Ik reageerde slechts op BS die begon te etteren over dat als ik het voor het zeggen zou krijgen, iedereen een huis en een uitkering zou krijgen. Dat is namelijk het ergste dat er kan gebeuren, dat anderen het ook goed hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Let jij noi maar op je bloeddruk en probeer eens niet zo persoonlijk te worden.
Da's prima, ik ben ook geen fan van Verdonk en dat weet je.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik reageerde slechts op BS die begon te etteren over dat als ik het voor het zeggen zou krijgen, iedereen een huis en een uitkering zou krijgen. Dat is namelijk het ergste dat er kan gebeuren, dat anderen het ook goed hebben.
Ik misgun niemand iets. Als zij in haar recht staat, dan staat zij in haar recht. Dan mag ze van mij lekker VWO afmaken, daarna een leuke universitaire studie doen. Prima hoor. Enjoy your life. Maar ik ga niet op voorhand zeggen; ah, leuke snoet, mooi verhaaltje. Weet je wat, blijf jij maar lekker. Zo werkt het in mijn beleving gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je zo kil en koud reageert en zo ontzettend egocentrisch. Ik snap echt niet waarom zoveel jonge mensen vooral aan zichzelf denken en anderen die het slechter hebben getroffen geen leven gunnen en op een heel arrogante toon over hen praten. Dat snap ik echt niet en daar word ik ook boos over. Volgens mij heb jij een goed leven en het zou je sieren dat anderen ook te gunnen.
Jij hebt vast vandaag Den Haag Vandaag niet gezien popo, het is echt ongehoord zoals ministers hier tegenwoordig over mensen praten. Over een meisje van 18quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:33 schreef popolon het volgende:
Echter de manier waarop jij soms tekeer gaat vinden ik nou ook niet getuigen van enige klasse.
Wat kan er op tegen zijn dat een meisje van 18 haar school afmaakt? Wat kan daar in vredesnaam op tegen zijn????quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik misgun niemand iets. Als zij in haar recht staat, dan staat zij in haar recht. Dan mag ze van mij lekker VWO afmaken, daarna een leuke universitaire studie doen. Prima hoor. Enjoy your life. Maar ik ga niet op voorhand zeggen; ah, leuke snoet, mooi verhaaltje. Weet je wat, blijf jij maar lekker. Zo werkt het in mijn beleving gewoon niet.
Maar goed. Prima zo.
Helaas welquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:24 schreef golfer het volgende:
Wat een reddingen van Ponk trouwens tegen Groningen.![]()
Dan bespuug ik je eerst, voor je naar het Anne Frank huis gaat.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:34 schreef popolon het volgende:
En nou weer lief doen anders schiet ik je dood.
Ja dat weet ik wel, ik volg het nieuws.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij hebt vast vandaag Den Haag Vandaag niet gezien popo, het is echt ongehoord zoals ministers hier tegenwoordig over mensen praten. Over een meisje van 18
Fraude????quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat kan er op tegen zijn dat een meisje van 18 haar school afmaakt? Wat kan daar in vredesnaam op tegen zijn????
Ja vreselijk, echt heel crimineel. Maar totaal nog niet bewezen, behalve in de holle wereld die Rita heet en die door Telegraaflezertjes meteen voor waar wordt aangenomenquote:
Wat is er goed aan dat mensen hier illegaal verblijven? We hebben toch niets voor niets regels gemaakt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat kan er op tegen zijn dat een meisje van 18 haar school afmaakt? Wat kan daar in vredesnaam op tegen zijn????
Zo gaat het ook niet sgiggiequote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik misgun niemand iets. Als zij in haar recht staat, dan staat zij in haar recht. Dan mag ze van mij lekker VWO afmaken, daarna een leuke universitaire studie doen. Prima hoor. Enjoy your life. Maar ik ga niet op voorhand zeggen; ah, leuke snoet, mooi verhaaltje. Weet je wat, blijf jij maar lekker. Zo werkt het in mijn beleving gewoon niet.
Verdonk reageert er niet zomaar op... Tot een jaar geleden mocht dat niet eens... Ze gebruikt dat recht niet zomaar.. Er zal echt wel een kern van waarheid inzitten....quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja vreselijk, echt heel crimineel. Maar totaal nog niet bewezen, behalve in de holle wereld die Rita heet en die door Telegraaflezertjes meteen voor waar wordt aangenomen
Ik zal het je zeggen: het interesseert me geen enkele ruk. Ze moet gewoon haar school afmaken hier, zo gaan we met elkaar om in dit land. Het is godverdomme een meisje dat haar school wil afmaken, is dat een doodzonde?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
En stel nou dat he, stel nou dat Verdonk echt gelijk heeft. Dat Taida op een toeristenvisum weer terug gekomen is. Dat kan je dan toch niet goed praten?
Als zij hier nog 5 maanden of zo kan blijven, is haar studie af, en dan gaat ze haar familie achterna.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat is er goed aan dat mensen hier illegaal verblijven? We hebben toch niets voor niets regels gemaakt.
Leeftijd, geslacht mag en kan geen rol spelen. Je kan toch ook niet zeggen wanneer een 16 jarig jochie iemand verrot trapt; Ah gossie, hij is maar 16. Weet het allemaal niet zo goed. Nou, stuur hem maar even een uurtje naar zijn kamer en klaar.
En stel nou dat he, stel nou dat Verdonk echt gelijk heeft. Dat Taida op een toeristenvisum weer terug gekomen is. Dat kan je dan toch niet goed praten?
Omdat Verdonk het zegt, zal er wel een kern van waarheid in zitten?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:39 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Verdonk reageert er niet zomaar op... Tot een jaar geleden mocht dat niet eens... Ze gebruikt dat recht niet zomaar.. Er zal echt wel een kern van waarheid inzitten....
En brabants dagblad hiero![]()
Tja, hartstikke leuk dat jij een uitzondering wil maken, maar ik wil dat niet. Sneu, zielig, triest dat het zo gaat, dat ze bijna klaar is met dr school en dat ze in de gevangenis heeft gezeten. Dieptriest. Maar je kan niet uitzonderingen gaan blijven maken. Het houdt een keer op en dat heeft Verdonk ingezet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zal het je zeggen: het interesseert me geen enkele ruk. Ze moet gewoon haar school afmaken hier, zo gaan we met elkaar om in dit land. Het is godverdomme een meisje dat haar school wil afmaken, is dat een doodzonde?
Ze had het inderdaad anders aan moeten pakken. Klopt.quote:En dan nog is het schandalig dat Verdonk die aantijgingen doet waar dat meisje zich niet tegen kan verweren omdat de minister niet voor smaad kan worden aangeklaagd. Het is echt van een heel laag niveau wat ze doet. Dat gebeurt ook nooit in de politiek. Gelukkig maar.
Is het niet andersom... Ja.. en daarom is vorig jaar ook dat AVV aangenomen. Daarvoor mocht een minister niet eens ingaan op individuele gevallen. Maar wanneer het "geval" zelf de media aandacht zoekt en aantijgingen doet richting IND medewerkes en mevr. Verdonk. Mag zijn daar inderdaad op verdedigen en zichzelf en haar ambtenaren verdedigen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zal het je zeggen: het interesseert me geen enkele ruk. Ze moet gewoon haar school afmaken hier, zo gaan we met elkaar om in dit land. Het is godverdomme een meisje dat haar school wil afmaken, is dat een doodzonde?
En dan nog is het schandalig dat Verdonk die aantijgingen doet waar dat meisje zich niet tegen kan verweren omdat de minister niet voor smaad kan worden aangeklaagd. Het is echt van een heel laag niveau wat ze doet. Dat gebeurt ook nooit in de politiek. Gelukkig maar.
Ik kan een minister die iedereen over één kam scheert nou ook niet bepaald serieus nemen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan als minister toch niet serieus blijven worden genomen, wanneer je keer op keer een uitzondering maakt? Dat tast zijn/haar positie ook aan.
Waarom? Wat is er erg aan om naar individuele gevallen te kijken? Doet de Fok-moderatie toch ook?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tja, hartstikke leuk dat jij een uitzondering wil maken, maar ik wil dat niet. Sneu, zielig, triest dat het zo gaat, dat ze bijna klaar is met dr school en dat ze in de gevangenis heeft gezeten. Dieptriest. Maar je kan niet uitzonderingen gaan blijven maken. Het houdt een keer op en dat heeft Verdonk ingezet.
Dit was misschien niet het beste voorbeeldquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Mevrouw Verdonk, ik heb last van een opgeblazen gevoel mag ik blijven?
Ik heb liever dat iedereen eerst moet bewijzen dat ze daadwerkelijk legaal gevlucht zijn en hier willen blijven, dan dat ze een heel leven opbouwen en dan uiteindelijk toch nog terug moeten. Daar wordt niemand beter van.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:46 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik kan een minister die iedereen over één kam scheert nou ook niet bepaald serieus nemen.
Nee, want alle teringrobbies moeten naar teringland terug.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Mevrouw Verdonk, ik heb last van een opgeblazen gevoel mag ik blijven?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
Persoonlijk zie ik niet in waarom ik meer recht heb om in Nederland te zijn dan Taida.
Heb jij een geldige verblijfsvergunning?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
Persoonlijk zie ik niet in waarom ik meer recht heb om in Nederland te zijn dan Taida.
Persoonlijk inderdaad. Ik heb een andere mening. Was daar die belachelijke persoonsgerichte aanval nou zo voor nodig?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
Ik heb ook wel eens de wet overtreden ja, laatst nog door rood licht in Groningen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Heb jij een geldige verblijfsvergunning?
Heb jij de wet overtreden?
Hallo, jij onthield je daar toch ook niet van? Ik had me niet zo moeten laten gaan maar ik vind het soms heerlijk om even stoom af te blazen en jij deed meteen gezellig mee, waarna je ineens de ethicus ging uithangen, da's dan weer jammer.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Persoonlijk inderdaad. Ik heb een andere mening. Was daar die belachelijke persoonsgerichte aanval nou zo voor nodig?
Ze heeft een leuke broerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
Is dat een aanzoek of moet ik met Taida trouwen?
Ik pis je bek wel even volquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:52 schreef Noca het volgende:
Is hier trouwens nog een glas azijn te krijgen
Vergelijkbaar inderdaad... Op de andere vraag antwoord je manier niet.. Dat zijn in ieder geval al 2 redenen waarom jij hier mag blijven en zij niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens de wet overtreden ja, laatst nog door rood licht in Groningen.
Maar ik ben net als Taida een mens dat graag iets van het leven wil maken.
Ze wil hier ook helemaal niet blijvenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:54 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Vergelijkbaar inderdaad... Op de andere vraag antwoord je manier niet.. Dat zijn in ieder geval al 2 redenen waarom jij hier mag blijven en zij niet.
Friesland moet zowiezo een land apart worden!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:
Ik was wel rustig hoor. Maar goed, mooi geweest zo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo, jij onthield je daar toch ook niet van? Ik had me niet zo moeten laten gaan maar ik vind het soms heerlijk om even stoom af te blazen en jij deed meteen gezellig mee, waarna je ineens de ethicus ging uithangen, da's dan weer jammer.
Trusten Bluezzie,quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:55 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz doopt jullie allemaal, en vertrekt naar haar onschuldige koortSCHdromenland
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:55 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Friesland moet zowiezo een land apart worden!
Kut, dat mis ik helemaal nu.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:59 schreef Da_Sandman het volgende:
The Practice op Ned 2 is daarom een aardig programma...
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Jaap, je gaat nou toch ook niet menen dat je Taida hier wilt houden?
Als illegaal heb je niet zoveel rechten hoor, ook hier in NL niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:00 schreef SCH het volgende:
[..]Ze moet haar school af kunnen maken, lijkt me heel normaal. Ik hoop toch echt dat jij dat ook vindt.
Jezus jasperquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Die linkse oogkleppen van jou worden met de dag groter. Waarom moet ze haar school 'natuurlijk' afmaken?
Bij jou.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar trek je de grens SCH?
Dat kan heel goed hoor!quote:Het kan zo niet doorgaan...
Zei ik net op MSN ook al tegen SCH, is dat tegenwoordig een graadmeter?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Eilanden het volgende:
wat doet het jou nou of ze nou wel of niet haar school afmaakt?
Het zegt iets over de manier waarop we op dit moment met mensen omgaan in Nederland. We criminaliseren ze en zien ze niet meer als indvidu. En het doet mij veel, als je dat wil wetenquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Eilanden het volgende:
Ik vind het hele gebeuren ook overtrokken, al die comotie om één leerlinge ... wat doet het jou nou of ze nou wel of niet haar school afmaakt?
Ja, dat vind ik nog steeds heel belangrijk. Empathie en zorg boven bureaucratie en befehl=befehl.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zei ik net op MSN ook al tegen SCH, is dat tegenwoordig een graadmeter?
Nee, dit meisje heeft niks misdaan. Of vind jij dat mogelijke gedoe met een visum te vergelijken met een moord?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus als mijn moeder wordt doodgeschoten door een meisje van 18 die dat ontkent, hier niet legaal is en huilt omdat ze weg moet, zeg jij, blijven. Want ze heeft jóu immers niets misdaan...
Dat is helemaal mijn punt popolon. Neem jij het nu over?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef popolon het volgende:
Maar de verdraagzaamheid en tolerantie vooral bij jongeren is de laatste jaren wel erg hard naar beneden gegaan, 't lijkt wel een houding of modeverschijnsel.
Jij vergelijkt het ook met fietsen door het rode licht, dus dan kan moord ook wel...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dit meisje heeft niks misdaan. Of vind jij dat mogelijke gedoe met een visum te vergelijken met een moord?
Werkelijke? Dat is het verhaal van Verdonk, die er nu ineens mee op de proppen komt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind misdaad tot op zekere hoogte misdaad ja. Natuurlijk is dit voorbeeld wat overdreven. Ik mis nog een beetje je reactie op haar werkelijke frauderen.
Ja, dat komt van de tv.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef popolon het volgende:
Maar de verdraagzaamheid en tolerantie vooral bij jongeren is de laatste jaren wel erg hard naar beneden gegaan, 't lijkt wel een houding of modeverschijnsel.
Ik kan het zonder te persoonlijk te worden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is helemaal mijn punt popolon. Neem jij het nu over?![]()
Whehehee.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, dat komt van de tv.
*mompelt iets over Artest en Big Ben...
Daar ben ik het absoluut mee eens. Nederland klopt zich altijd zo ontzettend op de borst dat het zo openminded en verdraagzaam is. Maar ik heb de afgelopen jaren met mijn vriendin die een 'mokkakleurtje' heeft, ervaren dat Nederland lang niet zo openminded en verdraagzaam is ... verre van zelfsquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef popolon het volgende:
Ik ook hoor. Maar daar heb ik niet altijd zin in en ik vind het ook niet altijd nodig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kan het zonder te persoonlijk te worden.
Is denk ik een te groot verschil in twee verschillende generaties.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef popolon het volgende:
Wat boeit dat nou?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Vertel mij maar eens waarom dat meisje in Haarlem staat ingeschreven.
Tolerant?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:20 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Daar ben ik het absoluut mee eens. Nederland klopt zich altijd zo ontzettend op de borst dat het zo openminded en verdraagzaam is. Maar ik heb de afgelopen jaren met mijn vriendin die een 'mokkakleurtje' heeft, ervaren dat Nederland lang niet zo openminded en verdraagzaam is ... verre van zelfs
Ach de meeste jongeren die zo onverdraagzaam zijn, zijn opgegroeid in keurige welgestelde blanke wijken hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Is denk ik een te groot verschil in twee verschillende generaties.
Opgroeien in de jaren 70 (?) en jaren '90/00 kun je niet echt vergelijken en krijg je dus ook wel twee verschillende wereldbeelden.
Vraag op vraag, zo voer je geen discussie SCH. Waarom zegt zij dat ze in Haarlem woont?quote:
Ja, da's ook de schuld van de vriendin van Eilanden natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Typisch geval van oorzaak gevolg Eilanden. Geloof me, zelfs in Zeeland verzieken de allochtonen het.
En deze is overigens wat minder generaliserend bedoelt dan dat ie er staat.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Typisch geval van oorzaak gevolg Eilanden. Geloof me, zelfs in Zeeland verzieken de allochtonen het.
Maar die houding vind ik dus belachelijk. Ik weiger het dus continue te accepteren dat mensen mijn vriendin haar anders behandelen dan ik, alleen omdat ze een ander kleurtje heeft. Het is vechten tegen de bierkaai, maar ik weiger op te geven. No way!quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:21 schreef Da_Sandman het volgende:
Het gaat (mij) helemaal niet om dit individuele geval, van mij mag ze gerust blijven.. dat zal me verder aan mijn reet roesten, zolang ik maar geen last van dr heb. Het gaat om de wet, de regels die moeten gehandhaafd blijven. Als iemand om wat voor reden dan ook illegaal in Nederland is en dus niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning. Vervolgens het land uit gaat en (mogelijke) door het overtreden van een wet weer dat land inkomt, dan mag daar mijns inziens best wat harder tegen opgetreden worden. En niet omdat ze nog 3 maanden naar school moet laten bijven, of wat dan ook..quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:16 schreef popolon het volgende:
Mijn vraag is, waarom is dat interessant? Ze heeft 5,5 jaar op die school gezeten en wat mij betreft maakt ze hem af al zegt ze dat ze in Vlissingen woont.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vraag op vraag, zo voer je geen discussie SCH. Waarom zegt zij dat ze in Haarlem woont?
Nee, helemaal niet. Maar ik kan me goed voorstellen dat door alle (zij het eenzijdige) berichtgeving in de media een hoop mensen wantrouwig tegenover bijvoorbeeld Marokkanen worden. Ik ken er zelf ook genoeg die zo denken. En dat zijn heus niet allemaal lompe boeren zonder enig verstand.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, da's ook de schuld van de vriendin van Eilanden natuurlijk![]()
Dat valt ook wel mee. En je praat niet over een kleine groep mensen uit 1 bepaalde regio met allemaal dezelfde karakters of voorkeuren. Maar nu doe je net alsof elke jongere uit een blanke welgestelde wijk een rechts-extremist is en elke niet arische persoon het liefst zo snel mogelijk ziet vertrekken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach de meeste jongeren die zo onverdraagzaam zijn, zijn opgegroeid in keurige welgestelde blanke wijken hoor.
Precies.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:23 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar die houding vind ik dus belachelijk. Ik weiger het dus continue te accepteren dat mensen mijn vriendin haar anders behandelen dan ik, alleen omdat ze een ander kleurtje heeft. Het is vechten tegen de bierkaai, maar ik weiger op te geven. No way!
Onverdraagzaam wel ja. Omdat we hebben gezien dat onze mooie buurten tijden lang geteisterd werden door groepen allochtone criminelen. Deze kregen bijstand van 'gewone' Nederlanders, ook wel whigga's in de volksmond genoemd. Wat ik vroeger op dat gebied allemaal heb gezien en meegemaakt, dan krijg je dat oordeel wel. Ik ben er níet blind voor geweest/quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach de meeste jongeren die zo onverdraagzaam zijn, zijn opgegroeid in keurige welgestelde blanke wijken hoor.
Waarom zegt ze dat ze in Haarlem woont terwijl ze daar niet ingeschreven staat?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn vraag is, waarom is dat interessant? Ze heeft 5,5 jaar op die school gezeten en wat mij betreft maakt ze hem af al zegt ze dat ze in Vlissingen woont.
Kom maar lekker hier heen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:23 schreef Eilanden het volgende:
Het is vechten tegen de bierkaai, maar ik weiger op te geven. No way!
Geef dan eens een duidelijk tegenargument. Waarom komt het door de autochtonen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies.
Ik merk het als homo ook. Er is steeds minder tolerantie. En het is echt een fabeltje dat dat door de allochtonen komt.
Dat was dan waarschijnlijk een marokkaan want de gemiddelde niet moslim geeft niks om de ramadan en interreseert het geen hol of ze zich nou eten of niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:26 schreef Eilanden het volgende:
En dat generaliseren gebeurt voortdurend... qua huidskleur zou ze ook eventueel voor Marokkaanse door kunnen gaan en dan zie je dat mensen zo generaliseren. Ze heeft het zelfs een keer op het station gehad dat ze een broodje wilde bestellen en dat diegene achter de balie het weigerde, omdat het ramadan was en ze niet overdag mocht eten![]()
![]()
Heb je zelf ook door dat je nu zelf ook aan het generaliseren bent?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:26 schreef Eilanden het volgende:
En dat generaliseren gebeurt voortdurend... qua huidskleur zou ze ook eventueel voor Marokkaanse door kunnen gaan en dan zie je dat mensen zo generaliseren. Ze heeft het zelfs een keer op het station gehad dat ze een broodje wilde bestellen en dat diegene achter de balie het weigerde, omdat het ramadan was en ze niet overdag mocht eten![]()
![]()
Ik sluit mijn ogen echt niet voor wat er in Utrecht bijvoorbeeld in Kanaleneiland gebeurt en zie ook wel dat bij veel zaken die gebeuren allochtonen betrokken zijn. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, er gebeuren ook veel zaken in wijken die absoluut niet door de beugel kunnen waar geen allochtonen bij betrokken zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Onverdraagzaam wel ja. Omdat we hebben gezien dat onze mooie buurten tijden lang geteisterd werden door groepen allochtone criminelen. Deze kregen bijstand van 'gewone' Nederlanders, ook wel whigga's in de volksmond genoemd. Wat ik vroeger op dat gebied allemaal heb gezien en meegemaakt, dan krijg je dat oordeel wel. Ik ben er níet blind voor geweest/
Dus omdat autochtonen foute dingen doen, mogen allochtonen ook maar van alles flikken?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:28 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik sluit mijn ogen echt niet voor wat er in Utrecht bijvoorbeeld in Kanaleneiland gebeurt en zie ook wel dat bij veel zaken die gebeuren allochtonen betrokken zijn. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, er gebeuren ook veel zaken in wijken die absoluut niet door de beugel kunnen waar geen allochtonen bij betrokken zijn.
Nee Sandman, ik schrijf slechts de ervaring van haar en mij neer. Dat heeft niets met generaliseren te maken. Maar daar kom je pas achter als je het zelf meemaakt. Ik dacht ook dat Nederland veel verdraagzamer was voordat ze naar NL kwam, maar wat dat betreft zijn mijn ogen ook veel meer open gegaanquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je zelf ook door dat je nu zelf ook aan het generaliseren bent?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus omdat autochtonen foute dingen doen, mogen allochtonen ook maar van alles flikken?
Fout is fout. Beiden. Maar blijkbaar mag je dat niet roepen tegen allochtonen, want dan ben je aan het discrimineren.
En overigens bedoelde ik met geen allochtonen wel allochtonen maar waar ook Nederlandse jongeren bijzijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:28 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik sluit mijn ogen echt niet voor wat er in Utrecht bijvoorbeeld in Kanaleneiland gebeurt en zie ook wel dat bij veel zaken die gebeuren allochtonen betrokken zijn. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, er gebeuren ook veel zaken in wijken die absoluut niet door de beugel kunnen waar geen allochtonen bij betrokken zijn.
Nee hoor, ik stel alleen dat jongeren veel minder verdraagzaam zijn geworden, van alle kanten, kleuren en achtergronden. En de oorzaak veelal buiten zichzelf zoeken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar nu doe je net alsof elke jongere uit een blanke welgestelde wijk een rechts-extremist is en elke niet arische persoon het liefst zo snel mogelijk ziet vertrekken.
Was meer een reactie in het algemeen, dan puur op jouquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:31 schreef Eilanden het volgende:
[..]Ik zeg toch ook dat beiden fout is?
Het laatste wat ik bedoel is dat ik het goed wil praten!
Hoe moet ik weten waardoor het komt, ik constateer gewoon dat de tolerantie terugloopt, dat jongeren snel ontevreden zijn (ook ouderen hoor) en snel een 'groep' daarvan de schuld geven. Alles wat afwijkt van het gemiddelde heeft het moeilijker.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geef dan eens een duidelijk tegenargument. Waarom komt het door de autochtonen?
Ik geloof best dat Nederland minder verdraagzaam is geworden. Maar het is makkelijk dat te constateren en vervolgens de schuld aan ons Nederlanders zelf te geven, iets wat SCH met enige regelmaat doet. Dat snap ik niet. Waarom is dat? Vandaar die oogkleppen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Nee Sandman, ik schrijf slechts de ervaring van haar en mij neer. Dat heeft niets met generaliseren te maken. Maar daar kom je pas achter als je het zelf meemaakt. Ik dacht ook dat Nederland veel verdraagzamer was voordat ze naar NL kwam, maar wat dat betreft zijn mijn ogen ook veel meer open gegaan
Ja, dat doe ik. Ik zal je sterker vertellen, tijdens mijn studie heb ik jarenlang in een winkel in HC gewerkt als bijbaantje en de grootste overlast was van junks, zowel van autochtone als van allochtone afkomst. Ik heb heel vaak 's avonds door HC gelopen en nog nooit lastig gevallen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Loop jij savonds rustig in je eentje door Hoog Catherijne?
Sorry hoor, sandman. Volgens jou is het dus echt allemaal de schuld van allochtonen omdat die slechte gewoontes hebben?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Die beinvloed zijn door alles wat allochtonen aan slechte gewoontes meenemen naar hier. Neem de hedendaagse slang in combinatie met de muziek. Het is verschrikkelijk, men vind het normaal. Het is een verschil in cultuur en dat botst.
Op papier misschien, in de praktijk is 't toch wel iets anders hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:31 schreef Radegast het volgende:
Nederland is niet minder verdraagzaam dan andere landen. Dus zo slecht is het hier nog niet.
Absoluut, heb je het wel eens gedaan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Loop jij savonds rustig in je eentje door Hoog Catherijne?
Als een of andere debiel (autochtoon of allochtoon) voor de zoveelste keer ruzie zoekt met stappen zonder reden, ligt het keer op keer aan mezelf?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stel alleen dat jongeren veel minder verdraagzaam zijn geworden, van alle kanten, kleuren en achtergronden. En de oorzaak veelal buiten zichzelf zoeken.
Omdat ze een andere cultuur hebben, die blijkbaar veelvuldig botst met de Nederlandse cultuur.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, sandman. Volgens jou is het dus echt allemaal de schuld van allochtonen omdat die slechte gewoontes hebben?
Jij geeft de schuld vooral en alleen aan de allochtonen, ik aan de hele maatschappij. Het is modieus om alles op het conto van allochtonen te schuiven en het verrast me echt dat jij daar aan meedoet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof best dat Nederland minder verdraagzaam is geworden. Maar het is makkelijk dat te constateren en vervolgens de schuld aan ons Nederlanders zelf te geven, iets wat SCH met enige regelmaat doet. Dat snap ik niet. Waarom is dat? Vandaar die oogkleppen...
Misschien is dat voor jou moeilijk te begrijpen, maar het gaf haar wel een kut-gevoel dat ze niet kreeg wat ze bestelde omdat ze 'Marokkaans' zou zijn. Ik zou het ook kut vinden als ik in Parijs een broodje bestel en het niet krijg omdat ik 'Noors' zou zijnquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Verging toen eigenlijk de wereld toen ze dat broodje niet kreeg?
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als een of andere debiel (autochtoon of allochtoon) voor de zoveelste keer ruzie zoekt met stappen zonder reden, ligt het keer op keer aan mezelf?
Als een of andere debiel weer een inbraak pleegt, ligt het aan mij en moet ik het oplossen?
Als jongeren op 4mei met bloemen en kransen gaan voetballen, moet IK de oorzaak bij mezelf zoeken?
Dat kan je mij niet wijsmaken SCH.
Dat zijn toch standaard tekenen in tijden waarin het economisch minder gaat? Mensen hebben het minder, hebben minder vertrouwen in de toekomst en gaan daarom een hoop afschuiven op andere mensen. Een paar "Kut-Marokkanen" incidenten en de schuldigen zijn gevonden....quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe moet ik weten waardoor het komt, ik constateer gewoon dat de tolerantie terugloopt, dat jongeren snel ontevreden zijn (ook ouderen hoor) en snel een 'groep' daarvan de schuld geven. Alles wat afwijkt van het gemiddelde heeft het moeilijker.
Misschien moet je het eerst eens mee maken dat je anders behandeld wordt vanwege uiterlijkheden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Verging toen eigenlijk de wereld toen ze dat broodje niet kreeg?
Je geeft precies aan waar het fout gaat. Maar dat het standaard is, maakt het toch niet minder kwalijk?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat zijn toch standaard tekenen in tijden waarin het economisch minder gaat? Mensen hebben het minder, hebben minder vertrouwen in de toekomst en gaan daarom een hoop afschuiven op andere mensen. Een paar "Kut-Marokkanen" incidenten en de schuldigen zijn gevonden....
Wat doet hij dan fout in die voorbeelden die hij geeft?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Jij doet blijkbaar niets verkeerd, het ligt allemaal aan anderen.
Dat is de huidige mentaliteit, jongeren kijken niet meer naar zichzelf maar alleen naar anderen.
Voor het overgrote deel wel ja. Mijn moeder plachtte altijd te zeggen dat er net zoveel Nederlanders foute dingen doen etcetera. Ze krabbelt terug, terwijl ze zo rood als het maar kan is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, sandman. Volgens jou is het dus echt allemaal de schuld van allochtonen omdat die slechte gewoontes hebben?
Nee, maar wel begrijpelijker. Mensen kunnen steeds moeilijker objectief beoordelen en dat werkt averechts. Ook bij de allochtonen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je geeft precies aan waar het fout gaat. Maar dat het standaard is, maakt het toch niet minder kwalijk?
Man, ik kom regelmatig in Antwerpen. Echt erg hoor. Wat te denken van Frankrijk? Rusland waar negers op straat worden mishandeld en zelfs doodgeslagen. Rusland waar ruim de helft van de jongeren ruiterlijk toegeeft racistisch te zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Op papier misschien, in de praktijk is 't toch wel iets anders hoor.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Jij doet blijkbaar niets verkeerd, het ligt allemaal aan anderen.
Dat is de huidige mentaliteit, jongeren kijken niet meer naar zichzelf maar alleen naar anderen.
Hij geeft alleen voorbeelden over anderen. Niet over zichzelf. Laat mensen toch eens naar zichzelf kijken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat doet hij dan fout in die voorbeelden die hij geeft?
Waarom zo'n voorbeeld erbij gesleept, daar gaat het toch helemaal niet over?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit wat IK misdaan heb, dat die jongens met die kransen zijn gaan voetballen op 4 mei? Dat kan je echt niet goed praten SCH.
Nee natuurlijk niet! Maar het kan me dan niet schelen of die mensen geboren zijn in Casablanca, Hendrik-Ido-Ambacht, Leeuwarden of Willemstad. Mensen die dat doen moeten gewoon gestraft worden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit wat IK misdaan heb, dat die jongens met die kransen zijn gaan voetballen op 4 mei? Dat kan je echt niet goed praten SCH.
Uhm ja...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Is dat zo dan? Gaat het economisch minder?
Sorry hoor, maar dit is dus echt dom jeugdig racisme. Je beoordeelt mensen op basis van kleur. Dat wordt tegenwoordig heel normaal gevonden en daar mag je dus niks meer van zeggen want dan ben je een linkse oogklep.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat had nooit gebeurt Eilanden, als de groep klerelijers het niet zo had verneukt voor de anderen. En daar is de rest ook de dupe van, dat vind ik ergens fout maar daarom niet minder logisch.
Ik bedoel in het algemeen, men is niet tolerant, asociaal soms.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:39 schreef Radegast het volgende:
[..]
Man, ik kom regelmatig in Antwerpen. Echt erg hoor. Wat te denken van Frankrijk? Rusland waar negers op straat worden mishandeld en zelfs doodgeslagen. Rusland waar ruim de helft van de jongeren ruiterlijk toegeeft racistisch te zijn.![]()
En als het hier wel zo slecht is vraag ik me af wat ze hier nog doen,maar goed,een bacootje voor Rita.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:31 schreef Radegast het volgende:
Nederland is niet minder verdraagzaam dan andere landen. Dus zo slecht is het hier nog niet.
Sorry hoor. Ik ga niet de stad in om ruzie te zoeken. Heel raar. Ik kan me ook inhouden wanneer ik een schop krijg tijdens een voetbalwedstrijd. Dan ga ik niet met heel mijn elftal die speler bedreigen, slaan en schoppen. Ook heel apart dat ik me niet geroepen voel om op straat te gaan hangen en allemaal mensen na te roepen en te fluiten, puur om iets uit te lokken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij geeft alleen voorbeelden over anderen. Niet over zichzelf. Laat mensen toch eens naar zichzelf kijken.
Idd, maar de laatste tijd lijkt het wel alsof het meerendeel van dat soort mensen allochtoon is. En ik ben niet de enige die dat ziet, daarmee zijn er velen met mij. Naar mijn mening relatief gezien meer allochtonen dan autochtonen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:40 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet! Maar het kan me dan niet schelen of die mensen geboren zijn in Casablanca, Hendrik-Ido-Ambacht, Leeuwarden of Willemstad. Mensen die dat doen moeten gewoon gestraft worden.
Jij bent niet jong geweest in de jaren negentig. Dát was pas gevaarlijk en eng. En ík weet hoe dat komt, want ik liep er tussen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is dus echt dom jeugdig racisme. Je beoordeelt mensen op basis van kleur. Dat wordt tegenwoordig heel normaal gevonden en daar mag je dus niks meer van zeggen want dan ben je een linkse oogklep.
Ik vind dit soort uitspraken heel gevaarlijk en eng. En bovenal heel erg dom.
Ik vind het fout en weiger het logisch te vinden. Als dat links is, dan mag je dat links noemen. Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen op basis van wat dan ook worden gediscrimineertquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat had nooit gebeurt Eilanden, als de groep klerelijers het niet zo had verneukt voor de anderen. En daar is de rest ook de dupe van, dat vind ik ergens fout maar daarom niet minder logisch.
Z'n pegel op de lat was ook aardig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef tong80 het volgende:
Mooie goal van van Galen vinden jullie niet ?
Driepunter?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef tong80 het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
En als het hier wel zo slecht is vraag ik me af wat ze hier nog doen,maar goed,een bacootje voor Rita.
Niets. Maar daarom hoeft zij nog geen regels te overtreden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zo'n voorbeeld erbij gesleept, daar gaat het toch helemaal niet over?
Wat heeft Taida misdaan dat jij haar haar diploma niet gunt?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij bent niet jong geweest in de jaren negentig. Dát was pas gevaarlijk en eng. En ík weet hoe dat komt, want ik liep er tussen.
Ik heb hem niet gezien,helaas volgens mij als ik het zo lees.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef tong80 het volgende:
Hmm, Mavs, geen super defense.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoeveel gaat Kobe er vandaag maken? Ik gok 48.
Ohja Mavs, dan speelt ie maar 3 kwarten...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Hmm, Mavs, geen super defense.
40 denk ik.
Ze verliezen wel.
Precies! Maar die moeten dan wel voor iedereen gelden en niet voor de ene een beetje meer dan voor de ander of vice versaquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wanneer er iemand in Friesland een regel overtreedt, heeft ie mij ook niets misdaan hoor. Maar dan wil ik nog wel dat ie gepakt wordt. We hebben nou eenmaal wetten en regels in dit land, waar iedereen zich aan moeten houden. Hoe sneu, leuk, triest, grappig de situatie ook is.
Jij bent perfect. Het lig allemaal en altijd aan de ander. Dat is nou precies wat ik bedoel en je onderstreept het allemaal.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Sorry hoor. Ik ga niet de stad in om ruzie te zoeken. Heel raar. Ik kan me ook inhouden wanneer ik een schop krijg tijdens een voetbalwedstrijd. Dan ga ik niet met heel mijn elftal die speler bedreigen, slaan en schoppen. Ook heel apart dat ik me niet geroepen voel om op straat te gaan hangen en allemaal mensen na te roepen en te fluiten, puur om iets uit te lokken.
Nee, het is allemaal mijn schuld dat het gebeurt.
Hij had nooit naar NAC moeten gaan, zegt ie zelf ook.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef tong80 het volgende:
Meter of 25 ineens op de slof in de kruising.
Tien minuten later trapte ie van dertig meter een vrije trap op de lat. Die man heeft de laatste 20 jaar echt een carriere verprutst.
Inderdaad. En dan kun je dus geen uitzondering maken en dan moet Taida dus ook weg.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Precies! Maar die moeten dan wel voor iedereen gelden en niet voor de ene een beetje meer dan voor de ander of vice versa
Je bedoelt voor de mensen die zich misdragen? Ik mag toch voor hem hopen dat hij zich niet schaamt voor alle mede-Turken in Nederland?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is geen discriminatie hoe ik het omschrijf overigens. Ik zal iemand nooit in eerste instantie anders behandelen. Jezus, een van mn beste maten is een Turk. Denk je dat hij zich niet schaamt voor zijn mede-allochtonen?
Dan zien we hem nog weleens verschijnen lijkt mij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef tong80 het volgende:
Meter of 25 ineens op de slof in de kruising.
Tien minuten later trapte ie van dertig meter een vrije trap op de lat. Die man heeft de laatste 20 jaar echt een carriere verprutst.
Wat denk jij dan als je dat soort dingen ziet of hoort? Denk je dan niet wat een k*tmarokkanen? Of denk je dan ach, ik heb zelf ook wel eens iets fout gedaan...quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent perfect. Het lig allemaal en altijd aan de ander. Dat is nou precies wat ik bedoel en je onderstreept het allemaal.
Niemand is perfect. Maar vind jij nou ook echt niet dat een allochtoon zich hier maar te gedragen heeft?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent perfect. Het lig allemaal en altijd aan de ander. Dat is nou precies wat ik bedoel en je onderstreept het allemaal.
Je doelt op Stricker neem ik aan.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:47 schreef TerroRobbie het volgende:
En hij had zn poten thuis moeten houden...
Ik snap niet waarom alleen de dingen die allochtonen veroorzaken naar voren worden gebracht. Ik heb inderdaad geleerd dat je altijd bij jezelf moet beginnen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat denk jij dan als je dat soort dingen ziet of hoort? Denk je dan niet wat een k*tmarokkanen? Of denk je dan ach, ik heb zelf ook wel eens iets fout gedaan...
Doe eens niet zo debiel SCH. Je bent nu echt even weer van de wereld. Ik zeg niet dat ik perfect ben. Maar ik vind het toch echt heel raar dat het keer op keer toch weer dezelfde groep jongeren zijn die keer op keer de fout in gaan en dat het dan maar aan de autochtone jongeren ligt dat het fout gaat. Ja, echt heel vreemd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel simpel ... autochtoon en allochtoon heeft zich te gedragenquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand is perfect. Maar vind jij nou ook echt niet dat een allochtoon zich hier maar te gedragen heeft?
Weet je wat het verrotte in dit land is geworden?quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:47 schreef SCH het volgende:
Maar goed, ik vind het eng dat jongeren steeds meer alles wat vreemd en anders voor ze is afkeuren.
Het wordt steeds moeilijker om gewoon hand in hand over straat te lopen. En jullie willen heel graag dat door de allochtonen komt maar het maakt echt geen fuk uit of je langs een groepje 18-jarige ollanders of mokro's loopt. Echt niet.
Iedereen heeft zich hier 'te gedragen', wat dat dan ook is. Maar ik zie de dingen die jij noemt, slang en zo, niet als verderfelijk. Dat vind ik echt rare opmerkingen, die opmerkingen over andere culturen. Dat vind ik behoorlijk bedreigend eigenlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand is perfect. Maar vind jij nou ook echt niet dat een allochtoon zich hier maar te gedragen heeft?
Zijn we er. En dan ben ik van mening dat een allochtoon die zich niet gedraagt het land uit moet. Doe jij ook als iemand zich niet in jouw huis gedraagt, dan gaat ie er ook uit. Dus moet Taida ook weg, ze fraudeert. En dat schijnt hier niet te mogen, klaar.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:49 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Heel simpel ... autochtoon en allochtoon heeft zich te gedragen
onder andere, maar kan me meer recentelijk ook een kopstoot herrineren, of die rechtse directe aan ostlund vorig jaar... Dingen die totaal niks met voetbal te maken hebben. Toch niet echt bevordelijk voor je carriere.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je doelt op Stricker neem ik aan.
Jij doet alsof het alleen met allochtone jongeren fout gaat. En dat is grote bullshit. Het is zo gemakkelijk om naar anderen te wijzen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Doe eens niet zo debiel SCH. Je bent nu echt even weer van de wereld. Ik zeg niet dat ik perfect ben. Maar ik vind het toch echt heel raar dat het keer op keer toch weer dezelfde groep jongeren zijn die keer op keer de fout in gaan en dat het dan maar aan de autochtone jongeren ligt dat het fout gaat. Ja, echt heel vreemd.
Daar ga je voor het gemak dus meteen maar even van uit????????quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus moet Taida ook weg, ze fraudeert.
Puur op persoonlijke ervaringen is het overgrote deel van wat ik direct meemaak toch elke keer weer met allochtone jongeren. Kan er niets aan veranderen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij doet alsof het alleen met allochtone jongeren fout gaat. En dat is grote bullshit. Het is zo gemakkelijk om naar anderen te wijzen.
dohquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:54 schreef Radegast het volgende:
Die Taida is illegaal in Nederland?
Sommige culturen staan mij inderdaad niet aan, maar daar hoor je me verder niet over. Ik probeer te voorkomen dat ik daar last van krijg en zij last van mij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Iedereen heeft zich hier 'te gedragen', wat dat dan ook is. Maar ik zie de dingen die jij noemt, slang en zo, niet als verderfelijk. Dat vind ik echt rare opmerkingen, die opmerkingen over andere culturen. Dat vind ik behoorlijk bedreigend eigenlijk.
Ik ben het echt nooit eens met Da_Sandman volgens mij, maar daar is vandaag een verandering in gekomen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zijn we er. En dan ben ik van mening dat een allochtoon die zich niet gedraagt het land uit moet. Doe jij ook als iemand zich niet in jouw huis gedraagt, dan gaat ie er ook uit. Dus moet Taida ook weg, ze fraudeert. En dat schijnt hier niet te mogen, klaar.
juist.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:55 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dan moet ze eruit. Balen hoor. Dat is de wet.
Waarschijnlijk valt de ongein van autochtone jongeren je niet op. Het is nogal modieus om te doen alsof alles door allochtonen komt. Het is de groep waarin jij niet verkeert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Puur op persoonlijke ervaringen is het overgrote deel van wat ik direct meemaak toch elke keer weer met allochtone jongeren. Kan er niets aan veranderen.
Lijkt net echtquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:55 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dan moet ze eruit. Balen hoor. Dat is de wet.
Ik doe nog 1 poging.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar ga je voor het gemak dus meteen maar even van uit????????
Het is zover fietsen van Haarlem naar Winterswijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik doe nog 1 poging.
Waarom woont Taida niet in Haarlem terwijl ze daar wel ingeschreven staat?
Oh ok. Zoals ik het las, leek het erg sarcastischquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:59 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, echt. Vind ik wel klote voor haar.
Hehe, SCH krijgt mijn voorkeurstem.quote:
Tuurlijk, ik heb net een Walmart in de hens gezet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wordt jij daar eigenlijk ook een gediscrimineerd? Uitgescholden voor cheesehead ofzo?![]()
Goed bezigquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik heb net een Walmart in de hens gezet.
Weten die Yankees wel waar Yankee, New York, Brooklyn, Harlem etc. vandaan komen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik heb net een Walmart in de hens gezet.
Waar komt Yankee vandaan dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weten die Yankees wel waar Yankee, New York, Brooklyn, Harlem etc. vandaan komen?
Yankees komt van Jan-Kees. Typische Nederlandse namen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waar komt Yankee vandaan dan?![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waar komt Yankee vandaan dan?![]()
![]()
Verkocht toch? Voor een paar duiten... Of geruild voor Suriname?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Hadden we Nieuw Amsterdam maar nooit ingeruild...
Dat laatste geloof ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Verkocht toch? Voor een paar duiten... Of geruild voor Suriname?
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat wist ik echt niet van Yankee. Ik dacht wel aan Jan-Kees, maar ik dacht niet dat het dat kon zijn. Whehe. Nog wat geleerd ook.
Ik denk dan eerder andersom.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:16 schreef Zwansen het volgende:
Zou wel vet zijn, New York als onderdeel van Nederland.
Britse kolonisten maakten zo de Nederlanders belachelijk, die vaak Jan of Kees heetten. Volgens mij weet de gemiddelde NY Yankees fan niet eens waar het vandaan komt...quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat wist ik echt niet van Yankee. Ik dacht wel aan Jan-Kees, maar ik dacht niet dat het dat kon zijn. Whehe. Nog wat geleerd ook.
Nou, ik weet het niet.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:16 schreef Zwansen het volgende:
Zou wel vet zijn, New York als onderdeel van Nederland.
Vrede van Westminster-verdrag in 1674 inderdaad.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Geruild voor Suriname inderdaad... Zucht... dan hadden we nu misschien tegen Seedorf kunnen spelen ipv met.
Ik ben er 2 jaar geleden geweest.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wel eens geweest btw? Ik ga er deze zomer naar toe met Nouk.
Nog tips?
New York is gaaf. Een jaar of 8 geleden geweest denk ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nog tips?
Ik moet nog, alhoewel ik geen fan ben van veel drukte.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nog tips?
Was min of meer gedwongen toch? Door de Engelsen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Vrede van Westminster-verdrag in 1674 inderdaad.
De 2e vrede van Westminder zelfs dacht ik.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Vrede van Westminster-verdrag in 1674 inderdaad.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:20 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik ben er 2 jaar geleden geweest.
Fietsen door Manhattan is leuk (nee echt!)
alle standard dingen, statue of liberty, staten/ellis island, golden gate bridge, empire state building. central park etc.
shoppen is ook altijd leuk daar.
Ah... Fietsen lijkt me daar idd vet. En 8 jaar geleden? Dan heb je de WTC's nog gezien.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
New York is gaaf. Een jaar of 8 geleden geweest denk ik.
Alleen het enige wat ik me nog echt heb kunnen herrinneren is dat we echt 5 of 6 uur doelloos rond hebben gelopen daar omdat een bepaald familielid persee een platenzaak in Chinatown wilde bezoeken. Nooit gevondenEn echt rondgelopen he. Omdat hij toch echt dacht dat we in de buurt waren
Yupquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
[..]
En 8 jaar geleden? Dan heb je de WTC's nog gezien.
Blijf weg uit Bangkokquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik moet nog, alhoewel ik geen fan ben van veel drukte.
Zie NYC topic.
Nee hoor, moest alleen al 3 uur van te voren in checken. Uitvoerige controle, schoenen uit etc. En daar in de states moest ik zelfs naar een apart kamertje.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:25 schreef Zwansen het volgende:
Geen angsten toen je richting NY vloog?
Nee hoor. Nog steeds je schoenen uit doen, vingerafdrukken laten maken etc. Nog steeds streng.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:27 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee hoor, moest alleen al 3 uur van te voren in checken. Uitvoerige controle, schoenen uit etc. En daar in de states moest ik zelfs naar een apart kamertje.
Maar dat zal nu al wel een stuk minder zijn.
Wees gerust, heb Chicago al een paar keer gezien en daar blijf ik nu even weg.quote:
Om exact te zijn (even wikimedia geraadpleegd):quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:22 schreef Zwansen het volgende:
De 2e vrede van Westminder zelfs dacht ik.
Ja, maar dat is een geregelde drukte zeg maar. In Bangkok is het echt chaos.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Wees gerust, heb Chicago al een paar keer gezien en daar blijf ik nu even weg.
Dat verkeer.
Je weet dat pedo's tegenwoordig daar ook uitgeleverd kunnen worden ?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik ga komende zomer naar Bangkok
Maar nu eerst naar bed
Inderdaad. En kiezen uit 60 films, 40 tv series, 50 muziekalbums, spelletjes. Superquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:30 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Eigen tvtje in de stoel voor je![]()
Beide een bezoek waard.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Chicago zou ik ook nog wel eens naar toe willen. Of Boston.
pedo's???quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Je weet dat pedo's tegenwoordig daar ook uitgeleverd kunnen worden ?
Dan kan die bij het lijstje van Sydney, Tokio, Kopenhagen en iets willekeurigs uit Zuid-Amerikaquote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Inderdaad. En kiezen uit 60 films, 40 tv series, 50 muziekalbums, spelletjes. Super
Ze hadden zelfs "In Oranje"
quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Om exact te zijn (even wikimedia geraadpleegd):
De Vrede van Westminster is een overeenkomst tussen Nederland en Engeland die is getekend op 19 februari 1674 aan het einde van de Derde Engelse Oorlog.
Een onderdeel van deze overeenkomst was dat de kolonie Nieuw Amsterdam onder Engels gezag komt. Sinds 1664, toen de Engelsen Nieuw-Amsterdam voor het eerst innamen, noemde de Engelsen de kolonie "New York". Een ander onderdeel van de overeenkomst is dat Nederland in ruil daarvoor het gebied van Suriname kreeg.
quote:1652-1654
Eerste Engels-Nederlandse Oorlog, ontstaan door rivaliteit tussen de Republiek en Engeland op het gebied van de handel. De oorlog eindigt met een beslissende Nederlandse nederlaag op de Noordzee en plaatselijke Nederlandse overwinningen in Oost-Indië en op de Middellandse Zee. Bij de Vrede van Westminster werd onder andere bepaald dat er een schadevergoeding moest worden gegeven aan de nabestaanden van de slachtoffers van de Ambonse Moord (1623) en dat de Nederlandse schepen voortaan de vlag zouden strijken voor Engelse oorlogsschepen.
http://www.vocsite.nl/geschiedenis/tijdbalk.htmlquote:1672-1674
Derde Engels-Nederlandse Oorlog als gevolg van belediging van de Engelse koning door Nederlandse pamfletten en schending van de Engelse vlag op zee. De zee behaalde de Ruyter overwinningen bij Solebay (1672), Schooneveld (1673) en Kijkduin (1673). Na het sluiten van een bondgenootschap met Frankrijk (invasie van de Republiek door Frankrijk) werd in 1674 de tweede Vrede van Westminster gesloten.
wat dacht jij danquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Vanaf nu zie ik je echt totaal anders als je post.![]()
Triple 7?quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
![]()
Heb het zelf nog niet gehad, mijn broer wel in de triple 7.
Ik had je qua leeftijd eerder richting onze oudste kinderen geschat: 24 of 22 ofzo.quote:
NBAquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:35 schreef popolon het volgende:
alles door elkaar hier.
34-24 eerste kwart Detroit.
Post ik ook even offtopic.
Jawel, maar geen Red Wings.quote:
nee joh, ben wel bijna 19quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had je qua leeftijd eerder richting onze oudste kinderen geschat: 24 of 22 ofzo.
Herhalingen, samenvattingen etc.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zijn de OS een beetje op redelijke tijden voor je? Het hockey dan.
Ga ze eens tellen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Volgens mij heb ik nog nooit zoveel posts in een hools gemaakt.
Anders ik wel.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Volgens mij heb ik nog nooit zoveel posts in een hools gemaakt.
Oja, je hoort bij het werkende plebsquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Herhalingen, samenvattingen etc.
Ik moet werken he?
Hoe vaak gebruik jij thoughquote:Op woensdag 8 februari 2006 01:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Oja, je hoort bij het werkende plebs![]()
Zonde though.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |